Δοκιμάζουμε το Dacia Duster 1.3 TCe 150hp EDC

H διαχρονική επιτυχία της Dacia στον κόσμο των SUV προκύπτει αναβαθμισμένη με νέο λογότυπο και ωφελημένη τεχνολογιών. Το ταχύτερο και πρακτικότερο Duster της γκάμας, είναι εδώ.

Δοκιμάζουμε το Dacia Duster 1.3 TCe 150hp EDC

H διαχρονική επιτυχία της Dacia στον κόσμο των SUV προκύπτει αναβαθμισμένη με νέο λογότυπο και ωφελημένη τεχνολογιών. Το ταχύτερο και πρακτικότερο Duster της γκάμας, είναι εδώ.

Dacia Duster 1.3 TCe 150hp EDC: Η αναγέννηση της Dacia οφείλεται στην έξυπνη υλοποίηση ενός προσιτού SUV/Crossover με σκληροτράχηλη και αποτελεσματική λογική. Το Duster με τη συνταγή της επιτυχίας παραμάσχαλα, πορεύεται στον 13ο χρόνο της ιστορίας του, με μια απόλυτη εμπορική γεωμετρική πρόοδο.

Σε μια περίοδο κρίσιμη για την οικονομία, πόσο μάλιστα του Ευρωπαϊκού Νότου, η Dacia λανσάρισε στην αυγή του 2010 ένα ρεαλιστικό SUV με δοκιμασμένη τεχνολογία και τιμή ανάλογη αυτοκινήτου πόλης. Το γεγονός αυτό δημιούργησε αναταράξεις στην αγορά, ιδιαιτέρως ευχάριστες για το ρουμανικό εργοστάσιο που πορεύεται διαχρονικά υπό την σκέπη του Group Renault.

Οι ακριβότεροι ανταγωνιστές της κλάσης είχαν σαφές προβάδισμα σε επίπεδο σχεδίασης, απτής ποιότητας και παροχών εξοπλισμού, όμως το Duster τους ταρακούνησε για τα καλά. Χωρίς να του λείπει τίποτα ουσιαστικό, σερβίριζε ευρυχωρία, τα πήγαινε εξαιρετικά σε όποιο τερέν πατούσαν οι τροχοί του και πρόσφερε περισσότερο αυτοκίνητο σε τιμή value for money.

Κάπως έτσι, με την καλπάζουσα πορεία του σε επίπεδο πωλήσεων, γέμισε με ζεστό χρήμα τα ταμεία της εταιρείας. Αν αρχικά λοιπόν η ελπιδοφόρα προσπάθεια της Dacia αντιμετωπίστηκε μουδιασμένα από το ευρύ κοινό, σταδιακά κέρδιζε την θέση που του αξίζει στην αγορά.

Duster προς τη δόξα τραβά

Ακολουθώντας τα χνάρια των προηγούμενων γενεών, το Duster απευθύνεται τόσο στους πελάτες που θέλουν ένα άνετο και ελκυστικό SUV με compact διαστάσεις, όσο και σε αυτούς που αναζητούν ένα στιβαρό και ευέλικτο 4×4, αν το επιλέξουν στην πλήρως περιπετειώδη μορφή του.

Βασικότερη αλλαγή στην εμφάνιση του ανανεωμένου Duster είναι το νέο λογότυπο της εταιρείας, το οποίο συνδυάζει τα γράμματα D και C σε ένα στιλ που θυμίζει κρίκους αλυσίδας. Το νέο αυτό σήμα το συναντάμε στην ανασχεδιασμένη μάσκα, στα κέντρα των τροχών, ενώ η μάρκα αναγράφεται με νέα γραμματοσειρά απόλυτα συμβατή με το λογότυπο τόσο στην 5η πόρτα, όσο και στα ενδότερα στο τιμόνι.

Πιστό στην αρχική του σχεδίαση το Duster φροντίζει να εκμεταλλεύεται το επιβλητικό στιλ του με καίριες προσθήκες κάθε φορά που το ανανεώνουν με την επικαιρότητα. Ένας διαχρονικός χαρακτήρας πλανάται πάνω από το όνομα και την οντότητα του SUV της Dacia και όχι άδικα.

Η χακί απόχρωση τονίζει το εκδρομικό στοιχείο που είναι χαραγμένο στο DNA Duster, ενώ η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia, συνεχίζει την καριέρα της με μικρές αισθητικές παραλλαγές. Τα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας σε σχήμα πλάγιου «Y», ενώ η νέα τρισδιάστατη μάσκα υιοθετεί απλές γραμμές απόλυτα συμβατές με το νέο λογότυπο.

Βελτιωμένο στο επίπεδο προσφοράς προς τους επιβάτες εμφανίζεται και το εσωτερικό με νέες ταπετσαρίες και προσκέφαλα και μία ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο. Το μάτι φυσικά θα σταθεί στο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”. Το Media Display, περιλαμβάνει 6 ηχεία, DAB radio, συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, δύο θύρες USB και αντιστοίχιση του smartphone με Apple CarPlay και Android Auto.

