F1-GP Μονακό: Ο Charles Leclerc επικρατεί στη γενέτειρά του

Ο Charles Leclerc πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στη γενέτειρά του στο GP Μονακό, και την πρώτη του επιτυχία στη φετινή σεζόν της Formula 1, εμπρός από τον Oscar Piastri, που ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο και τον Carlos Sainz να συμπληρώνει το θρίαμβο της Ferrari στην 3η θέση.

F1-GP Μονακό: Ο Charles Leclerc επικρατεί στη γενέτειρά του

Ο Charles Leclerc πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στη γενέτειρά του στο GP Μονακό, και την πρώτη του επιτυχία στη φετινή σεζόν της Formula 1, εμπρός από τον Oscar Piastri, που ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο και τον Carlos Sainz να συμπληρώνει το θρίαμβο της Ferrari στην 3η θέση.

Ο Charles Leclerc κατάφερε να αναδειχθεί νικητής στον αγώνα της γενέτειράς του, το Grand Prix του Μονακό της Formula 1, για να επικρατήσει για πρώτη φορά σε αγώνα από το GP Αυστρίας του 2022. Ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να κάνει αγώνα τακτικής, για να διατηρήσει μικρή την απόσταση από το δεύτερο γκρουπ μονοθεσίων, ώστε να μην επιτρέψει στη McLaren να έχει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει «δωρεάν» pit stop χωρίς να χάσει θέση.

Παράλληλα, ο Leclerc έπρεπε να διατηρεί αρκετή απόσταση από τον Oscar Piastri, για να μην επιτρέψει στον Αυστραλό οδηγό της McLaren να επιτεθεί. Ήταν μία αρκετά δύσκολη συνθήκη για τον Leclerc, ωστόσο η κόκκινη σημαία του πρώτου γύρου απλοποίησε τον αγώνα για τον ίδιο, καθώς απομάκρυνε την ανάγκη για pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα για τους τέσσερις πρώτους.

Παρά τη δύσκολη αποστολή, ο Leclerc οδήγησε άψογα και στο τέλος ανέπτυξε αρκετά μεγάλη διαφορά από τον Piastri, ο οποίος βρέθηκε υπό την πίεση του Carlos Sainz στους τελευταίους γύρους, με τον Lando Norris να παρακολουθεί από κοντά. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος πραγματοποίησε ένα παιδικό όνειρο, να κερδίσει ένα Grand Prix στους δρόμους στους οποίους μεγάλωσε, έναν αγώνα τον οποίο όλοι οι οδηγοί της Formula 1 θέλουν να κατακτήσουν.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Μονακό

Ο Leclerc κυριάρχησε σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου, για να γίνει ο πρώτος Μονεγάσκος νικητής του αγώνα από τον Louis Chiron το 1931 και να «σπάσει» την προσωπική του κατάρα. Με δάκρυα στα μάτια, ο 26χρονος σκεφτόταν τον πατέρα του, έναν ταπεινό κομμωτή, ο οποίος έδωσε τα πάντα για να βρεθεί ο γιος του εκεί, αλλά έφυγε από τη ζωή το 2017 και δεν πρόλαβε να τον δει.

F1 Charles Leclerc (Ferrari) & Oscar Piastri (McLaren), GP Μονακό 2024

Ο Piastri, έπειτα από την πολύ καλή επίδοσή του στις κατατακτήριες δοκιμές, κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση των τελευταίων γύρων από τον Sainz και να ανέβει για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο και μάλιστα στο δεύτερο σκαλί του, στο Μονακό, έπειτα από ορισμένες ατυχίες στους προηγούμενους αγώνες.

