Ο 9 φορές Πρωταθλητής του WRC, Sebastien Loeb, της ομάδας Bahrain Raid Xtreme ηγήθηκε στο «1-2-3» που σημείωσαν τα Hunter της Prodrive στην 9η ειδική διαδρομή μήκους 358 χλμ. του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, από τη Riyadh στο Haradh, με τον Λιθουανό Vaiadotas Zala της Teltonika Racing και τον Γάλλο Guerlain Chicherit να συμπληρώνουν το βάθρο της ημέρας.
Ο Loeb προηγήθηκε από νωρίς στην επιφάνεια με χαλίκι που υποδέχθηκε τους συμμετέχοντες στην επανέναρξη του ράλλυ έπειτα από μία ημέρα ανάπαυλας, με τον Chicherit να τον ακολουθεί από κοντά στη 2η θέση. Μετά από 123 χιλιόμετρα, ο Zala είχε προσπεράσει τόσο τον Chicherit όσο και τον Loeb για να πάρει την 1η θέση, αλλά ο Loeb αντέδρασε αμέσως και στη συνέχεια απομακρύνθηκε, πριν επεκτείνει περαιτέρω το προβάδισμά του του καθώς το έδαφος άλλαξε σε ένα μείγμα άμμου και ασφάλτου.
Η διαφορά του Loeb από τον Zala στον τερματισμό ήταν 3 λεπτά και 7 δλ., με το Γάλλο να κατακτά μία κυρίαρχη 3η νίκη σε ειδική διαδρομή του φετινού αγώνα. Ο Chicherit βρέθηκε άλλο ένα λεπτό πίσω, στην 3η θέση, στην πιο επιτυχημένη φετινή ημέρα της Prodrive, η οποία προμηθεύει το Hunter σε πολλές ομάδες της κορυφαίας κατηγορίας του Ντακάρ. Ο Mattias Ekstrom έφερε… παρηγοριά στην Audi με την 4η θέση στην ειδική της Τρίτης, 7 λεπτά και 21 δλ. πίσω από τον νικητή Loeb, αλλά το ενδιαφέρον προσέλκυσε περισσότερο ο team-mate του Σουηδού στη γερμανική ομάδα, Carlos Sainz.
O Ισπανός ενεπλάκη σε ένα σοβαρό ατύχημα μόλις 6 χλμ. μετά την έναρξη της ειδικής, όταν το αυτοκίνητό του ανετράπη. Ο Sainz αρχικά φαινόταν έτοιμος να εγκαταλείψει τον αγώνα και μάλιστα βρισκόταν καθ’ οδόν προς το νοσοκομείο με ελικόπτερο, έχοντας αναφέρει πόνους στο στήθος. Ωστόσο, που άλλαξε γνώμη στα μέσα της διαδρομής και ζήτησε από τον πιλότο του ελικοπτέρου να επιστρέψει.
Τα φορτηγά βοήθειας της Audi κατάφεραν να φτάσουν στην τοποθεσία του ατυχήματος και ο Sainz ολοκλήρωσε την ειδική, για να προσπαθήσει να σημειώσει κάποιους βαθμούς στις επόμενες ημέρες του αγώνα. Την 5η θέση στην ΕΔ9 κατέλαβε ο Γάλλος νικητής των 24 ωρών του Le Mans, Romain Dumas, για την ομάδα της Rebellion, ενώ ο Jakub Przygοnski ήταν 6ος με το Mini της X-raid.
Ο Giniel de Villiers ήταν ο πρώτος οδηγός της Toyota στην 7η θέση, περίπου 8 λεπτά πίσω από τον Loeb. Ο επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Nasser Al-Attiyah είχε επίσης μια σχετικά απογοητευτική μέρα, καθώς τερμάτισε σχεδόν 9 λεπτά μακριά από την κορυφή. Ωστόσο, ο μέχρι πρότινος πλησιέστερος διώκτης του Al-Attiyah και ομόσταυλός του στην Toyota, Henk Lategan, έχασε σχεδόν 40 λεπτά όταν σταμάτησε μόλις 18 χιλιόμετρα μετά την έναρξη της ειδικής λόγω μηχανικών προβλημάτων.
