Δοκιμή DS 3 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

Η DS ανανέωσε το μικρότερό της SUV, αναβαθμίζοντάς το αισθητικά, κρατώντας ταυτόχρονα ανέπαφη την premium αύρα και το avant-garde στιλ.

Δοκιμή DS 3 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

Η DS ανανέωσε το μικρότερό της SUV, αναβαθμίζοντάς το αισθητικά, κρατώντας ταυτόχρονα ανέπαφη την premium αύρα και το avant-garde στιλ.

Το λανσάρισμα του DS 3 Crossback έκανε μεγάλη αίσθηση στον χώρο των premium κόμπακτ SUV και αυτό γιατί κατάφερε να συγκεντρώσει σε μικρό μέγεθος όλα εκείνα τα στοιχεία που απαρτίζουν τη γενική φιλοσοφία της DS: avant-garde στιλ, οδηγική απόλαυση, κορυφαία υλικά κατασκευής και high-tech χαρακτηριστικά.

Το ανανεωμένο μοντέλο διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα, με μικρές στιλιστικές αλλαγές να ομορφαίνουν λίγο ακόμα την συνολική εικόνα. Πλέον, το DS 3 «έχασε» την ονομασία Crossbback, ενώ κράτησε την αξιοπρεπέστατη απόσταση από το έδαφος (17 εκ.). Ξεκινώντας από το εμπρόσθιο τμήμα, το νέο DS 3 διαθέτει νέο προφυλακτήρα, καθώς και νέας σχεδίασης LED φώτα ημέρας, τα οποία είναι ακριβολισμένα στις δύο πλευρές και εναρμονίζονται με τις γωνίες του προφυλακτήρα. Ως προς τις διαστάσεις, παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το απερχόμενο μοντέλο με μήκος στα 4,12 μέτρα και πλάτος στα 1.79 μ..

Όπως και στο προηγούμενο, οι αναδυόμενες χειρολαβές είναι high-tech χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει, κάτι που συναντάμε συνήθως σε μεγαλύτερων κατηγοριών μοντέλα, ενώ στο πλάι παρατηρούμε επίσης το “πτερύγιο του καρχαρία” ανάμεσα στο εμπρός και το πίσω παράθυρο – σήμα κατατεθέν της σειράς. Η κομψή κλίση της οροφής προσφέρει μια ελαφρώς coupe πινελιά, ενώ η απουσία της κλασικής κεραίας συμβάλλει στην όμορφη εικόνα του μοντέλου.

Στο πίσω μέρος συναντάμε τα στενά φώτα, τα οποία ενώνονται με μια ράβδο χρωμίου, ενώ εκεί που πριν βρισκόταν το λογότυπο «Crossback», τώρα πήρε τη θέση του το «DS Automobiles».

Πλούσια βασική έκδοση

Εσωτερικά, η έκδοση BASTILLE που είχαμε στα χέρια μας, αποτελεί το βασικό εξοπλιστικό πακέτο του DS 3, το οποίο είναι πολύ πλούσιο και προσφέρει υψηλής ποιότητας υλικά και όλους τους σύγχρονους τρόπους συνδεσιμότητας από το infotainment. To μοντέρνο design ολοκληρώνεται με τους… ρόμβους, ένα ιδιαίτερο μοτίβο που χρησιμοποιείται σε όλα τα μοντέλα της DS, ενώ οι πλαινοί αεραγωγοί παραμένουν πάνω στην πόρτα. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, οι αεραγωγοί δεν τοποθετήθηκαν στο ταμπλό για να τονίζεται η «καθαρή» επιφάνεια και το εκλεπτυσμένο στιλ του εσωτερικού.

Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής 10,3 ιντσών, η οποία «τρέχει» ένα ανανεωμένο λογισμικό, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Φέρουν νέα γραφικά, ωστόσο καμία διαφορά δεν αντιληφθήκαμε ως προς την απόκριση των εντολών. Συνεπώς, η επεξεργαστική ισχύς του infotainment παραμένει η ίδια, όπως αυτή του απερχόμενου μοντέλου. Ως επι το πλείστον, τα κουμπιά επάνω στο ταμπλό είναι αφής, εκτός από τρία: τα αλάρμ, η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του ηχοσυστήματος και του κινητήρα.

