Δοκιμάζουμε την Mercedes GLE 350de 4MATIC (+Video)

Ένα θηριώδες premium SUV, στον αστερισμό turbo diesel και ηλεκτροκίνησης, που πάει αέρα και καίει …σχεδόν αέρα. Ο λόγος για την Mercedes GLE 350de 4MATIC.

Δοκιμάζουμε την Mercedes GLE 350de 4MATIC (+Video)

Ένα θηριώδες premium SUV, στον αστερισμό turbo diesel και ηλεκτροκίνησης, που πάει αέρα και καίει …σχεδόν αέρα. Ο λόγος για την Mercedes GLE 350de 4MATIC.

Mercedes GLE 350de 4MATIC: Αν θυμάστε την ML ως το μεγάλο SUV της Mercedes, τώρα αυτό το ρόλο τον αναλαμβάνει η σειρά GLE. Ανήκει στα E-SUV και σαν μοντέλο προσφέρεται σε SUV και Coupe, με τη δεύτερη περίπτωση να θεωρείται η μοντέρνα εκδοχή και η πρώτη η κλασική mainstream επιλογή, που προσφέρεται έως και επταθέσια.

Τι άλλο πρέπει να γνωρίζουμε για την GLE; Ότι εκτός από πληθωρική σε εικόνα και υποσχέσεις, διαπρέπει αναμενόμενα σε τεχνολογία, και φυσικά σε ευρυχωρία. Εκτός από μια πλήρη γκάμα εκδόσεων που φτάνουν έως τους 612 ίππους της 63 S 4MATIC+, υπάρχει και ο χρυσός συνδυασμός.

Η 350 de που δοκιμάζουμε, κρύβει ένα εξαιρετικό συνδυασμό κινητήρων. Παντρεύει τον ηλεκτροκινητήρα με έναν euro6 turbo diesel και απογειώνει τις επιδόσεις τη στιγμή που προσγειώνει τις καταναλώσεις.

Πληθωρικό αστέρι

Εξηλεκτρισμένη, ψηφιοποιημένη και πολυτάλαντη. Αν έπρεπε συνοπτικά να περιγράψεις μια GLE, κάπως έτσι θα ξεκινούσες, και η εμπειρία μαζί της απλά το επιβεβαιώνει. Η μυώδης φόρμα και οι καθαρές γραμμές δίνουν την πρέπουσα εικόνα που οφείλει να έχει ένα θηριώδες SUV, όταν θέλει να επιβληθεί ενός ολιγομελούς μεν αλλά δυνατού ανταγωνισμού. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση της GLE και που στην πρόσφατη ανανέωση ωφελείται σε δυναμισμό από τον ανασχεδιασμό των προφυλακτήρων, το διπλό επίπεδο αεραγωγών και την κομψή μάσκα.

Εδώ μάλιστα, τα LED High Performance στους εμπρός προβολείς μπορούν να αναβαθμιστούν με το εξελιγμένο προσαρμοζόμενο σύστημα MULTIBEAM LED, δίνοντας μια άλλη διάσταση και αποτελεσματικότητα στην φωτιστική υπογραφή της. Η σπορ διάθεση της εξωτερικής εμφάνισης αναβαθμίζεται περαιτέρω, με ζάντες αλουμινίου έως 22 ίντσες και 21’’ στην περίπτωση της λευκής 350de 4matic της δοκιμής, με το πακέτο AMG Line. Στο εκφραστικά σπορ πακέτο AMG Line θα διαπιστώσεις ότι ξεχωρίζει η μάσκα diamond (με τον καταιγισμό μικρών αστεριών Mercedes), τα φρύδια στους θόλους στο χρώμα του αμαξώματος, η μπροστινή ποδιά με πινελιές χρωμίου, τα πλαϊνά μαρσπιέ, καθώς και η πίσω ποδιά που παραπέμπει οπτικά σε διαχύτη.

Ανοίγοντας την πόρτα σε καλωσορίζει ο εντυπωσιακός σχεδιαστικός κόσμος της Mercedes, ενώ η συρόμενη ηλεκτρικά πανοραμική οροφή φροντίζει να διατηρεί φωτεινή την εκλεπτυσμένη καμπίνα επιβατών. Η GLE σε προσκαλεί σε ένα περιβάλλον όπου κυριαρχούν η προσεγμένη ποιότητα, η πολυτέλεια, η φινετσάτη υλοποίηση και φυσικά οι ψηφιακές ανέσεις.

