F1: Η αλλαγή στις σχέσεις μεταξύ ομάδας και διοίκησης της Red Bull

O αντίκτυπος από τον περυσινό θάνατο του συνιδρυτή της Red Bull, Dietrich Mateschitz, έχει αρχίσει να φαίνεται στην ομάδα της Formula 1, όπως αποκαλύπτουν οι δηλώσεις του αγωνιστικού συμβούλου της, Helmut Marko.

F1: Η αλλαγή στις σχέσεις μεταξύ ομάδας και διοίκησης της Red Bull

O αντίκτυπος από τον περυσινό θάνατο του συνιδρυτή της Red Bull, Dietrich Mateschitz, έχει αρχίσει να φαίνεται στην ομάδα της Formula 1, όπως αποκαλύπτουν οι δηλώσεις του αγωνιστικού συμβούλου της, Helmut Marko.

Παρότι στην πίστα, η Red Bull ξεκίνησε τη φετινή σεζόν με ακόμη μεγαλύτερη κυριαρχία από ό,τι αυτή που απολάμβανε στην ολοκλήρωση του 2022, στο εσωτερικό της, όσον αφορά της σχέσεις της καινούργιας διοίκησης της εταιρείας και της αλληλεπίδρασης με την ομάδα. Στα τέλη του περυσινού Οκτωβρίου, ο συνιδρυτής της Red Bull, Dietrich Mateschitz απεβίωσε.

Στην ουσία, τα καθήκοντά του διαμοιράστηκαν σε τρεις ανθρώπους, με τον Oliver Mintzlaff να πεοάγεται από επικεφαλής της ποδοσφαιρικής ομάδας RB Leipzig σε διευθύνων σύμβουλος εταιρικών εγχειρημάτων και επενδύσεων, με τις ομάδες της Formula 1 να υποπίπτουν στη δικαιοδοσία του, όπως και όλες οι δραστηριότητες της εταιρείας σε ΜΜΕ και τον αθλητικό τομέα. Δεν άργησαν να εμφανιστούν φήμες ότι ο Mintzlaff δεν έχει ιδιαίτερη συμπάθεια προς το μηχανοκίνητο αθλητισμό και ότι οι σχέσεις του με τον Helmut Marko δεν είναι οι καλύτερες.

Κάποια αιχμηρά σχόλια του Helmut Marko, που δημοσιεύτηκαν μάλιστα στην ιστοσελίδα του οίκου μέσων μαζικής ενημέρωσης της Red Bull, το Speedweek, κατέστησαν σαφές τα αισθήματα του 79χρονου Αυστριακού για την ηγεσία του Mintzlaff: «Έχουμε συναντηθεί δύο φορές. Του δόθηκε κάποια εικόνα. Το πόσο καλά θα ανταποκριθεί στις ιδέες μας μένει να το δούμε. Η Red Bull Racing ήταν πάντα πολύ αυτόνομη».

«Δεν είναι πλέον η περίπτωση που τηλεφωνώ με μια αναφορά μετά από κάθε περίοδο δοκιμών και αγώνα. Η άμεση, προσωπική, φιλική σχέση δεν υπάρχει πλέον. Ο Didi ήταν οραματιστής, είχε συναισθήματα. Δεν το βλέπω πια αυτό. Είμαι ελεύθερος άνθρωπος, μπορώ να σταματήσω ανά πάσα στιγμή αν δεν το απολαμβάνω πια. Θα δούμε πώς θα πάει το μέλλον».

Ο Marko έχει διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο στην άνοδο της Red Bull στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η μεγάλη ισχύς του στην ομάδα προήλθε από τη φιλία του με τον Mateschitz, ο οποίος τον είχε προσεγγίσει για πρώτη φορά ως οπαδός σε μία ανάβαση, όταν ο Marko αγωνιζόταν ακόμα. Έχοντας ως είδωλο τον Αυστριακό Jochen Rindt, ο Mateschitz ένιωθε έλξη προς τον Marko επειδή ο τελευταίος ήταν στενός φίλος του Rindt, του μοναδικού μεταθανάτιου Πρωταθλητή της F1 (το 1970).

Ο Marko δεν αναφερόταν σε κανέναν εκτός από τον Mateschitz, και μάλιστα ως στενός φίλος και όχι ως υπάλληλος. Στο πλαίσιο αυτής της ιδιότητας ήταν υπεύθυνος για πολλές καθοριστικές αποφάσεις για την εξέλιξη της Red Bull σε υπερδύναμη του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Marko ήταν αυτός που έφερε για πρώτη φορά σε επαφή τον Mateschitz και τον επικεφαλής της ομάδας από το 2005, Christian Horner, αφότου ο Βρετανός αγόρασε τα περιουσιακά στοιχεία της ομάδας του, RSM Marko Formula 3000 στα τέλη της δεκαετίας του 1990, για να δημιουργήσει την Carlin.

Ο Marko ήταν ελεύθερος να παίρνει αυτόνομες αποφάσεις σχετικά με ποιον έφερνε ή απομάκρυνε από το πρόγραμμα νεαρών οδηγών της Red Bull. Έπαιξε καθοριστικό ρόλο όχι μόνο στην απόκτηση του Max Verstappen, αλλά και στην προώθησή του στην ανώτερη ομάδα της Red Bull στον 5ο αγώνα της σεζόν του 2016.

Παρά τα μεγάλα επιτεύγματα, το γεγονός ότι ο Marko λειτουργούσε ουσιαστικά εν λευκώ, με άμεση -φιλική- επικοινωνία με τον Mateschitz, ίσως να μην τον κάνει αρμοστό στην καινούργια -πιο εταιρική- διάταξη της Red Bull. Ο Horner δεν έχει κανέναν έλεγχο επί του Marko, o οποίος πάντα ήταν πρόθυμος να σχολιάσει με ειλικρίνεια και να εκτοξεύει λεκτικές χειροβομβίδες σε πολυάριθμες καταστάσεις.

Ο Marko δεν έχει ποτέ στη ζωή του λογοδοτήσει σε κανέναν και καθώς τον επόμενο μήνα κλείνει τα 80 του χρόνια, πιθανότατα δεν έχει διάθεση να το κάνει τώρα. Ωστόσο, στη μετα-Mateschitz εποχή της Red Bull, κάθε επιχειρηματικό τμήμα μέχρι μεμονωμένα ανώτερα στελέχη, θα πρέπει να δικαιολογήσει το ρόλο του και να εδραιώσει τη θέση του με τα νέα δεδομένα της εταιρείας. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες διχασμού και αστάθειας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!