Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Tonale PHEV των 280 ίππων

Στα χέρια μας η κορυφαία Tonale, η οποία αφενός μπαίνει στην πρίζα, αφετέρου δεν θυσιάζει τα σπορ DNA χαρακτηριστικά μιας γνήσιας Alfa Romeo.

Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Tonale PHEV των 280 ίππων

Στα χέρια μας η κορυφαία Tonale, η οποία αφενός μπαίνει στην πρίζα, αφετέρου δεν θυσιάζει τα σπορ DNA χαρακτηριστικά μιας γνήσιας Alfa Romeo.

Η Alfa Romeo Tonale κέρδισε τις εντυπώσεις από τα πρώτα της εμπορικά βήματα, γεγονός που αποδεικνύεται από τις ταξινομήσεις. Η έκδοση Plug-in Hybrid όμως έρχεται να τονώσει ακόμα περισσότερο το οδηγικό ταλέντο του μοντέλου και να προσφέρει μια γεύση από το μέλλον. Σε περίπου 3 χρόνια η ιταλική φίρμα υπόσχεται μια «ηλεκτροποιημένη» γκάμα, επομένως θα μπορούσαμε να πούμε ότι κυκλοφορούμε… παίρνοντας μια γεύση από το μέλλον.

Η εξωτερική σχεδίαση της Alfa Romeo Tonale είναι λίγο-πολύ γνώριμη  τώρα πια, αλλά δεν σταματάει να εκπλήσσει θετικά. Το «χεράκι» του γι’αυτό έχει βάλει και ο «δικός» μας Αλέξανδρος Λιόκης, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ελκυστική σιλουέτα της Ιταλίδας καλλονής. Η συγκεκριμένη Tonale αναδεικνύει περισσότερο τα κάλλη της, χάρη στην πράσινη απόχρωση και το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού (Veloce).

Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες «απλές» υβριδικές εκδόσεις βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Εκεί υπάρχει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1,3 λίτρων με απόδοση 180 ίππων, ένας ηλεκτρικός κινητήρας εμπρός που έχει σχεδιαστεί για να υποβοηθάει τον θερμικό και να λειτουργεί ως γεννήτρια, ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και επιπλέον, ένας ηλεκτρικός κινητήρας στον πίσω άξονα 90 kW (122 ίπποι) που βοηθάει με τη σειρά του παρέχοντας τετρακίνηση, αλλά και μια μπαταρία 15,5 kWh.

Η συνολική ισχύς ανεβαίνει αρκετά σε σχέση με αυτή των ήπια υβριδικών συνόλων, φτάνοντας τους 280 ίππους. Εν μέρει όμως αντισταθμίζεται από το μεγαλύτερο βάρος που ξεπερνάει τα 1.835 κιλά, αλλά ακόμα και έτσι αυτή η Tonale είναι η ταχύτερη, με επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα.

Εξοικονομώντας βενζίνη

Σύμφωνα με την Ιταλική εταιρεία, η ηλεκτρική αυτονομία της Tonale PHEV ξεπερνάει τα 80 χλμ. εντός αστικού φόντου, που την καθιστά αναμφίβολα ανταγωνιστική απέναντι στους αντιπάλους του «είδους». Κατά τη δοκιμή μας και με απελευθερωμένη οδήγηση, το trip computer μας έδειξε 62 χλμ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εξοικονομηθεί μεγάλη ποσότητα βενζίνης. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 4,8 λτ./100 χλμ., με δεδομένη βέβαια τη συχνή φόρτιση της μπαταρίας από οικιακή πρίζα.

Επιπλέον, οι μηχανικοί δούλεψαν προς τη σωστή κατεύθυνση για τη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης. Το τιμόνι της Tonale PHEV είναι κοφτερό, άμεσο και σερβίρει την πληροφορία που χρειάζεται ο οδηγός, δίνοντας ζωντάνια στο εμπρός μέρος. Η οδική συμπεριφορά της Tonale είναι ένα από τα καλύτερα στοιχεία της, κάτι που περιμέναμε άλλωστε. Είναι βλέπετε και το ιδανικό ζύγισμα των μαζών του αυτοκινήτου, το οποίο στην Tonale Plug-in Hybrid Q4 προσεγγίζει το 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ χαμηλότερο είναι και το κέντρο βάρους για ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα.

Στην έκδοση Plug-in Hybrid, που είναι πιο βαριά, η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός είναι πιο σταθερή και πιο απόλυτη σε σχέση με τις ήπια υβριδικές εκδόσεις του μοντέλου. Υπάρχουν θόρυβοι σε δρόμους με διαμήκεις κακοτεχνίες, αλλά γενικότερα αποδεικνύεται εντυπωσιακά αποτελεσματική, παρά τους μεγάλους τροχούς (19 ιντσών).