Συνεπώς, ο Al-Attiyah κατάφερε να διευρύνει το συνολικό προβάδισμά του σε 1 ώρα, 21 λεπτά και 57 δλ. από τον Βραζιλιάνο Lucas Moraes, που ανέβηκε στη 2η θέση, 21 λεπτά και 11 δλ. εμπρός από τον Loeb, που ανέβηκε 3ος στη γενική κατάταξη. Ο Lategan έπεσε από τη 2η στην 4η θέση της γενική κατάταξης, 3 λεπτά και 15 δλ. πίσω από τον Loeb, με τον de Villiers να βρίσκεται άλλα 20 λεπτά πίσω στην 5η θέση. Ο Dumas είναι σταθερά 6ος, με τους Martin Prokop (Benzina), Brian Baragwanath (Century), Wei Han (Hanwei) και Juan Cruz Yacopini της Overdrive να συμπληρώνουν προσωρινά την πρώτη δεκάδα.
Στην κατηγορία T3 ελαφριών πρωτότυπων, ο David Zille γεύτηκε τη χαρά της νίκης σε ειδική διαδρομή για πρώτη φορά στο Ράλλυ Ντακάρ. Ο Αργεντινός επικράτησε του Guillaume de Mevius για μόλις 2 δευτερόλεπτα, ενώ ο Mitch Guthrie τερμάτισε 12 δλ. πίσω από τον νικητή και διατηρεί την πρωτοπορία στη γενική κατάταξη. Ο Austin Jones τερμάτισε την ημέρα κάτι λιγότερο από 9 λεπτά και 30 δλ. πίσω από τον Zille, επιτρέποντας στον de Mevius να αυξήσει το προβάδισμά του στη γενική κατάταξη στα 12 λεπτά.
Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, ο Πολωνός Eryk Goczal σημείωσε την τρίτη του νίκη σε ειδική διαδρομή του Ντακάρ, τερματίζοντας 46 δλ. μπροστά από τον Rokas Baciuska και κάτι λιγότερο από ένα λεπτό εμπρός από τον θείο του, Michal. Στη γενική κατάταξη, ο Eryk κέρδισε έδαφος επί του Baciuska, ο οποίος προηγείται κατά 5 λεπτά.
Στα φορτηγά, ο Janus Van Kasteren κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη σε ειδική διαδρομή. Ο Pascal de Baar ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου της ημέρας, έχοντας τερματίσει εμπρός από τον Jaroslav Valtr. Με τη νίκη του, ο Van Kasteren ανέκτησε περισσότερα από 11 λεπτά από τον Ales Loprais, ο οποίος εξακολουθεί να προηγείται στη γενική κατάταξη.
Στις μοτοσικλέτες, ο Αργεντίνος Luciano Benavides κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του σε ειδική διαδρομή εμπρός από τον Αυστραλό Toby Price (KTM) και τον team-mate του στην εργοστασιακή ομάδα της Husqvarna, τον Αμερικανό Skyler Howes, o οποίος παραμένει επικεφαλής της γενικής κατάταξης, με μόλις 3 δλ. προβάδισμα από τον Price. Μαχόμενος με σπασμένο δάχτυλο ποδιού εδώ και αρκετές ημέρες, ο Joan Barreda Bort εγκατέλειψε τον αγώνα έπειτα από πτώση μετά το 16ο χιλιόμετρο της ΕΔ9. Λόγω πόνων στην πλάτη, ο Ισπανός μεταφέρθηκε αεροπορικώς στο νοσοκομείο της Riyadh για περαιτέρω εξετάσεις.
Στις τετράτροχες μοτοσικλέτες, ο Λιθουανός Laisvydas Kancius σημείωσε για πρώτη φορά φέτος τον καλύτερο χρόνο της ημέρας με διαφορά 4 λεπτών από τον Francisco Moreno Flores και 5 λεπτών από τον Marcelo Medeiros. Ο επικεφαλής της γενικής κατάταξης Alexandre Giroud κατέλαβε την 5η θέση, χάνοντας κάτι παραπάνω από 3 λεπτά από τον Moreno Flores. Ωστόσο, ο Γάλλος εξακολουθεί να έχει προβάδισμα σχεδόν 1 ώρας και 20 λεπτών.
Στιγμιότυπα Ράλλυ Ντακάρ 2023
Ειδική διαδρομή 1: Sea Camp
Ειδική διαδρομή 2: Sea Camp – Al Ula
Ειδική διαδρομή 3: Al Ula – Ha’il
Ειδική διαδρομή 4: Ha’il
Ειδική διαδρομή 5: Ha’il
Ειδική διαδρομή 6: Ha’il – Riyadh
Ειδική διαδρομή 7: Riyadh – Al Duwadimi
Ειδική διαδρομή 8: Duwadimi – Riyadh