Ο Sainz ήταν τυχερός που η διεύθυνση αγώνα είχε διακόψει τη διαδικασία με κόκκινη σημαία τόσο γήγορα έπειτα από το σφοδρό ατύχημα των πρώτων στροφών στις πιο πίσω θέσεις, στο οποίο ενεπλάκη και ο Sergio Perez. Ο Sainz είχε προσπαθήσει να επιτεθεί στον Piastri στην πρώτη στροφή της πρώτης εκκίνησης του αγώνα, αλλά τραυμάτισε το εμπρός αριστερό ελαστικό του και είχε πέσει στη 12η θέση.

Ωστόσο, η διεύθυνση αγώνων όρισε ότι τα μονοθέσια θα εκκινούσαν ξανά με την αρχική σειρά, πιθανότατα διότι δεν είχαν περάσει όλα τα μονοθέσια το σημείο χρονομέτρησης του τρίτου sector, καθώς τελευταίος, Zhou Guanyu, είχε καθυστερήσει πίσω από κατεστραμμένα μονοθέσια. Έτσι, o Sainz είχε μια «δεύτερη ευκαιρία», για να ανέβει στο βάθρο 4η φορά φέτος.

F1 Carlos Sainz (Ferrari) & Lando Norris (McLaren), GP Μονακό 2024

Ο Lando Norris τερμάτισε στην 4η θέση, από όπου εκκίνησε, παρότι δεν άφησε ποτέ από τα μάτια του την προπορευόμενη Ferrari. Ο George Russell έκανε έναν αγώνα τακτικής με τη Mercedes, αφού η επιλογή της σκληρής γόμας στην πρώτη εκκίνηση τον ανάγκασε να κάνει ολόκληρο τον αγώνα με ένα σετ μέσης γόμας ελαστικών, το οποίο προστάτευσε πολύ καλά για να αντισταθεί στην επίθεση του Max Verstappen στους τελευταίους γύρους.

Ο Ολλανδός τερμάτισε 6ος, από όπου εκκίνησε, έχοντας αναφέρει στο μέσο του αγώνα ότι ήταν βαρετός και θα έπρεπε να έχει φέρει το μαξιλάρι του. O Verstappen είχε την ευκαιρία να κάνει ένα «δωρεάν» pit stop, όταν επισκέφθηκε τα pits o Lewis Hamilton, ο οποίος τον ακολουθούσε όλο το απόγευμα. Ο Verstappen σημείωσε το χειρότερο φετινό του αποτέλεσμα (έχοντας τερματίσει) σε έναν αγώνα που δεν μπορούσε να κάνει πολλά, παρά το φρέσκο σετ ελαστικών στο τέλος.

F1 Grand Prix of Monaco

Η βαθμολογική διαφορά του Verstappen και της Red Bull στα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν τα τελευταία τριήμερα ενισχύουν τις υποψίες μας ότι φέτος ίσως δούμε μία σεζόν με ανταγωνισμό, παρότι δεν έδειχνε έτσι στην αρχή. Πίσω από τον Verstappen τερμάτισε ο Hamilton, o οποίος ήταν εκνευρισμένος που η Mercedes δεν τον είχε ειδοποιήσει να πιέσει περισσότερο στο γύρο εξόδου από τα pits, για να παλέψει με τη Red Bull.

Ακολούθησαν οι Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls, σε μία ακόμη πολύ καλή εμφάνιση, όπου διατήρησε πίσω του τον Alex Albon για όλο τον αγώνα. Ο Ταϊλανδός σημείωσε τους πρώτους βαθμούς της Williams, ενώ ο Pierre Gasly συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα (όπου οι θέσεις έμειναν απαράλλακτες από την εκκίνηση), και βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά φέτος, έχοντας επιβιώσει σύγκρουση με τον team-mate του στην Alpine στον πρώτο γύρο, για την οποία ο Esteban Ocon δέχθηκε ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Καναδά. Μάλιστα, ο επικεφαλής της Alpine, Bruno Famin, προειδοποίησε ότι θα υπάρξουν συνέπειες για τον Ocon, αν και αργότερα αναφέρθηκε ότι αυτό ειπώθηκε στην πίεση της στιγμής.

