F1 – GP Καναδά: Ο Verstappen επικρατεί στη μάχη των τελικών γύρων

Ο Max Verstappen επικράτησε στη μάχη του με τον Carlos Sainz στους τελευταίους γύρους του GP Καναδά για να κατακτήσει την 6η φετινή του νίκη.

F1 – GP Καναδά: Ο Verstappen επικρατεί στη μάχη των τελικών γύρων

Ο Max Verstappen επικράτησε στη μάχη του με τον Carlos Sainz στους τελευταίους γύρους του GP Καναδά για να κατακτήσει την 6η φετινή του νίκη.

Παρά την πίεση που δέχθηκε στους τελευταίους γύρους, ο Max Verstappen παρέμεινε ψύχραιμος, δεν έκανε κανένα λάθος και κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix Καναδά. Ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στα τελικά στάδια του αγώνα ευνόησε τη στρατηγική του Carlos Sainz, ο οποίος βρέθηκε ακριβώς πίσω από τον Ολλανδό στην επανεκκίνηση, με 15 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία και ελαστικά 6 γύρους νεότερα. Ο Sainz δήλωσε ότι προσπάθησε τα πάντα για να προσπεράσει, έχοντας διατηρηθεί σε απόσταση δευτερολέπτου και έχοντας χρήση DRS για τους 13 τελευταίους γύρους.

O Lewis Hamilton ήταν πολύ ευχαριστημένος από το γεγονός ότι κατάφερε να ανέβει για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο, έχοντας τη δυνατότητα να απομακρυνθεί από τον team-mate του στη Mercedes, George Russell, στους τελευταίους γύρους, καθώς ο νεαρός Βρετανός δεν κατάφερε να κάνει τα ελαστικά του να λειτουργήσουν μετά την επανεκκίνηση. Κατάφερε όμως να διατηρηθεί εμπρός από τον Charles Leclerc, ο οποίος ευνοήθηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας και κατάφερε να περάσει τις δύο Alpine, που πέρασαν τη γραμμή τερματισμού πίσω του, ωστόσο ο Fernando Alonso δέχθηκε στη συνέχεια ποινή 5 δλ.

Στην εκκίνηση, ο Alonso δεν ήταν το ίδιο γρήγορος με τον Verstappen στην αρχική αντίδραση, με τα κόκκινα φώτα να σβήνουν πολύ γρήγορα, αλλά κατάφερε να διατηρηθεί στη 2η θέση. Όταν όμως ενεργοποιήθηκε το DRS στον 3ο γύρο, ο Sainz κατάφερε να περάσει το συμπατριώτη του με αρκετή ευκολία. Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari βρισκόταν μόνο 2,5 δλ. πίσω από τον Verstappen εκείνη τη στιγμή. H διαφορά δεν ξεπέρασε ποτέ τα 3 δλ. και είχε πέσει στα 2,6 δλ., μέχρι το πρώτο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας του αγώνα (VSC) το οποίο προκάλεσε με την εγκατάλειψή του στον 9ο γύρο ο Sergio Perez, με πρόβλημα στο κιβώτιο της Red Bull.

Το πρώτο VSC διαφοροποίησε τις στρατηγικές των δύο πρωτοπόρων, με τον Verstappen να εισέρχεται στα pits και τον Sainz να παραμένει στην πίστα. Την προσέγγιση του Ολλανδού ακολούθησε και ο Hamilton, εισερχόμενος στα pits. O Verstappen βγήκε στην πίστα στην 3η θέση, πίσω από τον Alonso, ο οποίος δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τον Ολλανδό, που είχε βρεθεί 6,5 δλ. πίσω από τον Sainz. Με πιο φρέσκα σκληρά ελαστικά, ο Verstappen κατάφερε να μειώσει αυτή την απόσταση στα 4,5 δλ., έως το δεύτερο VSC, το οποίο προκάλεσε η εγκατάλειψη του Mick Schumacher με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της Haas-Ferrari στο 19ο γύρο.

