Δοκιμάζουμε το Lexus NX 450h+

Στην απαιτητική κατηγορία των premium D-SUV, το ΝΧ 450h+ σε κερδίζει με το επίπεδο πολυτέλειας και άνεσης που προσφέρει, σε συνδυασμό με ένα αποδοτικό plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Lexus.

Δοκιμάζουμε το Lexus NX 450h+

Στην απαιτητική κατηγορία των premium D-SUV, το ΝΧ 450h+ σε κερδίζει με το επίπεδο πολυτέλειας και άνεσης που προσφέρει, σε συνδυασμό με ένα αποδοτικό plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Lexus.

H Lexus θεωρείται μια μάρκα συνώνυμη με την πολυτέλεια και τα υβριδικά συστήματα κίνησης. Παρότι ήταν από τις εταιρείες (μαζί με τη “μαμά” Toyota) που πρωτοστάτησαν στην υβριδική τεχνολογία πριν από 20 χρόνια, το NX 450h+ είναι το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.

Το NX Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Toyota RAV4, αλλά η σχεδίαση του αμαξώματος είναι πολύ πιο πολυτελής και ελκυστική για να αποτελέσει το μοντέλο της Lexus έναν άξιο υποψήφιο στην απαιτητική premium D-SUV κατηγορία. Η επιθετική όψη του NX 450h+, ειδικά στη διαμόρφωση της κορυφαίας έκδοσης F Sport που είχαμε στα χέρια μας, κάνει πολλούς προπορευόμενους οδηγούς να κάνουν δεξιά για να παραχωρήσουν τη θέση τους στην αριστερή λωρίδα.

Η επιβλητική μάσκα, τα φωτιστικά σώματα σχήματος L και οι τονισμένες ακμές στο αμάξωμα συμβάλλουν στην εντυπωσιακή αισθητική, μαζί με τη γραμμή οροφής η οποία χαμηλώνει λίγο προς το πίσω μέρος, θυμίζοντας coupe αμάξωμα.

Οι ματ ζάντες 20 ιντσών τονίζουν τις… άγριες διαθέσεις, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία μπάρα στην οποία αναγράφεται το όνομα της Lexus και ο διαχύτης στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα που τονίζει το σπορ χαρακτήρα του ιαπωνικού SUV.

Κάτω από το καπό

To Lexus NX 450h+ διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων, που αποδίδει 185 ίππους και 227 Nm ροπής και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Το τελευταίο στοιχείο προσδίδει το χαρακτηριστικό της τετρακίνησης μέσω του συστήματος E-Four, για καλύτερη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη του εμπρός άξονα αποδίδει 185 ίππους και ροπή 270 Nm, ενώ το μοτέρ που κινεί τους πίσω τροχούς αποδίδει 54 ίππους και παρέχει στιγμιαία έως και 121 Nm ροπής, όταν χρειαστεί.

Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει έτσι τους 309 ίππους, προσφέροντας εξαιρετικές για την κατηγορία επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ. και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Το υβριδικό σύστημα διαθέτει επίσης μία μπαταρία 18,1 kWh, η οποία υπόσχεται αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 65 χλμ. (80 στην πόλη). Αυτό σημαίνει πως το NX 450h+ είναι ικανό να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες των περισσότερων οδηγών με μηδενικές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση καυσίμου.

Στην υβριδική λειτουργία, ο θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με τους ηλεκτροκινητήρες για να παρέχει υψηλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση (1,1 λτ./100 χλμ. υπόσχεται η Lexus). Στην πράξη, στα πρώτα περίπου 100 χλμ. με τη μπαταρία γεμάτη, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να περιοριστεί άνετα στα 2,5 λτ./100 χλμ., και μετά από αυτό, σε ανοιχτό δρόμο με αξιοπρεπή ταχύτητα, μπορεί να διατηρηθεί κάτω των 9 λτ./100 χλμ.

Μειονέκτημα αποτελεί ο ήχος του θερμικού κινητήρα που γίνεται αντιληπτός όταν βυθίζεις το πόδι σου στο γκάζι, καθώς το αυτόματο CVT κιβώτιο (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης) διατηρεί τις στροφές λειτουργίας παρατεταμένα ψηλά για να αξιοποιήσει τη μέγιστη ροπή.

Στην οδήγηση

Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη ώστε να ισορροπεί μεταξύ άνεσης και σπορ χαρακτήρα. Το μεγάλο SUV δεν αναπτύσσει μεγάλες κλίσεις στις στροφές όταν το πιέσεις, παρά την απόσταση που έχει από το έδαφος και το βάρος των 2.050 κιλών, λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας του plug-in υβριδικού συστήματος, δηλαδή 200 κιλά επιπλέον περίπου, σε σχέση με την «απλή» υβριδική έκδοση. Ταυτόχρονα, αντιμετωπίζει θαυμάσια τη συντριπτική πλειονότητα των ανωμαλιών των ελληνικών δρόμων, προσφέροντας ποιότητα κύλισης υψηλών προδιαγραφών.

