Στην κλασική και παλαιομοδίτικη πίστα Gilles Villeneuve του Μόντρεαλ θα κληθούν να αναμετρηθούν οι οδηγοί και ομάδες της Formula 1 αυτό το Σαββατοκύριακο, για τον 9ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος, το Grand Prix Καναδά.
Με τις McLaren και Ferrari να έχουν βελτιωθεί αισθητά από τις αναβαθμίσεις που παρουσίασαν στους τελευταίους αγώνες, αποκαλύφθηκαν οι αδυναμίες της Red Bull στη διαχείριση των kerb και των ανομοιομορφιών του ασφαλτοτάπητα, οι οποίες ενδέχεται να λειτουργήσουν εναντίον της και στον Καναδά.
Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko δήλωσε ότι η Πρωταθλήτρια ομάδα δεν κατευθύνεται στον Καναδά όντας το φαβορί, ίσως όμως προσπαθεί να μειώσει τις προσδοκίες ενόψει του αγώνα. Ωστόσο, ο Αυστριακός πιστεύει επίσης ότι αν βρέξει, ο Max Verstappen θα κυριαρχήσει.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Ο Ολλανδός ενδέχεται να κληθεί να δώσει μάχη αυτό το Σαββατοκύριακο όπως είχε συμβεί και το 2022 στη συγκεκριμένη πίστα. Τότε, ο Ολλανδός είχε δώσει μία σκληρή μονομαχία με τον Carlos Sainz στους τελευταίους γύρους του αγώνα για τη νίκη, με τον Verstappen να επικρατεί εντέλει.
Φέτος, η πίστα έχει ασφαλτοστρωθεί εκ νέου, ενώ έχουν αντικατασταθεί και τα kerb, εισάγοντας νέους, άγνωστους ακόμη, παράγοντες στην εξίσωση για τις ομάδες. Θα είναι σημαντικό αν τα νέα δεδομένα απέχουν από τις προσομοιώσεις που έχουν κάνει στα εργοστάσιά τους, να αντιδράσουν γρήγορα, ρυθμίζοντας ανάλογα το στήσιμο του μονοθεσίου τους.
O Max Verstappen δήλωσε για το GP Καναδά: «Πιθανώς δεν θα είναι το πιο δυνατό μας Σαββατοκύριακο. Αλλά πιθανότατα θα είναι λίγο καλύτερα από το Μονακό. Η καινούργια άσφαλτος ίσως μας δώσει μερικές εκπλήξεις. Σε κάθε πίστα που είναι ανώμαλη ή πρέπει να καβαλήσεις πολλά kerb, όπως τα σιρκουί πόλης, θα είναι μάλλον λίγο δύσκολα. Αλλά ελπίζω ότι μέχρι τότε θα έχουμε καταλάβει λίγο τι συμβαίνει».
Ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε: «Το μονοθέσιο της VCARB (Racing Bulls) χρησιμοποιεί με τις αναρτήσεις μας από πέρυσι, και δεν φαίνεται να είχε τα ίδια προβλήματα. Οπότε πρέπει να καταλάβουμε αν είναι κάτι που έχουμε παρουσιάσει εμείς. Πρώτα από όλα πρέπει να κατανοήσουμε ποιο είναι το θέμα. Μόλις το κάνουμε αυτό, τότε μπορούμε να δούμε ποια είναι η σχετική λύση. Το είδαμε και πέρυσι στη Σιγκαπούρη. Ξέρουμε ότι είναι ένας τομέας του μονοθεσίου στον οποίο πρέπει να δουλέψουμε».
Εκτιμάται ότι η Red Bull ήταν τόσο επιθετική με την αεροδυναμική εξέλιξη της RB20, που στρίμωξε τον εαυτό της σε ένα πολύ περιορισμένο πλαίσιο ιδανικής λειτουργίας του μονοθεσίου, όταν πρέπει να γίνουν συμβιβασμοί στο μηχανικό τομέα. Εκεί, η ομάδα αναγκάζεται να αυξήσει την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος και βρίσκεται εκτός του ιδανικού πλαισίου στησίματος.
Όσον αφορά το Μόντρεαλ, ο Horner ανέφερε: «Είναι μια πίστα στην οποία έχουμε αποδώσει καλά στο παρελθόν. Έχουν ασφαλτοστρώσει ολόκληρη την πίστα, οπότε θα δούμε. Αλλά οι Ferrari και McLaren, είναι γρήγορες. Πάντα ξέραμε ότι θα υπήρχε σύγκλιση. Στον Καναδά υπάρχουν πολλές επιταχύνσεις από αργές στροφές, όπως πάντα, αλλά με τη νέα άσφαλτο δεν ξέρεις προς τα πού θα στραφεί η ισορροπία».
Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε: «Χάσαμε την κυριαρχία των τριών πρώτων αγώνων. Ο ανταγωνισμός μας πρόλαβε στον τρίτο χρόνο των σημερινών κανονισμών, αντιγράφοντας κάποια δικά μας πράγματα, τα οποία μάλιστα βελτίωσε. Δεν υπάρχουν πλέον πολλά περιθώρια για καινοτομία. Αλλά αυτό είναι απλώς μια λογική εξέλιξη των πραγμάτων, αλλά δεν είναι τιμητικό» (για την F1).
Όσον αφορά τα προβλήματα διαχείρισης των kerb και τα προγνωστικά για το Μόντρεαλ, ο Marko δήλωσε: «Η Ferrari είναι καλύτερη σε αυτό τον τομέα, και είναι επίσης καλύτερη όσον αφορά την τελική ταχύτητα. Το γεγονός είναι ότι δεν θα πάμε στον Καναδά ως φαβορί». Παράλληλα, ο Marko δήλωσε ότι έχει κηρύξει πλέον ανακωχή με τον Horner, έπειτα από τη μάχη ισχύος που ξέσπασε μεταξύ τους στην αρχή της χρονιάς.
H Red Bull ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου του Sergio Perez για άλλα δύο χρόνια, δηλαδή έως το τέλος του 2026. Ωστόσο, όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος ο Μεξικανός, θα πρέπει να βελτιώσει την απόδοσή του στις κατατακτήριες δοκιμές, έχοντας αποτύχει να εισέλθει στο Q3 στα δύο τελευταία Grand Prix.