F1: Παράπονα για τη διαχείριση του GP Αυστραλίας

Ο Carlos Sainz χαρακτήρισε την ποινή που δέχθηκε στο GP Αυστραλίας ως την πιο αυστηρή που έχει δει στη ζωή του, ενώ η Haas διαμαρτυρήθηκε για το αποτέλεσμα και την απόφαση της διεύθυνσης αγώνων να επαναφέρουν στο τέλος την κατάταξη πριν από την επανεκκίνηση.

F1: Παράπονα για τη διαχείριση του GP Αυστραλίας

Ο Carlos Sainz χαρακτήρισε την ποινή που δέχθηκε στο GP Αυστραλίας ως την πιο αυστηρή που έχει δει στη ζωή του, ενώ η Haas διαμαρτυρήθηκε για το αποτέλεσμα και την απόφαση της διεύθυνσης αγώνων να επαναφέρουν στο τέλος την κατάταξη πριν από την επανεκκίνηση.

Το GP Αυστραλίας είχε ένα πολύ περίεργο τέλος, ως αποτέλεσμα των αποφάσεων της διεύθυνσης αγώνων. Έπειτα από το ατύχημα του Kevin Magnussen, 5 γύρους πριν από το τέλος, η διεύθυνση αγώνων της Formula 1 αποφάσισε να διακόψει τον αγώνα με κόκκινη σημαία, αφού έγινε σαφές ότι σε αντίθετη περίπτωση, θα τερμάτιζε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Η επανεκκίνηση για το σπριντ 2 γύρων δημιούργησε ένα χάος, με τέσσερα μονοθέσια να βγαίνουν εκτός μάχης (μεταξύ τους οι δύο Alpine), λόγω συγκρούσεων. Η επαφή μεταξύ Carlos Sainz και Fernando Alonso στην πρώτη στροφή της επανεκκίνησης προκάλεσε το τετ-α-κέ της Aston Martin, ρίχνοντας τον Πρωταθλητή Ισπανό από την 3η στην 11η θέση. Η διεύθυνση αγώνων αποφάσισε να διακόψει ξανά τον αγώνα με κόκκινη σημαία. Ωστόσο, επειδή οι πρώτοι οδηγοί δεν είχαν ολοκληρώσει το πρώτο sector, δεν υπήρχε επίσημος τρόπος να καθοριστεί η κατάταξη.

Συνεπώς, για τη διαδικαστική πράξη να διασχίσουν τη γραμμή τερματισμού, οι οδηγοί τοποθετήθηκαν στη σειρά που είχαν πριν από την επανεκκίνηση, γεγονός που επέστρεψε το βάθρο (για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα) στον Alonso και έριξε τον Nico Hulkenberg από την 4η θέση (η οποία θα γινόταν 3η, με την ποινή 5 δλ. του Sainz) στην 7η. Οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν την ποινή του Sainz κατά τη διάρκεια της 3ης και τελικής κόκκινης σημαίας, γεγονός που δεν έδωσε ευκαιρία στον Ισπανό να υπερασπιστεί τη θέση του και κατέληξε τελευταίος (12ος), εκτός βαθμών.

Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι αν και ήταν ο 1ος γύρος έπειτα από εκκίνηση, ο Sainz έφερε πλήρη ευθύνη για το συμβάν, και είχε αρκετό χώρο για να μη συγκρουστεί με τον Alonso. O Sainz, δήλωσε μετά από τον αγώνα: «Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να μιλήσω, είμαι πολύ θυμωμένος, πολύ απογοητευμένος. Δεν μπορώ να πω τίποτα. Προτιμώ να πάω στους αγωνοδίκες, να αφαιρέσω την ποινή, γιατί δεν νομίζω ότι την αξίζω και είναι η πιο άδικη ποινή που έχω δει στη ζωή μου. Έτσι θα πάω πρώτος στους αγωνοδίκες. Απλά πρέπει να έρθω στις τηλεοπτικές συνεντεύξεις, γιατί αν δεν έρθω, θα μου επιβάλουν κι άλλη ποινή».

Ποινή Sainz

Όταν ανακοινώθηκε η ποινή κατά τη διάρκεια της διακοπής μετά την 3η κόκκινη σημαία του GP Αυστραλίας, ο Sainz ανέφερε στο μηχανολόγο αγώνα του, Riccardo Adami: «Όχι, δεν μπορεί να είναι, Ricky. Αξίζω να είμαι εκτός βαθμών; Όχι. Όχι, είναι απαράδεκτο. Πες τους ότι είναι απαράδεκτο, πρέπει να περιμένουν μέχρι να τελειώσει ο αγώνας, αλλά να συζητήσουν μαζί μου».

