Δοκιμάζουμε το MG ZS MAX 1.5 Hybrid+

Η MG εισέρχεται στα C-SUV με το νέο ZS MAX των 197 ίππων που είναι μεγαλύτερο του γνωστού μας ZS και υιοθετεί την πολύ ενδιαφέρουσα υβριδική τεχνολογία του MG3 Hybrid+.

Δοκιμάζουμε το MG ZS MAX 1.5 Hybrid+

Η MG εισέρχεται στα C-SUV με το νέο ZS MAX των 197 ίππων που είναι μεγαλύτερο του γνωστού μας ZS και υιοθετεί την πολύ ενδιαφέρουσα υβριδική τεχνολογία του MG3 Hybrid+.

Η MG συνεχίζει την ισχυροποίηση της θέσης της στην ελληνική αγορά με ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον μοντέλο. Το ZS MAX Hybrid+ είναι ολοκαίνουριο και τοποθετείται σε μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες της αγοράς, την C-SUV.

Ένα από τα πλεονεκτήματά του είναι και το έξυπνο, full υβριδικό σύστημα της MG Motor που πρωτογνωρίσαμε στο MG3 Hybrid+, το οποίο θυμίζουμε πως αναδείχτηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα, χάρη και στις υβριδικές του αρετές.

Ένα ακόμη σημαντικό ατού του νέου ZS MAX Hybrid+ είναι η ελκυστική τιμή του, που ξεκινά από 24.050 € και ανταγωνίζεται μοντέλα της μικρότερης κατηγορίας. Αρκούν όμως αυτά για να του δώσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αγορά;

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (22)

Μοντέρνο και πλούσια εξοπλισμένο

Με μήκος 4,43 μέτρα και μεταξόνιο 2,61 μ., το ZS MAX είναι κατά 12 ολόκληρα εκατοστά μακρύτερο από το γνωστό μας ZS (το οποίο συνεχίζει να εκπροσωπεί την Κινεζική μάρκα στα B-SUV) και κατατάσσεται στα C-SUV, κάτω από το MG HS (D-SUV).

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (23)

Εμφανισιακά, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο αιχμηρό εμπρός μέρος με τα αμυδγαλωτά φώτα και το τεράστιο άνοιγμα στον προφυλακτήρα. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι έντονες ακμές στις πόρτες και τα πίσω φτερά, ενώ το πίσω μέρος είναι πιο «ήρεμο» αισθητικά, θυμίζοντας τα υπόλοιπα SUV της MG.

Το εσωτερικό δείχνει επίσης μοντέρνο και ποιοτικό. Ειδικά στην έκδοση Luxury της δοκιμής, πρωταγωνιστές είναι το δερμάτινο τιμόνι με το ίσιο επάνω και κάτω μέρος και τα μπουτόν στα μπράτσα, οι δύο μεγάλες οθόνες στο ταμπλό, η υπερυψωμένη κονσόλα, οι δερμάτινες επενδύσεις στα αναπαυτικά καθίσματα, καθώς και ο ντιζαϊνάτος επιλογέας του κιβωτίου που θυμίζει μοχλό από πιλοτήριο αεροπλάνου.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά κι έχει εμπρός του έναν (στάνταρ) ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ που διακρίνεται σε γραφικά και πληροφόρηση. Η θέση οδήγησης είναι καλή, αλλά θα μπορούσε να είναι ακόμη καλύτερη αν το τιμόνι ρυθμιζόταν σε απόσταση και όχι μόνο σε ύψος.

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (15)

Στο κέντρο του ταμπλό, σε βολική θέση και με ελαφριά κλίση, βρίσκεται η κεντρική οθόνη αφής 12,3’’ (10,25’’ στη βασική έκδοση Excite) η οποία φιλοξενεί το infotainment και τις ρυθμίσεις αυτοκινήτου και οδήγησης.

Στην όμορφη εικόνα του εσωτερικού συμβάλλει η έξυπνη επιλογή υλικών. Το επάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών καλύπτεται από ποιοτικό μαλακό υλικό, το οποίο συνδυάζεται αρμονικά με τα σκληρά πλαστικά που υπάρχουν χαμηλότερα και στις πίσω πόρτες. Το διάκοσμο αναβαθμίζουν οι ευχάριστες νότες χρωμίου στο τιμόνι, την κονσόλα και τους αεραγωγούς.

