Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona 1.0 Turbo Mild Hybrid των 120 ίππων

Ο βασικός κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα και τους 120 ίππους αποτελεί την πιο έξυπνη επιλογή στη γκάμα του νέου Hyundai Kona.

Το ολοκαίνουργιο Hyundai Kona.

Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona 1.0 Turbo Mild Hybrid των 120 ίππων

Ο βασικός κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα και τους 120 ίππους αποτελεί την πιο έξυπνη επιλογή στη γκάμα του νέου Hyundai Kona.

Το νέο Hyundai Kona είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα που λανσάρονται στην Ελλάδα το 2023. Δεν είναι διόλου τυχαίο που είναι ένας από τους 10+1 φιναλίστ για τον τίτλο του ‘Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2024’ στην Ελλάδα.

Με την πρώτη γενιά του Kona η Hyundai κατάφερε να γίνει ένας από τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας των B-SUV. Η δεύτερη, ολοκαίνουρια γενιά έρχεται σε μια στιγμή που η συγκεκριμένη κατηγορία βρίσκεται μια ανάσα από το να γίνει η κορυφαία της ελληνικής αγοράς, προσπερνώντας σε πωλήσεις εκείνη των σουπερμίνι.

Ο στόχος λοιπόν του νέου Kona δεν είναι άλλος από το να γίνει το σημαντικότερο μοντέλο στη σημαντικότερη κατηγορία. Και για να το πετύχει, ποντάρει σε τρεις βασικούς παράγοντες: την φουτουριστική του εμφάνιση, την προηγμένη τεχνολογία, αλλά και τις αυξημένες διαστάσεις που συνεπάγονται βελτιωμένη ευρυχωρία.

Πιο μεγάλο, πιο τολμηρό και hi-tech

Αισθητικά, το μόνο που το νέο Kona κρατά από τον προκάτοχό του είναι η τόλμη. Η σχεδίασή του δεν θυμίζει τίποτε άλλο, είτε κοιτάξεις προς την υπόλοιπη γκάμα της Hyundai,είτε βάλεις το καινούριο μοντέλο δίπλα στο παλιό.

Το βλέμμα σου θα σταθεί αναμφίβολα στις πολύ λεπτές μπάρες, στο επάνω μέρος τόσο του εμπρός όσο και του πίσω μέρους, οι οποίες ενώνουν τα φωτιστικά σώματα δείχνοντας σαν ένα ενιαίο κομμάτι. Εντύπωση κάνουν ακόμη τα επιπλέον φώτα στις γωνίες των προφυλακτήρων, οι μεγάλες πλαστικές προστατευτικές γκρι επιφάνειες στα φτερά και τα μαρσπιέ και η χαρακτηριστική γραμμή «Ζ» στο πλάι.

Το νέο μοντέλο μεγάλωσε αρκετά σε εξωτερικές διαστάσεις και με μήκος 4.355 χιλ., φλερτάρει πλέον με τη μεγαλύτερη κατηγορία των C-SUV. Αυτό έχει φυσικά θετικό αντίκτυπο στους χώρους της καμπίνας, οι οποίοι είναι μεγαλύτεροι από τα περισσότερα B-SUV.

Τέσσερις ενήλικες θα χωρέσουν με περίσσεια άνεση στο εσωτερικό, ενώ στην ανάγκη θα βολευτεί κι ένας ακόμη. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, που αυξήθηκε στα 466 λίτρα, από 374 λτ. του προηγούμενου μοντέλου. Έτσι, το Kona μπορεί με άνεση να παίξει με ευκολία τον ρόλο του οικογενειακού SUV.

Περνώντας στο εμπρός μέρος, τα υλικά στο ταμπλό, τις πόρτες και την κονσόλα είναι σκληρά στο σύνολό τους αλλά έχουν ποιοτική υφή και προσεγμένη συναρμογή, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται αναμφίβολα η σωστά μελετημένη εργονομία. Για παράδειγμα, υπάρχουν ξεχωριστοί διακόπτες για τις βασικές ρυθμίσεις της κεντρικής οθόνης και τον κλιματισμό, για να μην ψάχνεις βασικές λειτουργίες ενώ οδηγείς.

Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός με οθόνη 12,3’’ στις εκδόσεις Distinctive και N-Line (πλην της βασικής Premium δηλαδή όπου υπάρχουν αναλογικά όργανα με οθόνη TFT 4.2’’) και διακρίνεται για την πληρότητα και ευκρίνεια των ενδείξεων. Δίπλα του βρίσκεται μια ακόμη οθόνη αφής 12,3’’ (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) για το σύστημα πολυμέσων που φροντίζει για υψηλού επιπέδου συνδεσιμότητα, ενημέρωση, ψυχαγωγία και πλοήγηση.

