Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ5: Ο Nasser Al-Attiyah ανοίγει κι άλλο τη διαφορά

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από την 5η ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, με τον Nasser Al-Attiyah να κερδίσει επικρατεί για δεύτερη φορά και να επεκτείνει το προβάδισμά του στα 22 λεπτά.

Ο Καταριανός Nasser Al-Attiyah, τετράκις νικητής του αγώνα, ήταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος για τη ρύθμιση απόδοσης που διέταξε η Επιτροπή του Πρωταθλήματος World Rally Raid της FIA, δίνοντας επιπλέον ισχύ 8 kW (11 ίππων) στις κατηγορία T1.U ανήκει το Audi RS Q e-tron E2. O Al-Attiyah ανέφερε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Τι έκπληξη να δώσουν στον κύριο αντίπαλό μας 11 ίππους παραπάνω. Σας ευχαριστώ που σκοτώνετε τον αγώνα νωρίς». Ο Καταριανός οδηγεί το Toyota GR DKR Hilux το οποίο ανήκει στην κατηγορία T1+.

Αντιθέτως, ο Ισπανός Carlos Sainz, οδηγός της Audi, ήταν ευχαριστημένος με την αλλαγή ισορροπίας απόδοσης, έχοντας παραπονεθεί για την προσθήκη 100 κιλών στα αυτοκίνητα της κατηγορίας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Παρά την αύξηση απόδοσης των βασικών αντιπάλων που του, o Al-Attiyah αντιστάθηκε στις επιθέσεις των οδηγών της Audi και επικράτησε στο δεύτερο loop γύρω από το Ha’il, μήκους 373 χλμ., με προβάδισμα σχεδόν 2 λεπτών από τον Carlos Sainz.

O έτερος οδηγός της Audi, o Γάλλος Stephane Peterhansel είχε προηγηθεί στην αρχή της ημέρας, αλλά o Al-Attiyah πέρασε μπροστά στο σημείο ελέγχου του 234ου χλμ. Από τη μάχη του άτυπου βάθρου της ημέρας απουσίαζε στον τερματισμό ο Sebastien Loeb, καθώς το Prodrive Hunter του Γάλλου 9 φορές Πρωταθλητή του WRC ανετράπη μόλις 18 χλμ. πριν από τον τερματισμό. Ο Loeb έχασε περίπου 15 λεπτά προσπαθώντας να ξεκινήσει ξανά και έχει μείνει 1 ώρα 53 λεπτά και 41 δευτερόλεπτα πίσω από τον επικεφαλής στη γενική κατάταξη.

Συνεπώς, ο Al-Attiyah σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ειδικής διαδρομής μπροστά από τους Sainz και Peterhansel, με τον Yazeed Al-Rajhi της Overdrive να μην μπορεί να διατηρήσει το ρυθμό των προπορευόμενων να βρίσκεται 9 λεπτά πιο πίσω. Με τον Al-Attiyah να διευρύνει το συνολικό του προβάδισμα στα 22 λεπτά και 36 δλ., ο Peterhansel ανέβηκε στη 2η θέση της γενικής κατάταξης, 4 λεπτά εμπρός από τον Al-Rajhi. Ο Σαουδάραβας κοιτάζει τώρα πίσω του, καθώς η διαφορά του από τον Sainz, που βρίσκεται στην 4η θέση, είναι μικρότερη από 8 λεπτά.

Ο Henk Lategan της Toyota παραμένει στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, έχοντας ολοκληρώσει την 5η ειδική στην ίδια θέση, αλλά απέχει σχεδόν μία ώρα από τον ομόσταυλό του στην Toyota και πρωτοπόρο Al-Attiyah στη γενική κατάταξη. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Lucas Moraes έχει συνεχίσει το λαμπρό ξεκίνημά του, διατηρώντας την 6η θέση για την Overdrive, κινούμενος πάνω από τρία λεπτά ταχύτερα από τον Giniel de Villiers της Toyota, ο οποίος παραμένει στην 7η θέση.

