Δοκιμάζουμε το Land Rover Defender 110 D300 75th Edition (+video)

Παραδοσιακά ένα Defender αλωνίζει με απόλυτη επιτυχία στη φύση, όμως το παρόν και το μέλλον του, συνδυάζει περιπέτεια και σύγχρονο αστικό savoir vivre.

Δοκιμάζουμε το Land Rover Defender 110 D300 75th Edition (+video)

Παραδοσιακά ένα Defender αλωνίζει με απόλυτη επιτυχία στη φύση, όμως το παρόν και το μέλλον του, συνδυάζει περιπέτεια και σύγχρονο αστικό savoir vivre.

Land Rover Defender 110 D300 75th Edition: Θα μπορούσε εδώ κανείς να προσομοιώσει το σύγχρονο αστικό savoir vivre με ευκολία χρήσης, μικροκινητικότητα και ηλεκτροκίνηση. Με ένα Defender και συγκεκριμένα με το Land Rover Defender 110 D300 75th Edition, της δοκιμής, μπορείς να είσαι σίγουρος ότι τουλάχιστον δυο από τις τρεις παραμέτρους που προαναφέρθηκαν θα έχουν τσεκ στο κουτάκι τους. Αν έψαχνες άλλωστε μικροκινητικότητα δεν θα έβαζες τον όρο SUV ή Land Rover στην google αναζήτηση, ούτε καν Defender.

Ένα Defender οφείλει να είναι επιβλητικό ακόμα και στην κοντή τρίθυρη 90άρα εκδοχή του, πόσο μάλιστα στην 5θυρη έκδοση 110. Οφείλει να εκπληρώνει τις εκδρομικές προσδοκίες στο φυσικό περιβάλλον μακριά από την ασφαλτόστρωση, έτσι όπως τότε που η έμπνευση έγινε υλοποίηση.

Από τότε η αλήθεια είναι πως έχουν περάσει τόσο χρόνια όσα χρειάζεται ένας άνθρωπος για την πλήρη συνταξιοδότησή του, παρόλα αυτά το Defender δεν έπαψε ποτέ να παραμένει στοχευμένο στην εξερεύνηση και ιδιαιτέρως γοητεύσιμο στο κοινό της. Γεννημένο για τα δύσκολα και ερωτευμένο με το ανάγλυφο της γης, στοιχεία που το έκαναν σημείο αναφοράς στον κόσμο της εκτός δρόμου χρήσης.

Μπορεί με αυτή την ταυτότητα να πορεύτηκε επι σειρά δεκαετιών, όλα αυτά όμως αλλάξαν από το 2020. Ένα νέο Defender ήρθε για να ανανεώσει ολοκληρωτικά μια υπόθεση που φαινόταν να έχει μαρμαρώσει στο βάθος του χρόνου. Το τρένο της εξέλιξης για το brand Defender ήταν αδύνατο να μην έρθει, μπορεί να άργησε όμως το δρομολόγιο κάποια στιγμή έφτασε.


Νέα εποχή
Defender

Η νέα εποχή Defender σταδιακά μπήκε στον εξηλεκτρισμό με την γκάμα πλέον να προσφέρει εκδόσεις Plug in Hybrid ή Mild Hybrid, όπως το επετειακό για τα 75 χρόνια της Land Rover που οδηγούμε. Αν θέλουμε να ερμηνεύσουμε την Defender 75th Anniversary Edition που λανσάρεται σε αυτό το ανοιχτό χακί του πρώτου Land Rover, παρασύροντας χρωματικά ακόμα και τις 20άρες ζάντες, θα λέγαμε ότι οι απόψεις ήταν μοιρασμένες. Άλλοι το λάτρεψαν και άλλοι θα το προτιμούσαν σε κάτι διακριτικότερο από την χρωματική παλέτα.

Το αισθητικό αποτέλεσμα πάντως είναι όσο κολακευτικό και όσο περιπετειώδες περιμένεις ώστε να ταιριάξει με την τετράγωνη σχεδιαστική λογική του βρετανικού SUV, με τις extreme συνήθειες. Γιατί αν ψάχνεις να το κατατάξεις κάπου, αυτό ακριβώς είναι ένα Defender σήμερα. Σύγχρονο premium SUV με βάση τις ανέσεις χώρων, παροχών, τεχνολογιών και ανάρτησης, αλλά και πραγματικό off road από τα ελάχιστα με εξωπραγματικές δυνατότητες.

