F1-GP Σιγκαπούρης: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά, στρατηγικές

Μπορεί το GP Σιγκαπούρης να γίνει ο πρώτος αγώνας του 2023 που η Red Bull δεν θα κατακτήσει τη νίκη; Αυτό πιστεύει ο Max Verstappen, που θα εκκινήσει από την 11η θέση.

F1-GP Σιγκαπούρης: Σειρά εκκίνησης, ελαστικά, στρατηγικές

Μπορεί το GP Σιγκαπούρης να γίνει ο πρώτος αγώνας του 2023 που η Red Bull δεν θα κατακτήσει τη νίκη; Αυτό πιστεύει ο Max Verstappen, που θα εκκινήσει από την 11η θέση.

Για πρώτη φορά από το GP Ρωσίας του 2018, κανένας από τους δύο οδηγούς της Red Bull δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών του GP Σιγκαπούρης εχθές. Συνεπώς, ο Max Verstappen θα εκκινήσει τον αγώνα από την 11η θέση (αφού απέφυγε οποιαδήποτε ποινή) και ο Sergio Perez από τη 13η, σε μία πίστα που δεν ευνοεί τα προσπεράσματα. O Verstappen δήλωσε ότι δεν πιστεύει πως μπορεί να διεκδικήσει τη νίκη στη Marina Bay σήμερα.

Άλλωστε, η ισορροπία της Red Bull πιθανότατα δεν θα είναι ιδανική ούτε στον αγώνα, δεδομένου του δείγματος γραφής που είχαμε το Σάββατο. Λογικά, η εικόνα της Red Bull θα είναι καλύτερη την Κυριακή, αλλά η ανάκαμψη έως τις πρώτες θέσεις θα είναι δύσκολη, δεδομένης της δυσκολίας των προσπερασμάτων. Αν το μονοθέσιο παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα αστάθειας του πίσω άξονα, ενδέχεται να καταπονεί τα πίσω ελαστικά του.

Η Red Bull ισχυρίζεται ότι δεν έχει αναγκαστεί να αλλάξει κάτι στο μονοθέσιό της λόγω των τεχνικών υποδείξεων που τέθηκαν σε εφαρμογή αυτό το Σαββατοκύριακο για τις αεροτομές και τα δάπεδα των μονοθεσίων. Βέβαια, το ίδιο έλεγε και η Ferrari πέρυσι με την TD039 στο GP Βελγίου, αλλά τα γεγονότα στην πίστα έδειχναν διαφορετική εικόνα. Καθώς η Red Bull είχε προβλέψει ότι η πίστα της Marina Bay θα είναι δύσκολη για την RB19 -αλλά όχι τόσο πολύ- θα πρέπει να περιμένουμε έως το GP Ιαπωνίας και την πίστα της Suzuka (που θεωρητικά ευνοεί τα χαρακτηριστικά του αυστριακού μονοθεσίου) για πιο αξιόπιστα συμπεράσματα επί αυτού.

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η Ferrari δεν χρειάστηκε να κάνει καμία αλλαγή στις αεροτομές ή το δάπεδο του μονοθεσίου της λόγω των τεχνικών υποδείξεων που τέθηκαν σε ισχύ στο GP Σιγκαπούρης. Τα onboard πλάνα από το ρύγχος του ιταλικού μονοθεσίου έδειχναν ότι τα πτερύγια της εμπρός αεροτομής υποχωρούν στον ίδιο βαθμό με πριν υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Αντιθέτως, στο μονοθέσιο της Mercedes ήταν εμφανές ότι τα πτερύγια έχουν ενισχυθεί και δεν υποχωρούν όσο συνέβαινε σε προηγούμενους αγώνες.

Έπειτα από τη χαμένη ευκαιρία της Aston Martin στο GP Μονακό, ο αγώνας στη Σιγκαπούρη ενδέχεται να αποτελεί την καλύτερη περίπτωση για τις υπόλοιπες ομάδες να αποσπάσουν έστω και μία νίκη φέτος από τη Red Bull. Φαβορί για τη διεκδίκηση της νίκης θα πρέπει να θεωρούνται οι οδηγοί της Ferrari, με τον poleman Carlos Sainz και τον Charles Leclerc, μαζί με τον George Russell της Mercedes, ο οποίος εκκινεί μεταξύ τους, στη 2η θέση, από τη σκονισμένη πλευρά της πίστας. Οι οδηγοί της Scuderia έχουν δηλώσει ότι είναι πρόθυμοι να ακολουθήσουν τις εντολές της ομάδας, έπειτα από τη σκληρή μονομαχία μεταξύ τους στα τελικά στάδια του GP Ιταλίας.

