Αλλαγές αγωνιστικών κανονισμών για το 2022 στην F1

H FIA εξέδωσε τους αγωνιστικούς κανονισμούς που θα ισχύουν για τη σεζόν του 2022 στη Formula 1 και σε αυτούς υπάρχουν αρκετές αλλαγές οι οποίες είχαν ήδη αποκαλυφθεί τους τελευταίους μήνες.

Αλλαγές αγωνιστικών κανονισμών για το 2022 στην F1

H FIA εξέδωσε τους αγωνιστικούς κανονισμούς που θα ισχύουν για τη σεζόν του 2022 στη Formula 1 και σε αυτούς υπάρχουν αρκετές αλλαγές οι οποίες είχαν ήδη αποκαλυφθεί τους τελευταίους μήνες.

Έπειτα από τη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 στις 14 Φεβρουαρίου, η FIA ανακοίνωσε τους κανονισμούς που θα διέπουν τα σπριντ και τον καινούργιο τρόπο βαθμολόγησης σε αγώνες όπου δε συμπληρώθηκε η προγραμματισμένη συνολική απόσταση. Επίσης, ανακοίνωσε την αντικατάσταση του διευθυντή αγώνων της F1, Michael Masi. Στη συνέχεια, δημοσίευσε στην επίσημη ιστοσελίδα της την τελευταία έκδοση των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1 για το 2022. Σε αυτούς, υπάρχουν αρκετές αλλαγές που είχαν γίνει γνωστές τους τελευταίους μήνες. Επιπλέον, αποσαφηνίστηκαν διάφορες λεπτομέρειες όσον αφορά διαδικασίες που τροποποιήθηκαν.

Ελαστικά εκκίνησης

Η πιο σημαντική αλλαγή που επιβεβαιώθηκε είναι ότι οι 10 πρώτοι οδηγοί στη σειρά εκκίνησης διαθέτουν πλέον ελεύθερη επιλογή ελαστικών. Από το 2014 μέχρι πέρυσι, είχε τεθεί σε ισχύ κανονισμός που υποχρέωνε τους οδηγούς που έχουν προαχθεί στο Q3 (τρίτο σκέλος κατατακτήριων δοκιμών) να χρησιμοποιούν το σετ ελαστικών με το οποίο είχαν σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2. Φέτος, αυτός κανονισμός έχει αφαιρεθεί και όλοι οι οδηγοί έχουν ελεύθερη επιλογή σετ ελαστικών για την εκκίνηση.

Βαθμός ταχύτερου γύρου

O επιπλέον βαθμός για τον οδηγό που έχει σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα θα αποδίδεται μόνο εφόσον ο επικεφαλής έχει συμπληρώσει το 50% της προγραμματισμένης συνολικής απόστασης.

Σπριντ

Σε αγώνες με σπριντ, αν ο επικεφαλής δεν έχει συμπληρώσει το 50% της προγραμματισμένης συνολικής απόστασης, δε θα απονέμονται βαθμοί. Ακόμα και αν έχει ξεπεραστεί η μισή απόσταση, για να αποδοθούν βαθμοί θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί τουλάχιστον 2 γύροι υπό καθεστώς πράσινης σημαίας, χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας (εικονικό ή πραγματικό).

FIA

Επιπλήξεις

Όποιος οδηγός συγκεντρώσει 5 επιπλήξεις (αντί για τρεις) εντός της σεζόν, θα δέχεται ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα που ακολουθεί, εφόσον 4 εξ αυτών αφορούσαν οδηγικό παράπτωμα.

Αυτοκίνητο ασφαλείας

Μια μικρή αλλαγή έχει γίνει στους κανονισμούς που αφορούν τους κανονισμούς του καθεστώτος αυτοκινήτου ασφαλείας, ότι ο αγώνας θα ξεκινήσει ξανά -με το αυτοκίνητο ασφαλείας να επιστρέφει στα pits- στο τέλος του επόμενου γύρου από αυτόν κατά τον οποίο ανακοινώθηκε ότι οι ντουμπλαρισμένοι οδηγοί (οι βρισκόμενοι ένα γύρο πίσω δηλαδή) μπορούν να προσπεράσουν τους υπόλοιπους για να βρεθούν στην ουρά της ακολουθίας μονοθεσίων. Μέχρι πέρυσι, ο κανονισμός έλεγε ότι ο αγώνας θα ξεκινήσει ένα γύρο αφότου το τελευταίο ντουμπλαρισμένο μονοθέσιο προσπεράσει τον επικεφαλής.

