Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 2020

Ράλλυ Ακρόπολις: Δεκαετία 2020

Οι ανακατατάξεις που έφερε η πανδημία στις αρχές της δεκαετίας στο πρόγραμμα αγώνων του WRC, έβαλε το Ράλλυ Ακρόπολις στο προσκήνιο για να πραγματοποιήσει την επιστροφή του έπειτα από 8 χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2021, με την εναρκτήρια υπερειδική να πραγματοποιείται στην Πλατεία Συντάγματος. Ο νεαρός Φινλανδός Kalle Rovanpera (γιος του Harri Rovanpera), στο ντεμπούτο του στα ελληνικά χρώματα, είχε τεθεί επικεφαλής με το Toyota GR Yaris από τα αρχικά στάδια του αγώνα, με τον Ott Tanak πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20 N και τον Sebastien Ogier (επίσης με Toyota) να τον κυνηγούν, παρότι ο Γάλλος σκεφτόταν πιο πολύ τον τίτλο και δεν πίεζε στο όριο. O Rovanpera έκανε τη σωστή επιλογή ελαστικών (3 σκληρής γόμας και 1 μαλακό) για το πρωί του Σαββάτου και απομακρύνθηκε 30 δλ. ενόψει του βροχερού πρωινού της Κυριακής, διαφορά που δεν άφηνε στους αντιπάλους του περιθώριο αμφισβήτησης στην πορεία του για τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο WRC, επικρατώντας και στην Power Stage του Ταρζάν.

To 2022 διεξήχθη το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις με υβριδικά αυτοκίνητα του WRC, και η εναρκτήρια υπερειδική επέστρεψε στο sold-out Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας έπειτα από 15 χρόνια. Ο πολύπειρος Sebastien Loeb με το Ford Puma της M-Sport, ωστόσο έπειτα από ένα λάθος σε μία φουρκέτα, ο ομόσταυλος και συπατριώτης του, Pierre-Louis Loubet, που κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε ειδική στο WRC, τέθηκε επικεφαλής. Αλλά μέχρι το τέλος της πρώτης πλήρους ημέρας, στην οποία τα Ford Puma κέρδισαν όλες τις ειδικές διαδρομές, ο Loeb είχε επιστρέψει στην πρωτοπορία. To Σάββατο όμως οι προσπάθειες της M-Sport καταστράφηκαν. Ο Loeb εγκατέλειψε λόγω ιμάντα εναλλάκτη, ενώ ο Loubet είχε αστοχία εμπρός αριστερού ελαστικού στην ίδια Ε.Δ., ενώ ο περυσινός νικητής Kalle Rovanpera στράβωσε την πίσω δεξιά ανάρτηση του Toyota Yaris.
O Thierry Neuville τέθηκε επικεφαλής με το Hyundai i20 N, πριν ο Esapekka Lappi, ο ταχύτερος οδηγός της Toyota, που βρισκόταν στη 2η θέση αντιμετωπίσει προβλήματα. Τα αυτοκίνητα της Hyundai βρίσκονταν στις τρεις πρώτες θέσεις πλέον, αλλά αντιμετώπιζαν προβλήματα υπερθέρμανσης. Ο Neuville που είχε χάσει από λάθος του τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη στην πατρίδα του, τον προηγούμενο αγώνα της σεζόν, κατευθύνθηκε προς την τελευταία ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις με προβάδισμα περίπου μισού λεπτού. Ο νικητής των δύο προηγούμενων αγώνων, Ott Tanak, ήθελε να πιέσει για τη μάχη του τίτλου, ώσπου δέχθηκε εντολή να διατηρήσει τη θέση του, ώστε να εξασφαλίσει το πρώτο «1-2-3» στην ιστορία της ομάδας στο WRC, με τον Dani Sordo να συμπληρώνει το βάθρο. Ωστόσο, ήταν κινήσεις σαν και αυτή που συνέβαλαν στην επιθυμία του Tanak να αποχωρήσει από τη Hyundai, απογοητευμένος από τον τρόπο διαχείρισης της ομάδας.
Το 2023, που η εναρκτήρια υπερειδική διεξήχθη στην Πλατεία Νερού, η Toyota θριάμβευσε, με τον Kalle Rovanpera να σημειώνει την τρίτη του νίκη στη σεζόν, καθ’ οδόν προς το δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του, ενώ ο Elfyn Evans συμπλήρωσε με τη 2η θέση ένα ακόμα πολύ καλό αποτέλεσμα της ιαπωνικής ομάδας στα ελληνικά χώματα.

Οι διεκδικητές της νίκης Serbastien Ogier (επίσης με Toyota) και Thierry Neuville (Hyundai) τραυμάτισαν τα αυτοκίνητά τους το Σάββατο και τέθηκαν εκτός μάχης. Πρώτος Έλληνας τερμάτισε ο Ιορδάνης Σερδερίδης, με το εργοστασιακά προετοιμασμένο από την M-Sport Ford Puma Rally1 Hybrid.

To Ράλλυ Ακρόπολις του 2024 αποτέλεσε σημαντική καμπή στην εξέλιξη του Πρωταθλήματος Οδηγών και την πορεία του Thierry Neuville προς το στέμμα για τη Hyundai. Ο Sebastien Ogier, ο οποίος με τον Kalle Rovanpera να απουσιάζει, ήταν ο καλύτερος οδηγός της Toyota στη σεζόν, κλήθηκε να κάνει περισσότερους αγώνες από το προγραμματισμένο, σε μία προσπάθεια να διεκδικήσει τον τίτλο από τον Neuville.

Φρέσκος από τη νίκη του στο Ράλλυ Φινλανδίας που τον είχε φέρει στη 2η θέση της βαθμολογίας, ο Ogier βρισκόταν στη 2η θέση της γενικής κατάταξης και κυνηγούσε τους έξτρα βαθμούς της Power Stage. Ωστόσο, ρισκάροντας υπερβολικά, o Γάλλος τούμπαρε στην τελική ειδική διαδρομή του αγώνα, για να πέσει από τη 2η στη 16η θέση και να χάσει πολύ περισσότερους βαθμούς από αυτούς που κυνηγούσε. Αυτό επέτρεψε στη Hyundai να επαναλάβει το θριαμβευτικό αποτέλεσμα του 2022, καταλαμβάνοντας ξανά με τα πληρώματά της όλες τις θέσεις του βάθρου. Ο επικεφαλής της βαθμολογίας Thierry Neuville ήταν νικητής για 2η φορά στην ιστορία του αγώνα, με τον Dani Sordo στη 2η θέση. O πολύπειρος Ισπανό Dani Sordo είχε προηγηθεί το πρωί του Σαββάτου, πριν από ένα κλατάρισμα ελαστικού, έχοντας κληρονομήσει την πρωτοπορία από τον πρωταγωνιστή της Παρασκευής Ott Tanak, ο οποίος είδε την καρό σημαία στην 3η θέση. Ο Adrien Fourmaux έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, για να πάρει τους 5 επιπλέον βαθμούς. Πρώτος Έλληνας τερμάτισε ο Παναγιώτης Ρουστέμης, ο οποίος με τον συνοδηγό του Χρήστο Μπακλωρή στο Skoda Fabia RS Rally2, είδε την καρό σημαία στη 12η θέση της γενικής κατάταξης.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Κείμενα & Design: Γιάννης Λημναίος, Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Επιμέλεια: Νόνικα Βλασσοπούλου
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 23 Ιουνίου 2025