F1 GP Μονακό 2024, Εκκίνηση

Χρονικό αγώνα

Στους πρώτους δέκα, οι δύο Mercedes και ο Verstappen επέλεξαν τη σκληρή γόμα για την εκκίνηση, κάνοντας το αντίθετο από τις προπορευόμενες Ferrari και McLaren, που προτίμησαν τη μέση γόμα. Σκληρή επέλεξαν και οι Alpine, όπως και οι Alonso και Perez. H πρώτη εκκίνηση ήταν επεισοδιακή. Ο Leclerc ξεκίνησε καλά, όπως και ο Sainz, o οποίος προσπάθησε να «χωθεί» στην εσωτερική του Piastri στην πρώτη στροφή.

Ο Αυστραλός διατηρήθηκε στην εξωτερική και κράτησε τη 2η θέση, ενώ ο εμπρός αριστερός τροχός του Sainz ακούμπησε το πλαϊνό του δαπέδου της McLaren, προκαλώντας αστοχία ελαστικού, που τον έβγαλε εκτός πίστας στην 4η στροφή.

F1 Carlos Sainz (Ferrari), GP Μονακό 2024

Πιο πίσω, ακόμα πιο μεγάλο χάος δημιουργήθηκε, όταν ο Kevin Magnussen παρέμεινε στο πλάι του Sergio Perez στην ανηφόρα προς την Beau Rivage. Ο Δανός οδηγός της Haas επέμεινε έως ένα βαθμό χωρίς λόγο, σε μία μάχη για μια θέση πολύ πίσω, την οποία δύσκολα θα κέρδιζε. Ωστόσο, ο Perez τον είχε δει στο δεξιό καθρέπτη του και έκλεισε την πόρτα.

Αυτό προκάλεσε ένα τεράστιο ατύχημα για τον Perez, του οποίου το μονοθέσιο έμεινε με έναν μόνο τροχό έπειτα από σφοδρή σύγκρουση με τις μπαριέρες και παρέσυρε και την άλλη Haas, του Nico Hulkenberg στην ανεξέλεγκτη πορεία του. Πρόκειται για νέο παράπτωμα του Magnussen, ο οποίος έχει 10 πόντους ποινής στην αγωνιστική του άδεια, ενώ 12 οδηγούν σε αποκλεισμό από Grand Prix. Η διεύθυνση αγώνων όμως αποφάσισε να μην προωθήσει το συμβάν στους αγωνοδίκες για έρευνα όπως θα έπρεπε να έχει συμβεί.

Στην Portier, τη στροφή πριν από το τούνελ, όπου ενώ ο Pierre Gasly είχε χάσει λίγο έδαφος, ενώ μαχόταν με τον Alex Albon, ο Esteban Ocon βρήκε την ευκαιρία να βουτήξει στην εσωτερική, χωρίς να αφήσει επαρκή χώρο στον team-mate του. Το μονοθέσιο του Ocon απογειώθηκε στον εμπρός δεξιό τροχό της άλλης Alpine και προσγειώθηκε με ορμή στον πίσω αριστερό τροχό, προκαλώντας τερματικές ζημιές στα ψαλίδια της ανάρτησης. Ζημιές ανέφερε και ο Gasly, και ο Ocon δέχθηκε ποινή 10 δλ., η οποία θα μετατραπεί σε ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του επόμενου αγώνα (GP Καναδά) για πρόκληση σύγκρουσης.

O αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία, γεγονός που ωφέλησε τον Sainz, αφού η διεύθυνση αγώνα αποφάσισε να ορίσει τη σειρά της δεύτερης εκκίνησης (από στάση) όπως ήταν η αρχική σειρά εκκίνησης, και επέστρεψε στην 3η θέση (από τη 12η στην οποία είχε επιστρέψει στα pits), λαμβάνοντας μία δεύτερη ευκαιρία εξ ουρανού.

