Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 2000
Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 2000
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000, το επίκεντρο του αγώνα μεταφέρθηκε από την Αττική στη Λαμία και πίσω στην Αττική. Η super special stage στο ΟΑΚΑ το 2005, μία χρονιά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ήταν το καλύτερο highlight της δεκαετίας και έκανε το Ράλλυ Ακρόπολις να ψηφιστεί ως ο καλύτερος αγώνας εκείνης της χρονιάς.
Σε σχέση με τα θρυλικά Ράλλυ Ακρόπολις του παρελθόντος, ο αγώνας ήταν πλέον ένα σπριντ, αλλά όποιο και αν ήταν το επίκεντρό του, η φήμη ενός πολύ σκληρού αγώνα παρέμεινε αληθινή. Tα 2000s ήταν και πάλι δεκαετία της Ford, που ξεκίνησε με το σερί τριών νικών του Colin McRae και συνεχίστηκε με τις επιτυχίες του Marcus Gronholm, με τον απόλυτο κυρίαρχο όσον αφορά τους τίτλους οδηγών, Sebastien Loeb, να σπάει την κυριαρχία της μπλε οβάλ εταιρείας δύο φορές.
Για τον αγώνα του 2000, τα πληρώματα είχαν εντολή να φορούν πυρίμαχες φόρμες τριών στρώσεων, ωστόσο αυτό οδήγησε στη λιποθυμία του συνοδηγού του Richard Burns, Robert Reid, και στη συνέχεια επιτράπηκαν τα απλά μπλουζάκια.
O Ισπανός, για να κάνει εμφανές τι είχε συμβεί, πάρκαρε 100 μ. πριν από τον τερματισμό, και άνοιξε το καπό προσποιούμενος ότι είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα. Όταν πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Juha Kankkunen, που συμπλήρωσε το βάθρο, υποδεικνύοντας στον Sainz ότι είχαν περάσει τα 2 λεπτά που βρισκόταν πίσω του στο δρόμο, ο Ισπανός μπήκε στο Focus και πέρασε τη γραμμή τερματισμού στη 2η θέση. Οι Γιάννης Παπαδημητρίου / Νίκος Πετρόπουλος με Subaru Impreza επικράτησαν μεταξύ Ελλήνων.
Αυτό δεν ήταν αρκετό για να σταματήσει τον Σκοτσέζο να κατακτήσει την τρίτη συνεχόμενη και 5η συνολικά νίκη του στο Ράλλυ Ακρόπολις, ένα ρεκόρ στα ελληνικά χώματα που εξακολουθεί να παραμένει ακατάρριπτο. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Carlos Sainz (Ford Focus). O Γιάννης Παπαδημητρίου, με τον Allan Harryman στο δεξί μπάκετ του Ford Focus του 2001 ήταν ο ταχύτερος Έλληνας, στη 15η θέση γενικής.
Παρότι «καθάριζε» το δρόμο για τους υπόλοιπους, ο Sebatien Loeb με τον Daniel Elena στο δεξί μπάκετ του Citroen Xsara δεν πτοήθηκε, και προηγήθηκε εξαρχής. O Petter Solberg χτύπησε το Suberu Impreza από την 1η κανονική ειδική, ενώ ένα σπασμένο ημιαξόνιο στο Peugeot 307 του Marcus Gronholm στο δεύτερο σκέλος τον άφησε εκτός τροχιάς νίκης. Ο Toni Gardemeister έφερε το Ford Focus του 2004 στη 2η θέση, ενώ συγκινητικό ήταν το αντίο του βετεράνου Carlos Sainz.
Κορυφαίες στιγμές του Ράλλυ Ακρόπολις τη δεκαετία του 2000
Proud Project Team
Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Κείμενα & Design: Γιάννης Λημναίος, Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30 Αυγούστου 2023