Ο Mattias Ekstrom διατήρησε την 8η θέση με το 3ο Audi παρά το γεγονός ότι έχασε πάνω από 45 λεπτά σε αυτή την ειδική, ενώ ο Martin Prokop πέρασε επίσης ένα δύσκολο στάδιο χάνοντας χρόνο αλλά παραμένει στην 9η θέση της γενικής κατάταξης. Ο δύο φορές νικητής των 24 ωρών του Le Mans, Romain Dumas, ανέβηκε στη 10η θέση για την Rebellion, καθώς ο Erik van Loon της Overdrive αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα και έχασε αρκετό χρόνο. H Ισπανίδα Laia Sanz αναγκάστηκε να εγκαταλείψει έπειτα από ατύχημα στο οποίο ανετράπη το Astara που οδηγούσε και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Στην κατηγορία Τ3 ελαφριών πρωτότυπων, ο Guillaume de Mevius, που επιστρέφει φέτος στον αγώνα κατέκτησε την πρώτη του φετινή νίκη σε ειδική διαδρομή, για να τεθεί επικεφαλής και στη γενική κατάταξη, 7 λεπτά και 20 δλ. εμπρός από τον περυσινό Πρωταθλητή της Τ4, Austin Jones, και περισσότερο από μία ώρα μπροστά από τον 3ο, Seth Quintero.

Στην κατηγορία Τ4, τροποποιημένων SSV, ο Βραζιλιάνος Rodrigo Luppi de Oliveira από τη South Racing Can-Am μπορεί να αρχίσει να πιστεύει στο όνειρο, αλλά οι δύο διώκτες του, Eryk Goczal και Rokas Baciuska, που κέρδισε την ειδική, βρίσκονται είναι πολύ κοντά του. Στην κατηγορία των φορτηγών, o Ales Loprais διατηρεί 15 λεπτών έναντι του Martin van den Brink, ενώ η μάχη μεταξύ του Janus Van Kasteren και του Martin Macík είναι πλέον υπέρ του Ολλανδού, ο οποίος έχει αναπτύξει 6 λεπτά διαφορά από τον Τσέχο.

Στις μοτοσικλέτες, ο Adrien Van Beveren επικράτησε στην ειδική με επίδοση που τον βάζει ξανά στη μάχη της νίκης. Αυτή ήταν η 100ή νίκη της Honda σε ειδική διαδρομή του Ντακάρ και ο Γάλλος ανέβηκε τρεις θέσεις στη γενική κατάταξη, για να βρεθεί 5ος, μόλις 4 λεπτά και 22 δλ. πίσω από τον Skyler Howes, τον νέο ηγέτη της γενικής κατάταξης. Ο χθεσινός πρωτοπόρος Joan Barreda Bort ήταν ο πρώτος στο δρόμο και αντιμετώπισε δύσκολες συνθήκες, έχοντας πτώση 30 χλμ. πριν από τον τερματισμό, με την μοτοσικλέτα να τον χτυπάει στο κεφάλι.

Παράλληλα, και ο Daniel Sanders είχε άσχημη μέρα. O Αυστραλός αναρρώνει ακόμα από τις 6 εγχειρήσεις που πραγματοποίησε το 2022 και στην 5η ημέρα του αγώνα δεν αισθανόταν καλά, και έχασε 27 λεπτά, για να πέσει στην 8η θέση της γενικής. Υπάρχουν 10 αναβάτες που μπορούν επίσης να ονειρεύονται την απόλυτη επιτυχία, καθώς βρίσκονται εντός 10 λεπτών μεταξύ τους. Παράλληλα, κάταγμα στον αριστερό αστράγαλο υπέστη έπειτα από πτώση ο Σαουδάραβας Mishal Algunheim.

Στις τετράτροχες μοτοσικλέτες, ο Alexandre Giroud δεν προβληματίστηκε από την επιτυχία του Francisco Moreno, με τον Αργεντινό να βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση, αλλά 39 λεπτά πίσω.

Στιγμιότυπα Ράλλυ Ντακάρ 2023
Ειδική διαδρομή 1: Sea Camp
Ειδική διαδρομή 2: Sea Camp – Al Ula
Ειδική διαδρομή 3: Al Ula – Ha’il
Ειδική διαδρομή 4: Ha’il

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!