Η Ferrari έφερε τον Sainz στα pits κατά τη διάρκεια του VSC στον 20ό γύρο και η ροή του αγώνα επέστρεψε στο κανονικό ενόσω ο Ισπανός οδηγός της Ferrari βρισκόταν ακόμα εντός του pit lane. O Sainz βγήκε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Hamilton και έπρεπε να προσπεράσει ξανά τον Alonso, αν και ο συμπατριώτης του δεν αποτέλεσε πρόβλημα, καθώς είχε παραμείνει εκτός pits και με παλιά ελαστικά, αφού δεν πρόλαβε να εκμεταλλευτεί το VSC. Ο Sainz βρέθηκε 9,5 δλ. πίσω από τον Verstappen, τα οποία είχε μειώσει σε 6,1 δλ., καθώς τα πιο παλιά ελαστικά του Ολλανδού είχαν αρχίσει να χάνουν απόδοση, όπως ανέφερε στον ασύρματο.

Ο Verstappen εισήλθε στα pits στον 43ο γύρο και εξήλθε από αυτά ακριβώς δίπλα από τον Hamilton, ο οποίος υπερασπίστηκε τη θέση του επιτυχώς. Ο Ολλανδός ήταν εκνευρισμένος στον ασύρματο, ρωτώντας γιατί δεν εξασφάλισε η Red Bull ότι θα βρισκόταν εμπρός από την Mercedes. H απάντηση από τον Gianpiero Lambiase ήταν ότι δεν είχε το ρυθμό να απομακρυνθεί από τον Βρετανό αρκετά για να εξασφαλίσει ένα καθαρό pit stop, το οποίο δείχνει πόσο γρήγορο ρυθμό είχε στο δεύτερο μισό του αγώνα η Mercedes.

Πλέον, ο Verstappen βρισκόταν στη θέση του κυνηγού και πίεσε αρκετά τα ελαστικά του για να μειώσει τη διαφορά που τον χώριζε από τον Sainz από τα 10.8 στα 7,7 δλ. όντας έως και 1 δλ. στο γύρο ταχύτερος. Η Ferrari ήλπιζε σε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας και της το χάρισε ένας οδηγός της οικογένειας της Red Bull: o Yuki Tsunoda, ο οποίος εξερχόμενος από τα pits πίεσε υπερβολικά, μπλόκαρε τα φρένα του και κατέληξε στις μπαριέρες της 2ης στροφής.

Η Ferrari ήταν πολύ γρήγορη στις αντιδράσεις της, καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να παρέμβει ακριβώς τη στιγμή που ο Sainz προσέγγιζε την είσοδο των pits. Η ιταλική ομάδα δεν ήταν ευχαριστημένη από την ταχύτητα αντίδρασης της διεύθυνσης αγώνα και πόσο αργά ανακοινώθηκε η απόφαση παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Αλλά pit wall και οδηγός ήταν ταχύτατοι στις αντιδράσεις τους και αυτό ανέτρεψε τους ρόλους. Ο Sainz ήταν τώρα ο κυνηγός, με 6 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά, ενώ ο Verstappen o κυνηγημένος, έχοντας πιέσει το δικό του σετ στους αρχικούς γύρους. Ο Ολλανδός, που ανέφερε ότι θα προτιμούσε να βρίσκεται στη θέση του διεκδικητή, γνώριζε ότι δεν είχε την πολυτέλεια να κάνει ούτε ένα λάθος. Δεν μπορούσε να απομακρυνθεί από τον Sainz στους τελευταίους 15 γύρους και να κόψει το DRS του Ισπανού. Από την πλευρά του, ο Sainz δήλωσε ότι προσπάθησε τα πάντα για να καταφέρει να προσπεράσει, αλλά η διαφορά απόδοσης των ελαστικών δεν ήταν αρκετή για να του επιτρέψει να επιτεθεί.