Η εργονομία είναι σε γενικές γραμμές προσεγμένη. Θα θέλαμε ωστόσο, στους φυσικούς διακόπτες που υπάρχουν κάτω από την κεντρική οθόνη, να υπάρχουν χειριστήρια για όλες τις λειτουργίες του κλιματισμού και να μη χρειάζεται να μπαίνεις στο μενού της οθόνης.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική έκδοση Excite με στάνταρ στοιχεία όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’, η κεντρική οθόνη 10,25’’, ο αυτόματος κλιματισμός, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα πλοήγησης και η συνδεσιμότητα μέσω Apple Carplay και Android Auto.

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (11)

Στην Exclusive προστίθενται ζάντες αλουμινίου 17’’, είσοδος χωρίς κλειδί, δερμάτινο τιμόνι και κεντρική οθόνη 12,3’’, ενώ η κορυφαία Luxury, εκτός όσα αναφέραμε παραπάνω, αποκτά επίσης ζάντες 18’’, κάμερα 360 μοιρών, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες.

Ευρύχωρη καμπίνα, επαρκές πορτμπαγκάζ

Οι πολύ μεγάλοι χώροι επιβατών είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα του ZS MAX. Δύο δίμετροι ενήλικες βολεύονται με άνεση πίσω από αντίστοιχου αναστήματος οδηγό και συνοδηγό, καθώς υπάρχει πλουσιοπάροχος αέρας τόσο για τα πόδια όσο και το κεφάλι στο πίσω κάθισμα. Στην ανάγκη θα βολευτεί και ένας ακόμη, χάρη στο σχετικά χαμηλό τούνελ στο πάτωμα με την όχι ιδιαίτερα σκληρή πλάτη του καθίσματος. Επαρκείς είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.

Ο χώρος αποσκευών από την άλλη απλώς ικανοποιεί σε όγκο. Τα 443 λίτρα είναι τιμή που ανταγωνίζεται αντίστοιχα full hybrid μοντέλα όπως η Corolla Cross (425 lt.) και το Dacia Duster (430 λτ.), αλλά υστερεί σε σχέση με συμβατικά ή mild hybrid C-SUV όπως το Nissan Qashqai (504 λτ.) και το Hyundai Tucson (577 λτ.).

Αν χρειαστεί πάντως, με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μεγαλώνει στα 1.457 λίτρα, με το μεταφερόμενο σε δύο θέσεις δάπεδο να δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης. Πολύτιμους πόντους δίνουν επίσης το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το μεγάλο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ.

Ισχύς 197 ίππων και υβριδική οικονομία

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (26)

Το υβριδικό σύστημα του ZS MAX Hybrid+ αποτελείται από έναν 1.500άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 102 ίππων, έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, ένα αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων, μια μπαταρία 1,83 kWh και μια γεννήτρια 45 kW.

Η συνδυαστική απόδοση που φτάνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς ανέρχεται σε 197 ίππους και 465 Nm ροπής. Νούμερα που εξασφαλίζουν κορυφαίες επιταχύνσεις στο βάρους 1.420 κιλών SUV, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7’’) όσο κι εν κινήσει. Προϋπόθεση γι’ αυτό, βέβαια, είναι να υπάρχει επαρκής ενέργεια στη μπαταρία. Σε αυτή τη συνθήκη το ZS MAX είναι ζωηρό από χαμηλά χάρη στην αμεσότητα του ηλεκτρικού μοτέρ και επιταχύνει με σθένος και γραμμικά, ειδικά αν έχεις επιλέξει το Sport mode οδήγησης (Eco και Normal τα άλλα δύο).

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (10)

Όταν ξεμείνεις από ηλεκτρική ενέργεια, το SUV της MG χάνει αρκετό μέρος της ικμάδας του και ανεβάζει ταχύτητα με αισθητά πιο αργό ρυθμό, ειδικά μετά τα 130 χλμ./ώρα. Αυτό βέβαια συμβαίνει όταν κινείσαι σε ανοιχτό δρόμο με το γκάζι στο πάτωμα. Σε κάθε άλλη περίπτωση, είτε ανηφορίζεις σβέλτα έναν επαρχιακό δρόμο είτε ταξιδεύεις στην εθνική με 130 – 140 χλμ./ώρα, το υβριδικό σύστημα φροντίζει να έχει επαρκή αποθέματα ισχύος για να κάνεις π.χ. ταχύτατα μια προσπέραση.

