F1-GP Μαϊάμι: Η 1η νίκη του Lando Norris

O 24χρ. Βρετανός οδηγός της McLaren, Lando Norris, κατέκτησε την πρώτη νίκη στην καριέρα του στη Formula 1, έχοντας τον ταχύτερο ρυθμό αγώνα στο Grand Prix Μαϊάμι, γεγονός που του επέτρεψε να εκμεταλλευτεί την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

F1-GP Μαϊάμι: Η 1η νίκη του Lando Norris

O 24χρ. Βρετανός οδηγός της McLaren, Lando Norris, κατέκτησε την πρώτη νίκη στην καριέρα του στη Formula 1, έχοντας τον ταχύτερο ρυθμό αγώνα στο Grand Prix Μαϊάμι, γεγονός που του επέτρεψε να εκμεταλλευτεί την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Lando Norris είχε δηλώσει πριν από την έναρξη της σεζόν της Formula 1 ότι ένιωθε πως φέτος θα κατάφερνε να κατακτήσει την πρώτη νίκη της καριέρας του. Στο Grand Prix Μαϊάμι, όπου η McLaren παρουσίασε ένα εκτεταμένο πακέτο αναβαθμίσεων τα λόγια του 24χρονος Βρετανός επαληθεύθηκε και στην 110η συμμετοχή του σε Grand Prix, κατάφερε να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη.

Ο Norris είχε τον ταχύτερο ρυθμό από όλους στην πίστα πολύ πριν βρεθεί επικεφαλής χάρη στο αυτοκίνητο ασφαλείας στο μέσο του αγώνα, το οποίο χρησιμοποίησε για να πραγματοποιήσει ένα pit stop με μικρότερο κόστος χρόνου, σε μία ημέρα που η Red Bull δεν είχε βρει την ιδανική ισορροπία με το μονοθέσιό της.

Με το Norris να έχει τον ταχύτερο ρυθμό με το πρώτο του σετ ελαστικών, καθώς δεν είχε πιέσει στους αρχικούς γύρους, είχε τη δυνατότητα να επεκτείνει το πρώτο του stint και να εκμεταλλευτεί το αυτοκίνητο ασφαλείας. Στην επανεκκίνηση, έπειτα από την πίεση των πρώτων στροφών που δέχθηκε από τον Max Verstappen, κατάφερε να απομακρυνθεί άμεσα και στη συνέχεια να φτάσει τη διαφορά έως τα 7,6 δλ.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Μαϊάμι

Με αυτό τον τρόπο, ο Norris, που το προηγούμενο Σάββατο είχε τραυματιστεί ελαφρά, χάρισε στη McLaren την πρώτη της νίκη από το GP Ιταλίας του 2021 και ήταν εκστασιασμένος, όπως είναι φυσικό. Ο Βρετανός έγινε ο τρίτος διαφορετικός νικητής της φετινής χρονιάς και κατάφερε να κερδίσει τον Verstappen επί ίσοις όροις, και όχι σε βρεγμένο αγώνα, όπως είχε συμβεί στο GP Ρωσίας του 2021, που είχε βρεθεί και πάλι πολύ κοντά στη νίκη.

Η McLaren αφιέρωσε τη νίκη στον Gil de Ferran, το Βραζιλιάνο σύμβουλο που έφυγε από τη ζωή στο τέλος Δεκεμβρίου. Είναι η πρώτη νίκη του Andrea Stella ως επικεφαλής της βρετανικής ομάδας. Πολλοί οδηγοί σχολίασαν ότι ο Norris άξιζε εδώ και καιρό την πρώτη του νίκη.

Η Red Bull είχε θορυβηθεί από το ρυθμό της αναβαθμισμένης McLaren σε αυτό το Grand Prix ήδη από το Σάββατο, αλλά τα βρετανικά μονοθέσια είχαν δυσκολία να κάνουν τα μαλακά ελαστικά να λειτουργήσουν στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, ο πολύ ανταγωνιστικό ρυθμός της McLaren έγινε εμφανής από την πρώτη στιγμή στον αγώνα, καθώς ο Verstappen δεν είχε καταφέρει να απομακρυνθεί πολύ από τον Oscar Piastri, που είχε εκμεταλλευτεί το μπέρδεμα της πρώτης στροφής και είχε καταφέρει να προσπεράσει τον Charles Leclerc για να ανέβει στη 2η θέση.

Έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Verstappen (που είχε κάνει το pit stop του λίγο νωρίτερα) δεν είχε απάντηση στο ρυθμό του Norris και μάλιστα, δυσκολεύτηκε να απομακρυνθεί από τον Leclerc, και τερμάτισε μόλις 2,3 δλ. μπροστά από το Μονεγάσκο οδηγό της Ferrari, καθώς η Red Bull δεν είχε βρει την ιδανική ισορροπία και δεν έβρισκε πρόσφυση. Ο Verstappen μάλιστα παρέσυρε και ένα λαστιχένιο στύλο, κάνοντας ένα ασυνήθιστο λάθος. Ακόμα και σε κακή μέρα όμως, ο Ολλανδός τερμάτισε δεύτερος και ήταν ικανοποιημένος.

Ο Charles Leclerc συμπλήρωσε το βάθρο με τη Ferrari, έχοντας κάνει κακή εκκίνηση, με υπερβολικό σπινάρισμα, αλλά λόγω του μπλοκαρίσματος φρένων του Sergio Perez κατάφερε να ανακτήσει τη 2η θέση, την οποία στη συνέχεια έχασε από τον Piastri. Το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν ευνόησε τη στρατηγική του, καθώς ήταν ο οδηγός με τα πιο παλιά ελαστικά από αυτούς που βρίσκονταν γύρω του στην επανεκκίνηση, αλλά κατάφερε να διατηρηθεί πίσω από τον Verstappen.

Πίσω από τον Μονεγάσκο τερμάτισε ο team-mate του στη Ferrari, Carlos Sainz, ο οποίος όμως βρίσκεται υπό έρευνα για την επαφή του με τον Piastri στη μάχη μεταξύ τους, η οποία κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή της McLaren και τον αγώνα του νεαρού Αυστραλού. Ο Sainz είχε κάνει μία πολύ καλή εκκίνηση, αλλά το λάθος του Perez του κόστισε δύο θέσεις και βρέθηκε 5ος. Έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας, είχε σκληρή μάχη με τον Piastri, που τον είχε ωθήσει εκτός πίστας σκληρά αλλά δίκαια, και ο Ισπανός δεν ήταν ευχαριστημένος που οι αγωνοδίκες δεν είχαν «πάρει το μέρος του».

Ο Sainz «έκλεισε» με παρόμοια τακτική τον Piastri όταν τον προσπέρασε, αλλά ο τρόπος με τον οποίο πλαγιολίσθησε η Ferrari του Ισπανού, την έκανε να «πατήσει» την εμπρός αεροτομή της McLaren, με τον Αυστραλό να εισέρχεται στα pits για να την αντικαταστήσει και να πέφτει τελευταίος, ενώ είχε κάνει πολύ καλή εμφάνιση μέχρι εκείνη τη στιγμή. Εντέλει, ο Sainz δέχθηκε ποινή 5 δλ. για την επαφή με τον Piastri και έχασε την 5η θέση από τον Sergio Perez, που τερμάτισε 3,2 δλ. πίσω από τον Ισπανό και πήρε την 4η θέση, με τη δεύτερη Red Bull. Ο Μεξικανός δεν είχε καλό ρυθμό, αφού δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει τις Ferrari.

F1 - GP Μαϊάμι 2024, Εκκίνηση

Στην εκκίνηση, ο Perez διέπραξε το ίδιο λάθος με το σπριντ, μπλοκάροντας τα φρένα του και παραλίγο να χτυπήσει τον Verstappan. O Μεξικανός, που εκμεταλλεύτηκε την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας για να πραγματοποιήσει και δεύτερο pit stop, δέχθηκε πίεση στους τελευταίους γύρους από τον Lewis Hamilton με τη Mercedes, ο οποίος όμως δεν είχε την τελική ταχύτητα στις ευθείες για να επιτεθεί. Ο Βρετανός είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα και είχε δώσει σκληρές μάχες στους αρχικούς γύρους, αλλά πραγματοποίησε το pit stop του μόλις 2 γύρους πριν από SC, και δεν κατάφερε να το εκμεταλλευτεί.

Έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Hamilton είχε πολύ καλό ρυθμό με τη μέση γόμα ελαστικών και κατάφερε να προσπεράσει τον Yuki Tsunoda με το μονοθέσιο της Racing Bulls. O Ιάπωνας, που είχε πολύ καλό ρυθμό, προσέθεσε άλλους 6 πολύτιμους βαθμούς στο σύνολο της ομάδας, όσους σημείωσε η RB και στο σπριντ, για να παγιώσει την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Όπως και ο Norris, έτσι και ο Tsunoda εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας για να πραγματοποιήσει το pit stop του και τερμάτισε με μεγάλη διαφορά από τον George Russell, ο οποίος είχε κακή εκκίνηση και αργό pit stop. Mετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, o Βρετανός ανέφερε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση με τη Mercedes.

Δύο οδηγοί που εκμεταλλεύτηκαν το VSC για να κάνουν το pit stop τους ήταν οι Fernando Alonso (Aston Martin) και Esteban Ocon, οι οποίοι έδωσαν πολύ σκληρή μάχη στους τελικούς γύρους για τις τελευταίες θέσεις στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Εντέλει, ο Alonso αναδείχθηκε νικητής της μονομαχίας, αλλά ο Ocon κατάφερε να χαρίσει στην Alpine τον πρώτο φετινό της βαθμό.

Χρονικό αγώνα

Οι περισσότεροι οδηγοί αποφάσισαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα ελαστικών, εκτός από τους Hamilton, Alonso, Magnussen και Ricciardo που επέλεξαν τη σκληρή και τον Bottas, που προτίμησε τη μαλακή. Ο Verstappen έκανε άψογη εκκίνηση για να διατηρήσει την πρωτοπορία, ενώ ο Leclerc είχε αργό ξεκίνημα και βρέθηκε στιγμιαία πίσω από τον Sainz.

O Perez επανέλαβε το μπλοκάρισμα φρένων του σπριντ και παραλίγο να χτυπήσει τον team-mate του. Ο Μεξικανός καθυστέρησε τον Sainz, που αναγκάστηκε να κάνει δύο κινήσεις με το τιμόνι για να αποφύγει την επαφή, γεγονός που επέτρεψε στον Leclerc να επωφεληθεί και να επιστρέψει στη 2η θέση, όπως και ο Piastri, που πέρασε 3ος, εμπρός από τους Sainz και Perez.

F1 - GP Μαϊάμι 2024, Εκκίνηση

Ο Verstappen απομακρύνθηκε άμεσα, και το πίσω μέρος του μονοθεσίου του Leclerc δεν είχε πρόσφυση, καθώς ο Piastri τον πίεζε αρκετά και κατάφερε να τον περάσει στη μεγάλη ευθεία με DRS στον 4ο γύρο, για να ανέβει στη 2η θέση, 2 δλ. πίσω από τον Verstappen. O Piastri απομακρύνθηκε και ο Sainz άρχισε να λέει στον ασύρματο ότι είναι ταχύτερος από τον team-mate του. Ο Hamilton βρισκόταν -όπως και στο σπριντ- σε μεγάλη μάχη με μια Haas, αυτή τη φορά με τον Hulkenberg. O Βρετανός πέρασε μπροστά θαρραλέα, αλλά έχασε και πάλι τη θέση λόγω μπλοκαρίσματος φρένων στη στροφή 17.

Ο Verstappen προστάτευε τα ελαστικά του και η διαφορά του βρισκόταν μόνο στα 2,7 δλ. έπειτα από 10 γύρους. Ο Hamilton πέρασε ξανά τον Hulkenberg για την 7η θέση. Ο Perez είχε βρεθεί 3 δλ. πίσω από τις Ferrari, και ο Norris τον πίεζε. Στο 14ο γύρο, ο Verstappen δέχθηκε εντολή να μειώσει τη διαχείριση των ελαστικών και να αυξήσει το ρυθμό του. H Ferrari ίσως προσπάθησε να παίξει μία προσποίηση pit stop στη McLaren με το Leclerc, που δεν προκάλεσε κάποια αντίδραση. Ο Leclerc είχε αρχίσει να πιέζει ξανά τον Piastri.

