Δοκιμάζουμε το νέο MG ZS 1.5 VTi (+video)

H MG επαναλανσάρεται επίσημα στην Ελλάδα και το ZS είναι το εισαγωγικό μοντέλο, για την ώρα, στην γκάμα. Ένα κομψό B-SUV που αιφνιδιάζει θετικά!

Δοκιμάζουμε το νέο MG ZS 1.5 VTi (+video)

H MG επαναλανσάρεται επίσημα στην Ελλάδα και το ZS είναι το εισαγωγικό μοντέλο, για την ώρα, στην γκάμα. Ένα κομψό B-SUV που αιφνιδιάζει θετικά!

MG ZS 1.5 VTi: Η τάση της αυτοκίνησης οδηγείται μοιραία σε ενναλακτικές λύσεις που θα φέρουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε μια ισορροπία, σε ένα περισσότερο πράσινο αποτέλεσμα όσον αφορά τους ρύπους και ο εξηλεκτρισμός σε μικρό ή μεγάλο βαθμό είναι θέμα επικαιρότητας.

Από την άλλη οι διαρκώς αυξανόμενες πρώτες ύλες, οι φρέσκιες τεχνολογικές εφαρμογές που αποκτά ο σύγχρονος αυτοκινητικός στόλος, λίγο η πανδημία που πέρασε και άφησε κουσούρια στην παραγωγή, λίγο οι πολεμικές αναταραχές σε κοντινές ή μακρινές γειτονιές του πλανήτη, έφεραν αυξήσεις παντού.

Το προσιτό σε όλους αυτοκίνητο έπαψε να υπάρχει στους καταλόγους. Το ψυχολογικό οικονομικό φράγμα βέβαια το ορίζει η εποχή και οι καταστάσεις που διαμορφώνουν την αγορά, οπότε το πάλαι ποτέ 10ρικο χιλιάδων σχεδόν διπλασιάστηκε και οι προτάσεις συρρικνώθηκαν.

Φτάνει λοιπόν η στιγμή που ψάχνεις με το τουφέκι αυτοκίνητο κάτω από τα € 20.000 και διαπιστώνεις ότι έχεις τύχη μόνο σε μίνι ή σουπερμίνι, αλλά έρχεται η MG και σου προσφέρει κιμπάρικο B-SUV με τιμή πρόκληση. Α ναι, όσοι δεν το έχετε μάθει ακόμα ήρθε η MG, επανήλθε για την ακρίβεια.

Η επιστροφή της MG    

Η MG μας άφησε εμπορικά από το 2005, όπου και έβαλε τέλος στην παρουσία της στην ελληνική αγορά, αποτέλεσμα βέβαια που είχε να κάνει με την μητρική εταιρεία που κατέβαζε ρολά. Τα ZR, ZS και ZT ήταν και τα τελευταία δημιουργήματα της αυτοκρατορίας MG που ότι απέμεινε από αυτήν πέρασε πίσω από το Σινικό τοίχος, με την Βρετανική μάρκα να ανήκει από το 2007 στον κινεζικό κολοσσό SAIC Motor.

Το come back στην Ελλάδα προκύπτει δυναμικό με το επαναλανσάρισμα της MG να συνοδεύεται και από τα εχέγγυα της ταχύτερα αναπτυσσόμενης μάρκας ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι 118.000 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2023, αποδεικνύουν τη δυναμική και δίνουν μια πρόγευση γι’ αυτό που θα ακολουθήσει. Η φαρέτρα των MG περιλαμβάνει εκτός των άλλων και εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χλμ.. Επίσης σημαντική είναι η εξαιρετικά καλή διαθεσιμότητα για όλα τα μοντέλα της μάρκας, καθώς υπάρχει ήδη αρκετός αριθμός ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων στη χώρα μας, με το χρόνο παράδοσης για ιδιαίτερες παραγγελίες να είναι πολύ σύντομος (έως 3 μήνες).