Οι διαισθητικές επιφάνειες στις οριζόντιες ακτίνες του τιμονιού επιτρέπουν έλεγχο για παραμετροποίηση και εναλλαγή πληροφοριών στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’, όσο και στην ίδιας διάστασης κεντρική οθόνη αφής που αναλαμβάνει ρόλο πλοήγησης ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

H 2η γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX είναι εδώ, όπως και κάθε επίκαιρη τεχνολογία που θα διευκολύνει την ζωή με ένα θηριώδες SUV μέσα στην πόλη. Μια σειρά από κάμερες θα δώσουν εικόνα της εξωτερικής θέσης του αυτοκίνητου, έτσι ώστε το παρκάρισμα να αποκτά τον πιο συνεργάσιμο βοηθό, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού λειτουργούν, φυσικά, πάντα προληπτικά, βοηθητικά, σίγουρα αποτελεσματικά, σε κάθε περίπτωση που υπερβάλεις, υπερεκτιμήσεις ή αφαιρεθείς.

Η ευρυχωρία και οι παροχές είναι αναμενόμενα ανάλογες του μεγέθους και της κλάσης που ανήκει η GLE. Τα 2.995 χλστ. του μεταξονίου προσφέρουν χωροταξική εσωτερική μελέτη ώστε ακόμα και οι 5 ενήλικες να μπορούν να απολαμβάνουν την αρχοντική καμπίνα ταυτόχρονα, χωρίς κανείς τους να νιώθει ότι του έκατσε το φθηνό εισιτήριο.

Το επίπεδο άνεσης και φιλοξενίας προσφέρει δερμάτινες επενδύσεις και ηλεκτρικές ρυθμίσεις στα καθίσματα, τα οποία είναι θερμαινόμενα και ψυχόμενα. Το επίπεδο θερμοκρασίας στις δυο εμπρός ποτηροθήκες ανάμεσα σε οδηγό – συνοδηγό, ελέγχεται επίσης με κουμπί (μπλε για κρύο, κόκκινο για ζεστό), ενώ πίσω από τους επιβάτες υπάρχει ένας αντίστοιχα μεγάλος χώρος για αποσκευές, που δεν επηρεάζεται από την υβριδική του οντότητα, και προσφέρει από 490 έως 1.915 λίτρα (με ανάκληση της 2η σειράς καθισμάτων).

Το πλουσιότατο επίπεδο παροχών συνεχίζεται με ατμοσφαιρικό εσωτερικό φωτισμό, ένα κορυφαίο ηχοσύστημα surround Burmester (με δυνατότητα προσωπικής ρύθμισης ήχου και εμπειρία ήχου Dolby Atmos) και ένα έξυπνο σύστημα ανακύκλωσης – ιονισμού του αέρα στη καμπίνα (Energizing Air Control), που όλα αυτά στο σύνολό τους φροντίζουν για ταξίδι first class με το μεγάλο SUV της Mercedes.

Παχύ μεν, ταχύ δε!

Η επιβλητικότητα μιας κατασκευής που απλώνεται σε 5 μέτρα μήκος, 1,80 ύψος και κάτι παραπάνω από 2 μέτρα πλάτος, που πατάει σε τροχούς 21 ιντσών και δείχνει ισοπεδωτική με τα σχεδόν 2.700 κιλά που κουβαλάει και καλείται να διαχειριστεί, περιμένεις να εκφράζεται ανάλογα σε συμπεριφορά και απαιτήσεις. Όμως σε διαψεύδει!

Ο συνδυασμός του 2λιτρου turbo diesel των 197 ίππων με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων προσφέρει ένα εντυπωσιακό επίπεδο απόδοσης που συνδυαστικά δίνει 334 ίππους και 750 Nm ροπή. Ως plug-in hybrid έκδοση, προσφέρει τη δυνατότητα της ηλεκτρικής μετακίνησης πέραν της συνδυασμένης, που με την μπαταρία ιόντων λιθίου 31,2 kWh μπορείς να κινείσαι με τον turbo diesel να κοιμαται στις αστικές σου διαδρομές και να είσαι σίγουρος ότι η αυτονομία μέχρι την επαναφόρτιση ξεπερνάει τα 100 χλμ. απόστασης. Με ελαφρώς αυξημένη την ηλεκτρική της αυτονομία σύμφωνα με τον κατασκευαστή (109 χλμ.), αλλά και στην πράξη όπως διαπιστώσαμε, τώρα οι περισσότερες καθημερινές διαδρομές μέσα στην εβδομάδα μπορούν να καλυφθούν αμιγώς ηλεκτρικά. Με 11 kW φόρτισης ανά ώρα από δίκτυο AC ή από τριφασικό wallbox ο χρόνος επαναφόρτισης είναι 2,5 ώρες.