Όποιος θεωρεί ότι «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά», αρκεί μια γνωριμία με την νεότερη γενιά Defender. Εμπνευσμένη από την ιστορία του αρχέτυπου δείχνει ότι ο σεβασμός στο παρελθόν προσαρμόζεται στο παρόν με κέρδος δυνατότητες για το μέλλον. Οι επίπεδες γραμμές κέρδισαν παμψηφεί και έδεσαν με τα LED Matrix φώτα εμπρός και τα LED πίσω, όλα σε σχεδιαστική σύνδεση με το “τότε”, ως απόδειξη ότι όταν υπάρχει έμπνευση το κλασικό μπορεί να δώσει κομψά τη σκυτάλη στο νέο.

Στο εσωτερικό, η σύνδεση με τον κόσμο της περιπέτειας προκύπτει με ένα διάκοσμο, που αφήνει γυμνές βίδες και μέταλλο σε κοινή θέα. Μια απλότητα στην σχεδίαση που ισορροπεί το μάχιμο με το κομψό και προσφέρει μοντέρνες γραμμές και προσεγμένα υλικά που αντέχουν στην χρήση. Εν ολίγοις, όσο εύκολα και ευχάριστα θα σε υποδεχτεί με βραδινό ένδυμα, άλλο τόσο πετάει τη σκούφια του για ορειβατικό μποτάκι με δείγμα από το τερέν στη σόλα του.

Το νέο Defender γοητεύεται από την digital εποχή και υιοθετεί για την πληροφόρηση ψηφιακές οθόνες. Μια 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων που έχει ταλέντο στην παραμετροποίηση και μια 10” στο κέντρο του ταμπλό που αναλαμβάνει με το σύστημα Pivi Pro το ψυχαγωγικό κομμάτι των πολυμέσων με διασύνδεση, ενημέρωση, πλοήγηση, αλλά και έξτρα πληροφορίες που αφορούν το ιστορικό κατανάλωσης και το off-road κομμάτι (Terrain Response II, κλισιόμετρο, υψόμετρο, κ.ά). Μια σειρά από κάμερες προσφέρουν 360ο θέαση, κάτι που διευκολύνει όταν κουμαντάρεις την 5μετρη και σχεδόν δίμετρη σε πλάτος και ύψος κατασκευή.

Φυσικά ο εξοπλισμός θα ικανοποιήσει και τους απαιτητικότερους, με το ηχοσύστημα της Meridian να προσφέρει κρυστάλλινο ήχο, τα θερμαινόμενα – κλιματιζόμενα δερμάτινα καθίσματα να είναι ηλεκτρικά, όπως και η ρύθμιση του τιμονιού (επίσης θερμαινόμενο). Η αποδοτικότητα του διζωνικού κλιματισμού δεν καταλαβαίνει από θερμοκρασίες, διαπρέπει στο έργο της σε όλη την πληθωρική καμπίνα, ενώ ένα μικρό αλλά θαυματουργό ψυγείο βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Χωράει 4 μικρά εμφιαλωμένα μπουκάλια, έχει δυο σκάλες ψύξης και πραγματικά δεν θα ξεμείνεις ποτέ από κρύο νερό.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει η προσφορά ποικιλίας παροχών φόρτισης, που εκτός από USB θύρες για όλους, διαθέτει και παροχή 230V (με τον ανάλογο μετασχηματιστή ρεύματος) στον χαοτικό χώρο αποσκευών. Στην 5θεσια διάταξη, 543 λίτρα αρκούν για τις αναμενόμενες αποσκευές, πολλαπλασιάζεται όμως με την ανάκληση των καθισμάτων δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο για βαριές μεταφορές, με δάπεδο που πλένεται εύκολα και σηκώνει κακουχίες.

Επιβάτες που θα παραπονεθούν για τους χώρους, δύσκολα θα βρεις. Πρακτικά δηλαδή με μεταξόνιο που ξεπερνά τα τρία μέτρα, οι χώροι είναι γενναίοι και σωστά κατανεμημένοι, ώστε να ταξιδέψουν με άνεση 5 λεβεντόπαιδα με τις αποσκευές και να μην ζητούν μάλιστα στάση για ξεμούδιασμα.

