Ένα έργο που έχει τις “ρίζες” του πίσω στο 1990 – όταν ο τότε Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Στέφανος Μάνος – έκανε τις πρώτες κινήσεις για την κατασκευή του, φαίνεται ότι τρεις δεκαετίες μετά μπαίνει ξανά σε… ράγες.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε στις 24/3/2021 την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Μόνιμης Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας». Στόχος είναι, μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, να προχωρήσουν τα προεπιλεγέντα σχήματα στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη συνέχεια του διαγωνισμού μέχρι τη συμβασιοποίηση του έργου.
Το έργο θα έχει κατασκευαστική διάρκεια 5 έτη και προϋπολογισμό 350 εκ. ευρώ, ενώ η σύνδεση της Αττικής με την Σαλαμίνα θα διαρκεί περίπου 3 λεπτά με το αυτοκίνητο.
Γραμμή 4 του Μετρό: Πού θα βρίσκονται οι 15 πρώτοι σταθμοί
Στην Β’ φάση του διαγωνισμού συνεχίζουν τα τρία σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου περιλαμβάνει αναλυτικά:
- Το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χλμ, ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος
· Την υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου
· To οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη της.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, δήλωσε σχετικά: «Ένα έργο δύσκολο, για το οποίο δούλεψαν συστηματικά οι Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένα έργο εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από ‘‘40 κύματα’’, μετά από πολλά χρόνια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, με την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή. Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν».
Αν πάντως προσθέσουμε τις καθυστερήσεις που συνήθως καταγράφονται σε ανάλογα έργα στην Ελλάδα (προσφυγές στα δικαστήρια, ενστάσεις, αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις κλπ) στα 5 έτη που απαιτούνται για την κατασκευή του έργου, τότε η υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας με το Πέραμα προγραμματίζεται να δοθεί στην κυκλοφορία προς τα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε.