O φετινός χειμώνας είναι σίγουρα αυτός με τη μεγαλύτερη δρασηριότητα στη νέα χιλιετία όσον αφορά τις μετακινήσεις επικεφαλής ομάδων, με την αποχώρηση του Mattia Binotto από τη Ferrari να έχει προκαλέσει μία αλυσιδωτή αντίδραση. Ο Frederic Vasseur θα αναλάβει τη διοίκηση της ομάδας του Maranello, αφήνοντας κενή τη θέση του στην Alfa Romeo.
H ιταλική μάρκα έχει συνάψει εμπορική συμφωνία με την ομάδα της Sauber η οποία θα ολοκληρωθεί στο τέλος της επόμενης χρονιάς, για να κάνει χώρο για την έλευση της Audi. Η γερμανική μάρκα έχει ανακοινώσει ότι η ομάδα του Hinvwil θα αποτελεί τον εργοστασιακό συνεργάτη της όταν εισέλθει στη Formula 1 το 2026 και θα αναμένεται να αγοράσει το 75% αυτής εντός της επόμενης τριετίας.
Όπως έχει σχολιάσει ο ιδρυτής της ελβετικής ομάδας, Peter Sauber, η Audi θα έχει λόγο στην επιλογή του επόμενου επικεφαλής της. Ο επιλογή του Andreas Seidl είναι δικαιολογημένη, καθώς ο Γερμανός ήταν επί σειρά ετών επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Porsche, με μεγάλη επιτυχία (τρεις νίκες στις 24 Ώρες του Le Mans), πριν μεταβεί στη McLaren, όπου η δουλειά του έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα.
Τόσο η Porsche, όσο και η Audi αποτελούν θυγατρικές εταιρείες του ομίλου Volkswagen, συνεπώς ο Andreas Seidl θα επιστρέφει κατά κάποιο τρόπο σε ένα γνώριμο περιβάλλον που γνωρίζει πως λειτουργεί στα ανώτερα κλιμάκιά του. Η McLaren αρνήθηκε να σχολιάσει την εικασία.
Αν ο Andreas Seidl αφήσει τη θέση που κατέχει στη McLaren από το 2019 για να αναλάβει τη διοίκηση της Sauber, θα είναι ο τέταρτος επικεφαλής ομάδας που αποχωρεί στο ελάχιστο χρονικό διάστημα που έχει παρεμβληθεί από την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν με το GP Άμπου Ντάμπι στις 20 Νοεμβρίου.
Παράλληλα, ένας άλλος πρώην υπάλληλος της Volkswagen, ο Jost Capito, είδε την πόρτα της εξόδου από τη Williams, μαζί με τον τεχνικό διευθυντή Francois-Xavier Demaison, έπειτα από μόλις δύο σεζόν. Φαίνεται ότι η Dorilton Capital, ιδιοκτήτρια εταιρεία της Williams, δεν ήταν ευχαριστημένη με τα φετινά αποτελέσματα της βρετανικής ομάδας.
Εικάζεται ότι η επιλογή του Capito να φέρει τον στενό συνεργάτη του FX Demaison από την ομάδα WRC της VW, αλλά έναν άπειρο στο περιβάλλον της Formula 1 τεχνικό διευθυντή γνώρισε εσωτερική αντίσταση στην ομάδα της Williams, με την επικοινωνία μεταξύ εργοστασίου και ομάδας ανθρώπων στην πίστα να εξακολουθεί να είναι προβληματική. Αφότου η Dorilton Capital αγόρασε την ομάδα της Williams, έχει επενδύσει αδρά στην ανάπτυξη μίας ομάδας που έδειχνε να έχει κολλήσει λίγο στο παρελθόν. Αλλά δεν έχει δει την επιστροφή που θα ήθελε.
Στο GP Άμπου Ντάμπι, ο Jost Capito παρουσίασε με τον ακόλουθο τρόπο την κατάσταση της βρετανικής ομάδας: «Αυτό που κάνουμε τώρα, είναι σαν χειρουργική επέμβαση ανοιχτής καρδιάς, ενώ ο ασθενής τρέχει σε μαραθώνιο. Δεν μπορείς απλά να πεις: ‘Εντάξει, κλείνουμε για δύο χρόνια, αναδιαρθρώνουμε, κάνουμε τα πάντα και μετά επιστρέφουμε’, δεν είναι δυνατόν».
Ο τόνος των δηλώσεων του Γερμανού δείχνει ότι οι τελευταίες εξελίξεις τον έπιασαν απροετοίμαστο. O Demaison προσπάθησε να επιβάλλει το δικό του τρόπο λειτουργίας σε ορισμένους τομείς, αλλά φαίνεται ότι η Dorilton Capital αισθάνθηκε ότι το δίδυμο οδηγούσε την ομάδα προς λάθος κατεύθυνση.
Άλλωστε ο Demaison είχε δηλώσει στη Βραζιλία, τον προτελευταίο αγώνα της σεζόν: «Για να χτίσεις μια ομάδα χρειάζεσαι δύο με τρία χρόνια. Και για να πάρεις το μέγιστο από αυτή την ομάδα, χρειάζονται άλλα δύο με τρία χρόνια. Είναι ένα μακρύ ταξίδι». Τελικά δεν ήταν για τον ίδιο.
Μένει να διαπιστωθεί ποιους ανθρώπους θα επιλέξει η Williams για να αντικαταστήσει τους δύο σημαντικότερους ανθρώπους της. Παράλληλα, σε παρόμοια αναζήτηση βρίσκεται και η McLaren, η οποία είχε στηριχθεί στις ικανότητες του Seidl. Αν η μεταγραφή του Γερμανού επιβεβαιωθεί, θα αποτελεί ένα πολύ καλό δείγμα των σοβαρών προθέσεων της Audi για το εγχείρημα της Formula 1, καθώς ο Seidl είναι ένας από τους πιο αξιοσέβαστους επικεφαλής ομάδων του paddock.