 

Defender υβριδικών προδιαγραφών

Στην περίπτωσή μας, το ήπιο 48V υβριδικό σύστημα συμβάλλει ώστε ο 3λιτρος 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας με τους 300 ίππους και τα 650 Nm ροπής να κάνει το θαύμα του σε μια κατασκευή που προσεγγίζει τους 2,5 τόνους. Επιδόσεις και κατανάλωση, ισορροπούν θετικά για τα δεδομένα και το 90άρι ρεζερβουάρ προσφέρει εύκολα 750 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Τα εύσημα αποδίδονται για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την σιωπηλή του λειτουργία. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, στο εξερευνητικό του τσεπάκι κρύβει τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων και το Defender εξασφαλίζει ένα αποδοτικό αποτέλεσμα που μεταφράζεται σε ζωηρές επιταχύνσεις για τα δεδομένα που εκπροσωπεί.

Οι επιδόσεις μικρή σημασία έχουν σε ένα αυτοκίνητο τέτοιου χαρακτήρα, παρόλα αυτά με τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 191 χλμ./ώρα και με 7,0 δλ. επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα μόνο ευχαριστημένος μπορείς να είσαι. Σημασία έχει ότι ταξιδεύει με ασφάλεια με το κοντέρ να σημαδεύει ψηλά. Αν μάλιστα κλειδώσεις στο adaptive cruise control ταχύτητες ανάμεσα στα 140-160 χλμ./ώρα, η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση κερδίζει το ταξιδιωτικό bonus.

Στον πολιτισμένο ασφάλτινο δρόμο πατάει με σιγουριά, ακολουθεί τις εντολές και προσφέρει πληροφορία χρήσιμη για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του οδηγού. Σαφώς δεν θα πάρεις φόρα για να ορμήσεις από στροφή σε στροφή, όμως θα διαπιστώσεις ότι αυτός ο ψηλός γίγαντας μπορεί να σε κερδίσει με την πρόθυμη ευελιξία του. Η αερανάρτηση συμπεριφέρεται αποτελεσματικά με έμφαση στην άνεση που διαπρέπει, χωρίς ταυτόχρονα να νιώθεις πλαδαρότητα που χαλάει τη συνταγή. Ακόμα και αν το παρακάνεις όμως η πλούσια σουίτα των ηλεκτρονικών ασφάλειας, θα διακόψει κάθε πιθανότητα εμπλοκής με την κακιά στιγμή.

Στην ώρα της κατανάλωσης θα διαπιστώσεις ότι δύσκολα θα πέσεις σε μονοψήφιο νούμερο, με τις διψήφιες τιμές να είναι συνηθέστερες. Οδηγώντας απελευθερωμένα τα 12-13 λτ./100 χλμ είναι καθημερινότητα. Αν κυκλοφορείς με βαρύ πόδι προσθέτεις δυο ακόμα, ενώ σε extreme συνθήκες off-road με τα «κοντά» σε πρωταγωνιστικό ρόλο και τα διαφορικά κλειδωμένα, το 17αρι δεν απέχει από την πραγματικότητα.

 

Στο δρόμο των προγόνων του

Καλοτάξιδο λοιπόν στην άσφαλτο, όμως οι τροχοί με το ψωμωμένο 60άρι προφίλ, αισθάνονται το σύνδρομο στέρησης να τους κυριεύει όταν δεν νιώθουν το χώμα στη γόμα τους.

Στο hardware της υπόθεσης, άκαμπτοι άξονες και πλαίσιο τύπου σκάλας έχουν θέση μόνο στην ιστορία Defender. To αυτοφερόμενο αμάξωμα D7x, με αλουμινένιο δάπεδο υπόσχεται 3 φορές μεγαλύτερη ακαμψία από ένα πλαίσιο τύπου σκάλας και η ανάρτηση αποκτά ανεξαρτησία με την συνταγή των διπλών ψαλιδιών εμπρός και των πολλαπλών σύνδεσμων πίσω. Στιβαρές αρθρώσεις, ατσάλι στα υποπλαίσια στήριξης και heavy duty σινεμπλόκ εξασφαλίζουν ανθεκτικότητα στη χρήση όποια και αν είναι αυτή.

Με όπλα του τη στιβαρότητα, το ντύσιμο του πατώματος με ποδιές και με μια ανάρτηση που μεταβάλλει το ύψος της, με το πάτημα ενός κουμπιού ή στα προγράμματα του Terrain Response (από 21,8 εκ. έως  29,1 εκ. στην ανώτερη θέση), το Defender ζητάει δυσκολίες κάτω από τους τροχούς του.