Η Ferrari έχει ανησυχίες για την καταπόνηση των ελαστικών της, ενώ από την πλευρά της η Mercedes έχει διαφυλάξει ένα επιπλέον σετ μέσης γόμας για τους οδηγούς της. Ωστόσο, δεδομένης της μεγάλης απώλειας χρόνου στο pit lane (28 δλ.), οι περισσότερες ομάδες στοχεύουν σε στρατηγική ενός pit stop, εκκινώντας με μέση γόμα. Με αυτή τη στρατηγική, το πλαίσιο για pit stop να κυμαίνεται μεταξύ 20ού και 30ού γύρου και χρησιμοποιώντας τη σκληρή για το υπόλοιπο του αγώνα.

Σύμφωνα με την Pirelli, αυτή είναι η ταχύτερη στρατηγική και ο Sainz δήλωσε εχθές ότι αυτή στοχεύει να ακολουθήσει. Αυτό που ενδέχεται να διαταράξει αυτά τα σχέδια, είναι κάποια παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας (που θεωρείται σχεδόν δεδομένη στο GP Σιγκαπούρης) ή διακοπή του αγώνα με κόκκινη σημαία. Ιδίως στην τελευταία περίπτωση, το επιπλέον σετ φρέσκης μέσης γόμας των οδηγών της Mercedes ίσως αποδειχθεί πολύ χρήσιμο.

Έχουμε δει στο παρελθόν τους επικεφαλής του αγώνα στη Σιγκαπούρη να εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα, για να ακολουθήσουν πολύ χαμηλότερο ρυθμό από το κανονικό, για να προφυλάξουν τα ελαστικά και τον εξοπλισμό τους. Ωστόσο, η τακτική αυτή ενέχει τον κίνδυνο undercut. Επιπλέον, αν όλα τα μονοθέσια είναι συγκεντρωμένα κοντά μεταξύ τους, δεν υπάρχει επαρκές κενό με καθαρή πίστα για τους πρωτοπόρους να βρεθούν μετά το pit stop τους και να αξιοποιήσουν πλήρως τα φρέσκα ελαστικά.

F1 - GP Σιγκαπούρης 2023, Ταχύτερες στρατηγικές

Δεδομένου ότι οι κατατακτήριες δοκιμές αποτελούν το δυνατό σημείο της McLaren σε σύγκριση με το ρυθμό στον αγώνα, δύσκολα ο Lando Norris θα καταφέρει να απειλήσει τους προπορευόμενους, παρότι οι αναβαθμίσεις που παρουσίασε η βρετανική ομάδα στη Σιγκαπούρη έχουν βελτιώσει αισθητά την απόδοση του μονοθεσίου στις αργές στροφές. Με τη σειρά του, ο Lewis Hamilton θα πρέπει να ξεπεράσει το εμπόδιο του Norris αν θέλει να μπει στη μάχη με τις Ferrari και τον team-mate του.

Ο Fernando Alonso δύσκολα θα αποτελέσει απειλή για τους προπορευόμενους με την Aston Martin, η οποία θα αγωνιστεί με ένα μονοθέσιο σήμερα, καθώς ο Lance Stroll δεν έχει ξεπεράσει το σφοδρό ατύχημα που είχε εχθές στο Q1 των κατατακτήριων δοκιμών, όπου προσέκρουσε στις μπαριέρες της τελευταίας στροφής με ταχύτητα περίπου 200 χλμ./ώρα.

Η Alfa Romeo τοποθέτησε στη μονάδα ισχύος του μονοθεσίου του Guanyu Zhou τον 5ο φετινό V6, turbo και MGU-H, χρησιμοποιώντας παράλληλα και την 3η μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου, ενώ πραγματοποίησε παράλληλα αλλαγές στο στήσιμο. Συνεπώς, ο Zhou, που βρισκόταν στη 19η -και τελευταία- θέση εκκίνησης, θα ξεκινήσει τον αγώνα από το pit lane, αφότου έχουν περάσει μπροστά του όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!