Dacia Sandrider: Το όπλο του Loeb για το επόμενο Ράλλυ Ντακάρ

Το Dacia Sandrider διαθέτει 6κύλινδρο μοτέρ, off-road ελαστικά και αναρτήσεις, αλλά και σχεδιασμό που παραπέμπει σε concept car.

Dacia Sandrider: Το όπλο του Loeb για το επόμενο Ράλλυ Ντακάρ

Το Dacia Sandrider διαθέτει 6κύλινδρο μοτέρ, off-road ελαστικά και αναρτήσεις, αλλά και σχεδιασμό που παραπέμπει σε concept car.

Η Dacia παρουσίασε πρόσφατα το νέο της όχημα για το Ράλλυ Ντακάρ του 2025, αλλά και για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally Raid (W2RC). Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Sandrider βασίζεται στο πρωτότυπο Manifesto του 2022, με το οποίο η Ρουμανική εταιρεία παρουσίασε νέες ιδέες ντιζάιν για τα μελλοντικά της οχήματα.

Ήδη έχουμε δει κάποιες πρώτες εικόνες και λεπτομέρειες από το Dacia Sandrider, ενώ ήδη ξέρουμε ότι πίσω από το τιμόνι ενός από τα 3 συνολικά αγωνιστικά που θα συμμετάσχουν στο Ντακάρ θα καθίσει ο 49χρονος θρύλος του WRC και 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastian Loeb.

Μπορεί το Manifesto να ήταν πλήρως ηλεκτρικό, όμως το Sandrider θα έχει έναν 3λιτρο V6 twin-turbo κινητήρα, ο οποίος θα παράγει 350 ίππους και 539 Nm ροπής. Παρά τον «παραδοσιακό» θα λέγαμε, κινητήρα εσωτερικής καύσης, το Sandrider θα χρησιμοποιεί βιώσιμα συνθετικά καύσιμα για τη μείωση του περιβαλοντικού αποτυπώματος.

Όλα τα πάνελ του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ στο εμπρός μέρος εντύπωση προκαλεί το μονό φως ομίχλης. Το εσωτερικό είναι εντελώς απογυμνωμένο για τον περιορισμό του βάρους. Το σασί είναι σωληνωτό, η ανάρτηση έχει αναβαθμιστεί με διπλά ψαλίδια ρυθμισμένα έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες. Τα ελαστικά του οχήματος είναι επίσης μεγαλύτερα για τους ίδιους λόγους.

Υπάρχουν και ορισμένες ενδιαφέρουσες μικρές λεπτομέρειες στον σχεδιασμό. Το χρώμα που έχει χρησιμοποιηθεί δεν απορροφά τις υπέρυθρες ακτινοβολίες, που σημαίνει πρακτικά ότι η καμπίνα δεν θα είναι τόσο ζεστή. Παράλληλα, στο εσωτερικό υπάρχουν μαγνητικά στοιχεία τα οποία κρατούν διάφορα εργαλεία, χρήσιμα σε περίπτωση βλάβης.

Ο Sebastian Loeb είναι πολύ κοντά στο να κλείσει τα 50 χρόνια ζωής, όμως δηλώνει πιο έτοιμος από ποτέ για μια νίκη του στο Ντακάρ. Ο Γάλλος οδηγός συμμετέχει στην διοργάνωση από το 2016, ωστόσο ακόμα δεν έχει καταφέρει να κερδίσει. «Είναι διαφορετικό από το WRC», εξηγεί ο Loeb, «επειδή για το Ντακάρ, πρέπει να είσαι σε θέση να ενώσεις όλες τις ικανότητές σου, σε μια τόσο μεγάλη διοργάνωση. Είναι 12 ή και 14 ημέρες στις οποίες πρέπει να είσαι ανταγωνιστικός και να μην έχεις προβλήματα. Αυτό είναι δύσκολο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!