F1: H Ferrari δεν ανησυχεί για την ανάκαμψη της Mercedes

Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, δεν ανησυχεί για την ανάκαμψη της Mercedes στους τελευταίους αγώνες, διότι η γερμανική ομάδα συνέχισε την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου της περισσότερο από τη Scuderia, που έχει επικεντρωθεί στο 2023.

F1: H Ferrari δεν ανησυχεί για την ανάκαμψη της Mercedes

Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, δεν ανησυχεί για την ανάκαμψη της Mercedes στους τελευταίους αγώνες, διότι η γερμανική ομάδα συνέχισε την εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου της περισσότερο από τη Scuderia, που έχει επικεντρωθεί στο 2023.

Το GP Μεξικού συγκαταλέγεται στις χειρότερες φετινές εμφανίσεις της Ferrari, μαζί με το GP Βελγίου. Η ιταλική ομάδα βρισκόταν στο ανταγωνιστικό επίπεδο της Mercedes των αρχών της σεζόν: πολύ αργή για να παλέψει με τους πρωτοπόρους, απλά αρκετά γρήγορη για να μην απειλείται από τις υπόλοιπες ομάδες. Οι δύο Ferrari βρέθηκαν σχεδόν ένα λεπτό πίσω από τον νικητή του αγώνα, Max Verstappen.

Διαθέτοντας μικρότερων διαστάσεων turbo, η μονάδα ισχύος του Maranello αντιμετώπισε μεγαλύτερες δυσκολίες στην αραιή ατμόσφαιρα του αυξημένου υψόμετρου της πίστας του Μεξικού. Η ιταλική ομάδα αναγκάστηκε να υιοθετήσει συντηρητικές ρυθμίσεις για να αποφύγει τον κίνδυνο αστοχίας, αλλά ο συμβιβασμός αυτός δεν δικαιολογεί το μέγεθος της διαφοράς που χώρισε τις Ferrari από την κορυφή στον αγώνα.

O Charles Leclerc δήλωσε: «Ήταν απίστευτα δύσκολο, ήμασταν τόσο αργοί, οπότε ναι, πρέπει να το εξετάσουμε. Ήμασταν στη μέση του πουθενά. Με τον Carlos, ήμασταν πολύ πιο αργοί σε σχέση με τις Mercedes και τη Red Bull και πολύ πιο γρήγοροι από το midfield. Έτσι ήμασταν μόνοι μας, απλά ένας πολύ μοναχικός αγώνας».

Όσον αφορά τους δύο εναπομείναντες αγώνες, ο Leclerc δήλωσε: «Ελπίζω να μην είμαστε χειρότεροι από αυτό, γιατί δεν περιμένω κανέναν αγώνα χειρότερο από αυτόν. Ήταν ένας αγώνας που δεν είχαμε καθόλου ρυθμό. Βρεθήκαμε ένα λεπτό πίσω από τον Max, το οποίο είναι πάρα πολύ, και μας κάνει να σκεφτούμε το Spa».

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Μεξικού 2022

«Πρέπει να κατανοήσουμε γιατί ήμασταν τόσο πίσω. Ειλικρινά πιστεύω ότι πρόκειται για μία και μοναδική φορά. Αλλά για το μέλλον, πρέπει να καταλάβουμε τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα σε αυτές τις συνθήκες για να είμαστε καλύτεροι».

Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε: «Είναι ένας μοναδικός αγώνας, όπου δεν ήμασταν καν ανταγωνιστικοί στις κατατακτήριες δοκιμές. Από τη μία πλευρά υπάρχει τουλάχιστον μια δυσκολία με τη μονάδα ισχύος λόγω του μεγέθους του turbo. Η Βραζιλία είναι σαν την Αυστρία (σε υψόμετρο) και δεν νομίζω ότι είχαμε δυσκολίες εκεί. Τουλάχιστον από πλευράς μονάδας ισχύος δεν περιμένω προβλήματα στη Βραζιλία».

«Αυτό δεν σημαίνει ότι σήμερα το πρόβλημα ήταν μόνο ο κινητήρας. Η ισχύς έχει λιγότερη σημασία εδώ από ό,τι σε άλλες πίστες όπως το Βέλγιο ή η Monza. Αυτό είναι μόνο ένα μέρος της εξήγησης, ίσως και το μικρότερο, τα υπόλοιπα πρέπει να αναλυθούν. Συνήθως, στις κατατακτήριες δοκιμές είμαστε κοντά στους αντιπάλους μας, αλλά στο Μεξικό η διαφορά ήταν μεγάλη και ο αγώνας έδειξε ότι δεν αισθανόμασταν άνετα σε αυτή την πίστα».