Χαρακτηριστικό της απόδοσης είναι ότι το βάρος δεν δείχνει να επηρεάζει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, ενώ αντίστοιχα εντυπωσιακές είναι και οι καταναλώσεις. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται με ένα απλό δυναμικό πάτημα στο γκάζι σε 6,9 δλ. και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο υλοποιεί τις βελούδινες και εύστοχες αλλαγές ανάλογα με το στυλ οδήγησης. Ποτέ δεν ξεφεύγει βέβαια από την ουσιαστική φινετσάτη συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένα κιβωτιο της κλάσης E-SUV. Η μέση κατανάλωση στα 5,7 λτ./100 χλμ. είναι πραγματικά εντυπωσιακή αν αναλογιστείς τι είναι αυτό που οδηγείς. Και μάλιστα εμφανίζεται χωρίς προσπάθεια οικονομίας.

Στην οδηγική πράξη διαπιστώνεις ότι οι θηριώδεις διαστάσεις δεν είναι και τόσο πρόβλημα. Ο κύκλος στροφής προσφέρει απρόσμενη ευελιξία το 9άρι αυτόματο κιβώτιο απλοποιεί την διαδικασία και το πάτημα του SUV της Mercedes είναι αρχοντικό και αποτελεσματικό με δυνατότητα προσαρμογής μέσα από ποικιλία προγραμμάτων.

Η 4matic τετρακίνηση ανακαλύπτει πρόσφυση, ενώ το έξυπνο σύστημα αερανάρτησης E-Active Body Control μπορεί να αξιολογεί την ταχύτητα, το φορτίο και την κατάσταση οδήγησης ώστε να προσαρμόζει ανάλογα την απόσβεση και τη ρύθμιση ύψους για κάθε τροχό ξεχωριστά. Και όλα αυτά για διακεκριμένη οδηγική άνεση και σταθερότητα, εντός και εκτός δρόμου, σε στεγνό, βρεγμένο ή ολισθηρό οδόστρωμα. Συνολικά, με προϋπόθεση να έχεις αίσθηση του όγκου της, αισθάνεται το ίδιο άνετα σε αστικό περιβάλλον ή σε επαρχειακό δρόμο οποιασδήποτε κατάστασης στο τερέν του. Ειδικά τα κακοφτιαγμένα οδοστρώματα είναι για την GLE μια επίδειξη ικανοτήτων στην ενδοτικότητα της ανάρτησης και του θηριώδους τροχού της (21″).

Μπορεί εκτός δρόμου να μην έτυχε να την απολαύσουμε, όμως υπάρχει πρόγραμμα (Offroad+) που σετάρει την ανάρτηση στο ανάλογο ύψος (60 χλστ. επιπλέον) και προσαρμόζει την απόκριση κινητήρων – κιβωτίου. Γενικά προσαρμόζεται, αναλύει την κατάσταση οδήγησης και κάνει αυτόματες ρυθμίσεις αν κρίνει ότι το πρόγραμμα και η χρήση δεν συμβαδίζουν. Στον αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα, χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά 15 χλστ., προκειμένου να δημιουργήσει τις καλύτερες συνθήκες για ασφάλεια οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες, όπως το ίδιο συμβαίνει αν έχει επιλεγεί η λειτουργία οδήγησης Sport, ενώ στην λειτουργία Sport+, χαμηλώνει κατά 25 χλστ. από την αρχική θέση.

Εκεί που διαπρέπει η GLE 350 de, τιμώντας τον κατασκευαστή της, είναι στο ταξίδι και εν ολίγοις κερδίζει με το σπαθί της τον τίτλο της μέγιστης άνεσης, κύλισης και αποτελεσματικότητας για την κάλυψη μικρών ή μεγάλων αποστάσεων.

Ρεζουμέ

Η GLE οφείλει να είναι επιβλητική, να εκπληρώνει τις αριστοκρατικές της εμφανίσεις και να μην δυσανασχετεί σε εκδρομικές προθέσεις στο φυσικό περιβάλλον μακριά από την ασφαλτόστρωση, έτσι όπως αναζητά ο πιθανός αγοραστής της τη light περιπέτεια. Από την άλλη, ως Mercedes οφείλει να αποδεικνύει ότι δεν είναι τυχαία από τις νούμερο ένα αυτοκινητοβιομηχανίες με έμφαση στην πολυτέλεια, την τεχνολογική υπεροχή, την οικολογική ευαισθησία και την απόδοση σε κάθε επίπεδο. Μέλος λοιπόν μιας αριστοκρατικής παρέας που αναμεσά τους βρίσκεις Range Rover Sport και Porsche Cayenne, η GLE μπορεί να έχει την αυτοπεποίθηση ψηλά, ως ένα από τα best seller της κατηγορίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Και όχι μόνο!

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!