Η Ferrari έκανε μία από τις χειρότερες φετινές της εμφανίσεις στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μεξικού. Ο λόγος για αυτό είναι ότι η ιταλική ομάδα αναγκάστηκε να υιοθετήσει πιο συντηρητικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος για την πίστα Autodromo Hermanos Rodriguez, για να αποφύγει προβλήματα αξιοπιστίας στο αυξημένο υψόμετρο. Υπενθυμίζουμε τη θεαματική αστοχία κινητήρα που είχε ο Carlos Sainz στο GP Αυστρίας, σε μία πίστα που επίσης βρίσκεται σε αυξημένο υψόμετρο.
Με την πυκνότητα του αέρα να είναι χαμηλότερη κατά 22% σε σχέση με αυτή στο επίπεδο της θάλασσας, τα turbo των μονάδων ισχύος των μονοθεσίων δουλεύουν υπερωρίες στο Μεξικό. Η φετινή μονάδα της Ferrari χρησιμοποιεί μικρότερων διαστάσεων turbo από τις υπόλοιπες, γεγονός το οποίο της επιτρέπει να αναπτύσσει ταχύτερα στροφές, δίνοντας πλεονέκτημα στην αρχή των ευθειών.
Ωστόσο, η αρχιτεκτονική αυτή αποτελεί μειονέκτημα σε υψόμετρο που ξεπερνάει τα 2.200 μέτρα, το υψηλότερο της σεζόν. Η Ferrari προσπάθησε να αντισταθμίσει την απώλεια ισχύος δοκιμάζοντας να υιοθετήσει αεροδυναμικές ρυθμίσεις χαμηλότερου φορτίου, ωστόσο διαπίστωσε ότι αυτό δεν λειτουργεί, καθώς τα μονοθέσια γλιστρούσαν υπερβολικά, καταπονώντας τα ελαστικά τους. Συνεπώς, επέστρεψε σε ρυθμίσεις μέγιστης κάθετης δύναμης.
Εντούτοις, η Ferrari F1-75 είχε και πάλι δύστροπη συμπεριφορά, γλιστρώντας στις αργές στροφές και έχοντας ασταθές πίσω μέρος. Η απώλεια του FP2 -λόγω του τεστ των ελαστικών του 2023- σίγουρα δεν βοήθησε την ιταλική ομάδα. Ο Carlos Sainz δήλωσε: «Νομίζω ότι έχουμε χάσει αρκετή απόδοση στο αυξημένο υψόμετρο. Πρέπει να δούμε, γιατί νομίζω ότι είναι απλά ένα μεμονωμένο περιστατικό. Νομίζω ότι είναι μια πίστα που δεν μας ταιριάζει πολύ καλά. Αλλά προσπαθήσαμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε».
«Το υψόμετρο δεν θα έπρεπε να μας επηρεάζει όσον αφορά την ταχύτητα στις στροφές, οπότε η εικασία μου είναι ότι ίσως κάτι συμβαίνει με τα ελαστικά και πιθανώς και με τον κινητήρα. Νομίζω ότι το υψόμετρο δεν πηγαίνει ακριβώς όπως θέλαμε για αυτόν τον κινητήρα. Γνωρίζαμε πριν έρθουμε εδώ ότι θα χρειαζόταν να κάνουμε κάποιους συμβιβασμούς. Και έπειτα τα ελαστικά και το μονοθέσιο πάνω από τα kerb και τις ανομοιομορφίες ήταν απλά δύσκολο να οδηγηθεί».
«Για αυτό δεν κατάφερα να κάνω έναν καλό γύρο. Θα σκάψουμε βαθιά, αλλά ταυτόχρονα δεν πρέπει να αποθαρρυνθούμε. Νομίζω ότι είναι μια πολύ ιδιαίτερη πίστα, ένα πολύ ιδιαίτερο σενάριο και πρέπει να αναλύσουμε τι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει καλύτερα εδώ και να δούμε πως μπορεί να είναι καλύτερος ο αγώνας».
