MotorOne Digital Marketip #1

Είναι το Native Article συνώνυμο του Advertorial;

MotorOne Digital Marketip #1

Είναι το Native Article συνώνυμο του Advertorial;

Αγαπητοί μου φίλοι και συνεργάτες καλησπέρα!

Το πιο πιθανό είναι ότι αυτό το άρθρο μου σας πετυχαίνει στον πρώτο καφέ της εβδομάδας, παράλληλα με μια προσπάθεια προτεραιοποίησης των tasks σας. Πριν μπείτε λοιπόν για τα καλά “στα βαθιά”, σκεφτήκαμε να κεντρίσουμε λίγο το “μαρκετινίστικο” ενδιαφέρον σας, εγκαινιάζοντας ένα νέο δίαυλο επικοινωνίας μας.

Ο λόγος για τα MotorOne Digital Marketips, μέσα από τα οποία θέλουμε να μοιραστούμε, να αποσαφηνίσουμε και να συζητήσουμε μαζί σας βασικές αρχές του Automotive Digital Expertise, αυτή την φορά όχι από την πλευρά του Δημοσιογραφικού Μέσου, αλλά από εκείνη του Σύγχρονου Ψηφιακού Μέσου επικοινωνίας.

MotorOne Digital Marketip #1 : Είναι το Native Article συνώνυμο του Advertorial;
Συχνά οι δύο έννοιες χρησιμοποιούνται σαν να σημαίνουν το ίδιο.
Η απάντηση όμως, είναι “όχι”.

 

Τι είναι Advertorial;
Advertorial είναι διαφήμιση (advertisement) με τη μορφή άρθρου (editorial).
Το Advertorial είναι ένα άρθρο επί πληρωμή, του οποίου ο στόχος είναι να εκθειάσει ένα συγκεκριμένο brand, προϊόν ή υπηρεσία.
Τα σημεία υπεροχής ενός προϊόντος ή υπηρεσίας παρουσιάζονται στην πιο ενισχυμένη εκδοχή τους, ενώ συχνά ακολουθούνται από παραπομπή στο website του διαφημιζόμενου.

Τι είναι Native Article;
Ο όρος “Native” σημαίνει “Ντόπιος”.
Εν ολίγοις, το native άρθρο είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να μην είναι εμφανές αν πρόκειται για διαφήμιση ή όχι.
Το native άρθρο προσφέρει προστιθέμενη αξία στον χρήστη: Τον ενημερώνει για κάτι που τον ενδιαφέρει, τον εκπαιδεύει, τον ψυχαγωγεί.
Το native άρθρο αναμιγνύεται με το “ντόπιο”, το φυσικό, το οργανικό περιεχόμενο ενός website, με αποτέλεσμα να μην “κραυγάζει” διαφήμιση.
Προσοχή: Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κακό να καταλάβει ο χρήστης ότι εμπλέκεται κάποιο brand σε αυτό.
Αντιθέτως, καλό είναι κάπου να αναφέρεται ότι υπάρχει συνεργασία με brand, ώστε να μην τεθεί ζήτημα αξιοπιστίας.
Έτσι και αλλιώς, ο χρήστης αποκομίζει κάτι πραγματικά χρήσιμο για αυτόν, “περνάει καλά” καταναλώνοντας το συγκεκριμένο περιεχόμενο.

Στην περίπτωση του Automotive website, το advertorial, το native article, το δελτίο τύπου και το δημοσιογραφικό άρθρο για brands αυτοκινήτου ή σχετικά με το αυτοκίνητο, μοιάζουν.
Ο χρήστης βρίσκεται εκεί για να διαβάσει για αυτοκίνητο ή κινητικότητα γενικότερα, οπότε μοιάζει αρκετά “native” το να διαβάσει ένα άρθρο για αυτοκίνητο, όσο “στολισμένο” και αν είναι αυτό.

Είναι κάποιο από τα δύο καλό ή κακό;
Δεν υπάρχει απόλυτη απάντηση, καθώς η αποδοχή και των δύο από το κοινό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως:

  • Η ειλικρίνεια απέναντι στο κοινό για την ύπαρξη συνεργασίας με κάποιο brand
  • Η αξιοπιστία και εξειδίκευση του Μέσου (Ένα automotive website δεν φαίνεται παράταιρο να μιλάει για τις καλές επιδόσεις ενός μοντέλου ή να δείχνει φωτογραφίες από την παρουσίασή του)
  • Η διάθεση του χρήστη (Ο χρήστης ενός αθλητικού ή μαγειρικού website δεν βρίσκεται εκεί με διάθεση να ενημερωθεί για τα σημεία υπεροχής ενός αυτοκινήτου)
  • Η ύπαρξη πραγματικής προστιθέμενης αξίας (Ο χρήστης διάβασε κάτι ξεχωριστό; Κάτι με διαφορετική οπτική; Είδε κάτι εντυπωσιακό; Εκπαιδεύτηκε; Ψυχαγωγήθηκε;)

Και κάπου εδώ ολοκληρώθηκε το MotorOne Digital Marketip #1 !
Περιμένουμε με χαρά το feedback σας, ερωτήσεις, σχόλια και ιδέες για τα επόμενα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!