F1 – GP Μεξικού: Νίκη-περίπατος για τον ρέκορντμαν Verstappen

O Max Verstappen κατέρριψε το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε μία σεζόν, ανεβαίνοντας στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για 14η φορά φέτος, σε έναν αγώνα που κυριάρχησε με ευκολία, χάρη και στη λάθος επιλογή ελαστικών της Mercedes.

F1 – GP Μεξικού: Νίκη-περίπατος για τον ρέκορντμαν Verstappen

O Max Verstappen κατέρριψε το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε μία σεζόν, ανεβαίνοντας στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για 14η φορά φέτος, σε έναν αγώνα που κυριάρχησε με ευκολία, χάρη και στη λάθος επιλογή ελαστικών της Mercedes.

Ο Max Verstappen ανακηρύχθηκε νικητής για 4η φορά στο Μεξικό, με τη Red Bull να είναι ταχύτατη και να συντηρεί τα ελαστικά της άψογα. Ο Ολλανδός κατέρριψε το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε μία σεζόν της Formula 1, σημειώνοντας τη 14η φετινή του νίκη, περισσότερες από όσες έχει σημειώσει ποτέ η Red Bull στην ιστορία της σε μία χρονιά.

Η Mercedes είχε ένα γρήγορο μονοθέσιο σε ρυθμό αγώνα, αλλά επέλεξε μία διαφορετική στρατηγική, ενός pit stop, από μέση σε σκληρή γόμα. Εντέλει, αποδείχθηκε ότι δεν ήταν η ιδανική στρατηγική. Η Red Bull κατάφερε να κάνει τη στρατηγική μαλακής-μέσης  γόμας να λειτουργήσει άψογα, συντηρώντας τα ελαστικά της. Μετά το πρώτο pit stop, o Verstappen είχε μία διαφορά ασφαλείας την οποία ο Lewis Hamilton δεν είχε τη δυνατότητα να καλύψει.

Ο Βρετανός τερμάτισε στη 2η θέση, αλλά ίσως η Mercedes θα μπορούσε να διεκδικήσει κάτι περισσότερο, αν είχε επιλέξει να παρατείνει το πρώτο της stint με τη μέση γόμα και να προσπαθήσει με τη μαλακή στους τελευταίους γύρους, κάτι που είχε προτείνει ο George Russell αρκετά νωρίς στον αγώνα και κατάφερε να κάνει να λειτουργήσει ο εκπληκτικός στο Μεξικό, Daniel Ricciardo. H Mercedes αρνήθηκε όμως να ακολουθήσει το ένστικτο του Russell, όπως είχε αρνηθεί και να αφήσει τον Hamilton να εκκινήσει με τη μαλακή, όπως ήθελε.

O Sergio Perez κατάφερε να ανέβει και πάλι στο βάθρο του αγώνα της πατρίδας του, τερματίζοντας στην 3η θέση, έχοντας περάσει μεγάλο μέρος του αγώνα κάτι περισσότερο από 1 δλ. πίσω από τον Hamilton χωρίς να βρει όμως ευκαιρία να του επιτεθεί. Ο Russell έχασε δύο θέσεις στην εκκίνηση και δεν κατάφερε ποτέ να τις ανακτήσει, αλλά «έκλεψε» τον ταχύτερο γύρο στο τέλος, καθώς οι Ferrari, με μειωμένη ισχύ από τον κινητήρα τους για να αποφύγουν τα προβλήματα αξιοπιστίας, βρέθηκαν σε μία… ερημική περιοχή ανήμπορες να απειλήσουν τους προπορευόμενους, καταλήγοντας 1 λεπτό πίσω…

Ο Daniel Ricciardo ψηφίστηκε ο οδηγός της ημέρας, με μια εκπληκτική ανάκαμψη στο δεύτερο μισό του αγώνα, έχοντας ακολουθήσει την πιο επιτυχημένη στρατηγικής της ημέρας, για να τερματίσει εμπρός από την Alpine του Esteban Ocon, παρά την ποινή 10 δλ. που είχε δεχθεί ο Αυστραλός οδηγός της McLaren για τη σύγκρουση που προκάλεσε με τον Yuki Tsunoda.