Άνετη και ασφαλής καμπίνα

Η DS έχει επενδύσει στην άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Αξίζει να σημειωθεί, ότι εξοπλίζεται με 8 αερόσακους! Η καμπίνα είναι αρκετή ήσυχη, γεγονός που οφείλεται κυρίως στο ηχομονωτικό παρμπρίζ και τα premium υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Χωροταξικά, δεν μπορούμε να πούμε ότι διαπρέπει, αλλά προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες. Μελανό σημείο αποτελεί το «πτερύγιο του καρχαρία», που περιορίζει την ορατότητα των πίσω προς τα έξω. Το πορτμπαγκάζ είναι χωρητικότητας 350 λίτρα, τιμή ικανοποιητική, ενώ αυξάνεται αναδιπλώνοντας τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα στα 1.050 λίτρα. Στα θετικά η ύπαρξη ρεζέρβας 16 ιντσών, που κρύβεται στον χώρο αποσκευών.

Οι αρετές του diesel είναι εδώ

Στην γκάμα του DS3 υπάρχει ακόμα (!) ο πετρελαιοκινητήρας των 130 ίππων. Ο 1.5 BlueHDi, που είχαμε στην κατοχή μας, είναι η χαρά της οικονομίας και της απόλαυσης, ειδικά εάν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων (ΕΑΤ8). Οι αλλαγές γίνονται σωστά και με γνώμονα την καλύτερη εκμετάλλευση των 300 Nm ροπής, με αποτέλεσμα να μην «ξεμένεις» ποτέ από δύναμη. Η εκμετάλλευση της ροπής είναι ο καλύτερος τρόπος για να κινηθείς σβέλτα, μιας και η πίεση του diesel στις ψηλές στροφές αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και τον θόρυβο χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα απόδοσης. Βέβαια, τα 9,9 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα δεν είναι καθόλου άσχημα, εάν συνειδητοποιήσεις ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 1.358 κιλών.

 

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση είναι 5,1 λτ./100 χλμ., τιμή που ελάχιστα απέχει από αυτή που είδαμε στο trip computer: 6 λτ./100 χλμ.. Νούμερο ευχάριστο στο μάτι, αλλά και στην τσέπη. Πιο συγκεκριμένα, η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμανθήκαμε από 5,6 έως και 6,1 λτ./100 χλμ.. Αναφορικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους, που είναι και η τιμή μέτρησης για τα τέλη κυκλοφορίας, το DS 3 έχει 133 γρ/χλμ. CO2.

Εντός και εκτός πόλης

Στον δρόμο, το ανανεωμένο DS 3, το οποίο βασίζεται στην στιβαρή πλατφόρμα CMP, προσφέρει θετικές εντυπώσεις και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς έτσι ώστε να υπάρχει απόλυτη ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος και είναι αρκετά σφικτή έτσι ώστε να μην επιτρέπει έντονες κλίσεις στο αμάξωμα στις στροφές.

Αναμφίβολα, η ποιότητα κύλισης είναι αρχοντική, κάτι που ακολουθεί την φιλοσοφία της DS. Το τιμόνι περνάει σωστή πληροφόρηση στον οδηγό, αν και ο τελευταίος δεν έχει την καλύτερη ορατότητα όταν κοιτάει πίσω δεξιά και πίσω αριστερά. Η ηρεμία που σου προσφέρει το DS 3 στο ταξίδι είναι ένα από τα πρώτα χαρακτηριστικά που σου κάνει εντύπωση όταν επιβιβαστείς και κλείσεις την πόρτα. Παράλληλα, οι compact διαστάσεις και ο μικρός κύκλος στροφής (10,6 m) είναι από τα βασικά μιας συνταγής ενός ευέλικτου συντρόφου της πόλης.

Τιμούλα;

Σε μια εποχή που τιμολογιακά όλα τα αυτοκίνητα έχουν πάρει την ανιούσα, το DS 3 δεν αποτελεί εξαίρεση και στη συγκεκριμένη έκδοση φλερτάρει με τα 40.000 ευρώ. Μην ξεχνάμε όμως πως το DS 3, αλλά και γενικότερα τα μοντέλα της DS Automobiles «μιλούν» στο αγοραστικό κοινό που αναζητά premium προτάσεις. Στην περίπτωσή μας, ένα μικρό πολυτελές SUV με ιδιαίτερες πινελιές στην εξωτερική εμφάνιση, ξεχωριστή τεχνοτροπία στην καμπίνα, ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και άριστη συμπεριφορά στην οδήγηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!