Safety Car

Αν πάντως ο διευθυντής αγώνων θέλει να επικαλεστεί το «παραθυράκι» που χρησιμοποίησε ο Michael Masi πέρυσι στο Άμπου Ντάμπι, εξακολουθεί να μπορεί να το κάνει καθώς, δεδομένου ότι η διατύπωση δεν έχει αλλάξει σε κανένα από τα άρθρα που αναφέρθηκαν τότε, πέραν της προαναφερθείσας τροποποίησης. Ο αλυτάρχης της πίστας έχει την ευθύνη όσον αφορά πότε μπορεί να επιτραπεί στα ντουμπλαρισμένα μονοθέσια να προσπεράσουν, ωστόσο ο διευθυντής αγώνων έχει το δικαίωμα να υπερισχύσει του αλυτάρχη, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει τους κανονισμούς, αν επιλεγεί η αιτιολόγηση που επικαλέστηκαν οι αγωνοδίκες στο Άμπου Ντάμπι.

Δεν υπάρχει -προς το παρόν- καινούργιος κανονισμός που να υποδεικνύει τι θα συμβαίνει αν απαιτηθεί η παρέμβαση αυτοκινήτου ασφαλείας στους τελευταίους γύρους ή ότι θα πρέπει να δίνεται προτεραιότητα να ολοκληρώνεται ο αγώνας υπό το καθεστώς πράσινης σημαίας.

Νεαροί οδηγοί

Κάθε ομάδα θα πρέπει κατά τη διάρκεια της σεζόν να χρησιμοποιήσει τουλάχιστον έναν -συνήθως νεαρό- άπειρο οδηγό (που δεν έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από δύο αγώνες F1 στην καριέρα του) σε δύο περιπτώσεις (μία ανά μονοθέσιο) πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών (FP1). Συνεπώς, καθένας από τους αγωνιστικούς οδηγούς είναι υποχρεωμένος να παραχωρήσει το cockpit του τουλάχιστον μία φορά σε FP1 κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Αυτός ο κανονισμός βοηθά βοηθώντας την εξοικείωση νεαρών οδηγών με το μονοθέσιο και την ομάδα, δεδομένων των περιορισμών στις ιδιωτικές δοκιμές.

Oscar Piastri
O Oscar Piastri, μέλος του προγράμματος νεαρών οδηγών της Alpine.

Απόδοση ποινών

Φέτος, οι ποινές που έχουν δεχθεί οι οδηγοί ενόψει της διαμόρφωσης της σειράς εκκίνησης, θα αποδίδονται ξεκινώντας από την ουρά της κατάταξης και καταλήγοντας στον επικεφαλής. Αφότου αποδοθούν αυτές, στη συνέχεια θα αποδίδονται αυτές που αφορούν οδηγούς οι οποίοι υποχρεούνται να εκκινήσουν τον αγώνα από την ουρά του grid. Μέχρι πέρυσι, οι ποινές αποδίδονταν με τη σειρά που είχαν διαπραχθεί -εάν επρόκειτο για οδηγικό παράπτωμα- ή δηλωθεί στη FIA, εφόσον επρόκειτο για χρήση επιπλέον εξαρτημάτων μονάδας ισχύος ή πρόωρη χρήση καινούργιου κιβωτίου.

Διάρκεια ελεύθερων δοκιμών

Η διάρκεια των τριών περιόδων ελεύθερων δοκιμών (σε Σαββατοκύριακα με σπριντ θα είναι δύο) θα παραμείνει 60 λεπτά, παρότι στην προηγούμενη έκδοση των αγωνιστικών κανονισμών αναφερόταν ότι αυτές τις Παρασκευής θα είχαν ξανά διάρκεια 90 λεπτών.

Χρήση κιβωτίου ταχυτήτων

Μέχρι πέρυσι, τα κιβώτια ταχυτήτων έπρεπε να διαρκούν 6 αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, εκτός και αν το μονοθέσιο εγκατέλειπε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Φέτος, οι κανονισμοί περιορισμού χρήσης των κιβωτίων έχουν ακολουθήσει το σύστημα «στόλου» των μονάδων ισχύος. Συνεπώς, θα επιτρέπεται η χρήση 4 κιβωτίων ανά οδηγό κατά τη διάρκεια της σεζόν. Αν ένας οδηγός χρησιμοποιήσει επιπλέον κιβώτια κατά τη διάρκεια της σεζόν, θα καλείται να εκτίσει ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης για καθένα από αυτά. Ωστόσο, επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί κιβώτιο εκτός του στόλου την Παρασκευή τεσσάρων αγωνιστικών τριημέρων, αν κάποια ομάδα θέλει να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό. Η εξέλιξη των κιβωτίων είναι παγωμένη φέτος μέχρι το 2025, αλλά επιτρέπεται μία αναβάθμιση.