Τα χειριστήρια στο τιμόνι χρησιμοποιούνται και για την ενεργοποίηση των φωνητικών εντολών. Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφαλείας, το νέο Duster ωφελείται τεχνολογίας και εξοπλίζεται με τα συστήματα Hill Start Assist, Adaptive Hill Decent Control, Blind Sport Warning που είναι ενεργό από τα 30 έως τα 140 km/h, Park Assist με τέσσερις αισθητήρες υπερήχων και δυνητικά με κάμερα οπισθοπορείας, και άλλα ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.

Οι χώροι ήταν και είναι από τα δυνατά σημεία του Duster, ενώ δεν λείπουν φυσικά ούτε οι έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν με άνεση δύο ενήλικες ενώ θα υποδεχτεί και τρίτον με μικρές παραχωρήσεις. Οι τελευταίες δεν αφορούν το μεγάλο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών που παραμένει αναλλοίωτος με χωρητικότητα 478 lt, ενώ φτάνει τα 1.623 lt με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Το γρήγορο και ευκολόχρηστο Duster

Mία πλήρης γκάμα κινητήρων, προδιαγραφών Euro 6D Full είναι διαθέσιμη στην γκάμα Duster που ως γνωστόν είναι διαθέσιμο σε μπροσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με τις τελευταίες να είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με τον 1.5 dCi σε απόδοση 115 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποκλειστικά μπροσθιοκίνητες είναι οι βενζινοκίνητες με τον 1.0 TCe 90 και τον 1.3 TCe που καρπώνεται το αποκλειστικό προνόμιο του αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, που είναι και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Η γκάμα φυσικά ολοκληρώνεται με τον 1.0 TCe 100 LPG και αξίζει να αναφέρουμε ότι η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει την επιλογή κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) σε ολόκληρη τη γκάμα των μοντέλων της.

Η πράξη στη δοκιμή μας όμως έχει να κάνει με τον υπερτροφοδοτούμενο των 1.332 κ.εκ απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής, που σε συνδυασμό με το εξαιρετικό αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έχεις στα χέρια σου το γρηγορότερο και πιο εύκολο για επιδόσεις και αστική μετακίνηση Dacia Duster.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κολακεύει την άνεση και μπορεί να μην πείθει για επιθετική οδήγηση όμως η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια, οι προβλέψιμες αντιδράσεις και η καλή εντύπωση που αφήνουν πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και φρένα συντελούν στον ευχάριστο χαρακτήρα του. Φυσικά δεν διεκδικεί το μέγιστο της επικοινωνιακής συμπεριφοράς στην κατηγορία, όμως δεν ενοχλεί ούτε νιώθεις κάτι παράταιρο που σε αναγκάζει σε συμβιβασμό τη στιγμή της οδήγησης.

Άλλωστε και η επεμβατικότητα των ηλεκτρονικών στην πρόωρη υποστροφή θα δείξει ότι προτεραιότητα δεν είναι η σπορ λογική στην οδήγησή του, αλλά ο εκδρομικά σβέλτος ρυθμός σε ευθείες και στροφές με την αναβαθμισμένη κύλιση και ηχομόνωση να πουσάρουν τη διάθεση για ταξίδι. Οι επιδόσεις είναι εύκολη υπόθεση (0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δλ. και τελική ταχύτητα 199 χλμ./ώρα), με το σωστό στις αυτόματες αλλαγές κιβώτιο, ενώ και η αστική τρέλα είναι κάτι που ξεπερνιέται με τον οδηγό να μην ασχολείται με το ανακάτεμα του λεβιέ.

Το Dacia Duster 1.3 TCe 150hp EDC εκπληρώνει ισορροπημένα την υπόθεση απόδοση-κατανάλωση με τιμές που παίζουν ανάμεσα στα 7 με 9 λτ./100 χλμ. σε φυσιολογική χρήση. Αν όμως αναζητήσεις το μέγιστο των επιδόσεων τότε το διψήφιο νούμερο θα εξαντλήσει σύντομα το υγρό απόθεμα του ρεζερβουάρ. Στα υπέρ του για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις το Duster ακόμα και στην μπροστοκίνητη μορφή του προσφέρει σχεδόν 22 εκατοστά από το έδαφος.

Συνεχίζει ακάθεκτο

Εν τέλει χωρίς να του λείπει τίποτα ουσιαστικό, σερβίρει ευρυχωρία, τα πάει καλά σε βομβαρδισμένο τερέν και ας μην είναι τετρακίνητο για να απογειώσει την έννοια of road και προσφέρει πολύ αυτοκίνητο σε τιμή value for money. Επιπλέον, το Dacia Duster πλαισιώνεται από 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια. Ένας διαχρονικός χαρακτήρας πλανάται πάνω από το όνομα και την οντότητα του SUV της Dacia και όχι άδικα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!