ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025


2025
Τα πάντα για το Ράλλυ των Θεών
by MotorOne.gr

Οι Γάλλοι είχαν καταφέρει να επικρατήσουν στα Ράλλυ Πορτογαλίας και Σαρδηνίας. Αλλά στα ελληνικά χώματα, δεν είχαν απάντηση στην ταχύτητα των Tanak / Jarveoja, οι οποίοι αν δεν είχαν ένα πρόβλημα με το κιβώτιο του Hyundai i20 N στην τελική Power Stage, θα είχαν πιθανότατα καταφέρει να συγκεντρώσουν τους μέγιστους βαθμούς.
Ο Γάλλος οδηγός της Hyundai Adrien Fourmaux, με συνοδηγό τον Alex Coria, κατάφερε να τερματίσει για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο. Ο Fourmaux έδινε μάχη για τη νίκη έως την ΕΔ10 το πρωί του Σαββάτου (στο Οινοχώρι), όπου τραυμάτισε την πίσω δεξιά ανάρτηση του i20 N Rally1.

Ανακαλύψτε τις 5 καθοριστικές στιγμές που διαμόρφωσαν το τελικό αποτέλεσμα
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025

Ο Tanak είναι ένας από τους πιο αινιγματικούς και απόμακρους οδηγούς στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με πολλές φορές σύντομες και κοφτές δηλώσεις. Ο Tanak έχει γαλουχηθεί για να γίνει ένας από τους πιο ολοκληρωμένους οδηγούς του WRC έχοντας ξεπεράσει με αποφασιστικότητα τις δυσκολίες στην καριέρα του και έχει κάνει πολλές φορές κινήσεις που έχουν προκαλέσει έκπληξη.
Μάθετε την πορεία της καριέρας του νικητή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, Ott Tanak

Τρεις μέρες γεμάτες δράση, αλλά και αμέτρητα σκηνικά που εκτυλίχθηκαν παράλληλά στο παρασκήνιο. Αρκετά από τα οποία κατέγραψαν οι φωτογράφοι της διοργάνωσης.
Διαλέξαμε τις καλύτερες φωτογραφίες από το φετινό αγώνα και μπορείτε να τις δείτε εδώ

H εξέλιξη του φετινού αγώνα
Πέμπτη
ΕΔ1 – Υπερειδική Ζαππείου: Ταχύτεροι οι Ogier και Tanak – Κόλλησαν στην κίνηση τα αγωνιστικά
Παρασκευή
ΕΔ2 – Άγιοι Θεόδωροι 1: Παραμένει στην κορυφή ο Ogier, κλατάρισμα για Katsuta, McErlean και Sesks
ΕΔ3 – Λουτράκι: Ταχύτερος ο Fourmaux, o Neuville επικεφαλής γενικής κατάταξης
ΕΔ4 – Άγιοι Θεόδωροι 2: Κλατάρισμα για τον Neuville, ο Ogier επικεφαλής
ΕΔ5 – Θήβα: Αντεπίθεση Hyundai με Fourmaux και Tanak
ΕΔ6 – Στείρι: Tanak και Fourmaux περνούν εμπρός από τον Ogier
ΕΔ7 – Ελάτεια: Ο Neuville ταχύτερος, ο Tanak επικεφαλής

Σάββατο
ΕΔ8 – Παύλιανη 1: Ο Tanak άνοιξε τη διαφορά από τους Fourmaux και Ogier
ΕΔ9 – Καρούτες 1: Ο Ott Tanak διατηρεί την πρωτιά με ταχύτερο χρόνο
ΕΔ10 – Οινοχώρι 1: Ταχύτερος ο Ogier, άτυχος ο Fourmaux που έσπασε ανάρτηση
ΕΔ11 – Παύλιανη 2: Aκάθεκτος o Ott Tanak, διπλό πλήγμα για την Toyota
ΕΔ12 – Καρούτες 2: Άπιαστος ο Ott Tanak
ΕΔ13 – Οινοχώρι 2: Με 5 στα 6 το Σάββατο ο Ott Tanak
Κυριακή
ΕΔ14 – Σμόκοβο 1: Κυριαρχία Tanak και στο Σμόκοβο 1, δεν εκκίνησε ο Munster
ΕΔ15 – Ταρζάν 1: Ταχύτερος ο Tanak – Διακόπηκε η ειδική λόγω ατυχήματος
ΕΔ16 – Σμόκοβο 2: Ταχύτερος ο Ogier, πιο κοντά στη νίκη ο Tanak
ΕΔ17 – Ταρζάν 2 (Power Stage): Μεγάλος νικητής ο Ott Tanak

Διαβάστε τι είχαν να αναφέρουν οι τρεις εργοστασιακές ομάδες του WRC έπειτα από το τέλος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025
Hyundai Shell Mobis
Toyota Gazoo Racing
M-Sport Ford


