Ένα στα 10 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Ιούλιο στην Ελλάδα, μπαίνει στην πρίζα

Δείτε αναλυτικά τις ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων για το μήνα Ιούλιο αλλά και για το πρώτο 7-μηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ και της ΕΛΣΤΑΤ.

Ένα στα 10 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Ιούλιο στην Ελλάδα, μπαίνει στην πρίζα

Δείτε αναλυτικά τις ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων για το μήνα Ιούλιο αλλά και για το πρώτο 7-μηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ και της ΕΛΣΤΑΤ.

Άνοδο 13,9% παρουσίασαν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Ιούλιο, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα πέρσι. Πιο αναλυτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα έφτασαν τις 12.390 μονάδες, έναντι 10.874 τον Ιούλιο του ’22.

Από την αρχή του έτους η άνοδος φτάνει το 26% σε σχέση με το 2022, με την αγορά του 2023 να βρίσκεται ήδη στα 82.752 οχήματα.

Πιο αναλυτικά:

Ιούλιος 2023 Ιούλιος 2022 Μεταβολή 2023/2022
Καινούργια επιβατικά 12.390 10.874 +13,9%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.018 838 +21,5%
Καινούργια λεωφορεία 25 24 +4,2%
 
Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 Μεταβολή

2023/2022

Καινούργια επιβατικά 82.752 65.672 +26,0%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

6.954 5.846 +19,0%
Καινούργια λεωφορεία 166 139 +19,4%

 

Η κατηγορία των BSUV συγκέντρωσε τις περισσότερες ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων με ποσοστό 27,3%, με τα σουπερμίνι και τα CSUV να ακολουθούν με ποσοστό 25,9% και 18,4% αντίστοιχα.

Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών έχει ως εξής:

Segment Ιούλιος 2023 Ιούλιος 2022 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 Ιανουάριος Ιούλιος 2022 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 13,2% 5,8% +7,4 6,8% 8,1% -1,3
A-SUV 3,2% 2,3% +0,9 2,1% 1,6% +0,5
A TOTAL 16,4% 8,1% +8,3 9,0% 9,7% -0,8
B 25,9% 31,7% -5,8 27,7% 25,6% +2,1
B-SUV 27,3% 22,5% +4,8 25,5% 24,3% +1,2
B TOTAL 53,2% 54,2% -1,0 53,3% 50,0% +3,3
C 6,5% 13,4% -6,9 8,9% 10,7% -1,8
C-SUV 18,4% 17,0% +1,4 20,9% 21,6% -0,8
C TOTAL 24,9% 30,4% -5,4 29,8% 32,3% -2,5
D 1,2% 0,9% +0,3 1,3% 1,2% +0,1
D-SUV 2,8% 4,1% -1,4 4,9% 4,8% +0,1
D TOTAL 4,0% 5,0% -1,0 6,2% 6,0% +0,2
E 0,0% 0,1% -0,1 0,1% 0,1% -0,0
E-SUV 0,2% 0,5% -0,3 0,3% 0,4% -0,1
E TOTAL 0,3% 0,6% -0,4 0,4% 0,5% -0,1
F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,2% 0,3% -0,1 0,3% 0,3% -0,1
F-G TOTAL 0,3% 0,4% -0,0 0,4% 0,4% -0,0
SPORTS 0,1% 0,2% -0,1 0,3% 0,2% +0,2
MPV 0,0% 0,0% -0,0 0,1% 0,0% +0,0
MPV-M/COMBI 0,7% 1,0% -0,3 0,6% 0,8% -0,2
ΣΥΝΟΛΟ 100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίων SUV 52,2% 46,8% +5,4 54,0% 53,2% +0,9)

 

Σε επίπεδο καυσίμων, η βενζίνη συνεχίζει να αποτελεί την πρώτη επιλογή με ποσοστό 38,3% στις ταξινομήσεις Ιουλίου ’23, αν και παρουσιάζει σημαντική μείωση σε σχέση με πέρσι. Μεγάλη άνοδο αντίθετα καταγράφεται τόσο στα υβριδικά μοντέλα, όσο και στα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά / BEV και plug-in hybrid / PHEV).

Αξιοσημείωτο είναι πως ένα στα 10 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Ιούλιο μπαίνει στην πρίζα:

Ιούλιος 2023 Ιούλιος 2022 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Ιούλιος 2023

Ιανουάριος –

Ιούλιος 2022

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Ιούν ‘23

Βενζίνη 38,3% 47,8% -9,5 44,1% 47,1% -3,1 37,2%
Πετρέλαιο 13,7% 18,3% -4,7 14,1% 14,8% -0,7 14,5%
Υβριδικά (HEV) 34,5% 24,3% +10,2 29,3% 27,7% +1,7 24,9%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 10,1% 5,4% +4,8 9,8% 7,1% +2,7 20,3%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,4% 0,7% -0,3 0,4% 0,6% -0,3 3,1%
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,0% 3,4% -0,5 2,4% 2,7% -0,3

 

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούνιο ως εξής:

Ιούνιος 2023 Ιούνιος 2022 Μεταβολή Ιανουάριος- Ιούνιος 2023 Ιανουάριος- Ιούνιος 2022 Μεταβολή
ΕΕ(1) 1.045.073 887.071 +17,8% 5.438.653 4.611.878 +17,9%
ΕΕ 14(2) 927.551 780.431 +18,9% 4.782.161 4.038.560 +18,4%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 1.088.412 925.735 +17,6% 5.639.217 4.799.307 +17,5%
Ελλάδα 13.394 11.091 +20,8% 70.362 54.798 +28,4%

 

(1) ΕΕ των 27.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!