H Alpine είδε τον Fernando Alonso να εγκαταλείπει με πρόβλημα στον κινητήρα, ενώ ο Lando Norris τερμάτισε πίσω από τον Ocon, στην 9η θέση, συμβάλλοντας στη μείωση της βαθμολογικής διαφοράς στον… αγγλο-γαλλικό «πόλεμο» στους 7 βαθμούς, ενώ ο Valtteri Bottas συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη δεκάδα, ελπίζοντας ίσως σε κάτι παραπάνω, έχοντας εκκινήσει από την 6η θέση, αλλά ο ρυθμός της Alfa Romeo δεν ήταν καλός, καθώς ο Φινλανδός δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τα ελαστικά του στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας.

Τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Μεξικού

Το χρονικό του αγώνα

Οι Red Bull και οι Ferrari επέλεξαν να ξεκινήσουν τον αγώνα με τη μαλακή γόμα, ενώ η Mercedes με τη μέση. Στην εκκίνηση, ο Verstappen δεν απειλήθηκε, καθώς κάλυψε την εσωτερική. Ο Hamilton κατάφερε να προσπεράσει στο πρώτο chicane τον Russell, ο οποίος πάτησε εκτός πίστας στην έξοδο, γεγονός που επέτρεψε στον Perez να του αποσπάσει και την 3η θέση. Οι δύο Ferrari έδωσαν μία ωραία μάχη, ενώ ο Alonso κατάφερε να βρεθεί πίσω τους, ακολουθούμενος από τον Bottas πίσω του, ενώ και ο Ocon κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Norris.

F1 - GP Μεξικού 2022, Εκκίνηση

Ο Verstappen προσπαθούσε να προστατεύσει τα πιο μαλακά ελαστικά του και μόνο στον 8ο γύρο η διαφορά του με τον Hamilton ξεπέρασε το 1,5 δλ. Σύντομα φάνηκε ότι οι Ferrari δεν είχαν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν το ρυθμό των Red Bull και Mercedes, με τη διαφορά του Russell από τον Sainz να ξεπερνάει τα 5 δλ. στο 12ο γύρο, παρότι όλοι κινούνταν συντηρητικά, προστατεύοντας ελαστικά και μονοθέσια.

Στο 13ο γύρο, ο Gasly επιτέθηκε στον Stroll, στην εσωτερική της 4ης στροφής με μπλοκαρισμένα φρένα, έχοντας ωθήσει την Aston Martin εκτός πίστας, αλλά δεν έδωσε τη θέση πίσω. Συνεπώς, ο Γάλλος δέχθηκε ποινή 5 δλ.

F1 - GP Μεξικού 2022

Η Red Bull ανέφερε στον ασύρματο στον Verstappen να απομακρυνθεί από τον Hamilton για να μην επωφελείται ο Βρετανός από το slipstream. Στον 17ο γύρο ο Ολλανδός κατάφερε να αναπτύξει διαφορά 2 δλ. από τον Hamilton, κάνοντας όμως παράλληλα παράπονα ότι η Red Bull δεν καβαλούσε τα kerb όπως ο ίδιος θα ήθελε.

Έως τον 20ό γύρο, ο Sainz ήταν 10 δλ. πίσω από τον Russell, με τον Leclerc άλλα 4 δλ. πίσω. Ο Verstappen έφτασε τη διαφορά του από τον Hamilton έως τα 2,5 δλ. αλλά στη συνέχεια τα ελαστικά του άρχισαν να δείχνουν σημάδια καταπόνησης, ειδικά το εμπρός αριστερό στις αργές στροφές. Η Red Bull αποφάσισε να καλέσει πρώτο τον Perez στα pits στο τέλος του 23ου γύρου, αλλά άργησε να ξεβιδωθεί ο πίσω αριστερός τροχός και η στάση του Μεξικανού διήρκεσε 5 δλ.