«Όχι, σας παρακαλώ. Σας παρακαλώ, σας παρακαλώ, σας παρακαλώ, σας παρακαλώ, σας παρακαλώ να περιμένουν, να περιμένουν και να συζητήσουν μαζί μου. Προφανώς, δεν αξίζω την ποινή, είναι πολύ αυστηρή. Σας παρακαλώ παιδιά, κάντε κάτι, σας παρακαλώ. Δεν μπορώ να το πιστέψω. Βρισκόμαστε στην 3η, 4η θέση και θέλουν να με βγάλουν από τους βαθμούς για αυτό, για ένα περιστατικό ενός γύρου. Είναι τόσο άδικο. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι μου το κάνουν αυτό».

Laurent Mekies (αθλητικός διευθυντής της Ferrari): «Είναι ξεκάθαρο, Carlos, είναι ξεκάθαρο. Ας τελειώσουμε τον αγώνα και θα το συζητήσουμε μετά». Sainz: «Αφήστε με τουλάχιστον να συζητήσω με τους αγωνοδίκες, στην αίθουσα των αγωνοδικών». Mekies: «Φυσικά και θα πάμε να τους δούμε αμέσως μόλις βγούμε από το μονοθέσιο». Ο Sainz πήγε μαζί με τον Mekies να επισκεφθεί τους αγωνοδίκες μετά τον αγώνα.

Όσον αφορά την ποινή του Sainz, ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, δήλωσε: «Το θέμα είναι ότι δεν μας έδωσαν ούτε πέντε λεπτά να το συζητήσουμε, ενώ τα πράγματα έγιναν διαφορετικά με τον Fernando Alonso στον τελευταίο αγώνα. Αν ρωτήσετε τους πάντες στο paddock, το 50% θα πει ότι είναι ένα φυσιολογικό αγωνιστικό ατύχημα, άλλοι θα πουν ότι φταίει ο Carlos. Σίγουρα το βλέπουμε ως αγωνιστικό συμβάν, αλλά το πιο σημαντικό σε μια τέτοια περίπτωση θα ήταν να το συζητήσουμε και με τους δύο οδηγούς καθώς και με τους αγωνοδίκες».

«Δεν νομίζω ότι η FIA μπορεί να επανεξετάσει την ποινή. Θα το συζητήσουμε με τους αγωνοδίκες και για μένα είναι κρίμα, γιατί υπάρχουν διπλά πρότυπα. Απλά θυμηθείτε τι συνέβη την περασμένη εβδομάδα με τον Alonso, με την ποινή που επιβλήθηκε και στη συνέχεια αφαιρέθηκε. Θα ήταν αρκετό να περιμένουμε πέντε λεπτά παραπάνω και μετά να το συζητήσουμε».

Ο Fernando Alonso υπερασπίστηκε το συμπατριώτη του, Sainz, δηλώνοντας: «Πιθανώς η ποινή είναι πολύ αυστηρή, διότι στον πρώτο γύρο είναι πολύ δύσκολο να κρίνουμε ποιο είναι το επίπεδο πρόσφυσης, και νομίζω ότι δεν πέφτουμε σκόπιμα επάνω σε άλλο μονοθέσιο, διότι γνωρίζουμε ότι ρισκάρουμε και το δικό μας καθώς και την τελική μας θέση. Έτσι, μερικές φορές καταλήγεις σε θέσεις που εύχεσαι να μην είχες βρεθεί εκείνη τη στιγμή. Και αυτό είναι μέρος των αγώνων. Δεν είδα σωστά το replay, αλλά για μένα φαίνεται πολύ αυστηρή» (ποινή).

Κόκκινη σημαία

Ο Alonso επέκρινε επίσης την απόφαση της διεύθυνσης αγώνα να διακόψει τη ροή του με κόκκινη σημαία: «Νόμιζα ότι είχαμε το βάθρο, μετά η κόκκινη σημαία ήταν έκπληξη, μετά το άγγιγμα, ήμασταν εκτός βαθμών, μας έβαλαν ξανά στους βαθμούς. Ένα rollercoaster συναισθημάτων στο τελευταίο μισάωρο. Δεν νομίζω ότι η κόκκινη σημαία ήταν απαραίτητη, υπήρχε ένα ακινητοποιημένο μονοθέσιο και για αυτό υπάρχουν τα αυτοκίνητα ασφαλείας, για να επιβραδύνουν τον αγώνα».

