Δοκιμάζουμε την BMW Χ1 sDrive20i

H εισαγωγή στην γκάμα BMW και στην υπόθεση premium μικρομεσαίο SUV έχει την δυνατή υπογραφή Χ1 και την επιτυχία στα χέρια της.

Δοκιμάζουμε την BMW Χ1 sDrive20i

H εισαγωγή στην γκάμα BMW και στην υπόθεση premium μικρομεσαίο SUV έχει την δυνατή υπογραφή Χ1 και την επιτυχία στα χέρια της.

BMW Χ1 sDrive20i: Η X1 τοποθετείται στη βάση της γκάμας SUV για λογαριασμό της BMW και τα τελευταία χρόνια αποτελεί την εμπορική αιχμή του δόρατος για τους Γερμανούς.

Κρατάει τα σκήπτρα της πιο καλοπουλημένης πρότασης στα compact μικρομεσαία premium SUV και στην 3η του γενιά το μικρότερο SUV της εταιρείας, δείχνει το δρόμο στον γερμανικό ανταγωνισμό και υπερασπιζόμενο τον πολύπλευρο κυριαρχικό του ρόλο.

Ο τελευταίος αποδεικνύεται από τις πωλήσεις, όντας μακράν το δημοφιλέστερο premium compact SUV της αγοράς και ταυτόχρονα το πιο προσιτό Crossover της εταιρείας. Θα λέγαμε μάλιστα ότι ανάλογα με την εποχή, φλερτάρει ακόμα και με την κορυφαία θέση της συνολικής κατάταξης της κατηγορίας.

Η BMW X1 έκανε πρεμιέρα το 2009, άλλαξε πλατφόρμα στην επόμενη γενιά και έφερε την κίνηση στους εμπρός τροχούς κάτι που ισχύει και για την 3η επίκαιρη γενιά που εδώ και διετία διαπρέπει. Παρόλα αυτά διαθέτει υπερπλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης, υποστηρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τον ασυμβίβαστο premium χαρακτήρα της.

Δυναμική σε όλα

Η μικρομεσαία SUV πρόταση της BMW ξεχώρισε από την αρχή για τον δυναμισμό εικόνας και συμπεριφοράς, με την πρώτη να εξακολουθεί να αποτελεί το αρχικό δέλεαρ που πείθει τη ματιά και τη δεύτερη να επιβεβαιώνει έναν από τους βασικούς παραδοσιακούς λόγους της επιτυχίας. Οπτικά το αποτέλεσμα που εκπροσωπεί το καλωσόρισμα της BMW στα SUV πέρα από την εικόνα μιας φαινομενικά πρακτικής και εκδρομικής πρότασης εκπέμπει σπορ φινετσάτα μηνύματα.

Συνοπτικά η X1 προσφέρει μια ελκυστική Crossover αισθητική, χωρίς να ξεφεύγει από τα σχεδιαστικά πρότυπα που χαρακτηρίζει την σύγχρονη γκάμα της BMW. H σύγχρονη γλώσσα της εταιρείας χαρακτηρίζεται από έντονες ακμές και δυναμικές γραμμές, ξεχωρίζει η μεγάλη κάθετη μάσκα με τα λεπτά LED φώτα, ενώ το φουσκωμένο καπό, το πακέτο Μ και οι μεγάλοι τροχοί που γεμίζουν τους θόλους, συμβάλουν στην μυώδη εικόνα.

Πίσω τα τρισδιάστατης σχεδίασης LED φώτα σχήματος L δεν βοηθούν μόνο στην ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα αλλά και στην αεροδυναμική, που είναι εξαιρετικά αποδοτική για SUV, με ένα χορταστικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd:0,26.

