F1: Στο παρασκήνιο της διαμόρφωσης των κανονισμών του 2026

Εξετάζουμε το παρασκήνιο πίσω από τη διαμόρφωση των κανονισμών για τις μονάδες ισχύος του 2026, των οποίων την έγκριση προσπαθεί να επισπεύσει η Formula 1, για να εξασφαλίσει άμεσα την είσοδο των Audi και Porsche.

F1: Στο παρασκήνιο της διαμόρφωσης των κανονισμών του 2026

Εξετάζουμε το παρασκήνιο πίσω από τη διαμόρφωση των κανονισμών για τις μονάδες ισχύος του 2026, των οποίων την έγκριση προσπαθεί να επισπεύσει η Formula 1, για να εξασφαλίσει άμεσα την είσοδο των Audi και Porsche.

Όπως έχουμε αναφέρει, για τη διαμόρφωση των κανονισμών των μονάδων ισχύος του 2026 στη Formula 1, εκκρεμούν ακόμη κάποιες διαφωνίες, σχετικά με τις ώρες στους στατικούς πάγκους δοκιμών αλλά και το υλικό κατασκευής των εμβόλων. Εντούτοις, η προθεσμία διαπραγματεύσεων έχει παρέλθει και το ζήτημα βρίσκεται πλέον στα χέρια του προέδρου της FIA, Mohammed Ben Sulayem.

H διοίκηση της Formula 1 πιέζει τη FIA να εγκρίνει τους κανονισμούς μέσω του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC) εντός του Ιουλίου. Στο γερμανικό Τύπο αναφέρεται ότι έπειτα από την επίσημη έγκριση του WMSC, Audi και Porsche θα έχουν διορία 15 ημερών να ανακοινώσουν επίσημα την είσοδό τους στο σπορ. Αμφότερες θα ήθελαν να το πραγματοποιήσουν πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα και προτιμότερα στα πλαίσια ενός Grand Prix.

O λόγος για τον οποίο βιάζεται η Formula 1 είναι επειδή στο σύνολό της, η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται υπό πίεση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των ελλείψεων στην προμηθευτική αλυσίδα. Η Formula 1 θέλει να εξασφαλίσει τη δέσμευση των εταιρειών του ομίλου Volkswagen όσο η διάθεση είναι ακόμα καλή. Δεν θέλει να διακινδυνεύσει την ακύρωση των σχεδίων των Audi και Porsche επειδή δεν κατάφερε να βρει εγκαίρως τους κατάλληλους συμβιβασμούς για τους κανονισμούς. Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν αρκετά ταπεινωτική.

Οι Audi και Porsche περιμένουν την επικύρωση των κανονισμών του 2026 για νομικούς λόγους. Θέλουν να έχουν γραπτή επιβεβαίωση από τη FIA πριν αρχίσουν να προσλαμβάνουν προσωπικό και υπογράψουν συμβόλαια με προμηθευτές. Οι δύο μάρκες αναμένεται να εξελίξουν διαφορετικές μονάδες ισχύος και η Audi εκτιμάται ότι θα αγοράσει την ομάδα της Sauber. Η Audi αναμένεται επίσης να αγοράσει από την αυστριακή εταιρεία AVL εξοπλισμό στατικών πάγκων δοκιμών, το κόστος του οποίου θα φτάσει διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ.

Audi AG Ingolstadt

Οι ήδη συμμετέχοντες κατασκευαστές (Mercedes, Ferrari και Renault) θέλουν να θέσουν όριο στις ώρες δοκιμών στους πάγκους προσομοιώσεων. Ωστόσο, υπό το budget cap που θα εφαρμοστεί από το 2026 -πέραν των ομάδων- και για τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος, αν κάποια εταιρεία επενδύσει περισσότερο εκεί, θα πρέπει να αφαιρέσει πόρους από άλλους τομείς.

Εικάζεται ότι οι ήδη συμμετέχοντες κατασκευαστές θέλουν να κάνουν πιο δύσκολο για τα αγωνιστικά τμήματα των επερχόμενων αντιπάλων τους να δικαιολογήσουν στα διοικητικά τους συμβούλια αδρές επενδύσεις σε εξοπλισμό προσομοιώσεων του οποίου η χρήση θα είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!