O Sainz πλησίασε πιο κοντά στον προτελευταίο γύρο, καθώς τα πίσω ελαστικά του Verstappen είχαν αρχίσει να γλιστράνε, ωστόσο ο Ισπανός μπλόκαρε τα φρένα του στην προσέγγιση της φουρκέτας 10, έχοντας χτυπήσει σε μία ανομοιομορφία του οδοστρώματος την οποία είχε στο νου του όλο το τριήμερο. Αυτό καθόρισε την έκβαση της μάχης, αφού ο Sainz δεν κατάφερε να πλησιάσει ξανά μέχρι την καρό σημαία. Τόσο ο Sainz, όσο και ο Verstappen, ανέφεραν ότι ο Ισπανός είχε ταχύτερο ρυθμό αγώνα από τη Red Bull.

Ωστόσο, ο Verstappen -του οποίου ο ασύρματος είχε πάψει να μεταφέρει τα δικά του μηνύματα στο pit wall- ήταν αυτός που όντας αλάνθαστος, σημείωσε την 6η φετινή του νίκη, την 26η της καριέρας του σε 150 αγώνες, με 67 παρουσίες στο βάθρο. O Ολλανδός επέκτεινε τη βαθμολογική του διαφορά από τον Charles Leclerc στους 49 βαθμούς (και 46 από τον Perez), ενώ η Red Bull κατέκτησε την 6η συνεχόμενη νίκη της.

Η εμφάνιση του Sainz ήταν πολύ καλή στον αγώνα και σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο, αλλά ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, τόνισε ότι για να κατακτήσεις νίκη φέτος, πρέπει να έχεις ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, και δεν παρέλειψε να αναφέρει το χθεσινό λάθος του Ισπανού, που κόστισε τη 2η θέση εκκίνησης. Ωστόσο, ο Ιταλός δήλωσε ότι η εμφάνιση του Sainz δείχνει πως έχει αρχίσει να αισθάνεται περισσότερη αυτοπεποίθηση στο φετινό μονοθέσιο της Ferrari.

Σε ερώτηση αν χωρίς τις ποινές στη σειρά εκκίνησης ο Leclerc θα μπορούσε να έχει παλέψει με τον Verstappen για τη νίκη, ο Binotto απάντησε πως ό,τι κατάφερε να κάνει ο Sainz, θα είχε τη δυνατότητα να κάνει και ο Leclerc. Δεδομένου ότι έχουμε συνηθίσει τον Leclerc να είναι ταχύτερος του Sainz σε κατατακτήριες δοκιμές και ρυθμό αγώνα, ίσως στα χέρια του Leclerc η Ferrari να ήταν ακόμα πιο γρήγορη.

Σε αυτό ενδέχεται να βοήθησε η χλωρή πίστα, η δυνατότητα της Ferrari να εκμεταλλεύεται τα kerb περισσότερο και το γεγονός ότι είχε αρκετά υψηλή τελική ταχύτητα. Ήδη από την Παρασκευή πάντως είχε δείξει πολύ θετικά σημάδια στις προσομοιώσεις αγώνα με την μαλακή γόμα. Ίσως η γνώση ότι η Ferrari ήταν ανταγωνιστική στο Μόντρεαλ να κάνει για τον Leclerc ακόμα πιο επώδυνη την ποινή που δέχθηκε. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος πιστεύει ότι αν η Ferrari διορθώσει τα προβλήματα αξιοπιστίας, το μονοθέσιο έχει την απόδοση να του επιτρέψει να αντεπιτεθεί.

Για τον επόμενο αγώνα στο Silverstone, οι διευθυντές των δύο κορυφαίων ομάδων περιμένουν από τον αντίπαλό τους ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων. Η Red Bull προβλέπει ότι η Ferrari θα είναι δυνατή στο Silverstone, όπως ήταν στη Βαρκελώνη και φαίνεται ότι η ανησυχία της αξιοπιστίας δεν έχει αποχωρήσει ούτε από το στρατόπεδο της Red Bull, δεδομένης της εγκατάλειψης του Perez.