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (18)

Η μπαταρία φορτίζεται από τον βενζινοκινητήρα – συχνά ο δεύτερος κάνει μόνο αυτό, χωρίς να κινεί το όχημα. Που σημαίνει πως στο συνεχές κυνήγι των επιδόσεων, ο τελευταίος λειτουργεί συχνά σε ψηλές στροφές, παράγοντας θόρυβο. Στην πόλη από την άλλη, όπου οι ταχύτητες είναι ήπιες, το ZS MAX Hybrid+ κινείται κυρίως με ηλεκτρική ενέργεια, συνεπώς αθόρυβα και πολύ οικονομικά. Σημειώστε πως μέχρι τα 87 χλμ./ώρα ο ηλεκτροκινητήρας κινεί αποκλειστικά το αυτοκίνητο και ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει μόνο όταν χρειαστεί για να φορτίσει.

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (27)

Η κατανάλωση είναι αναμφίβολα στα υπέρ του αυτοκινήτου. Ο μέσος όρος των 5,1 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι επιτεύξιμη τιμή αν την επιδιώξεις εξαντλώντας τις τεχνικές οικονομικής οδήγησης, ενώ με νορμάλ οδήγηση εύκολα βλέπεις νούμερα μεταξύ 5,7 και 6,3 λτ./100 χλμ. στο trip computer. Ακόμη και στη μεγάλη πίεση, η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά 8άρια. Μπορείς επίσης να ρυθμίσεις την ένταση της ανάκτησης ενέργειας στο άφημα του γκαζιού, σε 3 σκάλες, από το μενού της κεντρικής οθόνης.

Επιπρόσθετα, οι χαμηλές εκπομπές CO2 (115 γρ./χλμ.) συνεπάγονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ενώ το υβριδικό σύστημα κίνησης εξασφαλίζει ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο της Αθήνας καθημερινά.

Ασφάλεια, άνεση και αποτελεσματικότητα

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (24)

Το C-SUV της MG παίρνει υψηλή βαθμολογία και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι προσανατολισμένη στο να προσφέρει εξαιρετική άνεση και ποιότητα κύλισης, μαζί με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους διαδρομή.

Σίγουρα, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα σπορ SUV. Παρόλα αυτά, το ZS MAX είναι συγκροτημένο, στρίβει παίρνοντας λογικές κλίσεις, αντιδρά με γλυκύτητα και όχι απότομα στις εντολές του τιμονιού και τελικά βοηθά τον οδηγό του να κινηθεί σβέλτα, τόσο σε ευθεία όσο και σε συνεχείς στροφές. Αν υπερβάλλεις, θα αντιδράσει υποστροφικά (κυρίως λόγω των μέτριων ελαστικών Giti) αλλά εύκολα ελεγχόμενα. Στα θετικά συγκαταλέγονται η καλή ηχομόνωση της καμπίνας και τα δυνατά φρένα που διακρίνονται επίσης για την καλή τους αίσθηση.

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (25)

Η ασφάλεια είναι εξασφαλισμένη άλλωστε από το MG Pilot, το πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση για εμπόδια κατά την οπισθοπορεία και για την ύπαρξη εμποδίου στα σημεία που δεν καλύπτουν οι εξωτερικοί καθρέπτες και υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης.

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (3)

Εκτός δρόμου, με απόσταση από το έδαφος που δεν ξεπερνά τα 161 χιλιοστά και δίχως τετρακίνηση, το ZS MAX περιορίζεται σε βατούς χωματόδρομους, όπως άλλωστε η πλειονότητα του ανταγωνισμού.

Τελικά, αξίζει!

Η απάντηση στο ερώτημα του προλόγου είναι αναμφίβολα θετική, για ένα C-SUV με τόσο αποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης, σε τόσο χαμηλή τιμή. Το ZS MAX Hybrid+ έχει ωστόσο και άλλα πλεονεκτήματα που συμβάλλουν στο κορυφαίο value for money που χαρακτηρίζει τη νέα πρόταση της MG. Με μοντέρνα σχεδίαση, καλοφτιαγμένο, πολύ ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό, επιδόσεις 197 ίππων και εξαιρετική οικονομία καυσίμου, άνεση ασφάλεια υψηλού επιπέδου και με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.), έχει όλα τα εφόδια για να γίνει πρωταγωνιστής στα C-SUV.

ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

MG ZS MAX HYBRID+ TEST 2025 (2)

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!