F1: Διαπραγματεύσεις για το 2026

Στο παρασκήνιο, ακόμα διεξάγονται διαπραγματεύσεις όσον αφορά τις τελικές λεπτομέρειες των κανονισμών που αφορούν τις μονάδες ισχύος που θα υιοθετήσει η Formula 1 από το 2026.

F1: Διαπραγματεύσεις για το 2026

Στο παρασκήνιο, ακόμα διεξάγονται διαπραγματεύσεις όσον αφορά τις τελικές λεπτομέρειες των κανονισμών που αφορούν τις μονάδες ισχύος που θα υιοθετήσει η Formula 1 από το 2026.

Οι βασικές αλλαγές για τις μονάδες ισχύος του 2026 έχουν ήδη συμφωνηθεί. Θα αφαιρεθεί ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας (MGU-H), που είναι συνδεδεμένος με το turbo, θα αυξηθεί η ισχύς του υβριδικού συστήματος από τα 120 στα 350 kW (από τους 163 στους 475 ίππους), θα χρησιμοποιούνται 100% βιώσιμα -συνθετικά- καύσιμα και θα καθιερωθεί ανώτατο όριο εξόδων (budget cap) για τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος.

Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα διαφωνίες για δύο αρκετά σημαντικά ζητήματα. Πρώτον, οι ώρες που θα επιτρέπεται να κάνουν δοκιμές σε στατικούς πάγκους οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος. Mercedes και Ferrari ζητάνε λιγότερες ώρες, ενώ οι Audi και Porsche προφανώς θέλουν περισσότερες ώρες.

Επιπλέον, υπάρχει διαφωνία και για το υλικό κατασκευής των εμβόλων του V6. Mercedes, Ferrari και Renault θέλουν να είναι κατασκευασμένα από ατσάλι, καθώς έχουν εμπειρία επάνω σε αυτά από το 2014. Τα συγκεκριμένα έμβολα χρειάζονται ειδικά μηχανήματα και εμπειρία τεχνογνωσίας για την κατασκευή τους, για αυτό και Audi και Porsche πιέζουν να χρησιμοποιηθούν έμβολα αλουμινίου.

Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, όλα εξαρτώνται τώρα από τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ο οποίος αναμένεται να αποφασίσει πριν το τέλος Ιουλίου. Θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι η Porsche θα συνεργαστεί με τη Red Bull, αλλά η επίσημη ανακοίνωση ενδέχεται να καθυστερήσει έως ότου η Porsche εισέλθει στο χρηματιστήριο στο τέλος του τρέχοντος έτους.

Porsche

Ο CEO του ομίλου Volkswagen Herbert Diess έχει δηλώσει ότι Porsche και Audi θα προσπαθήσουν να διαθέτουν Γερμανούς οδηγούς και στο GP Αυστρίας, ο Helmut Marko μίλησε με καλά λόγια για τον Mick Schumacher: «Φαίνεται να έχει ανάψει τώρα, προφανώς χρειάζεται αυτή την πίεση και κριτική. Αυτό συμβαίνει σε όλη την καριέρα του και ειδικά στη Formula 3».

«Όταν τα πράγματα γίνονταν δύσκολα, ξαφνικά άρχιζε να κερδίζει τον έναν αγώνα μετά τον άλλον. Παρόμοια πράγματα συνέβησαν και στη Formula 2, οπότε προφανώς είναι μέρος της του τρόπου με τον οποίο εξελίσσεται. Ας πούμε ότι γενικά παρακολουθούμε νέους οδηγούς και ο Mick είναι άξιος ενδιαφέροντος».

Πριν από την ανακοίνωση της Porsche, υπάρχει πιθανότητα να έχουμε κάτι επίσημο από την Audi για τη φημολογούμενη αγορά της Sauber. O CEO της Alfa Romeo (υπό την ονομασία της οποίας αγωνίζεται η βασιζόμενη στην Ελβετία ομάδα), Jean-Philippe Imparato, που ήταν παρών στο GP Αυστρίας, δήλωσε: «Αυτή τη στιγμή δεν έχω ιδέα για το 2026, αλλά θα συνεργαστούμε με τη Sauber το 2023 και 2024. Έχουμε μακροπρόθεσμη συμφωνία, η οποία αξιολογείται ετησίως».

Ο Imparato δήλωσε ότι η Alfa Romeo δεν εξετάζει αυτή τη στιγμή άλλες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού: «Εστιάζουμε στη δέσμευσή μας στη Formula 1. Εάν αναγκαστούμε να κάνουμε αλλαγή, θα είναι δραστική: θα σταματήσουμε άμεσα και θα ξεκινήσουμε κάτι καινούργιο».

Alfa Romeo, GP Αυστρίας 2022

Η τελευταία φήμη που κυκλοφόρησε στα paddock της Αυστρίας ήταν αυτή της πιθανής συνεργασίας της McLaren με την BMW στον τομέα των αυτοκινήτων παραγωγής. Μπορεί αυτό να επεκταθεί και στη Formula 1; Η McLaren δεν έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει δικούς της κινητήρες και η BMW θα μπορούσε να βοηθήσει σε αυτό τον τομέα. Οι δύο εταιρείες είχαν συνεργαστεί επίσης στις αρχές της δεκαετίας του 1990 στη δημιουργία του supercar McLaren F1, που χρησιμοποιούσε κινητήρα BMW.

Παράλληλα, όπως έχουμε αναφέρει, η Honda δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στην F1 το 2026. Θα πρέπει να πάρει την απόφασή της όμως εντός των επόμενων 12-18 μηνών. Η απόφαση αποχώρησης στο τέλος του 2021 είχε ληφθεί από τον προηγούμενο πρόεδρο της ιαπωνικής εταιρείας, τον Takahiro Hachigo και ο νέος πρόεδρος Toshihiro Mibe, ενδέχεται να αναστρέψει αυτή την απόφαση, αν και θα πρέπει να βρεθεί η ομάδα με την οποία θα συνεργαστεί η Honda.

Παράλληλα, ακούγεται ότι η Aston Martin ενδέχεται να θέσει τις βάσεις για να ξεκινήσει την κατασκευή της δικής της μονάδας ισχύος, με τη βοήθεια της σαουδαραβικής εταιρείας πετρελαίου και αερίου Aramco, η οποία έχει και την επιλογή να αγοράσει μερίδιο στην ομάδα. Υπάρχουν επίσης φήμες ότι η Geely (ιδιοκτήτρια της Lotus) ενδέχεται να αγοράσει το 33% της Alpine.

Lance Stroll - Aston Martin, GP Αυστρίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!