Γενικά, η αίσθηση μέσα στο νέο Kona είναι αυτή ενός ιδιαίτερα μοντέρνου, μεγαλύτερου και hi-tech SUV, στοιχεία που κάνουν ευχάριστο το ταξίδι.

Πάει και στρίβει με “χίλια”

Κάτω από το καπό του Kona που δοκιμάζουμε βρίσκεται ο βασικός τρικύλινδρος 1.000άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας που συνοδεύεται από ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt (MHEV) και αποδίδει ικανότατη ισχύ 120 ίππων και πλούσια ροπή 200 Nm. Συνδυάζεται με ένα σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (υπάρχει και αυτόματη έκδοση DCT7 αλλά όχι MHEV) και διακρίνεται για τον τρόπο που κινεί το κορεατικό B-SUV.

Τα 11,7’’ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι τιμή που μάλλον αδικεί το Kona, το οποίο στην πράξη δείχνει πολύ πιο ζωηρό.

Επιταχύνει σβέλτα όταν του το ζητήσεις και το μοτέρ ανεβάζει αδιαμαρτύρητα και γραμμικά ρυθμό όταν σανιδώσεις το γκάζι, χωρίς μάλιστα να σκορτσάρει αν έχεις αφήσει μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Η τελική ταχύτητα ορίζεται από τον κατασκευαστή στα 180 χλμ./ώρα, αλλά στο κοντέρ είδαμε και παραπάνω.

Επίσης πολύ θετική είναι η εικόνα που αποκομίσαμε στον τομέα της κατανάλωσης. Η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,7 λτ./100 χλμ., όχι μακριά από τα 5,5-5,9 που ανακοινώνει το εργοστάσιο, τιμές μάλιστα που πετύχαμε εύκολα με ήρεμη οδήγηση σε ανοιχτό δρόμο!

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στην οδήγηση του νέου Kona, ωστόσο, είναι τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Οι μηχανικοί της Hyundai έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στη ρύθμιση του πλαισίου συνδυάζοντας ευχάριστη, αποτελεσματική και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Είτε κινείσαι με υψηλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, είτε πιέσεις σε δρόμο με στροφές, το Kona διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κινήσεις και αντιδράσεις του αμαξώματος προσφέροντας υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και αίσθημα σιγουριάς.

Το πλαίσιο αποπνέει μια αξιοζήλευτη στιβαρότητα, δίνοντάς σου αυτοπεποίθηση ακόμη και να μπεις με παραπάνω φόρα σε μια στροφή. Το τιμόνι εκτελεί άμεσα τις εντολές σου και το μπροστινό σύστημα βουτάει προς το εσωτερικό την ώρα που η ουρά ανασηκώνεται και ελαφρώνει όσο πρέπει για να βοηθήσει στην τοποθέτηση. Ακόμη κι όταν το παρακάνεις, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας περισσότερο θα σε βοηθήσει παρά θα σε κόψει απότομα και άτσαλα.

Οι κλίσεις είναι υπαρκτές αλλά λογικές για τέτοιο αυτοκίνητο, ενώ στα θετικά συμπεριλαμβάνονται τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα, καθώς και το πλούσιο στάνταρ πακέτο Hyundai SmartSense με συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, κάμερα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, έξυπνη αναγνώριση και προσαρμογή στα όρια ταχύτητας, υποβοήθηση διατήρησης και οδήγησης στο μέσον της λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα κλπ.

Παράλληλα, η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και άλλες ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης αλλά και ποιοτική κύλιση. Η τελευταία, σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση συμβάλλουν σε ήσυχο και ευχάριστο ταξίδι.

Τελικά;

Το νέο Kona, εκτός από τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», θέτει σοβαρή υποψηφιότητα και για best seller στην κατηγορία των B-SUV – και όχι δίχως λόγο. Ή, μάλλον, δίχως λόγους, αφού τα επιχειρήματα που προτάσσει η πρόταση της Hyundai είναι πολλά, έχουν βάση και το καθιστούν ένα απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, αλλά και μια προσιτή εναλλακτική στα C-SUV.

Με ζωηρό κινητήρα 120 ίππων, ευχάριστη και ασφαλή οδική συμπεριφορά, άνετη ανάρτηση, μεγάλους χώρους και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, έχει όλα όσα θα αναζητήσει μια οικογένεια ή ένας/μία δραστήριος/δραστήρια οδηγός με χόμπι και διάθεση για συχνές αποδράσεις. Με τιμή εκκίνησης τα 25.290 € για την βασική έκδοση που δοκιμάζουμε και αρκετά καλή διαθεσιμότητα από το εργοστάσιο, σύντομα το Kona θα πλημμυρήσει τους ελληνικούς δρόμους.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!