Στο φουλ ανάστημα οι γωνίες προσέγγισης, φυγής και ράμπας (38ο , 40ο , 28ο), απομακρύνουν το άγχος και κάθε σημείο επαφής με το έδαφος. Οι προδιαγραφές του μιλούν για 50 εκ. άρθρωσης στην ανάρτηση, δυνατότητα να κινηθεί με κλίση 45ο  προς κάθε κατεύθυνση και ικανότητα διέλευσης σε νερό ύψους 90 εκ..

Το Terrain Response II προσφέρει 7 διαθέσιμα προγράμματα που προσαρμόζουν την αερανάρτηση, την απόκριση και λειτουργία του κινητήρα, τα ηλεκτρονικά ευστάθειας, τα διαφορικά, το κιβώτιο και την τετρακίνηση στα δεδομένα της στιγμής.

Ανάλογα με το έδαφος και τις συνθήκες υπάρχει πρόγραμμα διαθέσιμο, ενώ πέρα από αυτά, δίνεται η δυνατότητα για 4 αποθηκευμένα προγράμματα, παραμετροποιημένα ανάλογα με τα θέλω του οδηγού. Φυσικά απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά σε σπορ όρους και δικαίως γιατί αντιμετωπίζει με ειλικρίνεια το πληθωρικό του ανάστημα, όγκο, βάρος, σαν να σου λέει ότι δεν έχει έρθει για κάτι τέτοιο. Φυσικά οι κοντές σχέσεις, τα διαφορικά που κλειδώνουν και το Hill Descent είναι εφόδια που τα παίζεις στα δάχτυλα με κουμπιά στην κεντρική κονσόλα.

Στην πράξη κυριολεκτικά σιδερώνει το ανάγλυφο, τουλάχιστον σε κάνει να απορείς αν πραγματικά ήταν τόσο δύσκολο αυτό που πέρασες από πάνω, σε σχέση με αυτό που εισέπραξες. Νιώθεις μια κυριαρχική αίσθηση να χωθείς εκεί που με οτιδήποτε άλλο θα ήσουν διστακτικός. Ακόμα και η κοίτη ενός ποταμού που είναι άγραφος χάρτης ελάχιστα προβληματίζει την ανάρτηση και μεταφέρει στο εσωτερικό αναταράξεις.

Σε κανονικές συνθήκες, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό μοιράζει ισόποσα την ροπή στους δυο άξονες, ενώ το επίσης ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ελέγχει και επεμβαίνει σε κάθε τροχό. Το μόνο που σου ζητάει είναι να επιλέξεις το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με το τερέν που πατάνε οι τροχοί. Εκτός από το ηλεκτρονικό κλείδωμα του κεντρικού και την ηλεκτρονική εποπτεία του εμπρός, ένα ενεργό πίσω μπλοκέ διευκολύνει την πρόσφυση και την ελκτική δυνατότητα.

Φυσικά με την χρήση των «κοντών» η αναρριχητική ικανότητα απογειώνεται ενώ το Hill Decent Control απλά λύνει τα χέρια και δίνει ρεπό στα πόδια, στις κατηφόρες.


Ο χάρτης είναι για
Defender

Το νεότερο Defender της ιστορίας μετεξελίχθηκε από ένα εργαλείο δουλειάς για δύσβατο τερέν, σε ένα ολοκληρωμένο 4×4, που το απολαμβάνεις και στην άσφαλτο. Παραμένει πιστό στις αξίες που το καθιέρωσαν και πορεύεται με κτήμα του τεχνολογίες, εξηλεκτρισμό και τρόπους συνολικά που εκφράζουν πολιτισμό. Η πιο σύγχρονη έκφανση περιπέτειας για τη Land Rover δείχνει το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι, αν πραγματικά τους ενδιαφέρει το πεδίο της περιπέτειας μέσω της εξερεύνησης. Η μοναξιά της μοναδικότητας, κατά πως φαίνεται, θα είναι και λόγος αποκλειστικής επιτυχίας.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Ευχαριστούμε για την ανταπόκριση και συμβολή στη φωτογράφηση, τον Ιππικό Όμιλο Κουβαρά και το Iaveris Park – Drive in.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!