H Mercedes ήταν ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα σημείωσε, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα καταλαμβάνει την 3η και 4η θέση, με τον Hamilton να επιστρέφει στο βάθρο για πρώτη φορά από τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στο Μπαχρέιν. Ο Βρετανός ήταν ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα, δηλώνοντας ότι επιτέλους έχει τη δυνατότητα να επιδείξει λίγη σταθερότητα, έχοντας τερματίσει 4ος στο Μπακού.

Η Mercedes ήταν ξεκάθαρα το τρίτο ταχύτερο μονοθέσιο και σε αυτό τον αγώνα και παρότι οι οδηγοί της πραγματοποίησαν το δεύτερο pit stop τους λίγο πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας, κατάφεραν να διατηρήσουν τη θέση τους. Οι δύο οδηγοί της είχαν ακολουθήσει διαφορετική οδό όσον αφορά το στήσιμο, με τον Hamilton να έχει επιλέξει ρυθμίσεις υψηλότερης τελικής ταχύτητας. Ο George Russell, έχοντας περισσότερη αρνητική άντωση είχε καλή πρόσφυση στην έξοδο από την τελευταία στροφή και μπορούσε να προσπεράσει στη μεγάλη ευθεία για να φτάσει από την 8η στην 5η θέση στον 5ο γύρο.

Αν και η Mercedes επέλεξε να μην εκμεταλλευτεί το πρώτο VSC με τον Russell, ίσως επειδή βρισκόταν πολύ κοντά στον Hamilton (4,8 δλ.) και ίσως έχανε χρόνο αν ακολουθούσε τον team-mate του στα pits. Ωστόσο, η αντίδραση της γερμανικής ομάδας στο δεύτερο VSC ήταν εκπληκτική, καθώς επέλεξε να ρισκάρει να φέρει τον Russell στα pits πριν καν η διεύθυνση αγώνα μειώσει το ρυθμό των υπόλοιπων, και το ρίσκο της βγήκε, με άψογο συγχρονισμό. Στο τελευταίο stint, ο Russell δεν κατάφερε να κάνει τα ελαστικά του να λειτουργήσουν και έχασε επαφή με τον team-mate του.

Πίσω από τις δύο Mercedes τερμάτισε εντέλει ο Leclerc, ευνοημένος από το αυτοκίνητο ασφαλείας, παρότι είχε εισέλθει στα pits 8 γύρους νωρίτερα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εκμηδένισε τις διαφορές και του επέτρεψε να περάσει εμπρός από τις δύο Alpine. Έως τότε, είχε ένα πολύ δύσκολο απόγευμα. Είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα και είχε παραμείνει στην πίστα και στα δύο VSC.

Αρχικά, είχε κολλήσει στο τρενάκι DRS των Albon και Bottas και έπειτα πίσω από τον Esteban Ocon, που είχε κατά 19 γύρους νεότερα ελαστικά. Ο Γάλλος, εκμεταλλευόμενος την καλύτερη έξοδο από τις στροφές και την υψηλή τελική ταχύτητα της Alpine, κατάφερε να διατηρήσει το Μονεγάσκο πίσω του. Η Ferrari αποφάσισε να καλέσει στα pits τον Leclerc στον 41ο γύρο, αλλά ο πίσω γρύλος δυσλειτούργησε, το μονοθέσιο έπεσε στο έδαφος και η αλλαγή ελαστικών διήρκεσε το διπλάσιο χρόνο από ένα καλό pit stop: 5,3 δλ.