Στο μεταξύ, η διαφορά Verstappen – Hamilton επέστρεψε κάτω από τα 1,7 δλ., καθώς ο Ολλανδός έλεγε ότι το εμπρός αριστερό ελαστικό του δεν λειτουργούσε -λόγω graining- και εισήλθε στα pits στο τέλος του 25ου γύρου για ένα καινούργιο σετ μέσης γόμας, για να επιστρέψει στην πίστα στην 3η θέση, εμπρός από τις Ferrari.

O Perez σημείωσε τον ταχύτερο γύρο κινούμενος 1,3 δλ. ταχύτερα από τον επικεφαλής πλέον Hamilton και προσπέρασε με ευκολία τον Leclerc στον 27ο γύρο, για να βρεθεί στην 5η θέση. Ο Perez κατηγόρησε το αργό του pit stop για την απώλεια της 2ης θέσης στο τέλος, καθώς έχασε πολύ χρόνο μαχόμενος με τις Ferrari, όταν εξήλθε από τα pits.

F1 - GP Μεξικού 2022, Pit stop

Η Mercedes έθεσε στόχο στον Hamilton να επεκτείνει το stint του κατά 6 γύρους από τον αρχικό προγραμματισμό της ομάδας, ενώ ο Verstappen έκανε παράπονα στον ασύρματο για τις αλλαγές σχέσεων του κιβωτίου της Red Bull. Παράλληλα, ο Hamilton ανέφερε προβλήματα με τον κινητήρα του να κόβει ισχύ. Στο τέλος του 29ου γύρου, ο Βρετανός εισήλθε στα pits για ένα σετ σκληρής γόμας. Το pit stop του Sainz στον ίδιο γύρο, ένας μηχανικός δεν κατάφερε να τοποθετήσει σωστά το εμπρός δεξιό ελαστικό.

O Hamilton είχε βρεθεί περισσότερα από 6 δλ. πίσω από τον Verstappen, αλλά η Mercedes είχε πάει για την απρόσμενη στρατηγική ενός pit stop με ένα pit stop. Την στρατηγική του Hamilton ακολούθησε και ο Norris. Από την πλευρά του, ο Russell ζήτησε να επεκτείνει πολύ το stint του με τη μέση γόμα και να βάλει τη μαλακή στο τέλος. O Perez ήταν σε αυτό το κομμάτι του αγώνα ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα και βρισκόταν λιγότερο από 2 δλ. πίσω από τον Hamilton, ο οποίος γύριζε στους ίδιους χρόνους με τον Verstappen.

Βλέποντας τους καλούς χρόνους του Hamilton, η Alpine ακολούθησε την ίδια στρατηγική, ενώ η Mercedes κάλεσε τον Russell στα pits για σκληρή γόμα στο τέλος του 34ου γύρου, καθώς ο ρυθμός του δεν ήταν γρήγορος με την παλιά μέση γόμα. Η Red Bull ενημέρωσε τον Verstappen ότι η φθορά δεν αποτέλεσε πρόβλημα με το μαλακό σετ, του οποίου η πτώση απόδοσης οφείλονταν σε graining. O Verstappen άρχισε να πιέζει λίγο περισσότερο, για να διατηρήσει τα ελαστικά του στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας.

F1 - GP Μεξικού 2022

Λίγο μετά το μέσο του αγώνα, η Mercedes έδωσε εντολή στον Russell να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι 100 μέτρα πριν από το φρενάρισμα για να εξοικονομήσει καύσιμα -ή να κρατήσει υπό έλεγχο τις θερμοκρασίες- για τον υπόλοιπο αγώνα. Ο Hamilton ανέφερε ότι η σκληρή γόμα δεν ήταν το ίδιο καλή με τη μέση, για να ενημερωθεί από την ομάδα στον ασύρματο ότι το πρώτο του σετ είχε αρχίσει να παρουσιάζει πτώση απόδοσης προς το τέλος του stint.

Παρά τα αρνητικά σχόλια των οδηγών της για τη σκληρή γόμα, η Mercedes πόνταρε ότι αν η Red Bull προσπαθούσε να τερματίσει τον αγώνα με τη μέση γόμα, θα συναντούσε πρόβλημα καταπόνησης στους τελικούς γύρους. Ο Verstappen είχε πάντως ήδη μία υγιή διαφορά περίπου 10 δλ. από τον Hamilton.

