Δοκιμάζουμε 5 νέα υβριδικά SUV

Πέντε νέα SUV με τεχνολογίες Mild Hybrid, Full Hybrid και Plug-in Hybrid περνούν από την κρίση του MotorOne.gr.

Δοκιμάζουμε 5 νέα υβριδικά SUV

Πέντε νέα SUV με τεχνολογίες Mild Hybrid, Full Hybrid και Plug-in Hybrid περνούν από την κρίση του MotorOne.gr.

Μεγάλο ποσοστό των δοκιμών που πραγματοποιούμε στο MotorOne.gr αφορά μοντέλα SUV, της δημοφιλέστερης δηλαδή κατηγορίας στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, τα υβριδικά συστήματα κίνησης, Mild Hybrid, Full Hybrid και Plugin Hybrid, εξαπλώνονται ολοένα και περισσότερο στις γκάμες των νέων αυτοκινήτων, ως ένα μεταβατικό στάδιο προς την 100% ηλεκτροκίνηση.

Είναι φυσικό κι επόμενο, αυτά τα δύο χαρακτηριστικά να συνδυάζονται μεταξύ τους. Έτσι, τα περισσότερα SUV της αγοράς προσφέρονται με υβριδική τεχνολογία. Όπως τα πέντε παρακάτω μοντέλα δοκιμάσαμε πρόσφατα.

Ο λόγος για τα Alfa Romeo Tonale PHEV, Hyundai Kona 1.0T MHEV, Kia Sportage 1.6 T-GDi MHEV, Lexus NX 450h+ και Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC.

Δείτε τα παρακάτω και πατήστε στα σχετικά links για τις αναλυτικές τους δοκιμές.

Alfa Romeo Tonale PHEV

Η έκδοση Plug-in Hybrid έρχεται να τονώσει ακόμα περισσότερο το σπορ οδηγικό ταλέντο της Tonale. Η ειδοποιός διαφορά βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Εκεί υπάρχει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1,3 λίτρων, ένας ηλεκτρικός κινητήρας εμπρός που υποβοηθάει τον θερμικό και να λειτουργεί ως γεννήτρια, μια μπαταρία 15,5 kWh, ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και ένας δεύτερος ηλεκτρικός κινητήρας στον πίσω άξονα που παρέχει το χαρακτηριστικό της τετρακίνησης.

Η συνολική ισχύς φτάνει τους 280 ίππους, ενώ σύμφωνα με την Ιταλική εταιρεία η ηλεκτρική αυτονομία της Tonale PHEV ξεπερνάει τα 80 χλμ. εντός αστικού φόντου.

Το εσωτερικό του Ιταλικού premium C-SUV είναι ίδιο με αυτό των ήπια υβριδικών εκδόσεων, οπότε υπάρχει πλούσιος εξοπλισμός, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και αρκετός χώρος για 4-5 άτομα. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών επηρεάζεται από το υβριδικό σύστημα, καθώς ο όγκος του μειώνεται στα 385 λίτρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ALFA ROMEO TONALE PHEV

Hyundai Kona 1.0T MHEV

Η δεύτερη γενιά του B-SUV της Hyundai κέρδισε το βραβείο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024 για την Ελλάδα». Αισθητικά είναι τολμηρό και με μήκος που αυξήθηκε στα 4.355 χιλ., φλερτάρει πλέον με τη μεγαλύτερη κατηγορία των C-SUV. Αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στους χώρους της καμπίνας.

Κάτω από το καπό του Kona που δοκιμάσαμε τον Δεκέμβριο βρίσκεται ο βασικός τρικύλινδρος 1.000άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας που συνοδεύεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt (MHEV) και αποδίδει ικανότατη ισχύ 120 ίππων και πλούσια ροπή 200 Nm.

Συνδυάζεται με ένα σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και διακρίνεται για τον τρόπο που κινεί το κορεατικό B-SUV. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στην οδήγηση του νέου Kona, ωστόσο, είναι τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αλλά και το υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης που προσφέρει η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση.

