F1: Η πρακτική που θα εξαλειφθεί στο Spa όσον αφορά τα δάπεδα

Εκτιμάται ότι ορισμένες ομάδες της Formula 1 χρησιμοποιούν στη σανίδα νομιμότητας του δαπέδου των μονοθεσίων τους μεταλλικά μπλοκ ολίσθησης, τα οποία υποχωρούν όταν έρχονται σε επαφή με το έδαφος.

F1: Η πρακτική που θα εξαλειφθεί στο Spa όσον αφορά τα δάπεδα

Εκτιμάται ότι ορισμένες ομάδες της Formula 1 χρησιμοποιούν στη σανίδα νομιμότητας του δαπέδου των μονοθεσίων τους μεταλλικά μπλοκ ολίσθησης, τα οποία υποχωρούν όταν έρχονται σε επαφή με το έδαφος.

Με τη FIA να έχει υποψίες ότι ορισμένες ομάδες έχουν υιοθετήσει παράτυπες πρακτικές όσον αφορά τη διάταξη του δαπέδου των μονοθεσίων, προέκυψαν περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά το τι ακριβώς κάνουν. Μερικές ομάδες έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν το εμπρός μέρος του δαπέδου πιο κοντά στο έδαφος με μικρότερη ανησυχία φθοράς της σανίδας νομιμότητας που υπάρχει στο κεντρικό τμήμα του δαπέδου, καθώς και αναπηδήσεων, αποκομίζοντας αεροδυναμικά οφέλη που μεταφράζονται σε επιδόσεις.

Τα μονοθέσια αυτά περνάνε τον ισχύοντα τεχνικό έλεγχο, αλλά λειτουργούν διαφορετικά στην πίστα από την πρόθεση των τεχνικών κανονισμών. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, στη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 στο Red Bull Ring, αποκαλύφθηκε ένα από τα κόλπα που χρησιμοποιούν ορισμένες ομάδες.

Κάθε μονοθέσιο διαθέτει στον κεντρικό επιμήκη άξονα κάτω από το δάπεδο μια σανίδα νομιμότητας σε χρώμα ξύλου (κατασκευασμένη από ρητίνη), η οποία θα πρέπει να διατηρεί πάχος 9 χλστ. ανά πάσα στιγμή, ειδάλλως η ομάδα διατρέχει τον κίνδυνο αποκλεισμού. Αυτή η σανίδα διαθέτει οπές, τις οποίες η FIA χρησιμοποιεί για να μετρήσει το πάχος της.

Γύρω από αυτές τις οπές, οι ομάδες τοποθετούν μεταλλικά μπλοκ ολίσθησης (skid block), συνήθως κατασκευασμένα από τιτάνιο, για να προστατεύουν τη σανίδα από φθορά. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ορισμένες ομάδες χρησιμοποιούν στο εμπρός μέρος της σανίδας μπλοκ ολίσθησης δύο τμημάτων. Το εμπρός, μεγαλύτερο τμήμα είναι άκαμπτο και δεν υποχωρεί.

Ferrari F1-75, Red Bull RB18

Ωστόσο, υπάρχει ένα μικρότερο τμήμα (συνήθως στο πίσω μέρος της οπής), το οποίο είναι κατασκευασμένο ώστε να υποχωρεί όταν έρχεται σε επαφή με το έδαφος. Με αυτό τον τρόπο, προστατεύεται όταν το δάπεδο του μονοθεσίου ξύνει το έδαφος, διατηρώντας το πλήρες πάχος του ενόσω το μονοθέσιο βρίσκεται στην πίστα. Συνεπώς, όταν η FIA διεξάγει τους ελέγχους πάχους της σανίδας, το τμήμα του μπλοκ ολίσθησης που υποχωρεί έχει διατηρήσει το πλάτος 9 χλστ. που απαιτείται για να θεωρείται νόμιμο το μονοθέσιο.

Μέχρι στιγμής, για να περάσει τον τεχνικό έλεγχο, ένα μονοθέσιο χρειαζόταν να έχει ελάχιστο πάχος σανίδας μόνο σε ένα από τα σημεία της περιφέρειας της οπής μέσω της οποίας η FIA πραγματοποιεί τη μέτρηση. Ωστόσο, σύμφωνα με τις διευκρινήσεις της τεχνικής υπόδειξης που εκδόθηκε στο Silverstone και θα τεθεί σε ισχύ από το GP Βελγίου, τώρα το πάχος της σανίδας θα πρέπει να υπερβαίνει το ελάχιστο όριο των 9 χλστ. στο 75% της περιφέρειας της οπής μέτρησης.

Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες δεν θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τμηματικά μπλοκ ολίσθησης που υποχωρούν για να περνάνε τον τεχνικό έλεγχο χρησιμοποιώντας μία μεμονωμένη περιοχή. Σε δηλώσεις του στο Red Bull Ring, ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, επιβεβαίωσε ότι στη συνεδρίαση της επιτροπής της F1, προέκυψαν δύο πιθανές πρακτικές τις οποίες ενδέχεται να χρησιμοποιούν οι ομάδες.

Red Bull RB18

Ο Wolff σχολίασε: «Ορισμένες ομάδες διαθέτουν μπλοκ ολίσθησης που εξαφανίζονται όταν το αυτοκίνητο χτυπάει στο έδαφος. Τα μπλοκ ολίσθησης αποτελούν τον περιορισμό όσον αφορά πόση φθορά μπορείς να έχεις στη σανίδα. Και αν ένα μπλοκ μπορεί να εξαφανιστεί ως εκ θαύματος στο δάπεδο, αυτό είναι σαφώς ενάντια στους κανονισμούς».

«Στη συνέχεια, η δεύτερη τακτική είναι μια εύκαμπτη σανίδα που μπορεί να λυγίσει ή που βασικά υποχωρεί περισσότερο από όσο θα έπρεπε να είναι η ανοχή. Η ανοχή είναι 1 χιλιοστό. Αν μια σανίδα υποχωρεί πολλά περισσότερα χιλιοστά μέσα στο μονοθέσιο προφανώς, κερδίζεις και εκεί κάποια απόδοση».

«Νομίζω ότι το πρώτο θα εξαφανιστεί στο Spa, επειδή το υλικό για τα μπλοκ ολίσθησης δεν είναι διαθέσιμο (έως τότε). Και το δεύτερο θα αποσαφηνιστεί στους κανονισμούς της επόμενης χρονιάς». Η Ferrari έχει ήδη παραδεχθεί ότι θα πρέπει να τροποποιήσει το δάπεδό της για να πληροί τις καινούργιες απαιτήσεις της τεχνικής υπόδειξης που θα τεθεί σε ισχύ στο GP Βελγίου (26-28 Αυγούστου).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!