Αυτό έπληξε τη στρατηγική των οδηγών που είχαν εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, όπως οι Russell, Verstappen και Hamilton, που φαίνεται ότι είχε προειδοποιήσει την ομάδα της Mercedes για αυτό το ενδεχόμενο. Οι οδηγοί που είχαν εκκινήσει με τη μέση γόμα, μπορούσαν πλέον να τοποθετήσουν τη σκληρή για όλο τον υπόλοιπο αγώνα, ενώ οι οδηγοί που είχαν πριν τη σκληρή γόμα βρέθηκαν με τη μέση γόμα και θεωρητικά, ήταν -θεωρητικά, όπως αποδείχθηκε- αναγκασμένοι να κάνουν pit stop.

Δεύτερη εκκίνηση

Στη δεύτερη εκκίνηση, ο Leclerc τινάχθηκε αστραπιαία, με χρόνο αντίδρασης 0,24 δλ. έναντι 0,29 δλ. του Piastri, για να παραμείνει επικεφαλής. Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί ήταν… φρόνιμοι και ο αγώνας μπήκε σε ρυθμό, αλλά όχι πολύ γρήγορο.

Ο Leclerc ακολουθούσε ρυθμό 10 δλ. πιο αργό από τις κατατακτήριες δοκιμές, με τους τέσσερις πρώτους να απομακρύνονται αρκετά νωρίς από τον Russell, ο οποίος καθυστερούσε για να προστατεύσει τα ελαστικά του και να προσπαθήσει να φτάσει έως το τέλος με τη μέση γόμα. Πίσω του, ο Verstappen, ο οποίος δεν πλησίαζε για να προστατεύσει και αυτός τα ελαστικά του.

Μέριμνα του Leclerc ήταν να μη δημιουργήσει πολύ μεγάλη διαφορά από το δεύτερο γκρουπ μονοθεσίων που καθοδηγούσε ο Russell, για να μην επιτρέψει στους αντιπάλους του να έχουν αρκετή διαφορά με αυτούς που βρίσκονταν πίσω τους, και να έχουν ευκαιρία να κάνουν pit stop και να βρεθούν σε ελεύθερη πίστα. Παράλληλα, ο Leclerc έπρεπε να προσέχει να μην προσφέρει στον Piastri κάποια ευκαιρία επίθεσης.

Formula 1 2024: Monaco GP

Η McLaren είχε αντικαταστήσει στη διακοπή το τραυματισμένο κάλυμμα ψυγείου του Αυστραλού, αλλά το δάπεδο είχε χάσει μία γεννήτρια στροβίλων (vortex generator), που επηρέασε την ισορροπία του μονοθεσίου. Έως τον 23ο γύρο, ο Norris είχε αναπτύξει διαφορά ικανή να του εξασφαλίσει ένα «δωρεάν» pit stop σε περίπτωση αυτοκινήτου ασφαλείας και ο Leclerc άρχισε να αυξάνει το ρυθμό του.

Στον 30ό γύρο, η McLaren παρατηρούσε αρχικές φάσεις graining (λόγω χαμηλών θερμοκρασιών) στα εμπρός ελαστικά του Sainz, ενώ ο Norris μόλις είχε αρχίσει να έχει τριβή στο πέλμα των ελαστικών. Λίγο αργότερα, ο Ισπανός προειδοποίησε τη Ferrari ότι ο Norris με φρέσκα μαλακά ελαστικά θα μπορούσε να είναι επικίνδυνος προς το τέλος του αγώνα, για αυτό και ζητήθηκε από το Leclerc να μειώσει το ρυθμό του, αν και ο Russell πήγαινε πλέον αρκετά αργά.

