Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180 PS 7DCT

Μακριά από κάθε κοινότυπο στιλ που συναντά κανείς στα SUV, υπάρχει και το Sportage που διαπρέπει σε δημιουργικότητα και εκφράζεται με ολοκληρωτικό δυναμισμό.

Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180 PS 7DCT

Μακριά από κάθε κοινότυπο στιλ που συναντά κανείς στα SUV, υπάρχει και το Sportage που διαπρέπει σε δημιουργικότητα και εκφράζεται με ολοκληρωτικό δυναμισμό.

Kia Sportage 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180 PS 7DCT: Η μακρά ιστορία του Sportage ξεκινάει εκεί στην καρδιά των ‘90s. Πρακτικά το 2023 κλείνει 30ετία παρουσίας στην αγορά, με το 1993 να είναι η χρονιά που πρωτοεμφανίστηκε στην αγορά της Ασίας και δυο χρόνια αργότερα σε αυτήν της Ευρώπης.

Μάλιστα οι Ευρωπαίοι αγοραστές απολάμβαναν Sportage γερμανικής κατασκευής και αυτό γιατί την περίοδο από το 1995 έως το 1998, κατασκευαζόταν από την Karmann στη Γερμανία.

Τρεις δεκαετίες μετά και παραπάνω από 7 εκατομμύρια πωλήσεων, το Sportage πέρασε από το πλαίσιο τύπου σκάλας της σκληροτράχηλης πρώτης αλλά ιδιαιτέρως ελκυστικής γενιάς στο ολοκληρωτικά πάνοπλο και σύγχρονο SUV πέμπτης γενιάς που κοσμεί τις εκθέσεις σήμερα.

Το επίκαιρο Sportage εξακολουθεί και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Kia στην Ζίλινα της Σλοβακίας και κερδίζει τα εύσημα ως C-SUV κάτι που επιβεβαιώνουν οι ευρωπαϊκές πωλήσεις (best seller μοντέλο της Kia στη Γηραιά Ήπειρο).

Βραβειοκράτωρ Sportage

Η προχωρημένη του σχεδιαστική προσέγγιση και η συνολική του προσφορά, δίνει στο SUV της Kia ένα χαρισματικό ρόλο, όπου όλοι το αναγνωρίζουν και ακόμη περισσότεροι του βγάζουν το καπέλο. Στις βραβεύσεις που το αφορούν ξεχωρίζει ο εγχώριος τίτλος «Αυτοκίνητο της χρονιάς για τη Ελλάδα 2023», που βρίσκεται εδώ και καιρό στο τσεπάκι του ως αναγνώριση στο ταλέντο του.

Σχεδιαστικά το Sportage δείχνει την διαφορετικότητα που το χαρακτηρίζει ανάμεσα στο πλήθος των SUV της αγοράς. Δεν θα μπερδευτείς για το αν ανήκει στα εκδρομικά οχήματα ελευθέρου χρόνου, είναι σαφές ότι ένα αυτοκίνητο μήκους 4,515 μ. πλάτους 1,865 μ. και ύψους 1,645 μ. παραπέμπει σε C-SUV, όμως ξεχωρίζει και τραβάει θετικά τα βλέμματα επάνω του. Είναι πληθωρικό αλλά ταυτόχρονα η σχεδιαστική έμπνευση προσφέρει ένα μοντέρνο και δυναμικό στιλ που ισορροπεί την σπορ εικόνα με την φινετσάτη αίγλη της κλάσης του. Εντάξει, σαφώς θα υπάρξει και μερίδα ανθρώπων που αδυνατούν να χωνέψουν την προχωρημένη εικόνα, όμως τα δεδομένα αποδεικνύουν ότι η Kia ορθώς έπραξε.

Η τολμηρή άποψη επικρατεί στην εικόνα του βασισμένου στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα Ν3, Kia Sportage. Από την μια, η χαρακτηριστική μαύρη Tiger Nose μάσκα που καταλαμβάνει στο σύνολο την πρόσοψη και από την άλλη τα LED DRL (φώτα ημέρας) με το φουτουριστικό «μπούμερανγκ», που συνοδεύονται από LED Matrix προβολείς, για ολοκληρωτική κάλυψη στο επίπεδο φωτισμού δίνουν μια μοναδική ταυτότητα στο μεσαίο C-SUV που δύσκολα θα μπερδέψεις με άλλο. Πίσω καταλήγει σε έντονες ακμές με οριζόντια τοποθετημένα φώτα και κερασάκι αεροτομή. Μια συνολικά δημιουργική σχεδίαση που προσφέρει ένα απόσταγμα δυναμισμού που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στον κόσμο της σπορ κομψότητας και στα εκδρομικά δεδομένα.

Στο ίδιο μήκος κύματος ακολουθούν και οι εντυπώσεις με την είσοδο στο εσωτερικό. Η high tech εικόνα είναι δεδομένη, με την κυρτή γυάλινη επιφάνια μπροστά στα μάτια του οδηγού να ενσωματώνει τις δυο οθόνες 12,3 ιντσών η κάθε μια, που αφορούν πίνακα οργάνων και λειτουργία infotainment – με σύγχρονο interface και extra multimedia παροχές. Τα μαλακά στην υφή πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και ο συνδυασμός δερμάτινων και σουέντ επενδύσεων που προσφέρει η έκδοση GT-Line της δοκιμής αναβαθμίζουν μια ήδη ποιοτική εικόνα που χαρακτηρίζεται από ποιοτικά υλικά και συναρμολόγηση.