2025
Ο Οδηγός του Αγώνα
by MotorOne.gr

Επιστροφή στην παράδοση
Φέτος, το «Ράλλυ των Θεών» εδραιώνει ακόμη πιο εμφατικά τη θέση του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, καθώς επιστρέφει στην παραδοσιακή εποχή διεξαγωγής του, δηλαδή τον Ιούνιο. O εθνικός μας αγώνας, που είναι ένας από τους πιο δύσκολους της σεζόν του WRC, έχει ήδη εξασφαλίσει την παραμονή του στο Πρωτάθλημα του WRC έως και το 2027, γεγονός που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική προσπάθεια.
Το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, πέραν από την επιστροφή σε μία πιο παραδοσιακή ημερομηνία διεξαγωγής, επιστρέφει και σε ένα πιο παραδοσιακό πρόγραμμα, καθώς θα ξεκινήσει από το κέντρο της Αθήνας, με φόντο την Ακρόπολη. Η τελετή εκκίνησης θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία εμπρός από το Παναθηναϊκό Στάδιο.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 αποτελεί τον 7o γύρο της φετινής σεζόν του WRC και διακρίνεται για την ποιότητα των συμμετοχών σε κάθε κατηγορία με 69 πληρώματα από 31 χώρες. Στην κορυφαία κατηγορία Rally1 θα αναμετρηθούν 12 εργοστασιακά αυτοκίνητα. Άλλα 37 πληρώματα συναγωνίζονται στην κατηγορία WRC2 με αυτοκίνητα Rally2, ενώ σημαντικός είναι και φέτος ο αριθμός των ελληνικών συμμετοχών, φτάνοντας τις 11.

Το MotorOne ετοίμασε τον απόλυτο οδηγό για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, με όλες τις πληροφορίες για τον αγώνα.

Οι πρωταγωνιστές

Το ενδιαφέρον βέβαια δεν περιορίζεται στην κορυφαία κατηγορία, καθώς 37 πληρώματα κυνηγούν τη διάκριση στην κατηγορία WRC2, με αυτοκίνητα Rally2. Επίσης υπάρχουν 16 συμμετέχοντες στην κατηγορία WRC3, με αυτοκίνητα Rally3, με 9 από αυτά να αγωνίζονται στο Πρωτάθλημα Νέων του JWRC.
Τέλος, 11 ελληνικά πληρώματα θα παλέψουν για τη διάκριση εναντίον του διεθνή ανταγωνισμού στις κατηγορίες Rally2, Rally3 και Rally4.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες.

Ο αγώνας

Η τελετή εκκίνησης θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της ίδιας ημέρας (17:45) στην πλατεία εμπρός από το Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο) και στη συνέχεια τα πληρώματα θα κινηθούν προς το Ζάππειο Μέγαρο, στον προαύλιο χώρο του οποίου θα διεξαχθεί η συμβολική και εορταστικού χαρακτήρα ΕΚΟ Athens Super Special Stage, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Η έναρξη της πραγματικής αγωνιστικής δράσης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, η οποία είναι η μεγαλύτερη του αγώνα όσον αφορά τα συνολικά χιλιόμετρα που θα διανύσουν τα πληρώματα και μοιάζει αρκετά με τα Ακρόπολις του 2021 και του 2023. Περιλαμβάνει μόνο μία επαναλαμβανόμενη ειδική, τους Αγίους Θεοδώρους.

Το Σάββατο, τρίτη ημέρα του αγώνα, αποτελείται από τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές σε δύο σκέλη, ένα το πρωί και ένα το απόγευμα. Με τις κλασικές Παύλιανη (που επιστρέφει στην παραδοσιακή της χάραξη) και Καρούτες να πλαισιώνονται από το Οινοχώρι. Για το Σάββατο, τα αγωνιστικά χιλιόμετρα ανέρχονται σε 123,44.
Η Κυριακή, τελευταία μέρα του αγώνα, αποτελείται από δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές με συνολικό μήκος 99,06 χλμ., που διαμορφώνουν και την κατάταξη της Super Sunday, η οποία απονέμει επιπλέον βαθμούς. Το Σμόκοβο είναι μια καινούρια ειδική, ενώ το δεύτερο πέρασμα από τον θρυλικό Ταρζάν αποτελεί και την Power Stage του αγώνα, που επίσης χαρίζει βαθμούς στην ταχύτερη πεντάδα.

