F1: Παράταση της περιόδου χάριτος για τα κοσμήματα των οδηγών

Η FIA παράτεινε την περίοδο χάριτος για τους οδηγούς της Formula 1, που έχουν πλέον το δικαίωμα να συνεχίσουν να φορούν κοσμήματα εντός του cockpit μέχρι το τέλος Ιουνίου, για να επιτρέψει τη διεξαγωγή περαιτέρω συνομιλιών.

F1: Παράταση της περιόδου χάριτος για τα κοσμήματα των οδηγών

Η FIA παράτεινε την περίοδο χάριτος για τους οδηγούς της Formula 1, που έχουν πλέον το δικαίωμα να συνεχίσουν να φορούν κοσμήματα εντός του cockpit μέχρι το τέλος Ιουνίου, για να επιτρέψει τη διεξαγωγή περαιτέρω συνομιλιών.

Υπό τους νέους διευθυντές αγώνων της Formula 1, Niels Wittich και Eduardo Freitas, ορισμένα άρθρα του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα (ISC) της FIA εφαρμόστηκαν πιο αυστηρά στις αρχές της σεζόν 2022, συμπεριλαμβανομένων των άρθρων σχετικά με τη χρήση κοσμημάτων από την πλευρά των οδηγών εντός του cockpit.

Μετά από μια αρχική υπενθύμιση που εκδόθηκε στην Αυστραλία σχετικά με τα σκουλαρίκια, piercing, αλυσίδες και κοσμήματα εντός του cockpit ακολούθησαν πιο αυστηρά μέτρα στο GP Μαϊάμι, όταν οι έλεγχοι για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης έγιναν μέρος του τεχνικού ελέγχου πριν από τις διαδικασίες του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου.

Ο 7 φορές Πρωταθλητής Lewis Hamilton χαρακτήρισε την κίνηση «περιττή» και «βήμα προς τα πίσω» και δήλωσε ότι δεν σκοπεύει να αφαιρέσει όλα τα piercing του. Το σκουλαρίκι στη μύτη του δεν αφαιρείται εύκολα, με αποτέλεσμα να χορηγηθεί εξαίρεση για δύο αγώνες στον οδηγό της Mercedes.

Η εξαίρεση κάλυπτε αρχικά τα Grand Prix Μαϊάμι και Ισπανίας, αλλά παρατάθηκε εκ νέου μέχρι το τέλος Ιουνίου, καλύπτοντας τους επόμενους τρεις αγώνες στο Μονακό, το Αζερμπαϊτζάν και τον Καναδά.

Η κίνηση αυτή αποσκοπεί να επιτρέψει τη συνέχεια του διαλόγου μεταξύ των οδηγών και του ιατρικού προσωπικού της FIA, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν έναν τρόπο ώστε το άρθρο του παραρτήματος L του ISC, που αφορά τη χρήση κοσμημάτων να εφαρμοστεί με ασφαλή αλλά λογικό τρόπο.

Μετά την ενημέρωση των οδηγών στην Ισπανία, πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις γύρω από αυτό το θέμα, με τις ανησυχίες της FIA να αφορούν κυρίως τα ζητήματα ασφάλειας που μπορεί να δημιουργήσει η χρήση κοσμημάτων εντός του μονοθεσίου.

O Hamilton δήλωσε: «Είναι θετικό ότι συνεργαζόμαστε μαζί τους και ότι προσαρμόζονται λίγο προς το παρόν, αλλά δε θα πρέπει να επανεξετάζουμε αυτό το θέμα κάθε Σαββατοκύριακο. Έχουμε σίγουρα μεγαλύτερα ψάρια να πιάσουμε».

Το ατύχημα του Romain Grosjean στο Grand Prix Μπαχρέιν το 2020 αναφέρεται ως ένα ατύχημα όπου τυχόν εμπλοκή από κοσμήματα θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα κατά τον απεγκλωβισμό των οδηγών από το cockpit του μονοθεσίου. Ωστόσο, στο χέρι του Γάλλου που υπέστη σοβαρά εγκαύματα, είναι εμφανές ότι το δέρμα του γύρω από τη βέρα που φορούσε κατά τη διάρκεια του ατυχήματος, δεν έχει καεί.

Η αβεβαιότητα παραμένει οδηγούς σχετικά με το τι επιτρέπεται να φορούν και τι όχι εντός του μονοθεσίου συμπεριλαμβανομένης της βέρας του γάμου τους. Ο οδηγός της Haas, Kevin Magnussen, δήλωσε την Πέμπτη στο Μονακό ότι θα ζητήσει διευκρινίσεις από τη FIA σχετικά με το αν επιτρέπεται ή όχι να φοράει τη βέρα του εντός του cockpit.

«Θα επιλέξω λίγο παραπάνω κάψιμο στο δάχτυλό μου για να αγωνιστώ με τη βέρα μου», δήλωσε ο Magnussen. «Και αν επρόκειτο να συμβεί κάτι, κάτι κακό, θα ήθελα να φοράω τη βέρα μου. Είναι κάπως άσχημο να τη βγάλω. Με κάτι τέτοιο, όπως η βέρα, ας αναλάβουμε εμείς αυτή την ευθύνη. Πρέπει να υπάρχει κάποιος τρόπος να αφαιρέσουμε την ευθύνη».

«Μου αρέσει να φοράω τη βέρα μου, οπότε αν μου επιτρέπεται να τη φορέσω, τότε θα τη φορέσω. Αλλά πρώτα θα ελέγξω δύο φορές ότι είναι σωστό». Ο Magnussen δήλωσε ότι στο Μαϊάμι είχε αφαιρέσει τη βέρα του πριν εισέλθει στο μονοθέσιο: «Την έβγαλα μόλις μου είπαν ότι υπάρχει πρόστιμο 50.000 ευρώ. Αυτό ήταν, την έβαλα κατευθείαν στο συρτάρι μου! Δεν ήθελα να πάρω το ρίσκο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!