Το τιμόνι δεν είναι υπερβολικά μαλακό, αλλά δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στις υψηλές ταχύτητες. Ένα από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζει το NX 450h+ από πολλά plug-in υβριδικά μοντέλα είναι η αίσθηση των φρένων παρά την ύπαρξη συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Πολύ βολικός είναι ο επιλογέας λειτουργίας οδήγησης, ο οποίος βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της κεντρικής κονσόλας, σε πολύ μικρή απόσταση από το τιμόνι, και είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε με μία κίνηση να είναι προσβάσιμες και οι τρεις λειτουργίες: Eco, Normal και Sport. Η απόκριση στο δεξί πεντάλ γίνεται πιο άμεση στη λειτουργία Sport, ενώ η λειτουργία Eco επικεντρώνεται στην εξοικονόμηση καυσίμου και ενέργειας, με τη Normal να αποτελεί τη μέση λύση.

Τα paddles πίσω από το τιμόνι χρησιμεύουν για να προσομοιώσουν αλλαγές ταχύτητας, (όπως είπαμε το κιβώτιο είναι CVT) κάτι το οποίο γίνεται περισσότερο αντιληπτό στα κατεβάσματα, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ελάττωση της ταχύτητας χωρίς τη χρήση των φρένων.

Οδηγοκεντρικό εσωτερικό

Η καμπίνα είναι οδηγοκεντρικά διαμορφωμένη και αναδύει έναν αέρα πολυτέλειας και ποιότητας, με μαλακά υλικά στην πλειονότητα των επιφανειών. Βελτιωμένη είναι η εργονομία, με τους διακόπτες για διάφορες ρυθμίσεις στο εσωτερικό έχουν μειωθεί από 78 σε 45, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του NX.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η τεραστίων διαστάσεων οθόνη αφής 14 ιντσών του συστήματος infotainment, η οποία έχει εντυπωσιακά γρήγορη απόκριση. To Apple Car Play λειτουργεί απρόσκοπτα και ασύρματα, ωστόσο για το Android Auto θα πρέπει να υπάρχει ενσύρματη σύνδεση σε USB θύρα Type A, η οποία περιβάλλεται από τρεις USB-C που χρησιμεύουν για φόρτιση.

Εξαιρετικό είναι το σύστημα απεικόνισης του περιβάλλοντα εξωτερικού χώρου μέσα από τις περιμετρικές κάμερες που διαθέτει το NX 450h+. Πέρα από την κάμερα οπισθοπορείας και την οπτική 360 μοιρών, προσφέρεται και απεικόνιση από το κέντρο του δαπέδου του αυτοκινήτου, που δείχνει πού ακριβώς βρίσκονται οι τροχοί, κάτι που είναι εξαιρετικά χρήσιμο σε στενούς χώρους στάθμευσης, για να μην ακουμπήσουν τα λάστιχα το πεζοδρόμιο κατά το παρκάρισμα ή για να βλέπετε «που πατάνε» οι τροχοί στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Εντυπωσιακή είναι και η προβολή του head-up display στο παρμπρίζ, εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες ηλιοφάνειας. Πολύ έξυπνη είναι και η λύση του επαγωγικού φορτιστή smartphone που βρίσκεται επάνω σε μία συρταρωτή πλατφόρμα, η οποία όταν βυθίζεται προς τα μέσα αποκαλύπτει επιπλέον αποθηκευτικό χώρο.

Η χαμηλή στάθμη θορύβου στην καμπίνα επιβατών ενισχύεται από το παρμπρίζ που είναι ειδικά σχεδιασμένο για να μειώνει τα ντεσιμπέλ, τη διπλή επίστρωση στα παράθυρα καθώς και την τεχνολογία ενεργού noise cancellation, που ανιχνεύει τις συχνότητες που υπάρχουν στο χώρο και τις αναπαράγει σε ανάστροφη φάση για να τις εξουδετερώσει, μέσω των 17 ηχείων υψηλής πιστότητας του ηχοσυστήματος της Mark Levinson.

Αεριζόμενοι σπορ… θρόνοι

Τα εμπρός σπορ καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα και «κλειδώνουν» το σώμα σε σωστή θέση. Μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρονικά σε 8 κατευθύνσεις και παρέχουν ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη. Ένα από τα πιο χρήσιμα χαρακτηριστικά των εμπρός καθισμάτων, ιδίως για τις καιρικές συνθήκες στην Ελλάδα, είναι το γεγονός ότι εκτός από θερμαινόμενα παρέχουν και ψύξη με ροή κρύου αέρα από τη διάτρητη επιφάνειά τους, που αποτρέπει την εφίδρωση της πλάτης και των ποδιών το καλοκαίρι.

