F1-GP Σιγκαπούρης: Δεύτερη σερί pole για τον Carlos Sainz

O Carlos Sainz κατέκτησε στο GP Σιγκαπούρης τη δεύτερη συνεχόμενη pole position του, εμπρός από τον George Russell και τον Charles Leclerc, ενώ οι δύο Red Bull έμειναν εκτός δεκάδας. Υπάρχουν επίσης πολλές έρευνες αγωνοδικών να ολοκληρωθούν.

F1-GP Σιγκαπούρης: Δεύτερη σερί pole για τον Carlos Sainz

O Carlos Sainz κατέκτησε στο GP Σιγκαπούρης τη δεύτερη συνεχόμενη pole position του, εμπρός από τον George Russell και τον Charles Leclerc, ενώ οι δύο Red Bull έμειναν εκτός δεκάδας. Υπάρχουν επίσης πολλές έρευνες αγωνοδικών να ολοκληρωθούν.

Ο Carlos Sainz πανηγύρισε στο GP Σιγκαπούρης τη δεύτερη συνεχόμενη pole position του και την 3η της καριέρας του. Ο Ισπανός ήταν πολύ ευχαριστημένος εξαρχής αυτό το τριήμερο με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου της Ferrari στη Marina Bay από την πρώτη στιγμή και έδειχνε όλη την ημέρα σήμερα ότι ήταν ο ταχύτερος οδηγός της Ferrari.

Οι πιλότοι της ιταλικής ομάδας ήταν οι μοναδικοί που είχαν δύο καινούργια σετ ελαστικών μαλακής γόμας για το Q3. Η SF-23 αποδίδει πολύ καλά στον ένα γύρο στη Σιγκαπούρη, όπου τα μονοθέσια δεν παραμένουν για πολύ στις σύντομες στροφές 90 μοιρών. Επίσης, η Ferrari ήταν πολύ καλή στην ενεργοποίηση των ελαστικών για το πρώτο sector. Παρότι το δεύτερο sector του ταχύτερου γύρου του Sainz δεν ήταν πολύ καλό, ο Ισπανός κατάφερε να κινηθεί 0,072 δλ. ταχύτερα από τον George Russell με τη Mercedes.

Δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σιγκαπούρης

O νεαρός Βρετανός ήταν από χθες πολύ ευχαριστημένος πίσω από το τιμόνι της W14 και αυτή η αυτοπεποίθηση του επέτρεπε να πλησιάζει τους τοίχους περισσότερο από τους συναδέλφους του και ήταν πολύ καλός στην προθέρμανση των ελαστικών, τομέας στον οποίο η Mercedes αντιμετωπίζει δυσκολίες. Ο Russell κατάφερε να «κλέψει» τη δεύτερη θέση από το Charles Leclerc για μόλις 7 χλστ. του δλ. και ανέφερε ότι η Mercedes έχει εξασφαλίσει ένα επιπλέον φρέσκο σετ ελαστικών μέσης γόμας για τον αγώνα.

Ο Leclerc δεν ήταν ικανοποιημένος από την τελική του προσπάθεια, καθώς παραδέχθηκε στον ασύρματο ότι έκανε λάθος. Ο Norris προσπέρασε το Μονεγάσκο στην προετοιμασία για την τελική του προσπάθεια και τον ανάγκασε να περιμένει περισσότερο, επηρεάζοντας ίσως τη θερμοκρασίες των ελαστικών του. Ωστόσο, ο Leclerc στη συνέχεια σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο 1ο sector, αλλά ίσως τα ελαστικά του είχαν υπερθερμανθεί στις τελευταίες στροφές, όπου έχασε την pole position.

O Lando Norris, με την αναβαθμισμένη McLaren κατάφερε να πλασαριστεί στην 4η θέση, χωρίς να καταφέρει να απειλήσει τους προπορευόμενους, αλλά δεν απειλήθηκε ούτε μετ’ όπισθεν, καθώς ο Lewis Hamilton βρέθηκε μισό δλ. μακριά από την κορυφή. Ο Βρετανός 7 φορές Πρωταθλητής δυσκολευόταν στις ελεύθερες δοκιμές να φέρει τα ελαστικά του στην κατάσταση και τις θερμοκρασίες που θέλει στο ξεκίνημα του γύρου.

Στο Q2, ο Βρετανός ενημερώθηκε στον ασύρματο ότι ο Russell έκανε πιο επιθετικό γύρο εξόδου από τα pits, περίπου 10 δλ. ταχύτερο. Ο Hamilton, παρότι ανέφερε ότι με τις αλλαγές που έκανε στο στήσιμο εχθές το βράδυ η συμπεριφορά του μονοθεσίου απομακρύνθηκε από το πλαίσιο που την ήθελε, συνέχισε την παράδοση που τον θέλει να εκκινεί πάντα μεταξύ των 5 πρώτων θέσεων στη Σιγκαπούρη.

Εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Kevin Magnussen για να πετύχει τον 6ο χρόνο των κατατακτήριων δοκιμών με τη Haas, η οποία είδε αμφότερους τους οδηγούς της στο Q3, με το Nico Hulkenberg να καταλαμβάνει την 9η θέση. Η πολύ καλή απόδοση της Haas υποδεικνύει πόσο σημαντική είναι η προθέρμανση των ελαστικών (όπου η VF-23 είναι πολύ καλή) για το πρώτο sector στον ένα γρήγορο γύρο. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ο οδηγός να μην τα υπερθερμάνει έως το 3ο sector, οπότε καλείται να διαχειριστεί την κατάσταση.

Ο Fernando Alonso σημείωσε τον 7ο χρόνο με την Aston Martin, η οποία δεν δείχνει ανταγωνιστική στη Σιγκαπούρη, ενώ ο Esteban Ocon έκανε μία καλή εμφάνιση για να φέρει την Alpine στην 8η θέση. Εκπληκτική ήταν η επίδοση του Liam Lawson, ο οποίος με την αναβαθμισμένη AlphaTauri κατάφερε να εισέλθει στο Q3 στο 3ο του μόλις Grand Prix στη Formula 1, αποκλείοντας για μόλις 7 χλστ. του δλ. το Max Verstappen.

H πολύ κακή απόδοση της Red Bull στη Σιγκαπούρη ήταν το μεγαλύτερο σοκ της ημέρας, καθώς κανένας από τους δύο οδηγούς της δεν προκρίθηκε στο τελικό σκέλος της διαδικασίας, κάτι που έχει να συμβεί από το GP Ρωσίας του 2018. Ο Verstappen δήλωσε ότι είχε βρει καλύτερο στήσιμο για το FP3, αλλά με τις αλλαγές που έκανε με τους μηχανολόγους του για τις κατατακτήριες, δεν μπορούσε να οδηγήσει το μονοθέσιο, καθώς ακουμπούσε στο έδαφος στις ζώνες πέδησης, και έχαναν φορτίο οι τροχοί του εμπρός άξονα, ενώ δεν είχε πρόσφυση και στην έξοδο από τις στροφές.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι το μονοθέσιο δεν ανταποκρινόταν στις αλλαγές ρυθμίσεων και υποπτεύεται ότι δεν έφερε ποτέ τα ελαστικά του στο κατάλληλο πλαίσιο θερμοκρασιών. Ο Horner ανέφερε επίσης ότι η Red Bull δεν τοποθέτησε τις αναβαθμίσεις που είχε φέρει σε αυτό τον αγώνα στο μονοθέσιο και ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρξαν αλλαγές στο δάπεδο ή τις αεροτομές της RB19 λόγω των τεχνικών υποδείξεων που τέθηκαν σε ισχύ στο GP Σιγκαπούρης.

Ο Verstappen πιστεύει ότι αύριο θα έρθει στο τέλος του το σερί νικών του, καθώς θεωρεί ότι είναι αδύνατο να κερδίσει τον αγώνα. Επιπλέον, οι αγωνοδίκες θα ερευνήσουν τρία ξεχωριστά περιστατικά στα οποία εμπλέκεται ο Verstappen, διότι καθυστέρησε αντιπάλους του στο pit lane και στις τελευταίες στροφές κατά τη διάρκεια του Q1 και εμπόδισε τον Yuki Tsunoda στο Q2. Ο Ολλανδός δήλωσε ότι η κατάσταση ήταν τόσο κακή σήμερα, που δεν έχει σημασία από ποια θέση θα εκκινήσει, 11η, 15η ή τελευταία, το πιο σημαντικό είναι για την ομάδα να κατανοήσει τα προβλήματα που αντιμετώπισε.

Τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών δεν είναι δεδομένο ότι θα αποτελέσουν και την τελική σειρά εκκίνησης του αυριανού αγώνα, καθώς βρίσκονται υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες πολλοί οδηγοί, επειδή κινούνταν πολύ αργά στο τελικό τμήμα της πίστας στην προετοιμασία για τον τελική τους προσπάθεια στο Q1.

Q2

Οι οδηγοί της Ferrari ξεκίνησαν το δεύτερο σκέλος με μεταχειρισμένα (στο Q1) ελαστικά, και κατάφεραν να διαφυλάξουν ένα σετ μαλακής γόμας για το τελικό σκέλος, αλλά κατάφεραν να κάνουν αρκετά ανταγωνιστικούς χρόνους, σε αντίθεση με τη Red Bull, της οποίας οι οδηγοί αντιμετώπιζαν δυσκολίες με την ισορροπία της RB19, ακόμα και με καινούργια ελαστικά. Ο Yuki Tsunoda ήταν εκνευρισμένος με τον Verstappen, κατηγορώντας τον Ολλανδό ότι τον εμπόδισε σε γρήγορο γύρο του. Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν το συμβάν μετά το πέρας των κατατακτήριων δοκιμών. Καθώς ο Sainz εξερχόταν από τα pits για δεύτερη φορά (με φρέσκα ελαστικά αυτή τη φορά), παραλίγο να χτυπήσει τη Red Bull του Verstappen.