«Όταν βγάζεις κόκκινη σημαία και το κάνεις για λόγους ασφαλείας, όταν κάνεις εκ νέου εκκίνηση με τα 20 μονοθέσια πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας που πηγαίνει πολύ αργά, στο τέλος δημιουργείς μεγαλύτερο κίνδυνο, διότι κάτι θα συμβεί ξανά. Θα το συζητήσουμε στον επόμενο αγώνα και εντέλει είμαστε χαρούμενοι για το βάθρο, αλλά τελικά το τελευταίο μισάωρο ήταν μπερδεμένο».

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Αυστραλίας 2023

Ο Max Verstappen συμφώνησε με τον Alonso για τη διαχείριση του αγώνα: «Ήταν πολύ χαοτικό σήμερα, ένας μικρός χαμός, για να είμαι ειλικρινής. Ειδικά η δεύτερη κόκκινη σημαία, νομίζω ότι ήταν πραγματικά αχρείαστη σήμερα. Αυτό θα μπορούσε εύκολα να επιλυθεί με εικονικό ή κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, το πολύ. Με αυτή την κόκκινη σημαία δημιουργείς περισσότερους μπελάδες, γιατί βγαίνεις έξω με πολύ κρύα ελαστικά, ειδικά με το αυτοκίνητο ασφαλείας να πηγαίνει πολύ αργά».

«Συνεπώς, φτάνεις στο grid με πολύ κρύα ελαστικά και μπορούσες να δεις ότι στην πρώτη στροφή όλοι είχαν μεγάλες δυσκολίες, ειδικά τα μονοθέσια σε διαταραγμένο αέρα. Κανείς δεν προκαλεί ατύχημα επίτηδες, αλλά όλοι είχαν μια έξοδο ή επαφή και ήταν απλά πολύ χαοτικό».

Διαμαρτυρία Haas

Η Haas αποφάσισε να διαμαρτυρηθεί εναντίον της απόφασης της διεύθυνσης αγώνα να επαναφέρει την κατάταξη πριν από την επανεκκίνηση για την τυπική διαδικασία τερματισμού. Έπειτα από το χάος της επανεκκίνησης, ο Nico Hulkenberg είχε βρεθεί στην 4η θέση, πίσω από τον Carlos Sainz, που θα δεχόταν ποινή 5 δλ. Συνεπώς, ο Γερμανός είχε την ευκαιρία να βρεθεί για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο ενός Grand Prix, το οποίο θα ήταν το πρώτο και για την ομάδα της Haas.

F1 - Nico Hulkenberg (Haas), GP Αυστραλίας 2023

Πιθανότατα η Haas δεν θα καταφέρει κάτι με τη διαμαρτυρία της, αλλά σίγουρα οι αποφάσεις της διεύθυνσης αγώνων θα βρεθούν υπό το μικροσκόπιο. Η διεύθυνση αγώνων αποφάσισε να υιοθετήσει την κατάταξη πριν από την επανεκκίνηση για την τυπική διαδικασία του τερματισμού, όπου δεν επιτρέπονταν τα προσπεράσματα, διότι έπειτα από το χάος που δημιουργήθηκε στις πρώτες στροφές, η κόκκινη σημαία βγήκε πριν φτάσουν οι πρώτοι οδηγοί το πρώτο sector της πίστας.

Συνεπώς, δεν υπήρχε επίσημη κατάταξη, παρότι υπάρχουν mini χρονομετρημένα sector στην πίστα. Ίσως στο μέλλον η FIA αλλάξει τους κανονισμούς για να μπορεί να χρησιμοποιήσει και τα mini sector. Αλλά όπως έχουν αυτή τη στιγμή τα πράγματα, και ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία με το περυσινό GP Μ. Βρετανίας. Τότε όμως, η κόκκινη σημαία είχε έρθει πριν περάσουν όλα τα μονοθέσια τη 2η γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας στην έξοδο του pit lane, ενώ στο Albert Park την είχαν περάσει όλοι. Η Haas ισχυρίζεται ότι θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη η κατάταξη στη 2η γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας.

αγωνοδίκες αποφάσισαν να καλέσουν ακόμα και τους διοργανωτές του GP Αυστραλίας να παρουσιαστούν ενώπιόν τους, επειδή οι θεατές εισήλθαν στην πίστα στο τέλος του αγώνα. Μια σουρεαλιστική ολοκλήρωση σε έναν τρελό αγώνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!