Οι 8 φιναλίστ για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ευρώπη

Δείτε τα 8 καινούρια μοντέλα που προκρίθηκαν στην τελική φάση της ψηφοφορίας για το ευρωπαϊκό «Car of the Year 2025».

Οι 8 φιναλίστ για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ευρώπη

Δείτε τα 8 καινούρια μοντέλα που προκρίθηκαν στην τελική φάση της ψηφοφορίας για το ευρωπαϊκό «Car of the Year 2025».

Καθώς η τρέχουσα χρονιά οδεύει προς το τέλος της, έρχεται και η ώρα της ψηφοφορίας για το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Από τα 42 μοντέλα που συμπεριλήφθηκαν στην αρχική λίστα των διεκδικητών του τίτλου «Car of the Year 2025», 7 αυτοκίνητα προκρίθηκαν στην τελική φάση.

Ο νικητής θα ανακηρυχθεί στις 10 Ιανουαρίου 2025 στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, μέσω ζωντανής ψηφοφορίας της επιτροπής του θεσμού που συνθέτουν 60 Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι από 23 χώρες.

Το Σεπτέμβριο πραγματοποιήθηκε η πρώτη μεγάλη δοκιμή των υποψηφίων στο Tannistest της Δανίας και τώρα, μετά το κλείσιμο της πρώτης ψηφοφορίας, τα 7 μοντέλα που επιλέχθηκαν είναι (με αλφαβητική σειρά) τα: Alfa Romeo Junior, Citroen C3 / e-C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster, Kia EV3 και Renault 5 / Alpine A290 (που θεωρούνται ως το ίδιο μοντέλο).

Oι κριτές θα έχουν 8 εβδομάδες για να δοκιμάσουν διεξοδικά τους υποψηφίους και να διαμορφώσουν μια ψήφο που θα τους επιτρέψει να επιλέξουν το καλύτερο στην Ευρώπη. Τέλος, τα επτά μοντέλα αυτοκινήτων θα συγκεντρωθούν για μια κοινή δοκιμή στο Mettet του Βελγίου, πριν από την τελική ψηφοφορία.

Για την τελική επιλογή, κάθε κριτής μπορεί να μοιράσει 25 βαθμούς, προσφέροντας το μέγιστο 10 βαθμούς σε ένα αυτοκίνητο, ενώ είναι υποχρεωμένος να ψηφίσει τουλάχιστον 5 αυτοκίνητα από τους 7 επτά φιναλίστ, και να αναδείξει νικητήριο μοντέλο κατά την προσωπική του εκτίμηση.

Alfa Romeo Junior (3)

Alfa Romeo Junior

Η Alfa Romeo Junior είναι το νεότερο δημιούργημα της ιταλικής εταιρείας στην κατηγορία των B-SUV και καλείται να επιτελέσει ένα διττό και καθόλου εύκολο σκοπό. Εκτός από το να μεταφέρει τις αξίες της Alfa Romeo σε μια εξαιρετικά σημαντική κατηγορία, στην οποία το κόστος αποτελεί σημαντικό παράγοντα, έχει επίσης την σημαντική αποστολή να φέρει νέους αγοραστές στις εκθέσεις της μάρκας. Ένα νέο κοινό που πιθανότατα δεν είχε σκεφτεί μέχρι σήμερα να αγοράσει μια Alfa Romeo.

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Elettrica αποδίδει 156 ίππους, προσφέρει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας και ξεκινά από τα 28.900 ευρώ, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Μαζί με την υβριδική Ibrida των 136 ίππων, η νέα Junior τοποθετεί τον οδηγό σε πρώτο πλάνο, χωρίς να αφήνει σε δεύτερη μοίρα την καθημερινή ευχρηστία και πρακτικότητα. Την γκάμα θα συμπληρώσει τόσο η πιο ισχυρή ηλεκτρική Veloce με 280 ίππους, μπλοκέ διαφορικό και σημαντικές μηχανολογικές βελτιώσεις.

Δείτε περισσότερα για την Alfa Romeo Junior

Citroen e-C3

Citroen C3 / e-C3

Με τη νέα γενιά του C3, η Citroen στοχεύει να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία των supermini. Με αυξημένες διαστάσεις και απόσταση από το έδαφος, εντελώς νέα -τετραγωνισμένη- σχεδιαστική γλώσσα και για πρώτη φορά το σύστημα ανάρτησης Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions, να αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού σε όλες τις εκδόσεις του C3.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του νέου C3 όμως θα είναι η προσιτή τιμή του, καθώς το αμιγώς ηλεκτρικό e-C3 θα προσφέρεται στην εισαγωγική έκδοση «You!» με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Το τελευταίο χαρακτηριστικό έχει τα φόντα να κάνει το e-C3 best-seller στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Bασίζεται πλατφόρμα Smart Car Platform της Stellantis, φιλοξενώντας μπαταρία LFP 44 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία έως 320 χλμ. (WLTP), αποδίδοντας 113 ίππους. Με ταχεία φόρτιση 100 kW, η πλήρωση της μπαταρίας από 20-80% πραγματοποιείται σε 26 λεπτά.

Δείτε περισσότερα για το Citroen C3

Cupra Terramar 1 (1)

CUPRA Terramar

To ολοκαίνουργιο σπορ C-SUV της CUPRA στοχεύει να αποτελέσει μια ακόμα πετυχημένη παρουσία στον κόσμο των μικρομεσαίων SUV. Με στάνταρ σπορ ανάρτηση και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, εξαπίστονες εμπρός δαγκάνες φρένων Akebono, αλλά και στο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου (adaptive chassis), το Terramar δείχνει ικανό να ανταπεξέλθει σε κάθε οδηγικό γούστο.

