F1: Τελευταίες φετινές εξελίξεις λογισμικού για τη Ferrari

Η Ferrari θα παρουσιαστεί στο GP ΗΠΑ με αναβαθμισμένο λογισμικό μονάδας ισχύος, ενώ οι τροποποιήσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας αναμένεται να εφαρμοστούν το 2023.

F1: Τελευταίες φετινές εξελίξεις λογισμικού για τη Ferrari

Η Ferrari θα παρουσιαστεί στο GP ΗΠΑ με αναβαθμισμένο λογισμικό μονάδας ισχύος, ενώ οι τροποποιήσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας αναμένεται να εφαρμοστούν το 2023.

Παρότι φέτος έχει παγώσει η εξέλιξη των μονάδων ισχύος της Formula 1, οι κατασκευαστές έχουν στη διάθεσή τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς για την εξέλιξη του λογισμικού 5 token, δηλαδή 5 «μάρκες» -σαν καζίνου- που μπορούν να «ξοδέψουν» σε διαφορετικούς τομείς και κάθε τομέας έχει διαφορετικό, προκαθορισμένο «κόστος». Σύμφωνα με τις πληροφορίες στον ιταλικό Τύπο, η Ferrari θα χρησιμοποιήσει το 5ο της token λογισμικού αυτό το Σαββατοκύριακο στο GP ΗΠΑ.

Η αναβάθμιση αυτή δεν απαιτεί απαραίτητα την αντικατάσταση της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (CE). Φέτος, η Ferrari χρησιμοποίησε τα token της για τον περιορισμό του κινδύνου εμφάνισης προβλημάτων αξιοπιστίας, αναδιαμορφώνοντας την παραγωγή ισχύος σύμφωνα με τις άμεσες ανάγκες, γεγονός που είχε κόστος όσον αφορά τη μέγιστη απόδοση. Παράλληλα, η Honda είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τα token για να βελτιώσει την απόδοση της δικής της μονάδας ισχύος.

Τα token λογισμικού βοηθούν και στην καλύτερη διαχείριση της απόδοσης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Η Ferrari παρουσίασε αναβαθμίσεις στο ERS στο GP Βελγίου, πριν από την τελική ομολογκασιόν του συστήματος, οι οποίες εξοικονόμησαν 2 κιλά. Το 2023, οι κατασκευαστές κινητήρων θα έχουν μόνο 1 token εξέλιξης λογισμικού στη διάθεσή τους. Η Ferrari έχει επιλέξει φέτος να μειώσει την ισχύ της μονάδας της για να αποτρέψει προβλήματα αξιοπιστίας. Ακόμα και στη Monza, που χρησιμοποίησε πιο επιθετικές ρυθμίσεις, δεν εκμεταλλεύτηκε το 100% της ιπποδύναμης του V6.

Έπειτα από τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπισε η Ferrari σε Ισπανία, Αζερμπαϊτζάν και Αυστρία, ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, ζήτησε από το τμήμα κινητήρων να βρεθούν οριστικές και όχι προσωρινές λύσεις, όσο χρόνο και αν έπαιρνε αυτό. Εδώ και αρκετούς μήνες, οι τεχνικοί της Ferrari μελετάνε λύσεις στους πάγκους δοκιμών του Maranello και οι τροποποιήσεις αξιοπιστίας στον κινητήρα εσωτερικής καύσης αναμένεται να παρουσιαστούν στη μονάδα ισχύος του 2023.

Η Ferrari είχε προγραμματίσει αρχικά να παρουσιάσει στο GP ΗΠΑ τον 6ο φετινό κινητήρα εσωτερικής καύσης στο μονοθέσιο του Charles Leclerc. Ωστόσο, με το GP Σιγκαπούρης να διεξάγεται σε νωπή πίστα και το GP Ιαπωνίας να αποτελεί αγώνα μικρού μήκους, η χρήση της μονάδας ισχύος ήταν μικρότερη από το προβλεπόμενο. Κατά συνέπεια, ενδέχεται η αντικατάσταση του V6 στην F1-75 του Μονεγάσκου να περιμένει έως το GP Μεξικού.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Ferrari θα αντικαταστήσει 1-2 εξαρτήματα της μονάδας ισχύος, με αποτέλεσμα ο Leclerc να εκτίσει ποινή 5 ή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα στον οποίο θα πραγματοποιηθεί η κατάσταση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Mattia Binotto, απών στην Ιαπωνία, αναμένεται να μην παρευρεθεί ούτε στο GP Μεξικού, για να παραμείνει στο Maranello και να επιβλέπει από κοντά μερικές από τις πιο σημαντικές τεχνικές αποφάσεις σε μία κρίσιμη φάση εξέλιξης όσον αφορά τη διαμόρφωση των βασικών στοιχείων του μονοθεσίου της επόμενης σεζόν, όπως είχε κάνει και πέρυσι.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Ιαπωνίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!