«Ο συμβιβασμός που έπρεπε να κάνουμε όσον αφορά την μονάδα ισχύος δεν ήταν ο καλύτερος, αλλά αυτό δεν εξηγεί όλη τη διαφορά. Πρέπει να αναλύσουμε καλά τι συνέβη, διότι δεν υπάρχει μια και μόνη απάντηση. Πολλά πράγματα δεν λειτούργησαν και οι λόγοι πρέπει να αναλυθούν για να βρεθούν οι εξηγήσεις».

F1 - Carlos Sainz & Charles Leclerc (Ferrari), GP Μεξικού 2022

Απειλή Mercedes

Το αποτέλεσμα του GP Μεξικού έφερε τη Mercedes σε απόσταση 40 βαθμών από τη Scuderia στη μάχη για τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ωστόσο ο Binotto δηλώνει πως δεν ανησυχεί για την ανάκαμψη της Mercedes.

Ο Binotto δήλωσε: «Αν κοιτάξουμε τους τελευταίους αγώνες δεν ήταν σπουδαίοι, αλλά στη Σιγκαπούρη νομίζω ότι ήμασταν πολύ ανταγωνιστικοί, στη Suzuka δεν ήμασταν τόσο γρήγοροι όσο ο Max, αλλά δεν ήταν δράμα. Στο Austin ήμασταν ανταγωνιστικοί στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά όχι τόσο στον αγώνα. Στο Μεξικό ήταν πολύ χειρότερα αλλά όχι το ίδιο».

«Ελπίζω ότι αυτό δεν αποτελεί τάση αλλά εξαίρεση. Ελπίζουμε να επανέλθουμε στο ανταγωνιστικό μας επίπεδο μόλις φτάσουμε στο Σάο Πάολο. Η Mercedes ανακάμπτει επειδή εξελίσσεται περισσότερο από εμάς, που σταματήσαμε νωρίτερα για να επικεντρωθούμε στο 2023. Έτσι, δεν ανησυχώ για τη βελτίωσή τους, γιατί ξέρω ότι έχουμε σταματήσει την εξέλιξή μας».

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Μεξικού 2022

Στρατηγική

Ο Binotto σχολίασε και τη στρατηγική της Mercedes στο GP Μεξικού, όπου η Mercedes επέλεξε τη σκληρή γόμα για το δεύτερο stint, όπως είχε κάνει η Ferrari στο Hungaroring: «Στην Ουγγαρία δεχτήκαμε κριτική και αυτό συμβαίνει όταν κάνουμε επιλογές που δεν είναι απολύτως σωστές, αλλά η Mercedes έχασε τους τελευταίους αγώνες επειδή έκανε λάθος επιλογή ελαστικών, οπότε δεν είμαστε μόνο εμείς που κάνουμε ορισμένα λάθη».

«Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η στρατηγική μαλακής-μέσης γόμας ήταν η καλύτερη επιλογή, επειδή είδαμε την Παρασκευή ότι η μαλακή δεν είχε καταπονηθεί τόσο πολύ. Έπρεπε να διαχειριστούμε τα ελαστικά για να κάνουμε ένα pit stop, και αυτό είναι επίσης μέρος του κινήτρου για τον ρυθμό μας, αλλά εξακολουθούμε να είμαστε πεπεισμένοι ότι η επιλογή μίας αλλαγής ελαστικών ήταν η καλύτερη».

«Η βασική μας ιδέα ήταν το ένα pit stop. Ο Charles αρχικά ζήτησε το σχέδιο C, δηλαδή δύο pit stop, αλλά θα σταματούσε και θα επέστρεφε στην πίστα ανάμεσα σε άλλα μονοθέσια, οπότε η σωστή απόφαση ήταν πάντα το ένα pit stop».

F1 - Carlos Sainz & Charles Leclerc (Ferrari), GP Μεξικού 2022

Στήσιμο

Επειδή η Ferrari υιοθέτησε πολύ πιο συντηρητικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος, για να αποφύγει προβλήματα αξιοπιστίας, έχανε πολύ χρόνο στις ευθείες. Δοκίμασε να το αντισταθμίσει με ελαττώνοντας το αεροδυναμικό φορτίο, αλλά αποφάσισε εντέλει να επιστρέψει στις αρχικές αεροδυναμικές ρυθμίσεις.

