F1: Ελαφρύτερα και μικρότερα τα μονοθέσια του 2026

To 2026, τα μονοθέσια της Formula 1 αναμένεται να είναι μικρότερα σε μήκος και ελαφρύτερα από τα σημερινά, σύμφωνα με τον επικεφαλής τεχνικών θεμάτων μονοθεσίων της FIA, Νικόλα Τομπάζη.

F1: Ελαφρύτερα και μικρότερα τα μονοθέσια του 2026

To 2026, τα μονοθέσια της Formula 1 αναμένεται να είναι μικρότερα σε μήκος και ελαφρύτερα από τα σημερινά, σύμφωνα με τον επικεφαλής τεχνικών θεμάτων μονοθεσίων της FIA, Νικόλα Τομπάζη.

Τον Απρίλιο, η FIA δημοσιοποίησε τους βασικούς της στόχους για τους τεχνικούς κανονισμούς που θα διέπουν τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026. Οι κανονισμοί αυτοί θα εφαρμοστούν παράλληλα με τους καινούργιους τεχνικούς κανονισμούς για τις μονάδες ισχύος. H Διεθνής Ομοσπονδία θέλει να μειώσει σημαντικά την οπισθέλκουσα των μονοθεσίων για να βελτιώσει την απόδοση και να περιορίσει το βάρος και τις διαστάσεις τους.

Ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής τεχνικών θεμάτων μονοθεσίων της FIA, πιστεύει ότι μπορεί να επιτευχθεί εξοικονόμηση βάρους έως και 35 κιλών: «Είναι ρεαλιστικό να τα κάνουμε λίγο ελαφρύτερα. Όχι κατά τεράστιο ποσό, πρέπει να σκεφτούμε ότι η διαφορά στο βάρος από το 2000, ας πούμε πριν από 20 χρόνια περίπου, είναι σχεδόν 200 κιλά, που είναι ένας τεράστιος αριθμός».

«Από αυτά τα 200 κιλά, περίπου τα 100 προέρχονται από τη μονάδα ισχύος, δηλαδή από τα ηλεκτρικά μέρη, τις μπαταρίες, τις τουρμπίνες και ούτω καθεξής. Αυτή είναι μια μεγάλη αύξηση του βάρους. Αλλά είναι απαραίτητο να διατηρήσουμε τη σχέση της Formula 1 με τις κατευθύνσεις της κοινωνίας. Ενώ ένας παραδοσιακός οπαδός θα ήθελε έναν V10 και να τελειώσει η ιστορία, ξέρουμε ότι πρέπει να συνεχίσουμε προς την κατεύθυνση που έχουμε πάρει. Οπότε αυτό μετράει για περίπου το ήμισυ της αύξησης του βάρους».

«Περίπου 50 κιλά είναι για την ασφάλεια. Το halo, ένα πολύ ισχυρότερο πλαίσιο, μεγαλύτερες προστασίες και ούτω καθεξής. Και πάλι, κανείς δεν θα ήθελε να το περιορίσει αυτό. Στη συνέχεια, υπάρχει μία ευκαιρία, υπάρχουν περίπου 15-20 κιλά λόγω των πιο πολύπλοκων συστημάτων στα μονοθέσια και περίπου 30-35 κιλά από τις διαστάσεις τους. Έτσι, τα μονοθέσια είναι πολύ πολύ μακριά και φαρδιά, με μεγαλύτερα ελαστικά και ούτω καθεξής».

«Πιστεύουμε ότι υπάρχει μια ευκαιρία στις διαστάσεις των μονοθεσίων. Θα θέλαμε τα μονοθέσια του 2026 να έχουν αρκετά μικρότερο μήκος και ίσως να είναι και λίγο πιο στενά. Όλα αυτά θα περιορίσουν την αύξηση του βάρους. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει μια διόγκωση της μπαταρίας, επειδή θα βασιζόμαστε περισσότερο στην ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που προσθέτει λίγο βάρος. Έτσι, το καθαρό αποτέλεσμα ελπίζω να είναι λίγο ελαφρύτερο, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό».

Το βάρος των μονοθεσίων της F1 έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Το 2009, την τελευταία σεζόν που επιτρέπονταν ανεφοδιασμοί καυσίμου στα pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα, το ελάχιστο βάρος ήταν 605 κιλά, Αυτό αυξήθηκε στα 642 κιλά έως το 2013, την τελευταία χρονιά πριν από τη μετάβαση της F1 σε υβριδικούς κινητήρες V6 turbo 1,6 λίτρων. Φέτος, το ελάχιστο βάρος διαμορφώθηκε στα 798 κιλά και θα μειωθεί στα 796 κιλά για το 2023.

Τα σύγχρονα μονοθέσια της F1 έχουν μέγιστο πλάτος 2.000 χιλιοστά. Αυτό αυξήθηκε από τα 1.800 χλστ. το 2017, με τους προηγούμενους κανονισμούς να ισχύουν για τη χρονική περίοδο μεταξύ 1998 και 2016. Το μήκος τους έχει επίσης αυξηθεί, με τα μονοθέσια να έχουν μήκος πολύ κάτω από 5 μέτρα πριν από 20 χρόνια, αλλά τώρα να το ξεπερνούν κατά πολύ (5,6 μέτρα περίπου), αν και οι φετινοί κανονισμοί προβλέπουν μέγιστο μεταξόνιο 3.600 χλστ.

Η αύξηση του βάρους σημαίνει ότι η απόκριση των μονοθεσίων έχει γίνει πιο «ληθαργική» με την πάροδο των ετών. Η μεγάλη οπτική διαφορά με την εποχή των V10 έγκειται στην ικανότητά τους να αλλάξουν κατεύθυνση απότομα στην είσοδο των στροφών. Τα σύγχρονα μονοθέσια δεν είναι πιο εύκολα στην οδήγηση, αλλά δείχνουν λιγότερο εντυπωσιακά λόγω του αυξημένου βάρους και διαστάσεών τους.

Η αύξηση βάρους δεν ενθουσιάζει τους οδηγούς, που έχουν ασκήσει κριτική στα σύγχρονα μονοθέσια. Εξαιτίας των λόγων που ανέφερε ο Νικόλας Τομπάζης τα μονοθέσια της F1 δεν πρόκειται να επιστρέψουν σε βάρος 600 κιλών. Ωστόσο, θα είναι καλό να περιοριστεί το βάρος όσο το δυνατόν περισσότερο τα επόμενα χρόνια και να αντιστραφεί η τάση αύξησής του.

F1 - GP Άμπου Ντάμπι 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!