Επίδειξη αναβαθμίσεων

Φέτος έχει συμπεριληφθεί ένας καινούργιος κανονισμός, που υποχρεώνει τις ομάδες να επιδεικνύουν τα μονοθέσιά τους και να σχολιάζουν τις τεχνικές αναβαθμίσεις που παρουσιάζουν.

Την Πέμπτη πριν από κάθε αγωνιστικό τριήμερο, κάθε ομάδα υποχρεούται να καταθέτει στη FIA, 23 ώρες πριν την έναρξη του FP1, ένα συνοπτικό έγγραφο που θα περιλαμβάνει όνομα και μια μικρή περιγραφή όλων των αεροδυναμικών εξαρτημάτων και τμήματα του αμαξώματος που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί σε προηγούμενο αγώνα ή τεστ και υπάρχει η πρόθεση να χρησιμοποιηθούν στην προκειμένη περίπτωση.

Pit lane

Όλες οι ομάδες θα πρέπει να έχουν το πρωί της Παρασκευής τα μονοθέσιά τους διαθέσιμα για επίδειξη έξω από το γκαράζ τους για περίοδο μίας ώρας, η οποία δε μπορεί να ξεκινήσει πιο αργά από μιάμιση ώρα πριν το FP1. Σε αυτή την επίδειξη, κάθε μονοθέσιο θα πρέπει να φέρει όλα τα βασικά αεροδυναμικά εξαρτήματα που θα χρησιμοποιηθούν καθώς εξέρχεται από τα pits για το FP1. Εξαιρέσεις -σε περίπτωση ζημιών από ατύχημα π.χ.- θα επιτρέπονται έπειτα από γραπτή έγκριση του διευθυντή αγώνων.

Άλλη μια επίδειξη διάρκειας μιας ώρας, αυτή τη φορά μονοθεσίων πέντε ομάδων, θα πραγματοποιείται μισή ώρα μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Κατά τη διάρκεια αυτής της επίδειξης, ένα υψηλόβαθμο τεχνικό στέλεχος από αυτές τις ομάδες θα πρέπει να είναι διαθέσιμο για να απαντήσει ερωτήσεις στους δημοσιογράφους, όσον αφορά τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο για το συγκεκριμένο αγωνιστικό τριήμερο.

Τεχνικός έλεγχος

Ο αρχικός τεχνικός έλεγχος θα πραγματοποιείται το πρωί της Παρασκευής, ενώ μέχρι πέρυσι ήταν προγραμματισμένος για την Πέμπτη.

Περιορισμοί εισόδου στην πίστα

Αυξάνεται η διάρκεια της νυχτερινής περιόδου κατά την οποία απαγορεύεται στους μηχανικούς που ασχολούνται με τη λειτουργία του μονοθεσίου η είσοδος στην πίστα, με σκοπό την καλύτερη ανάπαυσή τους. Μέχρι πέρυσι είχε διάρκεια 9 ωρών για τα βράδια Πέμπτης και Παρασκευής και οι ομάδες είχαν το δικαίωμα να παραβούν την απαγόρευση δύο φορές κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Φέτος, το βράδυ της Τετάρτης η διάρκεια απαγόρευσης διαρκεί 13 ώρες, το βράδυ της Πέμπτης 14 ώρες και το βράδυ της Παρασκευής 10 ώρες. Κάθε ομάδα θα μπορεί να παραβεί την απαγόρευση Τετάρτης 8 φορές κατά τη διάρκεια της σεζόν, 6 φορές την απαγόρευση της Πέμπτης και 2 φορές την απαγόρευση της Παρασκευής.

Περιορισμοί προσωπικού

Καμία ομάδα δεν επιτρέπεται να έχει περισσότερα από 115 άτομα στην πίστα, εκ των οποίων μόνο 58 (αντί για 60) επιτρέπεται να ασχολούνται με τη λειτουργία των μονοθεσίων. Ωστόσο, υπάρχει άρση αυτού του περιορισμού για χρονικό διάστημα που ξεκινάει 45 λεπτά πριν από την εκκίνηση του γύρου σχηματισμού και λήγει 15 λεπτά μετά από αυτήν. Κατά τη διάρκεια του Πρωταθλήματος, επιτρέπονται 12 (αντί για 6) εξαιρέσεις σε κάθε ομάδα για εκπαιδευόμενο προσωπικό το οποίο όμως δε μπορεί να παραστεί σε περισσότερους από 3 αγώνες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!