Ο Charles Leclerc από την πλευρά του, δήλωσε: «Μιλώντας για τις κατατακτήριες δοκιμές, υπήρχε κάτι περίεργο ή λάθος με τον κινητήρα. Έχασα αρκετό χρόνο στις ευθείες από το FP3 μέχρι το Q3. Όχι σε σύγκριση με τη Red Bull ή τη Mercedes, διότι αυτό συνέβαινε από το FP1 και το γνωρίζαμε. Αλλά υπήρχε επίσης και κάτι περίεργο με το γκάζι, ο κινητήρας δεν ανταποκρινόταν πραγματικά στις κινήσεις που έκανα με το δεξιό πεντάλ σε υψηλές ταχύτητες. Ελπίζω πραγματικά να μπορέσουμε να διορθώσουμε αυτά τα θέματα για τον αγώνα, διαφορετικά θα είναι εξαιρετικά δύσκολος».
«Ειλικρινά για μένα είναι πολύ δύσκολο να σχολιάσω την ισορροπία γιατί υπήρχε πραγματικά μεγάλη αστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και το μονοθέσιο δεν έκανε ακριβώς αυτό που ήθελα με τον κινητήρα, οπότε με αιφνιδίαζε και στη συνέχεια είχα αποσταθεροποιήσεις. Είναι δύσκολο να συγκρίνω την ισορροπία γιατί ένιωθα αρκετά καλά όταν ο κινητήρας ανταποκρινόταν σε αυτό που έκανα, αλλά ήταν απλά πολύ ασταθής».
Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Mattia Binotto (που δεν έχει ταξιδέψει στο Μεξικό), προσπάθησε να αποδώσει το πρόβλημα σε δυσλειτουργία του DRS του Leclerc. Ωστόσο, είναι γνωστό πως η Ferrari προσπαθεί πάντα να αποφεύγει να παραδεχθεί -αν είναι εφικτό- ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με τον κινητήρα της.
Προβλήματα που επηρέασαν την απόδοση του κινητήρα του είχε και ο Lewis Hamilton στο Q3. O Βρετανός ανέφερε ότι το ζήτημα παρουσιάστηκε στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών και ήταν εμφανές «σε κάθε προσπάθεια στο Q3, βασικά χάνοντας ισχύ στην έξοδο των στροφών. Νομίζω ότι χάναμε αρκετό χρόνο στην τελευταία στροφή και βασικά στις περισσότερες στροφές. Το ένιωσα σαν πρόβλημα με την ανάφλεξη, αλλά θα πρέπει να το μάθω από την ομάδα».
Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, ανέφερε ότι υπήρχαν ταλαντώσεις στον κινητήρα του Hamilton, οι οποίες επηρέασαν την απόκριση του γερμανικού V6. H διαγραφή του χρόνου της πρώτης προσπάθειας του Hamilton στο Q3 λόγω παράβασης ορίων πίστας δεν βοήθησε, καθώς δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει όσο ήθελε στην τελική του απόπειρα.
Παρότι δεν κατέκτησε την pole position, η Mercedes βρίσκεται στις καλύτερες θεωρητικά θέσεις εκκίνησης, με τον poleman να είναι πάντα ευάλωτος στη μεγάλη ευθεία (811 μ.) έως την πρώτη στροφή λόγω του slipstream. Ο Toto Wolff πιστεύει ότι το GP Μεξικού αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία στη φετινή σεζόν για να σημειώσει νίκη η Mercedes.
Ο Fernando Alonso δήλωσε ότι στον αγώνα, «η αξιοπιστία θα είναι η μεγαλύτερη ανησυχία. Οι θερμοκρασίες, ο κινητήρας, τα φρένα – όλα είναι στο όριο. Αν δούμε την καρό σημαία και κάνουμε μια καλή εκκίνηση, τότε νομίζω ότι η 7η ή η 8η θέση είναι εφικτή».