Cupra Formentor VZ5: Ένα SUV που… ντριφτάρει

Με τεχνολογία Torque Splitter εφοδιάζεται τo πιο ισχυρό μοντέλο της σπορ μάρκας

Cupra Formentor VZ5: Ένα SUV που… ντριφτάρει

Με τεχνολογία Torque Splitter εφοδιάζεται τo πιο ισχυρό μοντέλο της σπορ μάρκας

Για να περάσει στο δρόμο αποτελεσματικά, με ασφάλεια και ενίοτε… διασκεδαστικά η δύναμη ενός αυτοκινήτου επιδόσεων, χρειάζονται και τα ανάλογα τεχνολογικά συστήματα. Η Cupra – το σπορ παρακλάδι της SEAT – επιβεβαίωσε ότι το ισχυρότερο Formentor VZ5 θα διαθέτει στον πίσω άξονά του το σύστημα Torque Splitter. Έναν κατανεμητή ροπής, ο οποίος καθιστά δυνατή την ενεργή και πλήρη κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών του πίσω άξονα. Μάλιστα, το συγκεκριμένο σύστημα αυξάνει την τιμή της ροπής στον πίσω εξωτερικό τροχό, περιορίζοντας το φαινόμενο της υποστροφής του αυτοκινήτου και βελτιώνοντας τη σταθερότητά του κατά τη διάρκεια του «περάσματος» μιας στροφής με αυξημένη ταχύτητα.

Το Cupra Formentor VZ5, το οποίο εφοδιάζεται με τον πεντακύλινδρο turbo κινητήρα των 2,5 λίτρων του ομίλου Volkswagen ισχύος 390 ίππων, επιβεβαιώθηκε ότι θα περιλαμβάνει και την λειτουργία drift. Το ηλεκτροϋδραυλικό πλήρως μεταβαλλόμενο σύστημα κατανομής της ροπής χρησιμοποιεί δύο ξεχωριστούς συμπλέκτες, ώστε να είναι εφικτός ο ανεξάρτητος έλεγχος της ροπής σε κάθε ένα από τους πίσω τροχούς.

Το «πακέτο» του πολύδισκου συμπλέκτη έχει το δικό του σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης, το οποίο αναλύει συνεχώς την ταχύτητα του τροχού, τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, τη γωνία εκτροπής, τη γωνία διεύθυνσης, τη θέση του πεντάλ του γκαζιού και την επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου, προτού στείλει την απαιτούμενη ροπή στον τροχό με το μεγαλύτερο φορτίο, για να εξασφαλίσει μεγαλύτερη ταχύτητα και σταθερότητα σε μία στροφή μέσης δυσκολίας.

Στο πρόγραμμα οδήγησης “drift mode” που προορίζεται για παιχνίδι σε ασφαλές περιβάλλον, όπως αυτό μίας πίστας, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα σταθερότητας (ESC) απενεργοποιείται εντελώς και η τεχνολογία του κατανεμητή ροπής στέλνει το σύνολο της ροπής στον πίσω εξωτερικό τροχό, όταν αυτό είναι αναγκαίο, βοηθώντας το Formentor να στρίβει με ροπή 480 Nm! To νέο πρόγραμμα οδήγησης “drift mode” έρχεται να συμπληρώσει τα ήδη υπάρχοντα Comfort, Sport, Cupra, Individual και Offroad, προσφέροντας διαφορετικές προκαθορισμένες ρυθμίσεις, που επηρεάζουν ανάλογα την απόκριση του γκαζιού και του κιβωτίου ταχυτήτων, του τιμονιού, της ανάρτησης, του κατανεμητή ροπής και του ESC, παράγοντες, που ο καθένας δίνει στο Formentor έναν ξεχωριστό χαρακτήρα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Formentor VZ5 θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένη παραγωγή 7.000 μονάδων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!