5 νέα SUV που δοκιμάσαμε το καλοκαίρι

Δείτε τις δοκιμές των δύο B-SUV, δύο C-SUV και ενός μεγάλου 4×4 που δοκιμάσαμε πρόσφατα στο MotorOne.gr.

5 νέα SUV που δοκιμάσαμε το καλοκαίρι

Δείτε τις δοκιμές των δύο B-SUV, δύο C-SUV και ενός μεγάλου 4×4 που δοκιμάσαμε πρόσφατα στο MotorOne.gr.

Τα SUV αποτελούν πλέον τη σημαντικότερη κατηγορία (και) της ελληνικής αγοράς. Το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος 2023, για παράδειγμα, περισσότερα από τα μισά καινούρια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα είναι SUV (54%).

Είναι λοιπόν λογικό σε αυτή την κατηγορία να βρίσκει κανείς πληθώρα μοντέλων σε διάφορα μεγέθη και με όλους τους τύπους κινητήρων: βενζίνης, diesel, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά.

Αυτό άλλωστε φαίνεται και από την ποικιλία των νέων SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα στο MotorOne. Δείτε τα παρακάτω και πατήστε στα σχετικά links για τις αναλυτικές δοκιμές τους.

Audi Q4 e-tron 50 quattro

  • Κινητήρες: 2 Ηλεκτρικοί
  • Ισχύς: 299 ίπποι
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
  • 0-100 χλμ./ώρα: 6,2 δλ.
  • Κατανάλωση: 18,1 kWh/100 χλμ.
  • Τιμή: από 59.900 € (με κρατική επιδότηση)

Το ηλεκτρικό C-SUV της Audi στην έκδοση 50 quattro εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένους εμπρός και πίσω, προσφέροντας κίνηση στους δύο άξονες (εξού και το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης quattro). Η συνδυαστική τους απόδοση είναι 299 ίπποι και 664 Nm ροπής, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα.

Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 18,1 kWh/100 χλμ. που συνεπάγεται αυτονομία 487 χιλιόμετρα. Οδηγικά, το Q4 e-tron 50 quattro εστιάζει στην ποιοτική κύλιση και την κορυφαία ασφάλεια.

Το εσωτερικό διακρίνεται σε ποιότητα και χώρους. Διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (προαιρετικά 12,3″) και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 10,1 ιντσών (προαιρετικά 11,6″). Ο χώρος αποσκευών με όγκο 520 λίτρα δεν θα απογοητεύσει κανέναν.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Audi Q4 e-tron 50 quattro

Dacia Duster 1.3 TCe 150hp EDC

  • Κινητήρας: 1.3 turbo βενζίνης
  • Ισχύς: 150 ίπποι
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
  • 0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δλ.
  • Κατανάλωση: 6,6 λ./100 χλμ.
  • Τιμή: από 27.540 ευρώ

Το Duster απευθυνόταν πάντα σε εκείνους που θέλουν ένα προσιτό, άνετο και ελκυστικό C-SUV. Βασικότερη αλλαγή στην εμφάνιση του ανανεωμένου μοντέλου είναι το νέο λογότυπο της Ρουμανικής εταιρείας. Στο εσωτερικό, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”. Οι χώροι είναι από τα δυνατά σημεία του Duster (πορτμπαγκάζ 478 λτ.), ενώ δεν λείπουν φυσικά οι έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1.332 κ.εκ αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Οι επιδόσεις είναι εύκολη υπόθεση: 0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δλ. και τελική ταχύτητα 199 χλμ./ώρα. Οδηγικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κολακεύει την άνεση και μπορεί να μην πείθει για επιθετική οδήγηση όμως η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια, οι προβλέψιμες αντιδράσεις και η καλή εντύπωση που αφήνουν πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και φρένα συντελούν στον ευχάριστο χαρακτήρα του.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Dacia Duster 1.3 TCe 150hp EDC

DS 3 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

  • Κινητήρας: 1.5 turbodiesel
  • Ισχύς: 130 ίπποι
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
  • 0-100 χλμ./ώρα: 9,9 δλ.
  • Κατανάλωση: 5,1 λ./100 χλμ.
  • Τιμή: από 38.500 ευρώ

Το ανανεωμένο DS 3 διατηρεί τη γνώριμη φουτουριστική σιλουέτα, με μικρές στιλιστικές αλλαγές που ομορφαίνουν λίγο ακόμα την συνολική εικόνα. Το εσωτερικό είναι πολύ πλούσιο και προσφέρει υψηλής ποιότητας υλικά και όλους τους σύγχρονους τρόπους συνδεσιμότητας από το infotainment που φιλοξενείται στην έγχρωμη οθόνη αφής 10,3’’ Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων. Χωροταξικά, το γαλλικό premium B-SUV δεν διαπρέπει και προσφέρει απλώς επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες και πορτμπαγκάζ 350 λίτρων.

