Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 1990

Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 1990
Στη δεκαετία του 1990, όπως συνέβη με όλους τους αγώνες του WRC, έτσι και το Ράλλυ Ακρόπολις διαμορφώθηκε ώστε να είναι πιο φιλικό προς την τηλεοπτική κάλυψη, αν και διατήρησε το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, όντας ο πιο σκληρός αγώνα επί ευρωπαϊκού εδάφους. Πρωταγωνιστές της δεκαετίας ήταν ο Ισπανός Carlos Sainz, που κατέκτησε τρεις νίκες με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές, ο Colin McRae που ήταν μεταξύ των πρώτων σχεδόν κάθε χρονιά, και η Subaru, που πανηγύρισε τη νίκη στα ελληνικά χώματα 4 φορές με τρεις διαφορετικούς οδηγούς.
Ο αγώνας του 1990 ήταν συναρπαστικός, καθώς κανείς δεν ήξερε τον τελικό νικητή έως την τελευταία ειδική διαδρομή, καθώς o καλύτερος Ισπανός που έχει οδηγήσει αυτοκίνητο WRC, ο Carlos Sainz, σημείωσε πρώτη του νίκη στο θεσμό και την Toyota να σπάει το σερί νικών της Lancia. O Ισπανός, πρωτοπόρος των αναγνωριστικών δοκιμών, οδηγώντας την Celica GT4 με το γνώριμο, γυαλισμένο στυλ του, και συνοδηγό τον Luis Moya, επικράτησε σε σκληρή μάχη με τον Juha Kankkunen, o οποίος στο μεταξύ είχε επιστρέψει στη Lancia.

Το 1992, η Lancia επικράτησε και πάλι, και αυτή τη φορά με ευκολία, αλλά αυτή έμελλε να είναι και η τελευταία από τις 5 νίκες σε 6 χρόνια της Delta στο Ράλλυ Ακρόπολις (σε επίπεδο WRC). To γαλλικό δίδυμο των Didier Auriol / Bernard Occelli, αφού είχε κυριαρχήσει σε Μόντε Κάρλο και Κορσική εκείνη τη χρονιά, πήρε την πρώτη του νίκη σε χωμάτινο ράλλυ στο Ακρόπολις, με τον Kankkunen να τερματίζει δεύτερος, αφότου είχε δεχθεί ποινές στα αρχικά στάδια του αγώνα που του κόστισαν πολύ χρόνο. Εντυπωσιακό ντεμπούτο στο Ακρόπολις έκανε και ο Σκοτσέζος Colin McRae, προστατευόμενος του David Richards, ο οποίος τερμάτισε στην 4η θέση με το Subaru Legacy RS.

Ο Biasion προσέγγισε την τελική ημέρα με προβάδισμα 2,5 λεπτών επί του Carlos Sainz (που οδηγούσε τη Lancia Delta HF Integrale της ομάδας Jolly Club) πριν αρχίσουν και οι θερμοκρασίες του δικού του αυτοκινήτου να ανεβαίνουν. Ο Biasion έκοψε σημαντικά το ρυθμό του για να φτάσει πρώτος στη γραμμή του τερματισμού, παρά τη φωτιά που προέκυψε σε μία καλωδίωση του Escort του. Μεταξύ Ελλήνων επικράτησε ο πολύπειρος Κώστας Αποστόλου με το Μιχάλη Κριάδη στο πλευρό του στη Lancia Delta Integrale 16V.

Αυτό οδήγησε στον αποκλεισμό του McRae από τον αγώνα, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο για τον Sainz να επικρατήσει για δεύτερη φορά στο Ράλλυ Ακρόπολις, έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε η Toyota, η οποία συμβιβάστηκε με την 3η θέση του Juha Kankkunen, πίσω από τον Armin Schwarz με Mitsubishi Lancer Evo II. Μεταξύ Ελλήνων διακρίθηκε ο Αρης Βωβός με τον πολύπειρο Κώστα Φερτάκη δίπλα του στη Lancia Delta HF Integrale που οδηγούσε.

Οι Λεωνίδας Κύρκος / Γιάννης Σταυρόπουλος ανέλαβαν στη συνέχεια τα ηνία του αγώνα, αλλά ο κινητήρας του Ford Escort Rs Cosworth παρέδωσε το πνεύμα στη 2η ειδική της τελευταίας ημέρας. Αυτό άφησε το πεδίο ελεύθερο για τον Άρη Βωβό (αυτή τη φορά με τον Κώστα Στεφανί στο δεξί μπάκετ της Integrale), να κατακτήσει την πιο σημαντική νίκη της καριέρας του, παρά την τούμπα της τελευταίας ημέρας και την αστοχία ελαστικού που κόστισε 9 λεπτά στην τελική ειδική διαδρομή.

Το 1997, ο Carlos Sainz εισήλθε στο επίλεκτο κλαμπ των οδηγών που έχουν κερδίσει τρεις φορές το Ράλλυ Ακρόπολις. Αυτή ήταν και η πρώτη νίκη της ομάδας M-Sport του Malcolm Wilson ως εργοστασιακής συμμετοχής της Ford, και μάλιστα με «1-2», με τον Juha Kankkunen να ακολουθεί τον Ισπανό, χωρίς να διακινδυνεύσει το αποτέλεσμα της ομάδας. Τα αξιόπιστα Ford Escort WRC διακρίθηκαν αφότου ο Colin McRae «έσπασε» το Subaru Impreza στις πρώτες ειδικές, ενώ δυσκολίες αντιμετώπισε και ο Tommi Makinen. Ο Άρης Βωβός επικράτησε μεταξύ Ελλήνων, αυτή τη φορά με ένα Subaru Impreza.

Σε μία ανώμαλη προσγείωση, αποσυνδέθηκε μία ασφάλεια της αντλίας καυσίμου, και ο Γάλλος έχασε 40 δλ., γεγονός που επέτρεψε στον McRae να περάσει επικεφαλής και να πανηγυρίσει ξανά τη νίκη στο Ακρόπολις, με τον Auriol 2o. Κορυφαίος μεταξύ των Ελλήνων ήταν ο Λεωνίδας Κύρκος.

Όταν το κιβώτιο του Ford Focus του McRae κόλλησε στην 1η, ο δρόμος άνοιξε για τον Burns να επικρατήσει, καθώς ένα τραυματισμένο αμορτισέρ στην Toyota Corolla του Carlos Sainz δεν του επέτρεψε να απειλήσει τον Βρετανό. Το βάθρο συμπλήρωσε o Tommi Makinen, άλλος ένας από τους μεγάλους οδηγούς του WRC που δεν γεύτηκε ποτέ τη χαρά της νίκης στο Ράλλυ Ακρόπολις. Ταχύτερος Έλληνας ήταν και πάλι ο Λεωνίδας Κύρκος.
Proud Project Team
Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Κείμενα & Design: Γιάννης Λημναίος, Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30 Αυγούστου 2023