Το σύγχρονο ZS, είναι το καλωσόρισμα της MG, συνδυάζει το κομψό στιλ με κομπακτ πρακτικότητα, μήκος 4,32 μέτρα που ακροβατεί στο άνω άκρο των B-SUV και στο κάτω των C-SUV και γοητευτική εικόνα μέσα και έξω που σε κερδίζει. Η ισορροπημένη σχεδίαση πατάει σε γνωστά μονοπάτια όμως υλοποιείται πετυχημένα και απρόσμενα θελκτικά στα μάτια των παρατηρητών του. Οι Full LED προβολείς δίνουν μια πρόγευση τεχνολογίας που δεν λείπει από τις MG κατασκευές, ενώ στην προσεκτική ματιά ακόμα και ο πιο προκατειλημμένος θα διαπιστώσει ότι εκπτώσεις σε παροχές, υλικά και συναρμολόγηση, δεν έχουν γίνει.

Η ευρωπαϊκή σχεδιαστική αύρα επικρατεί, η αισθητική και η διακόσμηση φλερτάρει με premium οπτική και το συνολικό αποτέλεσμα κερδίζει με το σπαθί του την αναγνώριση.

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας παραμένει επίκαιρος και πλούσιος. Ένας εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων και μια έγχρωμη οθόνη αφής 10,1 ιντσών (διαθέσιμη από την βασική έκδοση Exclusive των € 18.950) με συνδεσιμότητα Apple CarPlay/Android Auto, αναλαμβάνουν το ενημερωτικό και ψυχαγωγικό κομμάτι, τη στιγμή που το σαλόνι δείχνει φινετσάτο και προικισμένο ώστε να τα βάλει με την εμπορική αφρόκρεμα της κατηγορίας.

Στο κομμάτι της τεχνολογίας το MG ZS έρχεται προικισμένο με επίκαιρα δεδομένα με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού να υπερκαλύπτουν τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις ασφάλειας, ενώ μια σειρά από θύρες φόρτισης USB δεν θα αφήσουν χρήστη smartphone δυσαρεστημένο.

Η εργονομία είναι ευρωπαϊκή, όλα βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις, ενώ οι υπαρκτοί φυσικοί διακόπτες για βασικές καθημερινές αυτοματοποιημένες ανάγκες, δεν θα σε μπλέξουν με την οθόνη αφής σε φάσεις που δεν το χρειάζεσαι. Η θέση οδήγησης ναι μεν θα βολέψει τους πάντες  όμως οι ρυθμίσεις του τιμονιού περιλαμβάνουν το ύψος αλλά όχι το βάθος.

Παντού θα βρεις θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ υπάρχει πρόβλεψη ακόμα και για μεγάλο μπουκάλι νερού στις πόρτες οδηγού συνοδηγού. Παράπονα από τα καθίσματα δεν υπάρχουν αρκεί να μην έχεις απαιτήσεις παραπάνω απ’ ότι προβλέπει ένα B-SUV για πλευρική στήριξη.

Στην έκδοση δοκιμής (την πλουσιότερη Luxury), οι «δερμάτινες» επενδύσεις πακέτο με τις κόκκινες ραφές σε καθίσματα και τιμόνι, προσδίδουν την απαιτούμενη προσομοίωση με premium πρότυπα και συμβάλλουν μαζί με την γενικότερη αισθητική της καμπίνας σε ένα περιβάλλον ευάερο, ευήλιο, ευχάριστο εν ολίγοις για να μπεις και να ταξιδέψεις.

Οι διαθέσιμοι χώροι στο φιλόξενο σαλόνι αποτελούν την ευχάριστη έκπληξη. Τέσσερις ενήλικοι απολαμβάνουν την ευρυχωρία σε κάθε διάσταση, ενώ προσφέρει 448 λίτρα για αποσκευές σε έναν εύκολα προσβάσιμο χώρο φόρτωσης.

