F1: Όταν ο poleman δε θα βρίσκεται στην pole…

Φέτος είναι πιθανό να δούμε περιπτώσεις όπου ο κάτοχος της pole position ενός Grand Prix δε θα εκκινεί τον αγώνα της Κυριακής από την πρώτη θέση, καθώς η Formula 1 προσπάθησε να φτιάξει ένα «πρόβλημα» και… δημιούργησε ένα άλλο!

F1: Όταν ο poleman δε θα βρίσκεται στην pole…

Φέτος είναι πιθανό να δούμε περιπτώσεις όπου ο κάτοχος της pole position ενός Grand Prix δε θα εκκινεί τον αγώνα της Κυριακής από την πρώτη θέση, καθώς η Formula 1 προσπάθησε να φτιάξει ένα «πρόβλημα» και… δημιούργησε ένα άλλο!

Σύμφωνα με τις αλλαγές που ανακοίνωσε εχθές η FIA όσον αφορά το σπριντ, θα προκύψουν περιπτώσεις όπου ο οδηγός που θα έχει σημειώσει την επίσημη pole position ενός Grand Prix, δε θα εκκινεί από αυτήν.

Όταν πέρυσι παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Formula 1 η μορφή αγωνιστικού τριημέρου που περιλαμβάνει σπριντ το Σάββατο, υπήρξαν πολλοί που τόνισαν ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένα στατιστικό πρόβλημα. Ότι ο οδηγός που είναι ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές, δεν καταχωρείται στα στατιστικά ως ο poleman του συγκεκριμένου Grand Prix, αν δε νικήσει και στο σπριντ.

Βέβαια, πέρυσι ο Valtteri Bottas είχε κάνει και τα δύο και πάλι δεν κατάφερε να κατοχυρώσει την pole position του αγώνα, καθώς είχε δεχθεί ποινή λόγω αντικατάστασης μονάδας ισχύος, που τον έριξε στο πίσω μέρος της σειράς εκκίνησης. Αυτό συνέβαινε όμως σε αντίστοιχες περιπτώσεις και με τις κανονικές κατατακτήριες δοκιμές.

Φέτος…

Για τη φετινή σεζόν, η FΙΑ πραγματοποίησε αλλαγές στο συγκεκριμένο τομέα. Tα αποτελέσματα του σπριντ του Σαββάτου θα εξακολουθούν καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής, στα τρία φετινά Grand Prix που διαθέτουν αυτή τη μορφή τριημέρου (Εμίλια Ρομάνια, Αυστρίας και Βραζιλίας). Ωστόσο, ως επίσημος poleman θα καταχωρείται στα στατιστικά ο οδηγός που κατέγραψε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές Παρασκευής.

Συνεπώς, με την αλλαγή αυτή η FIA και η Formula 1 επέλυσαν ένα πρόβλημα, δημιουργώντας ένα άλλο, που σίγουρα θα προκαλέσει κάποιες αντιδράσεις: ότι ο poleman ενδέχεται να μην εκκινήσει το Grand Prix από την πραγματική pole position…

Pole

Όπως προαναφέρθηκε, πέρυσι δεν ήταν η πρώτη φορά που ο ταχύτερος οδηγός των κατατακτήριων δοκιμών δε βρισκόταν στην pole position. Έχει συμβεί πολλές φορές, όπως π.χ. με τον Michael Schumacher στο GP Μονακό του 2012, ένας αγώνας που θα μπορούσε να αποτελεί την 92η νίκη της καριέρας του, αν η Mercedes δεν είχε αναγκαστεί να αντικαταστήσει το κιβώτιο της Mercedes.

Ωστόσο, φέτος, για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία του σπορ, ο κάτοχος της pole position ενδέχεται να μην εκκινήσει από αυτήν σε κάποιους αγώνες…

Υπαρξιακοί λόγοι

Όπως αποδεικνύεται, το -όχι ιδιαίτερα δημοφιλές- σπριντ δημιουργεί -και στο παρασκήνιοπερισσότερα προβλήματα, σε έναν τομέα της F1 που εξαρχής δε χρειαζόταν βελτίωση, μόνο και μόνο να έχουν οι ιδιοκτήτες του σπορ μερικά έσοδα παραπάνω, τα οποία, κοιτώντας τη μεγαλύτερη εικόνα, φαίνονται πενιχρά.

Ένα από τα καλά πράγματα του σπριντ είναι ότι έχουν νόημα και οι τρεις ημέρες πλέον, καθώς την Παρασκευή πραγματοποιούνται οι κατατακτήριες δοκιμές και όχι μόνο ελεύθερες, οι οποίες δεν αποτελούν ιδιαίτερα εμπορεύσιμο τηλεοπτικό προϊόν και δε συγκεντρώνουν τόσο πολύ κόσμο στις εξέδρες. Δεδομένου ότι ορισμένοι διοργανωτές αγώνων βασίζονται στην πώληση εισιτηρίων για να καλύψουν το κόστος διεξαγωγής ενός Grand Prix, πρόκειται για μια μορφή τριημέρου αρκετά ελκυστική για αυτούς.

Pole

Στην ουσία, το πρόβλημα δεν προκύπτει από την ύπαρξη του ίδιου του σπριντ, αλλά από την εμμονή της F1 τα αποτελέσματα αυτού να καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής. Ίσως με αυτό τον τρόπο η F1 προσπαθεί να αιτιολογήσει την ύπαρξή του. Ενδεχομένως επειδή υπάρχουν υπερβολικές αντιδράσεις στο να κάνει κάτι πιο τολμηρό και σχεδόν εγγυημένα πιο θεαματικό, εφόσον αυτό προτάσσεται ως ένας από τους λόγους προσθήκης του σπριντ.

Εναλλακτικές λύσεις

Μία πιθανή εναλλακτική λύση θα μπορούσε να είναι η αντιστροφή των αποτελεσμάτων των κατατακτήριων δοκιμών Παρασκευής, ώστε ο πιο αργός οδηγός να εκκινεί από την πρώτη θέση. Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση ενδέχεται να προέκυπταν άλλα προβλήματα, όπως π.χ. κάποια ομάδα να θυσίαζε επίτηδες το αποτέλεσμα της Παρασκευής -και κατά συνέπεια της θέσης εκκίνησης της Κυριακής- για να επωφεληθεί το Σάββατο.

Ίσως αυτό όμως θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί ως μια θεμιτή στρατηγική, δεδομένων των κανόνων του παιχνιδιού. Άλλωστε, αποτελεί ένα ρίσκο, καθώς ο αγώνας της Κυριακής προσφέρει υψηλότερα βαθμολογικά κέρδη.

Ωστόσο, θα μπορούσε επίσης να θεωρηθεί -και να προωθηθεί- ως μια ευκαιρία για μικρότερες ομάδες να ρισκάρουν περισσότερο για να εξασφαλίσουν κάτι παραπάνω στη βαθμολογική συγκομιδή τους, στην προσπάθεια να «κλέψουν» ίσως μια θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ίσως κάτι τέτοιο να ήταν πιο ενδιαφέρον και συναρπαστικό και θα απέφευγε το πρόβλημα του poleman που ενδέχεται να προκύψει με την παρούσα προσέγγιση.

Pole

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!