Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 1960
Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 1960
Τη δεκαετία του 1960, το Ράλλυ Ακρόπολις είχε κερδίσει τη φήμη ενός σκληρού και απρόβλεπτου αγώνα, χωρίς προγνωστικά, αφού ακόμα και οι κορυφαίοι μπορούσαν να πέσουν θύματα των απαιτητικών ειδικών διαδρομών του. Ήταν ένας από τους πιο σκληρούς αγώνες της Ευρώπης σε μία εποχή που γενικότερα τα ράλλυ είχαν ξεκινήσει να προσανατολίζονται προς την επίδειξη αντοχής. H νίκη στο Ακρόπολις είχε αποκτήσει μεγάλο κύρος, που αυξανόταν όσο πλήθαιναν οι πρωταγωνιστές της εποχής με καθαρά εργοστασιακές συμμετοχές.
Παρόλο που δεν επηρέαζαν την τελική έκβαση του αγώνα, οι λίγοι γύροι στο σιρκουί του στρατιωτικού αεροδρομίου του Τατοΐου η ατμόσφαιρα που δημιουργούσαν οι 20.000 θεατές επέβαλλε την επίσκεψή του για αρκετά ακόμη χρόνια. Για την μεγαλύτερη ευχαρίστηση των θεατών τα αυτοκίνητα εκτελούσαν κάτω από τον Iερό Bράχο και πάλι μια μικρή άσκηση δεξιοτεχνίας, όπως συνέβαινε τα πρώτα χρόνια.
Το 1961 προστέθηκαν οι αναβάσεις στην Πορταριά και τους Δελφούς (οι οποίες διεξάγονταν με το συνοδηγό), πέραν αυτής της Πάρνηθας. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά των Σουηδών Erik Carlsson / Walter Karlsson, με το δίχρονο Saab 96 ή «κατσίκι του Trollhatan», όπως το αποκαλούσαν, να πανηγυρίσουν τη νίκη, εμπρός από τους συμπατριώτες τους, Gunnar Andersson και Carl Lohmander, με Volvo PV 544.
Το 1964 προστέθηκε η ανάβαση του Σουλίου, ενώ καταργήθηκε η εναλλακτική αφετηρία. Ήταν ένα από τα πιο σκληρά Ακρόπολις στην ιστορία, με μόνο 19 από τα 71 πληρώματα να τερματίζουν. Τελικοί νικητές ήταν οι Σουηδοί Tom Trana / Gunnar Thermanius με το Volvo PV 544, που κατέκτησαν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα εκείνη τη χρονιά. Στην 3η θέση, με Saab 96 τερμάτισε η καλύτερη γυναίκα οδηγός εκείνης της εποχής, η Pat Moss, αδερφή του θρυλικού πιλότου της F1, Stirling Moss, και σύζυγος του νικητή του αγώνα του 1961, Erik Carlsson.
H Volvo θα επικρατούσε και το 1965 (αυτή τη φορά με το καινούργιο 122 S), με πλήρωμα τους Carl-Magnus Skogh / Lennart Berggren, έπειτα από σκληρή μάχη με τους Eugen Bohringer, Tom Trana και Tomi Makinen. Σουηδικό πλήρωμα (οι Bengt Soderstrom / Palm Gunnar, Πρωταθλητές Ευρώπης το 1967) θα επικρατούσε και στον αγώνα του 1966, αλλά με Ford Cortina Lotus Mk1 και όχι σουηδικό αυτοκίνητο. Την κυριαρχία των Σουηδών στο Ράλλυ Ακρόπολις ήρθαν να διαταράξουν οι Βρετανοί. Ενώ το 1966 ο Paddy Hopkirk πίστευε ότι έφτασε στην Αθήνα νικητής, λόγω επισκευής εντός του σταθμού ελέγχου της Λάρισας, τιμωρήθηκε με 570 βαθμούς ποινής. Ο Βρετανός θα κατακτούσε τη νίκη το 1967, τη μοναδική του Mini Cooper (ή «φονιάς των γιγάντων») στα ελληνικά χώματα, εμπρός από τους Ove Andersson / John Davenport με Lancia Fulvia HF.
Proud Project Team
Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Κείμενα & Design: Γιάννης Λημναίος, Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30 Αυγούστου 2023