O Verstappen δεν είχε αυξήσει τη διαφορά πολύ πάνω από τα 3 δλ. Στο τέλος του 17ου γύρου, ο Perez εισήλθε στα pits για τη σκληρή γόμα και επέστρεψε στην πίστα στη 10η θέση, πίσω από τον Ocon. Ήταν εμφανές ότι τα προσπεράσματα ήταν πολύ δύσκολα, καθώς τα μονοθέσια έχαναν απόδοση από το διαταραγμένο αέρα των προπορευόμενων. Ο Verstappen άρχισε να απομακρύνεται, καθώς ο Leclerc εισήλθε στα pits και επέστρεψε στην πίστα μεταξύ των δύο Mercedes, στην 6η θέση.

Με ελεύθερη πίστα μποστά του πλέον, ο Norris σημείωνε ταχύτερους γύρους, καθώς οι πρώτοι 6 αύξησαν το ρυθμό τους. Ο Leclerc κατάφερε να περάσει από την εξωτερική στην 11η στροφή τον Hamilton. O Verstappen, πιέζοντας όσο μπορούσε, έκανε ένα σπάνιο λάθος στο chicane των στροφών 14/15 και το ευθυγράμμισε, παρασέρνοντας ένα λαστιχένιο στύλο, τον οποίο έφερε μέσα στην πίστα. Ο Ολλανδός ζήτησε από την ομάδα να ελέγξει το μονοθέσιο και όλα φαίνονταν εντάξει, αλλά στον 23ο γύρο ενεργοποιήθηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω του στύλου, που απομακρύνθηκε άμεσα.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Μαϊάμι 2024

Ωστόσο, οι κορυφαίοι συνδυασμοί είχαν περάσει την είσοδο του pit lane και δεν πρόλαβαν να το εκμεταλλευτούν για να κάνουν pit stop, σε αντίθεση με τους Alonso, Ocon και Magnussen που το εκμεταλλεύτηκαν. Στο τέλος του γύρου όμως, ο Verstappen εισήλθε στα pits με προβάδισμα 3,5 δλ. επί του Piastri, που τέθηκε επικεφαλής, καθώς ο Verstappen επέστρεψε στην πίστα στην 4η θέση, με υγιή διαφορά 3,2 δλ. επί του Leclerc και 10 δλ. πίσω από τον Norris, που συνέχιζε να σημειώνει ταχύτερους γύρους.

Στο τέλος του 27ου γύρου, οι Piastri και Sainz επισκέφθηκαν τα pits, για να επιστρέψουν στην πίσατ πίσω από τον Leclerc, o οποίος είχε 8 γύρους πιο γερασμένα ελαστικά. Ο Verstappen ανέφερε ότι δεν είχε πρόσφυση και μπλόκαρε τα φρένα του. Ωστόσο, η σύγκρουση Magnussen και Sargeant προκάλεσε την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, αφού ο Αμερικανός δεν είχε καταλάβει ότι η Haas βρισκόταν ακόμα δίπλα του στη μάχη μεταξύ τους στις γρήγορες στροφές του πρώτου sector. H Williams κατέληξε με ορμή στις μπαριέρες και ο Magnussen (που συνέχισε) δέχθηκε ποινή 10 δλ. καθώς κρίθηκε ότι προκάλεσε τη σύγκρουση, επιμένοντας σε ένα σημείο που σίγουρα δεν θα μπορούσε να προσπεράσει.

F1 - Logan Sargeant (Williams), GP Μαϊάμι 2024

Perez, Tsunoda και φυσικά και ο Norris εκμεταλλεύτηκαν το SC για να κάνουν ένα pit stop με 10 δλ. μικρότερο κόστος χρόνου, και αυτό ήταν η 2η αλλαγή ελαστικών για το Μεξικανό, για τη μέση γόμα. Ο Norris πραγματοποίησε το pit stop του και επέστρεψε στην πίστα επικεφαλής, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να έχει «πιάσει» τον Verstappen. Αυτό ανάγκασε τον οδηγό του, Bernd Maylander να αναγκαστεί να αφήσει τα μονοθέσια να τον περάσουν για να βρει ξανά τον Norris και να εκμηδενιστούν οι διαφορές.