Ο περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα αφορά το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ εκεί βρίσκεται και ένας μικρότερος για τα προγράμματα οδήγησης. Το Drive Mode Select συμβάλλει στην παραμετροποίηση του ψηφιακού πίνακα οργάνων Supervision και προσαρμόζει ανάλογα τα γραφικά και τις ενδείξεις. Μια πολύ καλή ασπίδα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι παραδοσιακά για την Kia διαθέσιμη, όπως και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης. Σίγουρα οι θέσεις για μικροαντικείμενα δεν απουσιάζουν όπως και οι έξυπνες θήκες ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2,68 μέτρων έχει αξιοποιηθεί σε χώρους που δεν θα προκύψουν επιβατικά παράπονα. Ακόμα και οι 5 ενήλικες θα βρουν φιλόξενο τον χώρο που τους αντιστοιχεί, με τις αποσκευές τους λίγο πιο πίσω να βρίσκουν θέση στα 562 διαθέσιμα λίτρα του χώρου αποσκευών. Αν πάλι δεν υπάρχουν επιβάτες και «πέσει» το πίσω κάθισμα, έχεις διαθέσιμα 1.751 λίτρα, δηλαδή βοηθάς σε μια πιθανή μικρή μετακόμιση.

Αναμενόμενα, ο εφεδρικός τροχός θυσιάζεται στην ανάγκη χώρου για το mild hybrid σύστημα, ενώ η τετρακίνηση δεν αφορά την έκδοση που οδηγούμε. Τα 17 εκ. απόστασης από το έδαφος και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι τα μοναδικά εφόδια του Sportage της δοκιμής, στον δρόμο δίχως άσφαλτο.

Σπορ γεύση Sportage

Ο μοντέρνας τεχνολογίας κινητήρας αναλαμβάνει να το ζωηρέψει και οι 180 ίπποι πορεύονται αγκαζέ με τα 265 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας γεμάτη αίσθηση και δυναμικές επιδόσεις. Το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα πουσάρει τον κινητήρα στην προσπάθεια για απόδοση, καθαρότερους ρύπους και χαμηλές καταναλώσεις. Πρακτικά το καταφέρνει χωρίς δυσκολίες και δείχνει γρήγορο, πόσο μάλιστα για C-SUV 1.600 κιλών. Απεικονίζεται άλλωστε σε αίσθηση και επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τις επιδόσεις του (201 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και 8,8 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα).

Η κατανάλωση, διατηρείται σε φυσιολογικές τιμές αν δεν το πιέσεις και σταθεροποιείται στα 8 λτ./100 χλμ. με απελευθερωμένη φυσιολογική οδήγηση. Φυσικά μπορείς να δεις και τιμές που ξεκινούν από τον αριθμό 6, όμως χωρίς συνέπεια στο τρυφερό πόδι δύσκολα θα τις διατηρήσεις στη διάρκεια της μέρας. Πάντως σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη διαπρέπει σε ευκολία χρήσης, χωρίς να απέχει από την εύστοχη απόδοση όταν αναζητάς τις επιδόσεις. Τότε η κατανάλωση πιθανόν να αράξει σε διψήφιο νούμερο, όμως σύντομα θα διαπιστώσεις ότι μπορείς να είσαι εξίσου γρήγορος στα μονοψήφια νούμερα.

Με το τιμόνι στα χέρια διαπιστώνεις ότι ταξιδεύει ήσυχα, χάρις την ποιοτική του κύλιση και την σωστή ηχομόνωση και εντυπωσιάζει με την ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησης, που διαβάζει σωστά το ανάγλυφο χωρίς να αφήνει τον οδηγό στο σκοτάδι. Η πληροφόρηση είναι πλούσια για τα δεδομένα της κατηγορίας, κάτι που δικαιώνει τους μηχανικούς της Kia.

Αν και C-SUV αντιμετωπίζει με ευχάριστη διάθεση το δρόμο που περιλαμβάνει και στροφές χωρίς να “ιδρώνει” στις ανωμαλίες του, χωρίς να περιορίζει το ρυθμό του και με σύμμαχο ένα καλό πακέτο φρένων με σωστή αίσθηση, που δείχνει μαλιστα αντοχή στην συνεχή απαίτηση επιβράδυνσης. Το περιθώριο πρόσφυσης δεν κλονίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού και τον επιβραβεύει με αποτελεσματικότητα, ασφάλεια, αλλά και οδηγική ευχαρίστηση.

Τέλος, η ικανή απόσταση από το έδαφος, συμβάλει σε ήπιες χωμάτινες διελεύσεις χωρίς το άγχος ότι θα αφήσεις το μισό αυτοκίνητο στον δρόμο, όμως αν ψάχνεις για επιπλέον δυνατότητες πρέπει να κοιτάξεις τις τετρακίνητες βερσιόν Sportage.

Τα εύσημα στο Sportage

Τετρακίνητο ή δικίνητο, εξηλεκτρισμός μέχρι επίπεδο plug – in και μια πλουσιότατη γκάμα εκδόσεων και κινητήρων για κάθε γούστο και ανάγκη κάνει το Sportage ένα από τα πιο δελεαστικά και πλήρες C-SUV της αγοράς. Συνολικά σε κερδίζει, με την ξεχωριστή αισθητική, τους γενναιόδωρους χώρους, την τεχνολογία και την καλή οδική συμπεριφορά ώστε να ολοκληρώνει το πακέτο, αν ψάχνεις για εκδρομικό και ασυμβίβαστο.

φωτογραφίες: Γιώργος Σαργιαννίδης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!