Έπειτα από το pit stop του, ο Bottas είδε τον Ocon να τον αιφνιδιάζει και να τον προσπερνάει, συνεπώς ο Φινλανδός είχε αμφότερες τις Alpine πλέον και βρέθηκε στην 9η θέση. Στον 51ο γύρο, ο Ricciardo «βούτηξε» στην εσωτερική του Yuki Tsunoda στην 6η στροφή για την 11η θέση και η AlphaTauri του Ιάπωνα απογειώθηκε, καθώς ο εμπρός αριστερός τροχός της McLaren λειτούργησε ως μοχλός. Ο Tsunoda αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Η ευθύνη για το συμβάν ήταν καθαρά του Riccardo, που προσπάθησε να εισχωρήσει σε μέρος που δεν υπήρχε χώρος, για αυτό και δέχθηκε ποινή 10 δλ. Η McLaren έδωσε εντολή στον Norris να αφήσει τον Ricciardo να περάσει στη 10η θέση. Στη συνέχεια, ο Αυστραλός άρχισε να πιέζει τον Bottas και κατάφερε να τον περάσει στον 58ο γύρο, με τη μαλακή γόμα να λειτουργεί πολύ καλά. Ο Ricciardo ήταν ένας από τους οδηγούς που καθυστέρησαν πολύ το pit stop τους.

F1 - GP Μεξικού 2022

Ο Ricciardo ήταν ταχύτατος και πίεζε πλέον τον Ocon. Αμφότεροι κατάφεραν να περάσουν τον Alonso, που αντιμετώπισε πρόβλημα. Στον 62ο γύρο ο Ricciardo κατάφερε να περάσει και τον Ocon και να απομακρυνθεί 3,5 δλ. από τον Γάλλο σε ένα γύρο, έχοντας εμφανώς ακολουθήσει την καλύτερη στρατηγική, αυτήν που ζήτησε και ο Russell από τη Mercedes.

Στον 65ο γύρο (6 γύρους πριν από την καρό σημαία), ο Norris προσπέρασε τον Bottas για την 9η θέση, καθώς ο εγκατέλειψε ο Alonso με πρόβλημα σε κύλινδρο του κινητήρα της Renault, επιφέροντας το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ο Russell ανέφερε ότι πάτησε θραύσματα και χρησιμοποίησε αυτό το επιχείρημα για να ζητήσει να επισκεφθεί τα pits για μαλακή γόμα. Είχε αρκετή διαφορά από τις Ferrari για να το επιχειρήσει για να πάρει το βαθμό για τον ταχύτερο γύρο, αλλά η Mercedes αρνήθηκε αρχικά, ελπίζοντας ότι θα μπορέσει να πιάσει τον Perez, που ήταν 5 δλ. μπροστά.

Ωστόσο, η Red Bull είχε τη δυνατότητα να προστατεύσει τα ελαστικά της και ο Russell μπήκε στα pits τον προτελευταίο γύρο, για να πετύχει στο τελικό πέρασμα τον ταχύτερο χρόνο και να πάρει τον επιπλέον βαθμό. Παράλληλα, ο Ricciardo κατάφερε να βρεθεί 10 δλ. εμπρός από τον Ocon, συνεπώς ήταν πλέον 7ος, ακόμα και με την ποινή που είχε δεχθεί.

Με αυτή τη νίκη, ο Verstappen έχει κερδίσει το 70% των φετινών αγώνων, υψηλότερο ποσοστό από το ρεκόρ του Vettel το 2013 (68,42%), αλλά πίσω από αυτό του Michael Schumacher το 2004 (72,2%). Αμφότεροι οι Γερμανοί είχαν 13 νίκες σε 19 και 18 GP, αντίστοιχα. Ο Perez ανέβηκε στη 2η θέση της βαθμολογίας, 5 βαθμούς εμπρός από τον Leclerc, ενώ ο Hamilton προσπέρασε τον Sainz για την 5η θέση. Η Mercedes πλησίασε τη Ferrari στους 40 βαθμούς στη μάχη για τη 2η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!