Με τιμή εκκίνησης τα 25.290 € για την βασική έκδοση που δοκιμάζουμε και αρκετά καλή διαθεσιμότητα από το εργοστάσιο, σύντομα το Hyundai Kona θα αποτελεί μια πολύ συχνή εικόνα τους ελληνικούς δρόμους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ HYUNDAI KONA 1.0T MHEV

Kia Sportage 1.6 T-GDi MHEV 180 PS 7DCT

Το επίκαιρο Sportage κατασκευάζεται στην Ευρώπη και ξεχωρίζει για την προχωρημένη του σχεδιαστική προσέγγιση. Το κορεατικό C-SUV διακρίνεται επίσης για την ποιοτική και hi-tech εικόνα του εσωτερικού. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,68 μέτρων έχει αξιοποιηθεί σε χώρους. Πέντε ενήλικες θα φιλοξενηθούν με άνεση, ενώ και το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο με όγκο 562 λίτρα.

Ο μοντέρνας τεχνολογίας βενζινοκινητήρας 1.6 Turbo αναλαμβάνει να το ζωηρέψει και οι 180 ίπποι συνοδεύονται από 265 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας γεμάτη αίσθηση και δυναμικές επιδόσεις, με το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα να συμβάλλει σε απόδοση, καθαρότερους ρύπους και χαμηλές καταναλώσεις. Στα θετικά και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Οδηγικά, το ήπια υβριδικό Sportage ταξιδεύει ήσυχα, αντιμετωπίζει με ευχάριστη διάθεση διαδρομές με στροφές και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ KIA SPORTAGE 1.6 T-GDI 48V HYBRID (+VIDEO)

Lexus NX 450h+

Το NX Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Toyota RAV4, αλλά η σχεδίαση του αμαξώματος είναι πολύ πιο πολυτελής, σπορ και ελκυστική για να αποτελέσει έναν άξιο υποψήφιο στην απαιτητική κατηγορία των premium D-SUV. Στο εσωτερικό, αντίστοιχα, κυριαρχούν η άνεση, η πολυτέλεια και η ευρυχωρία.

To Lexus NX 450h+ διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Το τελευταίο στοιχείο προσδίδει το χαρακτηριστικό της τετρακίνησης μέσω του συστήματος E-Four, για καλύτερη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει έτσι τους 309 ίππους, προσφέροντας εξαιρετικές για την κατηγορία επιδόσεις.

Μειονέκτημα αποτελεί ο ήχος του θερμικού κινητήρα που γίνεται αντιληπτός όταν βυθίζεις το πόδι σου στο γκάζι, καθώς το αυτόματο CVT κιβώτιο (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης) διατηρεί τις στροφές λειτουργίας παρατεταμένα ψηλά για να αξιοποιήσει τη μέγιστη ροπή. Στην οδήγηση, η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη ώστε να ισορροπεί μεταξύ άνεσης και σπορ χαρακτήρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ LEXUS NX 450h+

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC

Εξηλεκτρισμένη, ψηφιοποιημένη και πολυτάλαντη. Αν έπρεπε συνοπτικά να περιγράψεις τη νέα GLE, κάπως έτσι θα ξεκινούσες, και η εμπειρία μαζί της απλά το επιβεβαιώνει. Η σπορ διάθεση της εξωτερικής εμφάνισης συνοδεύεται από την προσεγμένη ποιότητα, την πολυτέλεια, τη φινετσάτη υλοποίηση και τις ανέσεις της καμπίνας. Η ευρυχωρία και οι παροχές είναι αναμενόμενα ανάλογες του μεγέθους και της κλάσης που ανήκει η GLE.

Ο συνδυασμός του 2λιτρου turbodiesel με τον ηλεκτροκινητήρα προσφέρει 334 ίππους και, ως plug-in hybrid, προσφέρει τη δυνατότητα της ηλεκτρικής μετακίνησης για 109 χλμ. απόστασης. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,9’’ και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο υλοποιεί βελούδινες και εύστοχες αλλαγές.

Στην οδήγηση διαπιστώνεις ότι οι θηριώδεις διαστάσεις δεν είναι και τόσο πρόβλημα. Η τετρακίνηση ανακαλύπτει πρόσφυση, ενώ το έξυπνο σύστημα αερανάρτησης E-Active Body Control προσαρμόζει ανάλογα την απόσβεση και τη ρύθμιση ύψους για κάθε τροχό ξεχωριστά. Οι τιμές της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινούν από 103.900 €.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ MERCEDES-BENZ GLE 350de 4MATIC (+VIDEO)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!