Συνέπεια αυτού, ήταν ο Leclerc να βρεθεί πίσω από ένα ακόμα τρενάκι DRS, αυτό των Stroll και Zhou. Ο Binotto σχολίασε ότι o Leclerc έδειξε σημάδια απόγνωσης στον ασύρματο τα οποία η ομάδα αγνόησε. Ο Μονεγάσκος είχε επιλέξει στήσιμο για υψηλότερες τελικές ταχύτητες και πολλές φορές το πίσω μέρος του μονοθεσίου του γλιστρούσε στην έξοδο των στροφών από νωρίς στο sint με τη σκληρή γόμα. To αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν αυτό που του επέτρεψε να επιτεθεί στις Alpine και να τις περάσει εύκολα, με μικρότερη διαφορά ηλικίας ελαστικών.

Ο Ocon, ο οποίος πραγματοποίησε τα pit stop του στο 2ο VSC και στο αυτοκίνητο ασφαλείας, ήταν έκπληκτος από τον τρόπο με τον οποίο έπειτα από τις χθεσινές του δυσκολίες είχε ένα τόσο καλό αγώνα. Επιπλέον, ο Γάλλος έπαιξε το ομαδικό παιχνίδι, ρυθμίζοντας το ρυθμό του έτσι ώστε να χαρίζει DRS στον team-mate του στην Alpine, Alonso, ο οποίος είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος του από τον 20ό γύρο. Μια υποπτευόμενη διαρροή αέρα από το πνευματικό σύστημα επαναφοράς των βαλβίδων του V6 προκαλούσε τη μετάβαση του ERS σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας στο μέσο των ευθειών, κοστίζοντας σε τελική ταχύτητα.

Ο Alonso ήταν επίσης άτυχος, διότι το 2ο VSC ξεκίνησε μόλις ο ίδιος είχε περάσει την είσοδο του pit lane και έληξε καθώς την προσέγγιζε ξανά. Συνεπώς, εισήλθε στα pits στον 28ο γύρο και βρέθηκε πίσω από τη μάχη Ocon-Leclerc. Η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας επισφράγησε ότι ο Ocon θα τερμάτιζε μπροστά του, καθώς εισήλθαν αμφότεροι στα pits ταυτόχρονα. Ωστόσο, ο Ισπανός, ζητώντας από την ομάδα να του δώσει τη θέση ο Ocon, δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει μέσα από τον ασύρματο ότι ακόμα και με το πρόβλημα στον κινητήρα, αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν «100 φορές ταχύτερος αυτό το Σαββατοκύριακο» από τον Γάλλο. Κλασικός παθιασμένος Alonso…

Στην πραγματικότητα, αυτό που τον είχε σώσει μέχρι τον τελευταίο γύρο είναι ότι ο Ocon του έδινε DRS. Ωστόσο, στον τελευταίο γύρο, στην έξοδο της φουρκέτας 10, ο Valtteri Bottas κατάφερε να πλησιάσει αρκετά για να επιτεθεί. Ο Alonso στρίμωξε τον Φινλανδό προς τον τοίχο και τον ανάγκασε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Έπειτα, άλλαξε άλλες τρεις φορές γραμμή, ενώ οι κανονισμοί επιτρέπουν μόνο μία αλλαγή κατεύθυνσης κατά την υπεράσπιση θέσης σε μονομαχία.

Ο Ισπανός ισχυρίστηκε ότι οι υπόλοιπες αλλαγές κατεύθυνσης δεν είχαν σημασία, διότι αφότου ο Bottas σήκωσε το πόδι του από το γκάζι, δεν ήταν αρκετά κοντά για να επιτεθεί πλέον. Ωστόσο οι αγωνοδίκες του επέβαλαν ποινή 5 δλ., η οποία τον έριξε από την 7η στην 9η θέση της τελικής κατάταξης, πίσω από τις δύο Alfa Romeo. Ένα άσχημο τέλος σε έναν αγώνα που είχε ξεκινήσει με τόσο καλές προοπτικές για τον Ισπανό.