Η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από 5 επιλογές, οι οποίες υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζινοκινητήρας), eTSI (ήπια υβριδικό σύστημα), καθώς και τη νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (eHybrid). Ο βασικός βενζινοκινητήρας ΤSI αποδίδει 150 ίππους, ενώ το κορυφαίο eHybrid σύστημα παράγει 272 ίππους, με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG να είναι στάνταρ παροχή.

Δείτε περισσότερα για το CUPRA Terramar

Dacia Duster Hybrid (11)

Dacia Duster

Στα 13 χρόνια ζωής του, το Duster έχει διαγράψει μία άκρως επιτυχημένη πορεία, οδηγώντας στην αναγέννηση της ρουμανικής εταιρείας. Η έξυπνη υλοποίηση ενός προσιτού SUV/Crossover με τιμή εκκίνησης κάτω από τα 20.000 ευρώ και σκληροτράχηλη λογική, συνοδεύεται στη νέα, 3η, γενιά του από έναν πιο δυναμικό και σύγχρονο σχεδιασμό.

Αποτελεί μία επιτυχημένη συνταγή εστιασμένη στην πρακτικότητα και την προσιτή τιμή, αλλά χωρίς υποχωρήσεις στα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας. Όπως πάντα, στο νέο Duster προσφέρεται ευρύ ρεπερτόριο μονάδων ισχύος, με κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης – LPG), ήπια υβριδικό turbo βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων για την τετρακίνητη έκδοση, και για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, full hybrid σύνολο με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, συνδυαστικής απόδοσης 140 ίππων.

Δείτε περισσότερα για το Dacia Duster

Hyundai Inster (5)

Hyundai Inster

H νέα πρόταση της Hyundai στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών SUV, με μήκος μόλις 3,8 μέτρα, ονομάζεται Inster. Θα φέρει μπαταρίες 42 ή 49 kWh, με απόδοση 97 και 115 ίππων, αντίστοιχα, και την αυτονομία να φτάνει έως και τα 355 χλμ. εντός πόλης, σύμφωνα με την Hyundai. Με ισχύ ταχείας φόρτισης 120 kW, η πλήρωση της μπαταρίας από 10-80% πραγματοποιείται σε 30 λεπτά.

Παρά το περιορισμένο πλάτος και ύψος (1,6 μ. αμφότερα) διαθέτει εντυπωσιακό χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 351 λίτρα όταν μετακινηθούν τα πίσω καθίσματα πιο μπροστά, αγγίζοντας τα επίπεδα υψηλότερης κατηγορίας. Στόχος είναι η τιμολόγησή του στην περιοχή των 20.000 ευρώ, συνυπολογίζοντας πάντα την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», γεγονός που θα το κάνει ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά.

Δείτε περισσότερα για το Hyundai Inster

Kia EV3 'GT Line' (Korean) White Pearl (17) new 1920

Kia EV3

To Kia EV3 είναι ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα στο στόλο αμιγώς ηλεκτρικών προτάσεων που θα παρατάξει η κορεατική μάρκα εντός των επόμενων ετών. Ως compact SUV της κατηγορίας B, ανήκει στο ταχύτερα αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς, και στοχεύει στον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τιμή εκκίνησης που διαμορφώνεται ακριβώς κάτω από τα 30.000 ευρώ, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Με μεγάλο μεταξόνιο 2,68 μ. για τα μόλις 4,3 μ. συνολικού μήκους, συνδυάζει εσωτερικούς χώρους υψηλότερης κατηγορίας με εντυπωσιακή αυτονομία έως 600 χλμ. στην έκδοση Long Range. Με τολμηρό σχεδιασμό, που ακολουθεί τις τετραγωνισμένες γραμμές του EV9, της ναυαρχίδας του ηλεκτρικού στόλου της Kia, η τεχνολογία βρίσκεται στο επίκεντρο αυτού του μοντέλου, με i-Pedal 3.0 και ταχύτητα φόρτισης 10-80% μόλις 31 λεπτά. Θα κυκλοφορεί με μπαταρία 58,3 ή 81,4 kWh με κινητήρα ισχύος 204 ίππων.

Δείτε περισσότερα για το Kia EV3

Renault 5 E-Tech / Alpine A290

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες αφίξεις στην αρένα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η επιστροφή του εμβληματικού Renault 5 σε ηλεκτροκίνητη μορφή. Με φουτουριστικό σχεδιασμό ο οποίος έχει σαφή νεύματα στο ένδοξο παρελθόν του supermini, θα διατίθεται με μπαταρία μπαταρία 40 ή 52 kWh και υπόσχεται αυτονομία που θα αγγίζει τα 400 χλμ.

Υπάρχουν τρεις επιλογές από πλευράς ισχύος: με 95, 120 και 150 ίππους. Οι δύο πρώτες συνδυάζονται με τη μικρότερη μπαταρία των 40 kWh, ενώ η κορυφαία των 150 PS με τη μεγάλη μπαταρία των 52 kWh. Στόχος είναι η τιμή του να βρίσκεται κάτω από τα 25.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». H πιο σπορ ερμηνεία του μοντέλου από την Alpine, το A290, είναι πιο πλατύ και μυώδες, αυξάνοντας την απόδοση έως τους 223 ίππους στις κορυφαίες εκδόσεις του.

Δείτε περισσότερα για το Renault 5

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!