Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Avenger

Με το Avenger η Jeep κάνει το πρώτο της βήμα προς την 100% ηλεκτροκίνηση χωρίς να θυσιάζει το πνεύμα ελευθερίας που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα μοντέλα της.

Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Avenger

Με το Avenger η Jeep κάνει το πρώτο της βήμα προς την 100% ηλεκτροκίνηση χωρίς να θυσιάζει το πνεύμα ελευθερίας που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα μοντέλα της.

Για πολλούς, το νέο Jeep Avenger είναι μια μεγάλη έκπληξη. Ποιος περίμενε από έναν κατασκευαστή που έχει μακρά παράδοση στα SUV και στην offroad οδήγηση, να ασχοληθεί από τόσο νωρίς με τα ηλεκτρικά;

Κι όμως, το πρώτο 100% ηλεκτρικό Jeep αποτελεί απλώς το επόμενο βήμα προς τον εξηλεκτρισμό της μάρκας. Μην ξεχνάμε πως, τα τελευταία 1-2 χρόνια, η γκάμα της Αμερικανικής εταιρίας στην Ευρώπη αποτελείται αποκλειστικά από εξηλεκτρισμένα μοντέλα: είτε ήπια υβριδικά eHybrid είτε 4xe Plugin Hybrid.

Σαφώς και δεν ήταν εύκολο. Χρειαζόταν τόλμη και μεθοδικότητα από την Jeep για να προσαρμόσει την φιλοσοφία ελευθερίας και περιπέτειας που παραδοσιακά την διακρίνει, στις απαιτήσεις της νέας ηλεκτρικής εποχής. Να ανοίξει τους ορίζοντές της και να προσελκύσει – ενδεχομένως – ένα νέο κοινό, δίχως να χάσει τον προσανατολισμό της.

Η Jeep μας απέδειξε με το ολοκαίνουριο Avenger πως δεν είχε μόνο τα κότσια να προσπαθήσει, αλλά και πως πέτυχε τους στόχους της. Το ολοκαίνουριο Avenger δεν κέρδισε τον τίτλο Car Of The Year 2023 μόνο επειδή είναι ένα ολοκληρωμένο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, αλλά επειδή καταφέρνει να πάει τη μάρκα στην επόμενη μέρα, χωρίς να αποποιείται τον χαρακτήρα της.

Μοντέρνο, δυναμικό, αλλά πάντα Jeep

Με μήκος μόλις 4,08 μέτρα, το Avenger είναι 16 εκατοστά κοντύτερο από το Renegade, γεγονός που το καθιστά το μικρότερο μοντέλο της μάρκας στη σύγχρονη ιστορία της. Είναι προφανές λοιπόν πως δεν στοχεύει μόνο στο παραδοσιακό κοινό της Jeep. Και αυτό φαίνεται με διάφορους τρόπους. Κατ’ αρχήν από την εμφάνιση, που είναι ιδιαίτερα μοντέρνα και δυναμική, με στοιχεία όπως τα φουσκωμένα φτερά, οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και η διχρωμία στο αμάξωμα, που συμβάλλει την αίσθηση πως η οροφή αιωρείται.

Φυσικά και υπάρχουν πινελιές που φωνάζουν Jeep από μακριά. Ανάμεσά τους η μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες και τους τετραγωνισμένους θόλους των φτερών, αλλά και μια σειρά από ευφυείς λύσεις που περιορίζουν τις ζημιές σε μικροεπαφές.

Για παράδειγμα, τα μαύρα πλαστικά που υπάρχουν περιμετρικά του αμαξώματος εξέχουν ελαφρώς για να προστατεύουν τους εμπρός προβολείς και τα πάνελ του αμαξώματος από μικροχτυπήματα και γδαρσίματα, ενώ είναι από ειδικό υλικό έτσι ώστε να μην χαράσσονται εύκολα. Σύμφωνα με τη Jeep, το 70% των συγκρούσεων στην Ευρώπη είναι με μικρή ταχύτητα και το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό του Avenger μπορεί να γλιτώσει από τον ιδιοκτήτη του περίπου 1.000 ευρώ από κόστη μικροεπισκευών.

Ευχάριστο, νεανικό και πολύ πρακτικό

Το εσωτερικό από την άλλη, ελάχιστα θυμίζει Jeep. Τα ζωντανά χρώματα, όπως το βαμμένο εμπρός τμήμα του ταμπλό, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και οι δύο μεγάλες οθόνες δημιουργούν μια όμορφη ατμόσφαιρα και μαρτυρούν τη στόχευση σε ένα πιο νεανικό κοινό. Όλες οι εκδόσεις του Avenger διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό τους την εύχρηστη και με ωραία γραφικά οθόνη αφής 10,25’’ για το σύστημα infotainment Uconnect που φιλοξενεί τις λειτουργίες συνδεσιμότητας, πλοήγησης και ψυχαγωγίας.

Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός, με οθόνη 7’’ στη βασική έκδοση Longitude και 10,25’’ στις Altitude και Summit. Η τελευταία διαθέτει επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος 360 μοιρών. Παράλληλα, οι υπηρεσίες Uconnect επιτρέπουν τον έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως η φόρτιση, το σύστημα κλιματισμού, το κλείδωμα, κτλ., από απόσταση, μέσω smartphone.

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι μοντέρνος και δίνει έμφαση στην απλότητα και την χρηστικότητα. Υπάρχουν παντού διάσπαρτες θήκες με πιο πρακτική αυτή στην κονσόλα, η οποία καλύπτεται από ένα έξυπνα αναδιπλούμενο μαγνητικό κάλυμμα και χωρά μεγάλα αντικείμενα, όπως π.χ. τσαντάκι μέσης. Τα υλικά είναι σκληρά στην πλειοψηφία τους αλλά έχουν ικανοποιητική υφή, ενώ η εργονομία είναι σωστά μελετημένη. Στα θετικά και ο έλεγχος του κλιματισμού που γίνεται από διακόπτες στο ταμπλό και όχι από το μενού της κεντρικής οθόνης.

Εξοικείωση απαιτούν μόνο οι διακόπτες με τους οποίους γίνεται η επιλογή της κίνησης (D/B, N, R, P), καθώς απουσιάζει ο κλασικός λεβιές απελευθερώνοντας πολύτιμο αποθηκευτικό χώρο. Σημειώστε πως το ηλεκτρικό Jeep προσφέρει θήκες και ντουλαπάκια με συνολικό όγκο 34 λίτρων!

Παρά το μικρό μέγεθος του B-SUV, τέσσερις ενήλικες με ύψος έως 1,80 μ. θα βολευτούν στην καμπίνα του Avenger, ενώ στην ανάγκη θα χωρέσει και ένας πέμπτος επιβάτης, κάνοντας κάποιες παραχωρήσεις λόγω του κεντρικού τούνελ στο πάτωμα και του διαθέσιμου πλάτους. Επιπλέον, όπως συμβαίνει και σε πολλά άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, το ύψος του εδράνου στο πίσω κάθισμα από το δάπεδο του αυτοκινήτου είναι μικρό, λόγω της μπαταρίας που βρίσκεται τοποθετημένη από κάτω, με συνέπεια οι επιβάτες να έχουν περισσότερο από το κανονικό λυγισμένα τα πόδια τους.

Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί επίσης με τα 355 λίτρα του, το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του και το μεγάλο άνοιγμα που ξεπερνά σε πλάτος το 1 μέτρο. Επιπλέον, το διπλό δάπεδο βοηθά έτσι ώστε να δημιουργείται ένας εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.250 λτ. όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ενώ στις εκδόσεις Altitude και Summit το πορτμπαγκάζ ανοίγει ηλεκτρικά.

Με 156 ίππους και αυτονομία 400 λτ.

Η Jeep αποτελεί μέλος του ομίλου Stellantis, και οι δημιουργοί του Avenger το εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο αυτό. Το ολοκαίνουριο SUV επωφελείται από τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες του ομίλου. Ανάμεσά τους, ο νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρας M3, ο οποίος λειτουργεί στα 400 Volt και τροφοδοτείται από μια επίσης νέα μπαταρία 54 kWh με δυνατότητα να φορτίζει με ισχύ έως 100 kW.

Σε αυτή την ιδανική συνθήκη, η μπαταρία χρειάζεται 24 λεπτά για να φτάσει από το 20% στο 80% ή μόλις 3 λεπτά για να ανακτήσει αυτονομία 30 χλμ.. Φυσικά μπορεί να φορτίσει πλήρως (0-100%) και σε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC / wallbox) ισχύος 11 kW, σε 5,5 ώρες.

Η απόδοση του συστήματος φτάνει τους 156 ίππους σε ισχύ και τα 260 Nm σε ροπή, δίνοντας καλές επιδόσεις στο Avenger. Τα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 9’’ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα, προς όφελος της αυτονομίας. Η τελευταία κυμαίνεται, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα 400 χλμ. κατά μέσο όρο, ενώ στην πόλη μπορεί να φτάσει έως και 550 χλμ..

Στην πράξη, αν θες να κινηθείς πραγματικά γρήγορα θα πρέπει να επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport για πιο άμεση επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού, με το Eco να είναι η καλύτερη επιλογή για να διευρύνεις την αυτονομία. Αν είσαι προσεκτικός μπορείς να πλησιάσεις τη χαμηλή μέση κατανάλωση των 15,4 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει επίσημα το εργοστάσιο, ενώ αν κινείσαι με κανονικό ρυθμό θα βλέπεις πιο συχνά τιμές κοντά στα 18,5 kWh/100 χλμ..