Στην τελευταία προσπάθεια στο Q2 ήρθε το μεγάλο σοκ, καθώς αμφότερες οι Red Bull έμειναν εκτός διαδικασίας. Ο Sergio Perez είχε τετ-α-κέ στην 3η στροφή και έμεινε εκτός τελικού σκέλους. Ο Μεξικανός πάτησε άτσαλα στο kerb της δεύτερη στροφής, μπλόκαρε τα φρένα του και προσπαθώντας να επαναφέρει το μονοθέσιο στην πορεία του, διέγραψε τετ-α-κέ, που έθεσε τέλος στις ελπίδες του να προκριθεί. Ωστόσο, ο Verstappen έκανε κανονικά το γύρο του, για να καταλήξει 0,007 δλ. εκτός Q3, με το Liam Lawson να τον έχει αποκλείσει στο 3ο του Grand Prix. O Verstappen περιέγραψε το γύρο του στον ασύρματο ως σοκαριστική εμπειρία και ήταν εμφανώς εκνευρισμένος καθώς βγήκε από το μονοθέσιο.

Τις κίτρινες σημαίες που προκάλεσε το τετ-α-κέ του Perez συνάντησε στην πορεία του ο Leclerc. Ο Μονεγάσκος κατάφερε να προκριθεί στο Q3, αλλά η διεύθυνση αγώνων σημείωσε ότι δεν επιβράδυνε επαρκώς περνώντας από τις κίτρινες σημαίες. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες δεν προχώρησαν σε έρευνα. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν πέραν από τις Red Bull και οι Pierre Gasly (Alpine), Alex Albon (Williams) και Yuki Tsunoda (AlphaTauri).

Q1

Έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Verstappen με τις αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο της Red Bull που προκαλούσαν σπινάρισμα στο FP3, η ομάδα προσπάθησε να επιλύσει το πρόβλημα με ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά του μονοθεσίου. Υπήρξαν κάποιες ανησυχίες για τη λειτουργία του συμπλέκτη, αλλά δεν υπήρχε χρόνος να επέμβουν σε αυτόν οι μηχανικοί. Η Red Bull πραγματοποίησε επίσης αλλαγές στο μηχανικό στήσιμο της RB19 του Verstappen.

Οι μηχανολόγοι της ομάδας πίστευαν ότι είχαν υιοθετήσει πολύ μαλακές ρυθμίσεις την Παρασκευή, και προτίμησαν πιο σκληρές για το FP3, με το νέο ασφαλτοτάπητα στο πρώτο sector να έχει εξομαλύνει τις ανομοιομορφίες, επιτρέποντας πιο επιθετικό στήσιμο. Ωστόσο, ο Verstappen είχε παράπονα ότι μπλόκαρε τα φρένα του και δεν είχε σωστή ισορροπία. Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών το γεγονός ότι ο Verstappen καθυστέρησε αυτούς που βρίσκονταν πίσω του στο pit lane, για να δημιουργήσει κενό στην πίστα μπροστά του.

Οι αγωνοδίκες θα ερευνούσαν επίσης το περιστατικό όπου ο Lance Stroll παραπονέθηκε ότι ο Logan Sargeant τον εμπόδισε στο Q1. Ο Καναδός ισχυρίστηκε ότι επειδή εγκατέλειψε αυτή την προσπάθεια, βρέθηκε στην κατάσταση που οδήγησε στο ατύχημά του. Ο Esteban Ocon έξυσε τον τοίχο, χωρίς συνέπειες. Στις ελεύθερες δοκιμές, η Mercedes «ξόδεψε» ένα επιπλέον σετ μαλακών ελαστικών, γεγονός που σημαίνει ότι προσέγγισε τις κατατακτήριες με ένα σετ λιγότερο από τους αντιπάλους της. Για αυτό και οι οδηγοί της έκαναν τη δεύτερη προσπάθειά τους στο Q1 με το ίδιο σετ ελαστικών. Ωστόσο, η πίστα βελτιώθηκε τόσο πολύ, που οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας διακινδύνευαν να μην προκριθούν.

Το δίδυμο της Mercedes σώθηκε από το σφοδρότατο ατύχημα του Lance Stroll στην τελευταία στροφή με περίπου 200 χλμ./ώρα. Ο Καναδός εισήλθε με υποστροφή την προτελευταία στροφή και η Aston Martin αποσταθεροποιήθηκε στο kerb της εξόδου, ο Stroll πήγε να διορθώσει και το μονοθέσιο εκτοξεύθηκε προς τις μπαριέρες. Ευτυχώς, ο Καναδός βγήκε από το μονοθέσιο μόνος του, αλώβητος, αν και επισκέφθηκε προληπτικά το ιατρικό κέντρο της πίστας.

Ο Norris κατάφερε να για λίγο να αποφύγει τη σύγκρουση με έναν από τους τροχούς που είχε αποκολληθεί από την Aston Martin. Αυτό άφησε επικεφαλής το Yuki Tsunoda στο Q1, και απέκλεισε από τη συνέχεια της διαδικασίας και τις δύο Alfa Romeo, τον Sargeant και τον τον Oscar Piastri (McLaren), o οποίος βρήκε τα θραύσματα της Aston Martin του Stroll και την κόκκινη σημαία καθώς ολοκλήρωνε το γύρο του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!