Το τιμόνι ρυθμίζεται ηλεκτρονικά καθ’ ύψος και τηλεσκοπικά και η εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης είναι πολύ εύκολη. Αν περισσότεροι από ένας οδηγοί χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο, παρέχεται η δυνατότητα απομνημόνευσης των ρυθμίσεων και εφαρμογής τους με το πάτημα ενός κουμπιού. Επίσης, όταν τερματίζετε τη λειτουργία του αυτοκινήτου, το κάθισμα του οδηγού μετακινείται αυτόματα προς τα πίσω για να διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο από αυτό.

Εντυπωσιακός είναι ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν ηλεκτρονικά οι πόρτες, με ένα πολύ ελαφρύ πάτημα στο εσωτερικό των εξωτερικών χειρολαβών. Ακόμη πιο εντυπωσιακός όμως είναι ο ηλεκτρονικός μηχανισμός για άνοιγμα των θυρών από μέσα, με ένα απλό πάτημα ενός «flap». Το ηλεκτρονικό σύστημα αυξάνει και την ασφάλεια, καθώς αποτρέπει το άνοιγμα της πόρτας σε περίπτωση που υπάρχει π.χ. διερχόμενος ποδηλάτης.

Εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια έχει δοθεί στην αθόρυβη λειτουργία των παραθύρων, των υαλοκαθαριστήρων και του κεντρικού κλειδώματος των θυρών. Με όλη αυτή την τεχνολογία να είναι διαθέσιμη εντός της καμπίνας, μας παραξένευσε το γεγονός ότι το εσωτερικό συρόμενο κάλυμμα της ηλιοροφής λειτουργεί χειροκίνητα –αν και ομολογουμένως πολύ εύκολα και σύντομα- ενώ θα περίμενες να γίνεται ηλεκτρικά.

Στην πίσω σειρά των (θερμαινόμενων παρακαλώ) καθισμάτων υπάρχει άπλετος χώρος για το κεφάλι, τα γόνατα και τα πόδια των επιβατών. Το χαμηλό κεντρικό τούνελ της μετάδοσης κάνει εύκολη τη μεταφορά και τρίτου ατόμου πίσω στη μέση, χωρίς πολύ στρίμωγμα.

Πρακτικότητα

Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 545 λίτρα (και 1.436 λτ. με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), δηλαδή πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, καλύπτοντας τις ανάγκες των περισσότερων οικογενειών, ενώ το κατώφλι φόρτωσης είναι προστατευμένο για να μη δημιουργούνται αμυχές το αμάξωμα. Υπάρχει επίσης αναδιπλούμενη εταζέρα η οποία αποθηκεύεται με ευκολία κάτω από το επίσης αναδιπλούμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Στα θετικά και το πορτμπαγκάζ που ανοίγει ηλεκτρικά, ακόμη και αυτόματα με την ανίχνευση κίνησης του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, εφόσον φυσικά έχετε το κλειδί επάνω σας, ή είναι ξεκλείδωτο το αυτοκίνητο.

Τέλος, παρότι η Lexus έχει προστατεύσει τη θύρα ανεφοδιασμού καυσίμου (η οποία ανοίγει με ένα διακόπτη από το cockpit), πολύ σωστά και έξυπνα δεν έχει κάνει το ίδιο και με τη θύρα φόρτισης που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά και η οποία ανοίγει μηχανικά, με ένα απλό πάτημα προς τα μέσα, για εύκολη πρόσβαση όταν θέλετε να φορτίσετε την μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

Συμπέρασμα

Η πολυτέλεια, η ισχύς και η plug-in υβριδική τεχνολογία έχουν και το τίμημά τους και η έκδοση F Sport που είχαμε στα χέρια μας κοστίζει 85.600 ευρώ, με τη γκάμα του μοντέλου να ξεκινά από τα 69.900 ευρώ. Το NX 450h+ ανταγωνίζεται στα ίσα αντιπάλους όπως η BMW X3, η Mercedes-Benz GLC και το Audi Q5 σε ποιότητα κατασκευής, επίπεδο πολυτέλειας, άνεσης, τεχνολογίας, έχοντας παράλληλα καλή τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Κερδίζει επίσης σε στυλ, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται η 6ετής εγγύηση (ή 180.000 χλμ.) και η 11ετής κάλυψη για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος και των εξαρτημάτων του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!