F1: Πιο αυστηρή η FIA όσον αφορά τα κοσμήματα και το ρουχισμό των οδηγών

Στον τεχνικό έλεγχο που υποχρεούνται οι ομάδες να διενεργήσουν πριν από κάθε αγωνιστικό τριήμερο, η FIA συμπεριέλαβε την απαίτηση να συμμορφώνονται οι οδηγοί όσον αφορά το ρουχισμό και τα κοσμήματα που φορούν.

F1: Πιο αυστηρή η FIA όσον αφορά τα κοσμήματα και το ρουχισμό των οδηγών

Στον τεχνικό έλεγχο που υποχρεούνται οι ομάδες να διενεργήσουν πριν από κάθε αγωνιστικό τριήμερο, η FIA συμπεριέλαβε την απαίτηση να συμμορφώνονται οι οδηγοί όσον αφορά το ρουχισμό και τα κοσμήματα που φορούν.

Από τότε που ανέλαβε τη θέση του διευθυντή αγώνων της F1, ο Niels Wittich έχει εφαρμόσει πιο αυστηρά συγκεκριμένους κανονισμούς, όπως η χρήση κοσμημάτων και εσώρουχα που συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της FIA. Ο Wittich υπενθύμισε στους οδηγούς πριν από το Grand Prix Αυστραλίας ότι η χρήση κοσμημάτων εντός του μονοθεσίου απαγορεύεται σύμφωνα με τον Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα.

Στον ίδιο αγώνα έγιναν επίσης εκτενείς συζητήσεις στην ενημέρωση των οδηγών, όσον αφορά τι φορούν κάτω από τις πυρίμαχες αγωνιστικές φόρμες όταν βρίσκονταν στο μονοθέσιο, έπειτα από υπενθύμιση ότι όλα τα εσώρουχα, γάντια, κάλτσες και μπαλακλάβες πρέπει να έχουν περάσει ομολογκασιόν από τη FIA. Παρόλο που οι οδηγοί κατανοούν τις ανησυχίες της FIA για την ασφάλεια και τους κινδύνους σε περίπτωση ατυχήματος, πολλοί αντέδρασαν με την πίεση που ασκεί η Διεθνής Ομοσπονδία σε αυτό το ζήτημα.

Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι δεν καταλαβαίνει γιατί ασχολούνται με μικροπράγματα και αποκάλυψε ότι υπάρχουν ορισμένα piercing που δεν μπορεί να αφαιρέσει χωρίς να τα σπάσει. Ωστόσο, ο έλεγχος κοσμημάτων και εσωρούχων των οδηγών θα αποτελεί πλέον μέρος του τεχνικού ελέγχου που διενεργούν οι ομάδες πριν από κάθε αγωνιστικό τριήμερο -για τον οποίο είναι υποχρεωμένες να αποστέλλουν σχετικό έγγραφο στη FIA- ως μια περαιτέρω υπενθύμιση να διασφαλίσουν ότι οι πιλότοι συμμορφώνονται με τους κανονισμούς.

Αυτή η αλλαγή επιβεβαιώθηκε σε έγγραφο που εξέδωσε ο Wittich την Πέμπτη πριν από το Grand Prix Μαϊάμι, όπου περιγράφεται λεπτομερώς η τροποποίηση του υποδείγματος του εντύπου δήλωσης του τεχνικού ελέγχου, ώστε να περιλαμβάνει παραγράφους που διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τον Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα. Ο Wittich έδωσε επίσης περαιτέρω πληροφορίες σχετικά τόσο με τη χρήση κοσμημάτων όσο και με τη χρήση της αποδεκτής πυρίμαχης ένδυσης εντός του μονοθεσίου, εξηγώντας τους λόγους ασφαλείας για τους οποίους η FIA έχει ανησυχίες.

FIA

Η πυρκαγιά από το ατύχημα του Romain Grosjean στο Grand Prix Μπαχρέιν του 2020 έχει αναφερθεί τακτικά ως το είδος του περιστατικού που αποδεικνύει την ανάγκη οι οδηγοί να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς. Ο Wittich εξήγησε πως η χρήση κοσμημάτων κάτω από τον πυρίμαχο ρουχισμό «ενδέχεται να μειώσει την προστασία που παρέχει αυτός ο εξοπλισμός», καθώς «μεταλλικά αντικείμενα, όπως τα κοσμήματα, σε επαφή με το δέρμα μπορούν να μειώσουν την προστασία από τη μετάδοση θερμότητας και έτσι μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εγκαυμάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς».

Ανέφερε επίσης ότι η χρήση κοσμημάτων μπορεί να «παρεμποδίσει την ιατρική βοήθεια» λόγω του κινδύνου να μπλεχτούν, σε περίπτωση αφαίρεσης του κράνους, της μπαλακλάβας ή της αγωνιστικής φόρμας. «Σε περίπτωση που απαιτείται διαγνωστική εικόνα μετά από ατύχημα, η παρουσία κοσμημάτων μπορεί να προκαλέσει σημαντική επιπλοκή και καθυστέρηση», προσέθεσε ο Wittich.

«Στη χειρότερη περίπτωση, η παρουσία κοσμημάτων κατά τη διάρκεια της διάγνωσης μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω τραυματισμό. Τα κοσμήματα μέσα ή/και γύρω από τους αεραγωγούς (του κράνους π.χ.) ενδέχεται να ενέχουν συγκεκριμένους πρόσθετους κινδύνους σε περίπτωση που απασφαλιστούν κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος και είτε καταποθούν είτε εισπνευστούν».

Όσον αφορά τη χρήση του σωστού ρουχισμού, ο Wittich έγραψε: «Ο κανονισμός που προαναφέρεται γράφτηκε για να διασφαλίσει ότι ο εγκεκριμένος από τη FIA πυρίμαχος ρουχισμός, συμπεριλαμβανομένου τόσο του εξωτερικού στρώματος της φόρμας όσο και του εσωτερικού στρώματος που έρχεται σε επαφή με το δέρμα, μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά και να παρέχει το σχεδιασμένο επίπεδο προστασίας σε περίπτωση έκθεσης σε φλόγες».

«Η χρήση μη πυρίμαχων υλικών, που έρχονται σε επαφή με το δέρμα του οδηγού, και ιδίως συνθετικών υλικών, μπορεί να μειώσει την προστασία από τη μετάδοση θερμότητας και συνεπώς να αυξήσει τον κίνδυνο εγκαυμάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς. Στη χειρότερη περίπτωση τα υλικά αυτά μπορεί να λιώσουν, γεγονός που μπορεί να δυσχεράνει την αποκατάσταση σε περίπτωση τραυματισμού από έγκαυμα». Ενώ η ευθύνη να διασφαλίσουν ότι οι οδηγοί συμμορφώνονται με τους κανονισμούς στα πλαίσια του τεχνικού ελέγχου επιβαρύνει ομάδες, η FIA έχει τη δυνατότητα να ολοκληρώσει τυχαίους ελέγχους για να διασφαλίσει ότι τηρούνται.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!