Η επιπλέον δύναμη που προσφέρει η έκδοση PHEV φαίνεται ξεκάθαρα στον δρόμο. Υπάρχει πραγματικά αρκετή δύναμη για να ανταπεξέλθει στο αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, χωρίς να ζορίζεται. Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί έξυπνα, θέτοντας τον κινητήρα εκτός λειτουργίας ή επαναφέροντας τον όταν χρειάζεται, με το αυτοκίνητο να έχει τη δυνατότητα να κινηθεί μέχρι και με 135 χλμ./ώρα με ηλεκτρική ενέργεια. Σε κάθε περίπτωση η μετάβαση από τη μία πηγή ενέργειας στην άλλη είναι ομαλή, εκτός αν γίνεις απότομος με το γκάζι. Στην προκειμένη περίπτωση ο χρόνος βυθίσματος του δεξιού πεντάλ με την έντονη επιτάχυνση είναι αισθητός, αλλά το αποτέλεσμα σε… ανταμoίβει.

Το να ταξιδέψεις ήσυχα στον αυτοκινητόδρομο είναι κάτι εύκολο με αυτή την Tonale, με τον κινητήρα να γίνεται αμυδρά αισθητός πάνω από τις 2.000 σ.α.λ.. Άρα, γίνεται ξεκάθαρο ότι αυτή η Tonale είναι πραγματικά ραφιναρισμένη, με εξαιρετικά εκλεπτυσμένη λειτουργία συνολικά.

Ο χαρακτηριστικός διακόπτης DNA που έχουν οι Alfa Romeo, υπάρχει και εδώ, επιτρέποντας την εναλλαγή ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης. Εμείς πάντως θα επιλέγαμε ανάμεσα στην «κανονική» και την Advanced Efficiency, η οποία ουσιαστικά θέτει το αυτοκίνητο σε ηλεκτρική λειτουργία, ενώ αμβλύνει λίγο την απόκρισή του σε μια προσπάθεια να αποσπάσει επιπλέον χιλιόμετρα από την μπαταρία.

Από την άλλη πλευρά, το Dynamic παρουσιάζεται πιο πρόθυμο να κρατήσει τις στροφές του κινητήρα πιο ψηλά. Αυτό όμως αναδεικνύει την άλλη πλευρά του κινητήρα των 1,3 λίτρων, ο οποίος στην πράξη και με τη συνδρομή των ηλεκτρικών κινητήρων παρουσιάζεται ιδιαίτερα πρόθυμος, αλλά όταν λειτουργεί υπό πίεση μας συστήνεται… ο θορυβώδης χαρακτήρας του. Ακόμα, το μπουτόν e-Save βοηθάει στο να κρατήσει το ηλεκτρικό φορτίο της μπαταρίας για όταν το χρειαστείτε. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι κόβονται κάθε δεσμοί με τα στοιχεία της μπαταρίας.

Premium αίσθηση

Το εσωτερικό είναι ίδιο με αυτό των ήπια υβριδικών εκδόσεων, οπότε υπάρχει αρκετός χώρος για τέσσερα άτομα – ή πέντε φίλους που αναμφίβολα θα πρέπει να συσφίξουν λίγο οι σχέσεις τους. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών επηρεάζεται από το υβριδικό σύστημα, καθώς ο όγκος του μειώνεται στα 385 λίτρα σε κανονικές συνθήκες. Η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 1.430 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, που είναι 120 λίτρα λιγότερα σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις της Tonale.

Πίσω από το τριάκτινο τιμόνι με τα τεράστια μεταλλικά paddles του κιβωτίου βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,25 ιντσών που προσφέρει όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Λίγο πιο δίπλα, υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών με μοντέρνο layout και εύκολο λογισμικό.

Στο ταμείο

Η Plug-in υβριδική Tonale είναι σίγουρα η καλύτερη έκδοση του μικρομεσαίου SUV της Alfa Romeo. Είναι εκπληκτικά άνετη και ολοκληρωμένη, το υβριδικό σύστημα έχει αρκετή δύναμη, με το τιμόνι και την οδική συμπεριφορά εν γένει να είναι σπορ, υποστηρίζοντας τις αξίες της Alfa Romeo.

Η τιμή με το πιο πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο Veloce, όπως αυτή που δοκιμάσαμε ανέρχεται στα 58.000 ευρώ. Από την άλλη, η έκδοση Sprint ξεκινάει από τα 51.635 ευρώ, ένα κόστος που εύκολα παραβλέπεις για την απόκτηση της plug-in υβριδικής Tonale. Θυμηθείτε… μιλάμε για μια τετρακίνητη «Ιταλίδα» με 280 ίππους, τη δυνατότητα να μπαίνει στην πρίζα και χωρίς φόρο εταιρικής χρήσης!

Φωτογραφίες: Γιώργος Σαργιαννίδης

Ακολουθήστε μας στον επίσημο λογαριασμό TikTok

@motorone.gr Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Veloce 🔌 Και αυτή η Ιταλίδα πέρασε από το γκαράζ μας… σύντομα περισσότερα! 😉 #alfaromeo #motorone ♬ original sound – Love & Hope

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!