Ο αγώνας επανεκκίνησε στον 33ο από τους 57 γύρους και ο Verstappen προσπάθησε να επιτεθεί άμεσα, καθώς ο Norris δεν έκανε καλή δουλειά στη διαχείριση του ρυθμού. O Ολλανδός είχε βρεθεί δίπλα στο μονοθέσιο της McLaren πριν ο Norris αναπτύξει αγωνιστικό ρυθμό, κάτι που κανονικά απαγορεύεται, αλλά δεν διερευνήθηκε.

Ο Norris κατάφερε να διατηρηθεί επικεφαλής, και στη συνέχεια ο Verstappen έκανε ένα λάθος στην 8η στροφή, χάνοντας έδαφος, που επέτρεψε στον Βρετανό να «σπάσει» το DRS πριν αυτό ενεργοποιηθεί καν. Ο Sainz προσπάθησε να επιτεθεί στον Piastri από την εξωτερική της 11, αλλά ο Αυστραλός τον ώθησε εκτός πίστας σκληρά, αλλά δίκαια. Ο Hamilton κατάφερε να πραγματοποιήσει ένα εξαιρετικό προσπέρασμα επί του Tsunoda στο στενό κομμάτι πριν το chicane για την 7η θέση.

Ο Sainz έκανε παράπονα στον ασύρματο, αλλά οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι δεν χρειαζόταν να επέμβουν. Μπροστά, ο Norris αύξανε τη διαφορά από τον Verstappen, o οποίος δεν μπορούσε να «σπάσει» το DRS του Leclerc, καθώς η Red Bull αργούσε να ενεργοποιήσει τα σκληρά ελαστικά. Ακόμα και όταν ο Verstappen «ξεφορτώθηκε» τον Leclerc, ο Norris αύξανε τη διαφορά, που είχε φτάσει τα 2,5 δλ. στον 39ο γύρο. O Verstappen ανέφερε ότι δεν μπορούσε να κάνει το μονοθέσιο να στρίψει, λόγω υπερβολικής υποστροφής.

Παράλληλα, πολύ καλό ρυθμό είχε ο Hamilton, ο οποίος πίεζε τον Perez, που είχε χάσει έδαφος και πάλι από τον Sainz, ο οποίος πραγματοποίησε με «εκδικητικό» τρόπο το προσπέρασμα επί του Piastri, καθώς «πάρκαρε» τη Ferrari στην κορυφή της στροφής και με πλαγιολίσθηση ισχύος τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της McLaren. O Piastri έχασε ρυθμό, δύο θέσεις από τους Perez, και Hamilton και αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pits για αντικατάσταση ρύγχους και έπεσε στην τελευταία θέση, καθώς το grid ήταν συγκεντρωμένο στην πίστα.

Ο Sainz ανέφερε στον ασύρματο ότι αισθανόταν πως κάτι δεν ήταν σωστό, και ζήτησε από τη Ferrari να ελέγξει το αεροδυναμικό φορτίο, αλλά στη συνέχεια είχε πολύ καλό ρυθμό. Στο μεταξύ, ο Norris είχε απομακρυνθεί 4 δλ. από τον Verstappen έως τον 44ο γύρο, αυξάνοντας τη διαφορά σταδιακά, αλλά σταθερά. Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν το συμβάν μεταξύ Sainz και Piastri μετά τον αγώνα, ενώ ο Alonso κυνηγούσε τον Ocon για την 9η θέση, καθώς ο Hulkenberg πέρασε τον Gasly για την 11η θέση. Ο Alonso κατάφερε να περάσει εντέλει τον πρώην team-mate του στον 48ο γύρο.

Σε μία σκληρή μάχη του Piastri με τον Ricciardo, η McLaren υπενθύμισε στον Αυστραλό οδηγός της ότι ο team-mate του ήταν επικεφαλής και δεν ήθελαν να προκαλέσουν αυτοκίνητο ασφαλείας. Τρεις γύρους πριν από το τέλος, ο Albon είχε ένα τεράστιο μπλοκάρισμα φρένων στη σκληρή μάχη των πιο πίσω θέσεων μεταξύ πολλών μονοθεσίων, για να βρεθεί εκτός πίστας (πολύ μακριά από τα όριά της), αλλά κατάφερε να συνεχίσει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!