Όπως ανέφερε ο Binotto: «Στο τέλος τρέξαμε με μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο. Προσπαθήσαμε να το μειώσουμε, αλλά μετά επιστρέψαμε στις αρχικές ρυθμίσεις. Από πλευράς turbo δεν είμαστε αρκετά αποδοτικοί για να τρέξουμε με τη μέγιστη ισχύ εδώ, αλλά δεν το αντισταθμίσαμε αυτό με λιγότερη κάθετη δύναμη».

Σε ερώτηση αν η Ferrari είχε προβλέψει τέτοιου είδους απόδοση περίμενε τέτοιου είδους απόδοση στο GP Μεξικού, ο Binotto απάντησε: «Όχι, δεν το νομίζαμε. Μετά το FP1 δεν το είχαμε καν συνειδητοποιήσει, και μόνο καθώς προχωρούσε το Σαββατοκύριακο το είδαμε. Το FP2 με τις δοκιμές ελαστικών της Pirelli για το 2023 δεν βοήθησε στην ανάλυση της ισορροπίας του μονοθεσίου. Δεν περιμέναμε αυτά τα προβλήματα. Νομίζω ότι κατά κάποιο τρόπο ήταν παρόμοιο με το Spa, πρέπει να το καταλάβουμε για να αντιδράσουμε στους δύο τελευταίους αγώνες».

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Μεξικού 2022

TD39

Σχολιάζοντας την τεχνική υπόδειξη TD39 που τέθηκε σε εφαρμογή από το GP Βελγίου, με πιο αυστηρούς ελέγχους ακαμψίας στο δάπεδο των μονοθεσίων, ο Binotto δήλωσε: «Νομίζω ότι η ντιρεκτίβα έβγαλε αρκετούς εκτός δρόμου, οπότε δεν θέλω να πω ότι έχει σχέση με την τεχνική υπόδειξη. Το δικό μας είναι ένα μονοθέσιο που, έτσι όπως είναι σχεδιασμένο, όσο πιο χαμηλά τρέχει, τόσο πιο γρήγορο είναι».

«Αυτό ισχύει για όλους, αλλά ειδικά για εμάς. Εμείς έχουμε μικρότερη απόσταση από το έδαφος, εκεί βρίσκουμε την απόδοση. Για να το πετύχουμε αυτό, απαιτούνται σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Στην αρχή της σεζόν ίσως να μην ίσχυε τόσο πολύ, επειδή οι υπόλοιποι δεν είχαν βρει τα πατήματά τους. Εντωμεταξύ έχουν εξελιχθεί, όπως και εμείς. Έχουμε την τάση να λειτουργούμε με μικρότερη απόσταση από το έδαφος και με πιο σκληρές ρυθμίσεις, οπότε δεχόμαστε μεγαλύτερο πλήγμα από άλλους σε ορισμένες πίστες».

Σε ερώτηση αν παρουσιάστηκαν αναβαθμίσεις αξιοπιστίας στον κινητήρα που τοποθετήθηκε στο μονοθέσιο του Charles Leclerc στο GP ΗΠΑ, o Binotto απάντησε: «Όποτε έχουμε παρουσιάσει μονάδες, είτε πρόκειται για τον Sainz είτε για τον Leclerc, πάντα προσπαθούσαμε να βελτιώσουμε τα επίπεδα αξιοπιστίας, αλλά δεν είναι οριστικές λύσεις ενόψει του 2023. Η μονάδα 2023 τρέχει στον πάγκο δοκιμών όσο επιτρέπεται. Δουλεύουμε στην αξιοπιστία είναι μια πρόκληση που πρέπει οπωσδήποτε να ξεπεράσουμε για την επόμενη χρονιά».

Ιταλικές πηγές θεωρούν σχεδόν δεδομένο ότι ο θα τοποθετηθεί καινούργιος κινητήρας στο μονοθέσιο του Carlos Sainz για το GP Βραζιλίας, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να δεχθεί ποινή τουλάχιστον 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης.

F1 - Carlos Sainz & Charles Leclerc (Ferrari), GP Μεξικού 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!