Πολύ ευχαριστημένος με τον αγώνα του ήταν ο Bottas, για τον οποίο το αυτοκίνητο ασφαλείας ήρθε την κατάλληλη στιγμή για να ξεφορτωθεί τα σκληρά ελαστικά με τα οποία είχε εκκινήσει και να συνεχίσει με τη μέση γόμα. Ο Φινλανδός σχολίασε ότι έπειτα από δύο πολύ δύσκολους αγώνες, η Alfa Romeo επέδειξε και πάλι τις δυνατότητες που είχε στους προηγούμενους, με γρήγορο ρυθμό αγώνα.

Ο έτερος οδηγός της ιταλικής ομάδας, ο Guanyu Zhou, επέστρεψε στους βαθμούς για πρώτη φορά από το Μπαχρέιν και πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, στην πρώτη του σεζόν, με την 8η θέση. Ο Κινέζος θα μπορούσε να είχε κάνει κάτι παραπάνω καθώς επέδειξε καλό ρυθμό και προσπέρασε στα αρχικά στάδια του αγώνα τον Ricciardo, αλλά κόλλησε πίσω από τον πιο αργό Lance Stroll μετά από το πρώτο του pit stop και το γεγονός ότι εισήλθε στα pits μαζί με τον Bottas όταν επενέβη το αυτοκίνητο ασφαλείας, επισφράγισε τον τερματισμό του πίσω από τον Φινλανδό.

O Stroll κατάφερε να σημειώσει βαθμό στην πατρίδα του, έχοντας πραγματοποιήσει το μοναδικό του pit stop μόλις δύο γύρους πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας, για να βρεθεί πίσω από τον team-mate του, Sebastian Vettel που δεν είχε εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να εισέλθει στα pits. H Aston Martin ζήτησε από τον Γερμανό να παραχωρήσει τη θέση του στον Stroll, για να προσπαθήσει ο Καναδάς να επιτεθεί στον Daniel Ricciardo, κάτι που κατάφερε να κάνει επιτυχώς, για να αποσπάσει τη 10η θέση.

Ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για την McLaren, καθώς η έλλειψη τελικής ταχύτητας κόστισε στον αγώνα. Η ομάδα κάλεσε και τα δύο μονοθέσια στα pits στο 2ο VSC, αλλά υπήρξε καθυστέρηση με τον εμπρός δεξιό τροχό στο pit stop του Ricciardo και ένα μπέρδεμα με τα ελαστικά του Lando Norris. Οι μηχανικοί είχαν προετοιμάσει σετ μέσης γόμας, ενώ η ομάδα ήθελε να τοποθετήσει σκληρή, η οποία κατέφθασε με αργοπορία, κοστίζοντας αρκετά δευτερόλεπτα.

Ο Βρετανός χρησιμοποιούσε παλαιότερη μονάδα ισχύος στον αγώνα, έπειτα από ένα πρόβλημα σε έναν από τους αισθητήρες αυτής που διέθετε στις κατατακτήριες δοκιμές. Συνεπώς, ο Βρετανός έχανε 2-3 δέκατα στο γύρο, λόγω της χαμηλότερης απόδοσης της παλαιότερης μονάδας. Για κερασάκι στην τούρτα, ο Norris δέχθηκε ποινή 5 δλ. για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας του pit lane.

Πολύ κακό αποτέλεσμα σημείωσε η Haas δεδομένων των θέσεων εκκίνησης που είχε. O Schumacher έχασε δύο θέσεις στον πρώτο γύρο και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Ο Kevin Magnussen από την πλευρά του, προσπάθησε να παλέψει με τον Hamilton στον πρώτο γύρο, τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του και η διεύθυνση αγώνα του έδειξε μαύρη/πορτοκαλί σημαία, γεγονός που ανάγκασε την ομάδα να του αντικαταστήσει το ρύγχος στον 7ο γύρο, με αποτέλεσμα να πέσει στη 18η θέση. Έπειτα δεν έκανε ξανά pit stop, για να τερματίσει τελευταίος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!