Πρόγραμμα Αγώνα
Πέμπτη 26 Ιουνίου
- Shakedown: 08:01
- Εκκίνηση αγώνα: 17:45
- ΕΔ1 ΕΚΟ Super Special Stage: 18:05
Παρασκευή 27 Ιουνίου
- ΕΔ2 Άγιοι Θεόδωροι 1: 07:28
- ΕΔ3 Λουτράκι: 08:31
- ΕΔ4 Άγιοι Θεόδωροι 2: 10:28
- ΕΔ5 Θήβα: 14:29
- ΕΔ6 Στείρι: 16:50
- ΕΔ7 Ελάτεια: 19:31
Σάββατο 28 Ιουνίου
- ΕΔ8 Παύλιανη 1: 08:22
- ΕΔ9 Καρούτες 1: 10:05
- ΕΔ10 Οινοχώρι 1: 11:32
- ΕΔ11 Παύλιανη 2: 15:22
- ΕΔ12 Καρούτες 2: 17:05
- ΕΔ13 Οινοχώρι 2: 18:32
Κυριακή 29 Ιουνίου
- ΕΔ14 Σμόκοβο 1: 08:03
- ΕΔ15 Ταρζάν 1: 09:05
- ΕΔ16 Σμόκοβο 2: 12:32
- ΕΔ17 Ταρζάν 2/Power Stage: 14:15
Ειδικές Διαδρομές

ΟΧΙ ΚΟΡΔΕΛΑ, ΟΧΙ ΘΕΑΤΕΣ
Βάσει των νέων κανονισμών ασφαλείας της FIA, οι περιοχές ΧΩΡΙΣ κορδέλα ή προστατευτικό πλέγμα θεωρούνται ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΕΣ. Παρακολουθήστε τον αγώνα μόνο από τις προβλεπόμενες θέσεις θεατών οι οποίες επισημαίνονται διακριτά ή από υπερυψωμένα σημεία.
Επιλέξτε το σημείο από όπου θα παρακολουθήσετε τον αγώνα τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από την εκκίνηση της ειδικής διαδρομής. Μετά από αυτό το χρονικό όριο, απαγορεύεται οποιαδήποτε κίνηση στον δρόμο, συμπεριλαμβανομένων της αφετηρίας και του τερματισμού.

- S (Soft) = Ι.Χ. αυτοκίνητο
- Μ (Medium) = SUV
- H (Hard) = 4×4 ή Enduro
Πατήστε πάνω στις εικόνες για να δείτε όλες τις σχετικές πληροφορίες για κάθε Ειδική Διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025.
EKO ATHENS SUPER SPECIAL STAGE

Ώρα εκκίνησης πρώτου αυτοκινήτου: 18:05
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας με μια τολμηρή επιλογή που ενώνει την ιστορία με τη σύγχρονη αγωνιστική δράση. Η εναρκτήρια υπερειδική διαδρομή θα ξεκινά κάτω από το άγαλμα του Δισκοβόλου του Μύρωνα. Αμέσως μετά, τα αυτοκίνητα θα στρίβουν στη λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου και από εκεί, προς τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, για να εισέλθουν στην πλατεία του Ζαππείου, δημιουργώντας ένα μοναδικό σκηνικό, με ελεύθερη πρόσβαση για το κοινό, εντός του ιστορικού κέντρου.
Πρόκειται για μια τεχνικά απαιτητική και απολύτως συμβολική διαδρομή, που ξαναφέρνει τον αγώνα στην «καρδιά» της πρωτεύουσας, όπως είχε συμβεί το 2021 με την υπερειδική διαδρομή στην Πλατεία Συντάγματος. Η EKO Athens Super Special Stage, μήκους 1,5 χιλιομέτρου, θα μεταδοθεί ζωντανά σε όλο τον κόσμο, αναδεικνύοντας την Αθήνα και τα μνημεία της ως σκηνικό διεθνούς αθλητικού γεγονότος.


Πατήστε εδώ για να δείτε τα καλύτερα σημεία από όπου μπορείτε να παρακολουθήσετε τη δράση στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, επιλεγμένα από τον Γιώργο Πολυζώη
Ασφάλεια Θεατή

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΡΟΜΩΝ
Ο φετινός αγώνας περιλαμβάνει 17 Ειδικές Διαδρομές. Όσοι σκοπεύουν να παρακολουθήσουν κάποια ή κάποιες από αυτές, θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι ειδικές διαδρομές κλείνουν 3 ώρες πριν από το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο, εκτός αν αναγράφεται διαφορετικά.

- έτσι ώστε να μην εμποδίζεται πιθανή διέλευση ασθενοφόρου οχήματος (ΛΟΓΟΣ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ),
- με τη φορά που θα ακολουθήσετε φεύγοντας, ώστε να μη χρειάζεται αναστροφή,
- μόνο στη μία πλευρά του δρόμου και καταλαμβάνοντας μόνο τον απαραίτητο χώρο, ώστε να παρκάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα.
Αν κριθεί αναγκαίο, η διοργάνωση ενδέχεται να «κλείσει» το δρόμο της πρόσβασης, για την αποφυγή ταλαιπωρίας των θεατών.
Τέλος, βρείτε το σημείο από όπου θα παρακολουθήσετε 30 λεπτά πριν από την έναρξη της ειδικής διαδρομής, καθώς στη συνέχεια θα απαγορεύεται η κίνηση στο δρόμο, ακόμα και πεζή.

ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
- Οι αγώνες ράλλυ κρύβουν κινδύνους – σκεφτείτε πρώτα την ασφάλεια.
- Παρκάρετε με ασφάλεια με τη φορά που θα φύγετε και μην μπλοκάρετε το δρόμο.
- Μην περπατάτε στις ειδικές διαδρομές 30 λεπτά πριν από το πέρασμα του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου.
- Απολαύστε τον αγώνα από τις προκαθορισμένες από τη διοργάνωση θέσεις θεατών.
- Η θέση απ’ όπου θα παρακολουθήσετε πρέπει να απέχει αρκετά από το δρόμο της ειδικής διαδρομής.
- Σεβαστείτε τις οδηγίες των κριτών. Βρίσκονται εκεί και για τη δική σας ασφάλεια.
- Παρακολουθείτε και ακούτε τις ανακοινώσεις των διοργανωτών.
- Μη στέκεστε κοντά σε διασταυρώσεις ή σε απαγορευμένες περιοχές.
- Σεβαστείτε τη σήμανση και την οριοθέτηση χώρων με κορδέλες ασφαλείας.
- Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα μπορεί να βγουν εκτός πορείας οπουδήποτε. Μη βάζετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Μέσω των συστημάτων ελέγχου ασφαλείας της FIA, το κέντρο του αγώνα λαμβάνει «ζωντανή» εικόνα από το πέρασμα των αυτοκινήτων ασφαλείας αλλά και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, και είναι σε θέση να γνωρίζει αν το σημείο που έχετε επιλέξει να παρακολουθήσετε τον αγώνα είναι ασφαλές ή όχι.
Αν κριθεί πως η ασφάλειά σας βρίσκεται σε κίνδυνο, ενδέχεται να αποφασιστεί η καθυστέρηση -μέχρι να μετακινηθείτε σε ασφαλές σημείο- ή και η ακύρωση της ειδικής διαδρομής.
ΣΗΜΑΝΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ (NO GO AREA)
- Για κανένα λόγο μην επιλέξετε να παρακολουθήσετε από σημείο του δρόμου όπου υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες.
- Μην κάθεστε στην εξωτερική πλευρά μιας στροφής, σε σημεία με άλματα ή και σε συνδυασμό των δύο. Τέτοιες καταστάσεις δίνουν ελάχιστο χρονικό περιθώριο στους οδηγούς να διορθώσουν ένα λάθος και σε εσάς να μετακινηθείτε.

- Παρακολουθήστε τον αγώνα από όσο το δυνατόν πιο υπερυψωμένο σημείο και μακριά από το δρόμο. Πέτρες μπορεί εύκολα να εκτιναχθούν σε μεγάλη απόσταση.
- Μην αφήνετε την προσοχή σας να αποσπάται από ό,τι συμβαίνει στην ειδική διαδρομή. Να είστε πάντα όρθιοι, κοιτάζοντας τη διαδρομή και έτοιμοι για το αναπάντεχο. Ακόμα και οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου κάνουν λάθη, ενώ μια μηχανική βλάβη μπορεί να προκύψει οποιαδήποτε στιγμή.
ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Μην ανάψετε φωτιά για κανένα λόγο.
- Σε διάφορα σημεία των ειδικών διαδρομών θα βρείτε κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης. Αφήστε εκεί τα σκουπίδια που πιθανόν έχετε, ή πάρτε τα μαζί σας σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάδος κοντά σας.
- Τα δάση, η χλωρίδα και η πανίδα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά και της χώρας μας. Σεβαστείτε και προστατεύστε τα!
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
και Οδική Ασφάλεια

Πατήστε στα παρακάτω links για να δείτε τα video με τα μηνύματα Οδικής Ασφάλειας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024.
-
Ο Λάμπρος Αθανασούλας για την ακατάλληλη ταχύτητα
-
Ο Γιώργος Αμούτζας για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ/ουσιών
-
Ο Νώντας Καρανικόλας για τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας/κράνους
-
Ο Θέμης Χαλκιάς για την απόσπαση προσοχής
-
Ο Τάκης Πουρναράκης για τις βασικές αιτίες ατυχημάτων

H ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις
Από τους μαραθώνιους αγώνες
του παρελθόντος έως σήμερα,
το Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ανέκαθεν
ένας από τους πιο σκληρούς
και αγαπητούς αγώνες του κόσμου.


Proud Project Team
Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Κείμενα & Design: Φαμπρίτσιο Λαζάκις, Γιάννης Λημναίος
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23 Ιουνίου 2025