Δοκιμάζουμε το Cupra Formentor 1.5 TSI DSG

Το Cupra Formentor με το γνώριμο 1.500 TSI κινητήρα αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή της γκάμας. Έχει όμως αυτό που ονομάζει η εταιρεία «DNA Cupra»;

Δοκιμάζουμε το Cupra Formentor 1.5 TSI DSG

Το Cupra Formentor με το γνώριμο 1.500 TSI κινητήρα αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή της γκάμας. Έχει όμως αυτό που ονομάζει η εταιρεία «DNA Cupra»;

Όλα τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν πάνω στη SEAT αυτή την εποχή, αλλά από τη δική μου σκοπιά, ολόκληρο το βάρος πέφτει στην… Cupra. Η Cupra όμως πατάει (ηλεκτρικό) γκάζι και συνεχίζει να προσδίδει το κάτι διαφορετικό στους ενδιαφερόμενους.

Αυτό το διαφορετικό -μεταξύ άλλων- είναι και το Formentor, που θα πρέπει να θυμίσουμε ότι είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας με 100% DNA Cupra.

Αλήθεια, τι σημαίνει DNA Cupra;

Η έκφραση «DNA Cupra» λοιπόν αναφέρεται στην αισθητική, στα σπορ χαρακτηριστικά και στην τεχνολογία που χρησιμοποιεί η μάρκα στα μοντέλα της. Πιο συγκεκριμένα, παρακάτω θα αναφέρουμε τα βασικά χαρακτηριστικά που αντιπροσωπεύουν τη μάρκα και θα δούμε εάν όντως ταιριάζουν επάνω στη βασική έκδοση του Cupra Formentor, το οποίο είναι και το αυτοκίνητο δοκιμής μας.

Σπορ σχεδιασμός

Αναμφίβολα, ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνει το Cupra Formentor να ξεχωρίζει είναι η αθλητική του σιλουέτα και η δυναμική του εμφάνιση. Οι αιχμηρές γωνίες, τα στενά φωτιστικά σώματα και το έμβλημα της φίρμας σε χρώμα χαλκού είναι κάτι που δεν μπορεί να μείνει απαρατήρητο, από την πιο απλή έως και την πιο πλούσια βερσιόν του μοντέλου. Το Formentor “κλέβει” πολλές ματιές. Ειδικά στην περίπτωση μας, με τις ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών Performance Machined Black (+530 ευρώ) προσφέρει ακόμα μία επιπλέον δόση σπορ στιλ, χάρη στη διχρωμία τους.

Υψηλή απόδοση

Ναι, το υψηλή απόδοση μπορεί σε κάποιους να φανεί υπερβολικό για το δικό μας Formentor που έχει το βασικό μηχανικό σύνολο 1.5 TSI. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής μπορούν να κινήσουν άνετα το σχεδόν 1.460 κιλών αμάξωμα, ωστόσο το πλαίσιο του Formentor είναι κατασκευασμένο για πολλά περισσότερα… άλογα! Οι αποδείξεις γι’αυτό είναι οι εκρηκτικές εκδόσεις VZ και VZ5, οι οποίες αποδίδουν 310 και 390 ίππους αντίστοιχα. Συνεπώς, αν θέλετε κορυφαία απόδοση, επιλέξτε ένα από τη σειρά VZ.

Η επιλογή της έκδοσης που δοκιμάζουμε παρόλα αυτά, μόνο συμβιβασμός δεν είναι. Με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9” και μέγιστη ταχύτητα 203 χλμ./ώρα, το 1.5 TSI είναι γρήγορο τόσο από στάση και στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε δρόμο με στροφές όπου εκμεταλλεύεται το άριστα ρυθμισμένο πλαίσιο.

Καινοτομία

Η Cupra επενδύει σε τεχνολογίες και καινοτόμες λύσεις για να βελτιώσει την απόδοση και την εμπειρία οδήγησης των αυτοκινήτων της. Με τα Tavascan και το DarkRebel να δίνουν μια γεύση από το μέλλον, η Cupra δεν μένει στάσιμη και αναβαθμίζει συνεχώς τα προϊόντα της.

Το Formentor εξοπλίζεται με μια σειρά από συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού όπως είναι τα φώτα Matrix LED (+600 ευρώ), που κάνουν τη νύχτα μέρα, καθώς και πινελιές στο εσωτερικό όπως ο περιμετρικός φωτισμός LED (Wrap around). Να σημειώσω ότι το τελευταίο αλλάζει χρώματα, ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Όταν γιαπαράδειγμα μια από τις εμπρός πόρτες είναι ανοιχτή τότε η πλευρά των LED επάνω στις πόρτες γίνεται κόκκινη επισημαίνοντας στον οδηγό ότι είναι ανοιχτή.

Εξατομίκευση

Η εξατομίκευση είναι ένα στοιχείο που δεν λείπει πλέον από την αυτοκινητοβιομηχανία, δίνοντας στον υποψήφιο αγοραστή τη δυνατότητα να κάνει το αυτοκίνητο που επιλέγει… μοναδικό. Η Cupra διαθέτει μια σειρά από προαιρετικές επιλογές και πακέτα εξοπλισμού. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί κάποιος να κάνει το Formentor πραγματικά ξεχωριστό.

Το “δικό” μας Formentor

Αφήνοντας όμως στην άκρη για λίγο το «DNA Cupra», ας θυμηθούμε τι προσφέρει η πιο προσιτή επιλογή του Formentor, η οποία ξεκινάει από τα 32.990 ευρώ. Βέβαια, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο DSG, συνεπώς πρέπει να προσθέσετε 2.500 ευρώ, χρήματα που θα σας επιστραφούν με τη μορφή της πιο άνετης και ευχάριστης οδήγησης. Το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων συνεργάζεται άψογα με το πρόθυμο μοτέρ και κατά συνέπεια η οδήγηση σας είναι ομαλή χωρίς άγαρμπα ξεσπάσματα και αχρείαστα κατεβάσματα.

Το σύστημα ανάρτησης είναι σφιχτό χωρίς όμως να ενοχλεί, αντιθέτως προκαλεί για να «κόψεις» το τιμόνι στη στροφή πιο απότομα από το σύνηθες και να ευχαριστηθείς το στιβαρό πλαίσιο. Εντός πόλης η κατανάλωση καυσίμου θα φτάσει τα 8 με 9 λίτρα/100 χλμ., αλλά μια μέση τιμή μπορεί να είναι και κάτω από 8 λτ./100 χλμ. Όλες αυτές οι τιμές εμφανίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με το γούστο του καθενός. Δίπλα, η κεντρική οθόνη αφής τρέχει το ειδικό λογισμικό της φίρμας, το οποίο χρειάζεται εξοικείωση, ενώ η απόκριση στις εντολές του χρήστη είναι ικανοποιητική.

Τελικά;

Το Cupra Formentor κατασκευάστηκε με γνώμονα την απολαυστική οδήγηση, γεγονός που υπογράφεται και από τις ισχυρές εκδόσεις. Φυσικά, η σχεδίαση παίζει σημαντικό ρόλο στο σύνολο και στην επιλογή του. Γι’αυτό και η Cupra προσφέρει το εν λόγω μοντέλο και σε πιο προσιτές εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να βάλετε πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να απολαμβάνετε το «DNA Cupra» στο 100%.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!