Χωρίς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα το επόμενο Renault Clio

Η Renault κρίνει πως με τα αμιγώς ηλεκτρικά R5 και R4 καλύπτει τους πελάτες που θέλουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας το Clio επόμενης γενιάς μόνο με θερμικούς κινητήρες.

Χωρίς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα το επόμενο Renault Clio

Η Renault κρίνει πως με τα αμιγώς ηλεκτρικά R5 και R4 καλύπτει τους πελάτες που θέλουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας το Clio επόμενης γενιάς μόνο με θερμικούς κινητήρες.

Το Renault Clio κλείνει φέτος τα 35 χρόνια στην παραγωγή, έχοντας διανύσει συνολικά 5 γενιές, με εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.

Η γαλλική εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασίες εξέλιξης την επόμενης γενιάς του Clio, το οποίο, μαζί με τα νέα Renault 4 και 5, θα συνθέσουν μια πλήρη γκάμα από νέα, μικρά σε διαστάσεις και οικονομικά μοντέλα.

Ο Gilles Vidal, αντιπρόεδρος στο τμήμα σχεδιασμού της Renault, μίλησε στο Auto Express σχετικά με τα νέα μοντέλα: «Η πρόθεσή μας είναι να δημιουργήσουμε αυτοκίνητα διαχρονικά σε σχεδιασμό – αν και αυτό θα αποφασιστεί μετά από αρκετό καιρό.»

Από την άλλη, ο επικεφαλής σχεδιασμού Laurens van den Acker δήλωσε σχετικά: «Με την επόμενη γενιά του Clio, μπορούμε να δημιουργήσουμε πολύ μοντέρνα και αισθησιακά αυτοκίνητα. {…} Μπορούμε να κάνουμε έτσι το νέο μοντέλο να φαίνεται πολύ επιθυμητό, αλλά με μια σύγχρονη σχεδιαστική οπτική».

Σε αντίθεση με τις τάσεις της αυτοκίνησης, το Clio δεν θα διατίθεται με ηλεκτρικά σύνολα. Αντιθέτως, θα υπάρχει μια ευρεία γκάμα βενζινοκίνητων και υβριδικών επιλογών. O Vidal υποστηρίζει πως με αυτόν τον τρόπο οι αγοραστές έχουν «ξεκάθαρες επιλογές», καθώς τα Renault 5 και 4 θα διατίθενται μόνο με αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα. Ο van den Acker πρόσθεσε ότι «Θέλουμε να είμαστε προσεκτικοί για να μην δημιουργήσουμε οχήματα που καννιβαλίζει το ένα τις πωλήσεις του άλλου».

Τον Νοέμβριο του 2024 εντοπίστηκε σε δοκιμές το Clio 6ης γενιάς και μπορούμε πλέον να εντοπίσουμε ξεκάθαρα ακριβώς αυτή την προσέγγιση της Renault στο καμουφλαρισμένο πρωτότυπο. Το καπό του Clio είναι αρκετά πιο μακρύ από αυτό του R5, προκειμένου να φιλοξενήσει τα θερμικά κινητήρια σύνολα. Οι δύο πλατφόρμες, παρότι μοιράζονται το 70% των τμημάτων τους, έχουν διαφορετικές ονομασίες: αυτή του Clio ονομάζεται CMF-B, ενώ αυτή του R5 φέρει τον κωδικό AmpR Small.

Renault Clio test (1)

H αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα επιτρέπει στο Renault 5 να έχει στον βασικό εξοπλισμό του ζάντες 18 ιντσών. Το Clio από την άλλη είναι πιο δύσκολο να υιοθετήσει τόσο μεγάλες ζάντες, αφενός γιατί ο θερμικός κινητήρας καταλαμβάνει περισσότερο χώρο στο σασί, αφετέρου γιατί οι μεγαλύτερες ζάντες θα επηρεάσουν την ευελιξία και την συμπεριφορά του μέσα στην πόλη.

Renault Clio test (3)

Με το Clio η Renault θα αντιμετωπίσει τόσο το νέο MG3 Hybrid+, όσο και το Opel Corsa και το Toyota Yaris. Γνωρίζοντας πως και τα τρία μοντέλα που μόλις αναφέραμε έχουν υιοθετήσει υβριδικά κινητήρια σύνολα, είναι σχεδόν δεδομένο πως το Clio στην 6η γενιά του θα διατίθεται κυρίως με τον υβριδικό E-Tech κινητήρα της Renault.

Το νεότερο Renault Clio αναμένεται να κάνει την παρουσίασή του μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!