Ήταν σημαντικό επίσης το γεγονός ότι ο Sainz δεν είχε παρά μόνο μεταχειρισμένα σετ ελαστικών μαλακής γόμας. Ο Leclerc παραπονιόταν ότι πηγαίνοντας αργά, αναγκαζόταν να πιέζει στις αργές στροφές και αυτό ήταν κάτι που δεν του άρεσε. Ο Piastri πίστευε ότι ίσως η Ferrari ανησυχούσε για κάτι, για αυτό ο Leclerc δεν πήγαινε αργά. Σύντομα, ο Μονεγάσκος συνάντησε το τρενάκι μονοθεσίων που είχε δημιουργήσει πίσω του ο Alonso, για να εξασφαλίσει στον team-mate του, Stroll, αρκετή διαφορά για ένα «δωρεάν» pit stop για τη σκληρή γόμα.

Έχοντας ξεφορτωθεί τα πιο αργά μονοθέσια, ο Leclerc είχε αυξήσει τη διαφορά από τον Piastri στα 2,5 δλ. έως τον 44ο γύρο, ενώ παράλληλα, ο Russell είχε αυξήσει το ρυθμό του και είχε πλησιάσει τον Norris, στενεύοντας τα περιθώρια της McLaren για pit stop. O Leclerc μείωσε ξανά το ρυθμό του για να διατηρήσει τη διαφορά με το Russell μικρή.

F1 Lance Stroll (Aston Martin), GP Μονακό 2024

Στον 50ό γύρο, ο Stroll είχε αστοχία πίσω αριστερού ελαστικού, το οποίο έφυγε μέσα στο pit lane και απέτρεψε την πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας. Στο τέλος του 51ου γύρου, ο Hamilton είχε την ευκαιρία να κάνει ένα pit stop για τη σκληρή γόμα χωρίς να χάσει θέση από τον Tsunoda. H Red Bull απάντησε άμεσα με τον Verstappen, για να παραμείνει εμπρός από τον Hamilton, ο οποίος είχε παράπονο ότι δεν είχε ενημερωθεί να πιέσει στο γύρο εξόδου, για να παλέψει με τον Ολλανδό.

Ο Verstappen ξεκίνησε τους ταχύτερους γύρους, κυνηγώντας τον Russell, ο οποίος δεν είχε ευκαιρία να κάνει pit stop χωρίς να χάσει δύο θέσεις. Ο Russell αύξησε το ρυθμό του, ενώ ο Sainz καθυστερούσε τον Norris σε κάποιες εξόδους στροφών, και η διαφορά με τη Mercedes, που είχε φτάσει τα 20 δλ., άρχισε να μειώνεται.

F1 George Russell (Mercedes) & Max Verstappen (Red Bull), GP Μονακό 2024

Ο Norris προσπαθούσε να πιέσει τον Sainz, ο οποίος είχε αφήσει τους προπορευόμενους να απομακρυνθούν πάνω από 4 δλ. Πιο πίσω, ο Stroll πραγματοποιούσε προσπεράσματα, κάτι που έδινε ελπίδες στον Verstappen, ο οποίος πλησίαζε με καταιγιστικό ρυθμό τον Russell. Ωστόσο, o Ολλανδός άδειασε και πάλι (όπως στους τελευταίους γύρους της Imola) την μπαταρία του ERS και παραπονέθηκε στην ομάδα ότι κανείς δεν το παρακολουθούσε αυτό.

Ο Verstappen έφτασε τον Russell στον 62ο από τους 78 γύρους, αλλά ο Βρετανός είχε προφυλάξει αρκετά καλά τα ελαστικά του μέχρι εκείνη τη στιγμή, για να αντισταθεί. Με 10 γύρους να απομένουν, ο Russell ήταν αναγκασμένος να κατεβάσει τις θερμοκρασίες των φρένων του και τον Verstappen πλησίασε και ο Hamilton. Μπροστά, ο Leclerc είχε αυξήσει διαφορά από τον Piastri, και ενώ ο Norris πίεζε, o Sainz διατηρούσε την κατάσταση υπό έλεγχο και βρέθηκε κολλημένος πίσω από την προπορευόμενη McLaren, της οποίας τα ελαστικά είχαν καταπονηθεί, χωρίς όμως να προκύψει κάποια ευκαιρία επίθεσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!