Στη χαμηλή κατανάλωση βοηθά η άριστη διαχείριση της ενέργειας από το ηλεκτρικό σύστημα, με τη συνδρομή βέβαια του εντυπωσιακά χαμηλού για ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάρος των 1.500 κιλών, αλλά και της αντλίας θερμότητας, η οποία αυξάνει, σύμφωνα με την εταιρία, την αυτονομία κατά 10% σε ψυχρές και πολύ ζεστές συνθήκες.

Αν κάτι μας έλειψε από το Avenger, είναι η λειτουργία One Pedal που προσφέρουν άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, με την οποία το αυτοκίνητο επιταχύνει και επιβραδύνει πατώντας και αφήνοντας αντίστοιχα το γκάζι. Υπάρχει βέβαια η επιλογή Brake που ενεργοποιείται με τον διακόπτη D/B και η οποία αυξάνει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας στο άφημα του γκαζιού – συνεπώς και την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, όχι όμως όσο θα θέλαμε.

Αθόρυβο, πρόθυμο και αποτελεσματικό

Στην οδήγηση το Avenger είναι μια μικρή αποκάλυψη. Αναμφίβολα τα τελευταία μοντέλα της Αμερικανικής φίρμας έχουν βελτιωθεί σημαντικά στην άσφαλτο, αλλά το ηλεκτρικό SUV ανεβάζει τον πήχη! Κινείται αθόρυβα, πατάει με σιγουριά και αποτελεσματικότητα και συμπεριφέρεται πολύ καλά τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε δρόμο με στροφές.

Αν το πιέσεις, θα διαπιστώσεις πως το τιμόνι είναι άμεσο, το πλαίσιο στιβαρό και η ανάρτηση αρκετά σφικτή έτσι ώστε να μην αφήνει το αμάξωμα να γέρνει αισθητά, προσφέροντάς σου αυτοπεποίθηση να κινηθείς πολύ γρήγορα σε κάθε διαδρομή. Στην πόλη, η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες και δεν γίνεται κουραστική παρά τον σπορ προσανατολισμό του στησίματος.

Γενικά είναι πολύ ευχάριστο και εύκολα ελεγχόμενο. Άλλωστε έχεις για σύμμαχο ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), που αναλόγως την έκδοση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control με διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόνομη πέδηση εκτάκτου ανάγκης με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Στην off road οδήγηση, το ηλεκτρικό SUV προφανώς και δεν μπορεί να προσφέρει τις ικανότητες των μεγαλύτερων Jeep, είναι όμως εφοδιασμένο με συστήματα και προδιαγραφές που του δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του. Κατ’ αρχήν, πολύτιμα εφόδια είναι οι εξαιρετικά μικροί πρόβολοι και το μεγάλο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (200 χιλ.), που προσδίδουν κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο).

Έπειτα, αν και η κίνηση περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς (η τετρακίνητη έκδοση 4xe θα ακολουθήσει το 2024), το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control. Το πρώτο προσφέρει τη βέλτιστη πρόσφυση αναλόγως του τερέν, ρυθμίζοντας ανάλογα τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα 6 προγράμματα οδήγησης: τρία για την άσφαλτο (Eco, Normal, Sport) και ακόμη τρία για χώμα, λάσπη και χιόνι (Sand, Mud, Snow).

Έτσι, σε πατημένο χώμα το Avenger κινείται άνετα, χωρίς έντονους κραδασμούς και με αποτελεσματικότητα. Ακόμη και στην περίπτωση που θα κληθεί να περάσει εμπόδια με τον έναν κινητήριο τροχό να έχει χάσει την πρόσφυσή του, το Selec-Terrain θα δώσει τη λύση και θα βγάλει από τη δύσκολη θέση το ηλεκτρικό SUV. Σε περιπτώσεις που το αμερικανικό B-SUV πρέπει να κατέβει απότομες πλαγιές, το Hill Descent Control αναλαμβάνει να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά.

Ένα από τα καλύτερα κόμπακτ ηλεκτρικά

Το Avenger είναι ελκυστικό, αποδοτικό, πρακτικό και προσιτό. Εντυπωσιάζει με την αισθητική του και πείθει με τις δυνατότητές του. Είναι ένα ολοκληρωμένο κόμπακτ SUV που διακρίνεται για την στιβαρή κατασκευή και τον νεανικό του χαρακτήρα, είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας και συνδυάζει τον γνήσιο χαρακτήρα της Jeep με τις αρετές της ηλεκτροκίνησης. Και με τιμή που ξεκινά από 30.700 € με την κρατική επιδότηση των 8.000 €, αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά.

ΦΩΤΟ: Γ. ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!