Το εσωτερικό διατηρεί την άρτια premium εικόνα του με ένα ποιοτικό σαλόνι οδηγοκεντρικής προσέγγισης και εξασφαλισμένη πολυτέλεια και εργονομία. Στην καμπίνα αναγνωρίζεις μια εξαιρετική αίσθηση ευρυχωρίας και ορατότητας, ενώ ξεχωρίζει η μοντέρνα προσέγγιση, οι έξυπνες θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα και η πολύ καλή ποιότητα των υλικών και συναρμολόγησης.

Το μάτι φυσικά τραβάει η λεπτή κυρτή γυάλινη επιφάνεια, που συνδυάζει μια οθόνη 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, και μια 10,7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Ο αυξημένος αυτός βαθμός ψηφιοποίησης συνδυάζεται με επίκαιρες τεχνολογίες διασύνδεσης καθώς επίσης και με μια πλούσια γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Οι χώροι ικανοποιούν και προσομοιώνουν τα ανώτερα μικρομεσαία πρότυπα, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν τη παραμονή τους, ενώ οι μεταφορικές δυνατότητες ενισχύονται με την αναδίπλωση ή τη ρύθμιση της κλίσης των πίσω καθισμάτων που προσφέρουν από 500 λίτρα έως και 1.545 λίτρα με πλήρη κατάργηση των πίσω θέσεων.

Ζωντάνια και ουσία

Στα χέρια μας η δημοφιλέστερη έκδοση με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.5 λίτρων και την ήπια υβριδική 48βολτη βοήθεια, έδειξε ζωντάνια σε απόδοση και συνέπεια σε οικονομία. Αποδίδει 170 ίππους και 240 Nm ροπή με συνέπεια οι επιδόσεις να ικανοποιούν για το βάρος που πλησιάζει τα 1.700 κιλά, ενώ τα 7 λτ. /100 χλμ. δεν απέχουν από την πραγματικότητα μιας φυσιολογικής οδήγησης. Αν κυνηγάς βέβαια τις επιδόσεις (τελική ταχύτητα 216 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ.), θα φλερτάρεις με διψήφιο νούμερο στην δημιουργία του, κάτι που και πάλι δεν θεωρείται υπερβολή.

Η ουσία είναι ότι σε συνδυασμό με τα 4 προγράμματα οδήγησης (Personal, Sport, Efficient και Expressive) επιβεβαιώνει την καλοστημένη φήμη της και την γενναιόδωρη πληροφορία για τα τεκτενόμενα κάτω από τους τροχούς της. Με το αυτόματο κιβώτιο να εκπληρώνει το σκοπό του σε κάθε απαίτηση, σε κερδίζει με το καλημέρα με την πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία, την βελούδινη και άμεση επιτάχυνση και την πληθωρική ροπή σχεδόν από το ρελαντί. Το μόνο που σου ζητάει είναι να σημαδεύεις εκεί που θέλεις να πας και να ελέγχεις την ποσότητα πίεσης στο δεξί σου πόδι.

Αναλόγως την διάθεση απολαμβάνεις ποιοτική κύλιση και ηρεμία ή αποδοτικότητα και σπορ γεύση. Το πλαίσιο, η ανάρτηση και τα φρένα ανταπεξέρχονται στη φήμη του κατασκευαστή τους και η αίσθηση φτάνει πλούσια στα χέρια του οδηγού, που γεμίζει με αυτοπεποίθηση για να ανεβάζει ρυθμό.

Τελικά Χ1;

Δικαίως στην αφρόκρεμα των premium μικρομεσαίων SUV και με κτήμα της τα χαρακτηριστικά αριστούχου μαθητή στην κλάση, η BMW X1 παραμένει σταθερή αξία και δείχνει απόλυτη σιγουριά απέναντι στους ανταγωνιστές της. Διατηρεί στον υπερθετικό βαθμό τις εντυπώσεις σε επίπεδο απόδοσης, αμεσότητας, επιδόσεων και οικονομικής λειτουργίας, στοιχεία που συμπληρώνουν τα εξακριβωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και την συνολική άριστη εικόνα του αυτοκινήτου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!