Ο diesel 1.5 BlueHDi είναι η χαρά της οικονομίας και της απόλαυσης, ειδικά εάν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων (ΕΑΤ8). Η εκμετάλλευση της ροπής (έως 300 Nm) είναι ο καλύτερος τρόπος για να κινηθείς σβέλτα, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,9΄΄. Στα υπέρ η χαμηλή μέση κατανάλωση των 5,1 λτ./100 χλμ.. Το DS 3 έχει ευχάριστη οδική συμπεριφορά και προσφέρει ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του DS 3 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

Jeep Avenger

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός
  • Ισχύς: 156 ίπποι
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
  • 0-100 χλμ./ώρα: 9,0 δλ.
  • Κατανάλωση: 15,4 kWh/100 χλμ.
  • Τιμή: από 30.700 ευρώ (με κρατική επιδότηση)

Το πρώτο 100% ηλεκτρικό Jeep διακρίνεται για την εμφάνιση που είναι ιδιαίτερα μοντέρνα και δυναμική. Στο εσωτερικό κυριαρχούν η οθόνη αφής 10,25’’ για το σύστημα infotainment (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (7’’ στη βασική έκδοση και 10,25’’ στις πλουσιότερες). Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, ενώ έχουν στη διάθεσή τους θήκες με συνολικό όγκο 34 λίτρων και πορτμπαγκάζ 355 λίτρων.

Η ισχύς των 156 ίππων δίνει καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 9’’ και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα, προς όφελος της αυτονομίας που φτάνει κατά μέσο όρο τα 400 χλμ.. Το ηλεκτρικό B-SUV κινείται αθόρυβα και συμπεριφέρεται πολύ καλά τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε δρόμο με στροφές. Εκτός δρόμου έχει εφόδια το μεγάλο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (200 χιλ.) και τα συστήματα Selec-Terrain (για βέλτιστη πρόσφυση αναλόγως του τερέν) και Hill Descent Control.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Jeep Avenger

Land Rover Defender 110 D300 75th Edition

  • Κινητήρας: 3.0 turbodiesel 48V mild hybrid
  • Ισχύς: 300 ίπποι
  • Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
  • 0-100 χλμ./ώρα: 7,0 δλ.
  • Κατανάλωση: 8,7 λ./100 χλμ.
  • Τιμή: από 95.837 ευρώ

Το Defender αποτελεί απόδειξη ότι στον τομέα της σχεδίασης, όταν υπάρχει έμπνευση το κλασικό μπορεί να δώσει κομψά τη σκυτάλη στο νέο. Το εσωτερικό προσφέρει μοντέρνες γραμμές και προσεγμένα υλικά που αντέχουν στην χρήση. Υπάρχουν δύο ψηφιακές οθόνες. μια 12,3’’ για τον πίνακα οργάνων και μια 10” για το σύστημα πολυμέσων. Οι χώροι επιβατών είναι πολύ μεγάλοι και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 543 λίτρα.

Το ήπιο 48V υβριδικό σύστημα συμβάλλει ώστε ο 3λιτρος 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας με τους 300 ίππους να προσφέρει απόδοση και (σχετική) οικονομία. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 191 χλμ./ώρα και αρκούν 7,0 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα. Στο δρόμο, η αερανάρτηση συμπεριφέρεται αποτελεσματικά με έμφαση στην άνεση. Εκτός δρόμου, το μεγάλο SUV έχει σημαντικά εφόδια όπως το 8άρι αυτόματο κιβώτιο με υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων, το σύστημα Terrain Response, τη δυνατότητα αύξησης του ύψους του αμαξώματος από το έδαφος (έως 29,1 εκ.) και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Land Rover Defender 110 D300 75th Edition

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!