Εκδρομικό και ουσιαστικό

Ο βασικός ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος με τους 106 ίππους από 1,5 λίτρα, δείχνει προθυμία για στροφάρισμα κάτι σαφές και από την ροπή των 141 Nm που εκδηλώνεται στις 4,500 σ.α.λ. Το αναζητά μάλιστα ταυτόχρονα με δραστηριότητα στο σαφές 5άρι κιβώτιο, αν ψάχνεις τις επιδόσεις – που εκ των πραγμάτων οφείλεις να κρατάς μικρό καλάθι (0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα). Από την άλλη δεν ψωνίζεις SUV για απαιτήσεις από τα χρονόμετρα  – και αν τελικά έχεις υπάρχει και η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του λίτρου, με 111 ίππους και bonus το αυτόματο 6άρι κιβώτιο.

Η κατανάλωση για τον 1.5 VTi είναι επίσης τσιμπημένη, απόρροια της ανάγκης για εύστροφες στιγμές αναζητώντας απόδοση. Μπορείς εύκολα να σκαρφαλώσεις τα 9 λτ./100 χλμ. αν είσαι ανήσυχος, δύσκολα θα πέσεις κάτω απο τα 7 λτ./100 χλμ. αν δεν γνωρίζεις την χρήση φόρας και την τέχνη της απαλής και μυαλωμένης χρήσης γκαζιού.

Το ελαφρύ τιμόνι και η προσανατολισμένη στην άνεση ανάρτηση αποδεικνύουν ότι το ZS δεν ήρθε για να σε καταπλήξει οδηγικά, αλλά για να συνοδεύει ευχάριστα την καθημερινότητα και τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου. Τα σχεδόν 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος δικαιολογούν την ρεαλιστική SUV εκδρομική διάθεση ακόμα και αν απουσιάζει η τετρακίνηση. Λείπει όμως και ο τροχός ανάγκης, οπότε φρόνιμα στις δασικές αναζητήσεις.

Στην οδηγική υπερβολή θα ανοίξει την τροχιά του, κάτι αναμενόμενο για SUV, ενώ η προοδευτικότητα στις αντιδράσεις παραμένει σύμμαχος του οδηγού στην προσπάθεια για υψηλή μέση ταχύτητα. Τα φρένα στέκονται στο ύψος τους τόσο σε αίσθηση όσο και σε ουσία επιβράδυνσης ενώ η ανάρτηση απορροφά σωστά τις ελληνικές κακοτεχνίες, δεν κοπανάει και δεν εμφανίζει κλίσεις που θα κάνουν τα ηλεκτρονικά να βρίσκονται σε συνεχή λειτουργία.

Παραμένουν όμως σε επιφυλακή και θωρακίζουν ακόμα περισσότερο την ασφάλεια και την ομοιογένεια που προσφέρει το χαρισματικό MG ZS ώστε να γίνει αντικείμενο συζήτησης δίπλα σε άλλες προτάσεις της αγοράς.

Εμπορικό (και όχι μόνο) δέλεαρ

Χωρίς να εικάζει λοιπόν την σπορ φιλοσοφία τόσο σε επιδόσεις όσο και σε συμπεριφορά, είναι ένα επίκαιρο σύνολο που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις δίπλα στον ανταγωνισμό, ενώ ξεχωρίζει για την ευκολία χρήσης και την εκδρομική αποτελεσματικότητα. Διαθέσιμο σε 6 χρώματα, τα 5 εκ των οποίων μεταλλικά και σε δυο εκδόσεις που κρίνονται πλούσιες από τη βασική, το MG ZS έχει τον συγκεντρωτικό του χαρακτήρα ως το καλύτερο όπλο για να σε κερδίσει. Πολύ περισσότερο και από την ετοιμοπαράδοτη παρουσία του, το κερασάκι της τιμής ή της απλωμένης σε χιλιόμετρα και χρόνο, εγγύησης.

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!